Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023

Κρυμμένα στα ψιλά γράμματα: Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ζητά μείωση των αυτοκινήτων κατά 75%

Κρυμμένα στα ψιλά γράμματα: Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ ζητά μείωση των αυτοκινήτων κατά 75%
19 Ιουνίου 2023

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) του Klaus Schwab ζητά μείωση των ιδιωτικών μηχανοκίνητων οχημάτων στο ένα τέταρτο του σημερινού επιπέδου. Ο τρόπος με τον οποίο ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί χωρίς απαγορεύσεις ή αυξήσεις κόστους παραμένει ασαφής. Θα δώσει το WEF το καλό παράδειγμα και θα απαγορεύσει στα ιδιωτικά τζετ να ταξιδεύουν στο Νταβός στο μέλλον;

Φωτο--Πολυτελή σεντάν και SUV στο Νταβός κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στις 22 Ιανουαρίου 2020

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) δημοσίευσε πρόσφατα ένα νέο έγγραφο αφιερωμένο στο μέλλον της κινητικότητας στη Γη.
https://www3.weforum.org/docs/WEF_The_Urban_Mobility_Scorecard_Tool_2023.pdf

Περιέχει πολλές καλές προθέσεις και κάθε είδους γνωστές ιδέες – όπως η επέκταση των δημόσιων συγκοινωνιών και του λεγόμενου «περιβαλλοντικού δικτύου», η αποφυγή της κυκλοφορίας μέσω ενός πιο ευέλικτου εργασιακού περιβάλλοντος και άλλα.
σΤο έγγραφο δεν θα άξιζε να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή αν δεν ήταν κρυμμένο στα ψιλά γράμματα ποιους συγκεκριμένους στόχους επιδιώκει το WEF. Σημειώνεται ότι μέχρι το 2050, περισσότερα από τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζουν σε πόλεις. Ως εκ τούτου, προκειμένου να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι της συμφωνίας του Παρισιού, η έκθεση συνιστά «ηλεκτροκίνηση, δημόσιες συγκοινωνίες και κοινή κινητικότητα».

Το αίτημα του WEF είναι σε αριθμούς σε ένα πλαίσιο στη σελίδα 4 του εγγράφου:
«Μειώστε τον στόλο οχημάτων από δυνητικά 2,1 δισεκατομμύρια σε 0,5 δισεκατομμύρια».
Αυτό θα ήταν μια ριζική διάλυση μέσα σε λιγότερο από 30 χρόνια. Αλλά λέει ότι μόνο αυτό «θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές από τα επιβατικά αυτοκίνητα κατά 80% σε σύγκριση με ένα σενάριο business as usual – μειώνοντας την ποσότητα CO₂ στην ατμόσφαιρα κατά 3,9 δισεκατομμύρια τόνους ετησίως».
Ο τρόπος με τον οποίο μια τέτοια ταχεία αλλαγή μπορεί να εφαρμοστεί στα συστήματα κοινωνικών μεταφορών και στη συνήθη ατομική κινητικότητα και συμπεριφορά των καταναλωτών παραμένει ασαφής προς το παρόν. Αλλά ίσως το WEF θέλει να δώσει το καλό παράδειγμα στο εγγύς μέλλον και τουλάχιστον να απαγορεύσει στους ελίτ συμμετέχοντες του να ταξιδεύουν στο Νταβός με ιδιωτικά τζετ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: