Οι χονδρέμποροι διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στη λειτουργία της οικονομίας μας.
όσοι εξαρτώνται από τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν επηρεαστεί σοβαρά από τη διαταραχή και το αυξανόμενο κόστος των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και των εμπορευματοκιβωτίων.
Οι τιμές καταναλωτικών αγαθών και πρώτων υλών έχουν πάρει διεθνώς την ανιούσα.
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, εν μέσω αυξημένης ζήτησης μετά την άρση των lockdown και επιτάχυνση του πληθωρισμού.
Ο δείκτης τιμών τροφίμων του ΟΗΕ (FAO) σημείωσε αύξηση 40% σε ετήσια βάση, αυξάνοντας την επισιτιστική ανασφάλεια σε οικονομικά ασθενείς κοινωνικές ομάδες και χώρες.
To κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων έχει επίσης αυξηθεί πολύ
Ανοδικές πληθωριστικές τάσεις
καθώς η έλλειψη πρώτων υλών και βασικών αγαθών και η αυξημένη ζήτησή τους, συνεπάγεται αύξηση των τιμών τους.
επίσης υπάρχει μείωση ή και αναστολή της παραγωγής από τα πολύμηνα περιοριστικά μέτρα.
Η τακτική των περισσότερων εταιριών να μην διατηρούν μεγάλο ή και σχεδόν καθόλου απόθεμα, έφερε συνδυαστικά με τους παραπάνω λόγους, την τέλεια καταιγίδα.
Η αύξηση των εισαγωγών και οι ελλείψεις σε κοντέινερ,δημιουργούν καθυστερήσεις στην παράδοση και παραλαβή εμπορευμάτων και «συνωστισμό» σε πολλούς εμπορικούς λιμένες.
στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις ΗΠΑ και στην Κίνα, η μεγάλη ύφεση είναι πραγματικότητα.
Στην Κίνα υπάρχουν ήδη ελλείψεις και σοβαρά προβλήματα εφοδιασμού για όλα τα είδη αγαθών. Υπήρχε λόγος που "cleared everything" (καθάρισαν τα πάντα) στην παγκόσμια αγορά, όσο ήταν ακόμα διαθέσιμα.
Και η Μεγάλη Βρετανία έχει ήδη τεράστια σημεία συμφόρησης, τα οποία δικαιολογούνται με το Brexit και την παραλλαγή Covid Delta.
Λόγω του Brexit, όλοι οι οδηγοί φορτηγών στέκονται σε μεγάλες ουρές και δεν μπορούν πλέον να φτάσουν στο νησί ομαλά, λόγω των εισαγωγικών δασμών.
Το όλο θέμα μπορεί επίσης να πνιγεί από την πλευρά της ΕΕ, η οποία θέλει η Μεγάλη Βρετανία να αισθανθεί τη δυσαρέσκειά της για την έξοδο.
"Η πραγματική επισιτιστική κρίση ξεκινά τώρα ", δήλωσε ο Shane Brennan, Διευθύνων Σύμβουλος της Ομοσπονδίας Cold Chain.(Cold Chain Federation)
«Όπου κοιτάζετε σε μια αλυσίδα εφοδιασμού, υπάρχουν προβλήματα. Τα "Groceries" ήδη δεν αναπληρώνονται αρκετά γρήγορα στα σούπερ μάρκετ, όχι μόνο λόγω της αλυσίδας εφοδιασμού, αλλά και λόγω της ανεπαρκούς παραγωγής. "
Food shortages, fresh produce left to rot and prices to rise amid lorry driver ‘crisis’
Οι ελλείψεις τροφίμων, τα φρέσκα προϊόντα που αφήνονται να σαπίσουν και οι τιμές που αυξάνονται εν μέσω της «κρίσης» των οδηγών φορτηγού
Μερικά προϊόντα αρχίζουν να εξαφανίζονται από καταστήματα λόγω της απελπιστικής έλλειψης έως και 65.000 οδηγών φορτηγών HGV
Η «κλιμακούμενη κρίση» επηρεάζει τον εφοδιασμό αγαθών από φρούτα και λαχανικά έως γάλα και τυρί
Τα κενά αρχίζουν να εμφανίζονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ λόγω της «απελπιστικής έλλειψης» οδηγών φορτηγών - ένα πρόβλημα που πιθανότατα θα οδηγήσει τα καταστήματα να αυξήσουν τις τιμές των τροφίμων.
Σωροί φρέσκων προϊόντων πρόκειται να καταλήξουν σε χώρους υγειονομικής ταφής και ορισμένα αγαθά αρχίζουν να εξαφανίζονται από τα καταστήματα λόγω έλλειψης έως και 65.000 οδηγών βαρέων φορτηγών (HGV).
Η «κλιμακούμενη κρίση» έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζει την προμήθεια αγαθών από φρούτα και λαχανικά έως γάλα και τυρί, προειδοποίησε το αφεντικό μιας κορυφαίας εταιρείας παραγωγής.
Το Brexit , το οποίο οδήγησε χιλιάδες οδηγούς φορτηγών στην ΕΕ να εγκαταλείψουν το Ηνωμένο Βασίλειο, η εισαγωγή των φορολογικών αλλαγών IR35 τον Απρίλιο , η οποία αύξησε το κόστος και η έλλειψη εκπαίδευσης και δοκιμών οδηγών κατά τη διάρκεια της πανδημίας οδήγησε σε «απελπιστική έλλειψη οδηγών φορτηγών» », Είπε ο Tim O'Malley, διευθύνων σύμβουλος της Nationwide Produce.
«Είναι μια κλιμακούμενη κρίση… οι παραδόσεις δεν πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ . Το προϊόν είναι έτοιμο, συσκευασμένο, έτοιμο για μετάβαση και δεν παραδίδεται. "
«Εκατοντάδες φορτία προϊόντων την ημέρα» «are being “rolled” » - η παράδοσή τους στα καταστήματα καθυστερεί κατά μία ή περισσότερες ημέρες, πρόσθεσε ο κ. O'Malley.
Αυτό μειώνει τη διάρκεια ζωής του προϊόντος ή τα τρόφιμα φτάνουν χαλασμένα στον προορισμό τους.
Μια αλυσίδα "grocery chain" έχει αρχίσει να ενημερώνει τους πελάτες για ελλείψεις σε μια προσπάθεια να αποτρέψει τους αγοραστές να ξεσπούν στο προσωπικό.
(οι κατά τα άλλα πειθαρχημένοι Βρετανοί βγάζουν τον θυμό τους στα κενά ράφια και την έλλειψη τροφίμων)
Ένα υποκατάστημα της Budgens, στο Great Blackenham, Ipswich, ενημέρωσε τους ντόπιους: «Λόγω της εθνικής έλλειψης οδηγών παράδοσης, αντιμετωπίζουμε ακυρώσεις σε παραδόσεις με αποτέλεσμα χαμηλό απόθεμα γύρω από το κατάστημα.»
στις 6-6-21, ένας μεγάλος προμηθευτής γάλακτος δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει περίπου 100 παραδόσεις - αρκετές, για να εξυπηρετήσουν 250.000 πελάτες - σε μια άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ,
Οι εταιρείες μεταφορών αυξάνουν τους μισθούς σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν περισσότερους οδηγούς, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι τιμές, για τους αγοραστές.
Ο πληθωρισμός των τιμών χτυπά πολύ γρήγορα τον καταναλωτή. Όποιος δεν μπορεί να συμβαδίσει με αυτό το ρυθμό είναι χαμένος. Μερικοί φτωχοί συνταξιούχοι δεν θα ξέρουν πως να ζήσουν
11-6-21
το σχετικό βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=6a9wFLxA-E8
σχετική η ανάρτηση
Συντριβή αλυσίδων εφοδιασμού και υπερπληθωρισμός: οι επιπτώσεις πλησιάζουν
Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι στη Γερμανία νόμιζαν ότι οι οικονομικές συνέπειες από την κρίση της πανδημίας θα ήταν διαχειρίσιμες, σύντομα θα αντιμετωπίσουν μια δυσάρεστη πραγματικότητα:
όλο και περισσότεροι κλάδοι της βιομηχανίας - ειδικά οι προμηθευτές - και οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές πλήττονται από τις επιπτώσεις των διαταραχών που σχετίζονται με την πανδημία στις γραμμές εφοδιασμού.
Προς το παρόν, τα αποθέματα εξακολουθούν να μειώνονται σε μεγάλο βαθμό - αλλά η ανανέωσή τους είναι αδύνατη σε αρκετούς κλάδους.
Προφανώς προβλήματα παράδοσης προκύπτουν όχι μόνο με καταναλωτικά αγαθά που κατασκευάζονται στην Άπω Ανατολή, αλλά και στην αυτοκινητοβιομηχανία, στην τεχνολογία κατασκευής ή στα ηλεκτρονικά ψυχαγωγίας.
Πελάτες της Amazon, αλλά και πολλών άλλων λιανοπωλητών ηλεκτρονικού εμπορίου, αναστατώνονται μόλις μαθαίνουν ότι αυτό που επιθυμούν να αγοράσουν θα είναι διαθέσιμο σε ημερομηνίες του 2022.
τα σημεία συμφόρησης είναι επίσης αισθητά σε πολύ πιο στοιχειώδεις τομείς - για παράδειγμα στον κατασκευαστικό κλάδο.Σημαντικά προβλήματα σε ορισμένες περιπτώσεις, στην έγκαιρη προμήθεια οικοδομικών υλικών. Η παραγωγική ικανότητα στον κλάδο εξακολουθεί να είναι υψηλή, ωστόσο σημειώνονται ραγδαία αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών (όπως ο χάλυβας, ο χαλκός, η πριστή ξυλεία και άλλα δομικά υλικά) ενώ μονωτικά υλικά και διάφορα προϊόντα από καουτσούκ και πλαστικό, είναι δύσκολο να βρεθούν, εφόσον η παραγωγή τους σταμάτησε σε πολλά μέρη. ελλείψεις τσιπ: η βιομηχανία δεν διαθέτει ανταλλακτικά και υλικά. Αυτό πλήττει τις εταιρείες, θα μπορούσε να κάνει πολλά προϊόντα πιο ακριβά και να θέσει σε κίνδυνο την ανάκαμψη από την πανδημία.
Σχεδόν όλοι επηρεάζονται: κατασκευαστές ζαχαροπλαστικής, καθώς και κατασκευαστές επίπλων, παραγωγοί ηλεκτρικών συσκευών, παιχνίδια και πλαστικά μπολ ή κατασκευαστές αυτοκινήτων. Στο 45% των γερμανικών βιομηχανικών εταιρειών υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών ή υλικών, όπως έδειξε έρευνα του Ινστιτούτου Ifo του Μονάχου. Ο αποκλεισμός του καναλιού του Σουέζ τον Μάρτιο είναι επίσης αισθητός.
Κάτι τέτοιο έχει να συμβεί στη Γερμανία, από τον πόλεμο.
οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού διαλύονται.
Υπάρχουν όμως και βιομηχανίες που δεν επηρεάζονται δυσμενώς: Μεταξύ άλλων, οι κατασκευαστές ποτών, τροφίμων και ζωοτροφών, καθώς και η φαρμακευτική βιομηχανία. Ωστόσο γεωργικές ύλες όπως το σιτάρι ή η σόγια επηρεάζονται και βέβαια με τη σειρά τους επηρεάζουν τις τελικές τιμές για τους καταναλωτές.
πηγή 4-5-21
3 June 2021 aikos2309
Στην Κίνα υπάρχουν ήδη ελλείψεις και σοβαρά προβλήματα εφοδιασμού για όλα τα είδη αγαθών.
Τα παγκόσμια προβλήματα εφοδιασμού επιδεινώνονται σταθερά, είτε η Μεγάλη Βρετανία είτε η Κίνα υποστηρίζουν με νέα μέτρα Covid-19 και παραλύουν τα λιμάνια.
Το Handelsblatt γράφει:
Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις του Kiel Institute for the World Economy (IfW), το παγκόσμιο εμπόριο συνεχίζει να υφίσταται σοβαρές διαταραχές στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων. Το επίκεντρο είναι στα λιμάνια της South China Sea, όπου οι μολύνσεις από οι corona μολύνσεις έχουν προκαλέσει το κλείσιμο των τερματικών και τις αντίστοιχες καθυστερήσεις. "Ο αριθμός των αναμενόμενων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο Chinese Pearl River Delta, αυξάνεται ραγδαία", ανέφερε η IfW την Τρίτη.
«Τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, το λιμάνι του Yantian απέστειλε μόνο το 40% του συνήθους όγκου εμπορευματοκιβωτίων. Λιγότερα εμπορευματοκιβώτια από το συνηθισμένο εγκαταλείπουν το λιμάνι του Shenzhen. (...) Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κινεζικό λιμάνι Yantian θεωρείται πλέον μεγαλύτερο πρόβλημα στη ναυτιλιακή βιομηχανία από την κυκλοφοριακή συμφόρηση μιας εβδομάδας στο κανάλι του Σουέζ , η οποία προκλήθηκε από το ατύχημα του εμπορευματοκιβωτίου "Ever Given" " στα τέλη Μαρτίου
Υπόσχονται ότι θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, αλλά αυτό πιθανώς θα γίνει μόνο προσωρινά.
το σχετικό βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=gSv5zPy1w-Q&t=2s
Στη Μεγάλη Βρετανία ακόμη και μεγάλα αποθέματα τροφίμων καταστρέφονται λόγω της έλλειψης οδηγών.
Η Κίνα, από την άλλη πλευρά, αγόρασε ρεκόρ ποσότητες καλαμποκιού από τις ΗΠΑ τον Μάιο, γεγονός που σημαίνει προβλήματα συγκομιδής στην Κίνα.
Δεν υπάρχουν ακριβείς πληροφορίες επειδή η κινεζική εταιρεία αναλυτών Cofeed έχει σιωπήσει και δεν παρέχει πλέον δεδομένα, όπως υποστηρίζει ο Jan Kneist στο πρώτο του βίντεο.
Η έλλειψη γίνεται επίσης πιο αισθητή στις ΗΠΑ, καθώς τα αποθέματα των εταιρειών έχουν φτάσει σε νέα χαμηλά επίπεδα. Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο θα αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές, γεγονός που θα αυξήσει οδυνηρά την ταχύτητα της κυκλοφορίας του χρήματος και του πληθωρισμού.
Επειδή οι ελλείψεις είναι σαφώς σε αγαθά πρώτης ανάγκης, οικιακά, δεν θα έπρεπε να συμβεί η οικονομική καταστροφή που προκλήθηκε από τα μέτρα περιορισμού του Corona ιού, θα μπορούσε να αποφευχθεί το σπάσιμο στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Μετά την κρίση του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, κανονικά θα είχε καταρρεύσει και η παγκόσμια οικονομία και το χρηματοπιστωτικό σύστημα θα είχαν αποδεκατιστεί άσχημα.
Πολλοί, ειδικά τα "capital sumps" και οι δισεκατομμυριούχοι του κόσμου, θα έπρεπε να είχαν "a hard time giving up". Αυτό έπρεπε να αποφευχθεί.
Έτσι, τα κράτη «έσωσαν» τις τράπεζες και βούλιαξαν στο χρέος, έτσι ώστε σήμερα στην πραγματικότητα όλα, άλλα λιγότερο και άλλα περισσότερο, να έχουν σχεδόν πτωχεύσει.
Θα πρέπει να προετοιμαστούμε για αυτό που «προβλέπει» το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) για τα επόμενα χρόνια και θα γίνει επίσης πραγματικότητα.
Όσοι είναι έξυπνοι προετοιμάζονται για αυτό.
Ίσως χρειαστεί να αναλάβετε τους γονείς ή τα παιδιά σας γιατί, όπως μαθαίνουμε, οι προσωπικές χρεοκοπίες εκρήγνυνται
Πολλά δάνεια θα βουλιάξουν.
Τότε, όχι μόνο το σπίτι θα χαθεί, αλλά θα δημιουργηθεί και ένας σωρός χρεών. Η συγκατοίκηση με τους συγγενείς είναι τότε η μόνη επιλογή για να το ξεπεράσεις.
===================
για να επιβιώσουμε στη διάρκεια της επερχόμενης κρίσης χρειάζεται να φροντίσουμε πρωτίστως για αγαθά ανάγκης, ειδικά προμήθειες τροφίμων.
Τα σημάδια του πληθωρισμού -που κυλάει αργά και λίγοι παρατηρούν τα αποτελέσματά του, είναι ξεκάθαρα. Ο ρυθμός του θα φτάσει σε ανησυχητικά επίπεδα για πρώτη φορά.
Ιδιαίτερα ακραίες είναι οι αυξήσεις των τιμών για τις καθημερινές ανάγκες και τα καύσιμα
Εάν όλο και περισσότερες εταιρείες χρεοκοπούν και τα προβλήματα παράδοσης επηρεάζουν τόσο την κατανάλωση που σύντομα δεν θα υπάρχει τίποτα να αγοράσουν, τότε οι καταναλωτές θα παρατηρήσουν ότι τα χρήματά τους δεν αξίζουν πλέον τίποτα ...
==============
η διασφάλιση επιβίωσης και η αποθήκευση αγαθών πρώτης ανάγκης
Οι δημόσιοι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς εφιστούν επίσης επανειλημμένα την προσοχή σε αυτό.
Το NDR (δημόσιος ραδιοφωνικός και τηλεοπτικός σταθμός, με έδρα το Αμβούργο), δίνει ακόμη συμβουλές για το πώς να συντηρήσετε τα τρόφιμα.
αν θέλετε να λάβετε τις σωστές πληροφορίες, θα πρέπει να διαβάσετε μια έρευνα από το "Office for Technology Assessment at the German Bundestag".
είναι από το 2008, όταν οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας ήταν ακόμη αρκετά αξιόπιστοι.
Σήμερα είμαστε πολύ πιο κοντά σε μια συσκότιση σε ολόκληρη την περιοχή από ότι ήμασταν τότε.
Ειδικά όταν όλο και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται στο δρόμο και όλο και λιγότεροι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής πρέπει να διατηρήσουν το δίκτυο σταθερό.
στη Γερμανία θα δούμε έλλειψη προμηθειών, αστοχίες στις αλυσίδες εφοδιασμού και κενά ή μερικώς εφοδιασμένα ράφια σούπερ μάρκετ.
όποιος ζει εκτός πόλης, έχει μεγάλο κήπο, δικά του λαχανικά, φρούτα, πατάτες, δημητριακά, πουλερικά, αυγά και κουνέλια για περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δεν πρέπει να ανησυχεί.
οι περισσότεροι σύμβουλοι κρίσεων προτείνουν να φύγουμε στην ύπαιθρο για έναν αυτάρκη τρόπο ζωής.
Ωστόσο, για πολλούς ανθρώπους, αυτός ο τύπος παροχής δεν είναι οικονομικά εφικτός.
Είναι επομένως απαραίτητο να ασχοληθούμε επίσης με το πώς μπορεί κανείς να επιβιώσει για λίγο στην πόλη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ανάλογα με τον τύπο της κρίσης, μπορεί να μπορούμε να μείνουμε στους τέσσερις τείχους μας. Το οικείο περιβάλλον είναι το καλύτερο μέρος για απόσυρση, σε περίπτωση κρίσης.
Ωστόσο, πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για το γεγονός ότι ούτε η ηλεκτρική ενέργεια ούτε οι τηλεπικοινωνίες θα λειτουργούν. Τα σούπερ μάρκετ θα είναι επίσης κλειστά και θα αδειάσουν μετά από 48 ώρες.
Σε αυτήν την περίπτωση, 5 κρίσιμα πράγματα είναι ζωτικής σημασίας:
-θέρμανση
-Ποτά
-Τρόφιμα
Υγιεινή
-Ασφάλεια
τι πρέπει να προβλέψουμε και να κάνουμε χωρίς σημαντικές οικονομικές δαπάνες.
https://www.youtube.com/watch?v=hDaQZBAh1y4
Οι άνθρωποι λιμοκτονούν μετά από 3 εβδομάδες, πεθαίνουν από δίψα μετά από 3 ημέρες, αλλά παγώνουν μέχρι θανάτου μετά από 3 ώρες. Πολλοί άνθρωποι υποτιμούν συχνά τον κίνδυνο από το κρύο.
Ένα τζάκι μπορεί να βοηθήσει εδώ, αλλά δεν μπορεί να ενσωματωθεί σε κάθε όροφο διαμέρισμα
Ωστόσο, όταν πρόκειται για επιβίωση, μην φοβάστε να ανοίξετε μια τρύπα στον τοίχο για το σωλήνα εξαερισμού.
Η μικρή μονάδα όχι μόνο προσφέρει ζεστασιά, αλλά είναι και η τέλεια κουζίνα. Αυτή η συσκευή είναι πολυλειτουργική - θερμαντήρας με ενσωματωμένο φούρνο και εστία.
Χωρίς ηλεκτρισμό - χωρίς νερό. Τα αντλιοστάσια χρειάζονται ηλεκτρικό ρεύμα και εάν δεν έχει, δεν θα υπάρχει ούτε νερό..
Μπορούμε να δημιουργήσουμε μια παροχή νερού. Υπάρχουν διάφορες επιλογές αποθήκευσης για αυτό. Είναι σημαντικό να το αποθηκεύσετε στο σκοτάδι για να αποφύγετε το σχηματισμό φυκών.
Τρόφιμα έκτακτης ανάγκης για τουλάχιστον δυο εβδομάδες μέσα στην κρίση.
Αυτό το φαγητό δεν είναι νόστιμο είναι διαφορετικό και δεν είναι υγιές μακροπρόθεσμα - και επιπλέον είναι ακριβό. Πολύ καλύτερα είναι τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα όλων των ειδών, κονσέρβες μαύρο ψωμί που διαρκεί πολύ, ζυμαρικά και ρύζι.
εάν η κρίση διαρκέσει περισσότερο, η καλή γνώση των άγριων φυτών και φρούτων μπορεί να βοηθήσει.
πηγή 28-6-21
προφυλάξεις στα πρώτα σημάδια, μιας αναπτυσσόμενης οικονομικής ύφεσης
Μια ματιά στα βιβλία της ιστορίας και πώς ήταν μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης ή στην Αργεντινή δείχνει ότι συνιστάται να λαμβάνετε προφυλάξεις στα πρώτα σημάδια
από το πρώτο lockdawn, χαρτί υγείας, ζυμαρικά, ρύζι, αλεύρι, μαγιά και απολυμαντικά δεν ήταν πλέον διαθέσιμα
Ας ελπίσουμε όλοι ότι δεν θα φτάσουμε σε μια κατάσταση SHTF. ( αμερικανική συντομογραφία "SHTF" σημαίνει " S hit H its T he F an")
Αλλά όταν έχουμε αμφιβολίες, η γνώση και η ικανότητα είναι καλύτερη από το να μην έχουμε ιδέα και να μην κάνουμε τίποτα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου