Ήταν αναμενόμενο ότι η Τουρκία θα προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί με κάθε τρόπο την κατάρριψη του RF-4E/TM από την συριακή αεράμυνα προς όφελος της επεκτατικής της πολιτικής στο Αιγαίο. Έτσι, η τουρκική εφημερίδα Radikal φιλοξενεί σήμερα δηλώσεις του απόστρατου πλέον Osman Çiçekli, συγκυβερνήτη του F-16D Block 40 που κατέπεσε στις 8 Oκτωβρίου 1996 εντός εθνικού εναέριου χώρου μετά από σκληρή αερομαχία με ελληνικό Mirage 2000ΕGΜ. Ήταν η εποχή της διεξαγωγής της άσκησης ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ-ΤΟΞΟΤΗΣ με την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία να επιδεικνύει ιδιαίτερη προκλητικότητα σε Κύπρο και Αιγαίο. Το ζεύγος των F-16 της 192 Μοίρας της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (ένα -C και ένα διθέσιο -D) απογειώθηκε απο την αεροπορική βάση Παλαιοκάστρου (Balikesir) και εισήλθε στο FIR Αθηνών μαζί με τετράδα F-4Ε, τα οποία σε μία ακόμα “εκπαιδευτική πτήση” θα εκτελούσαν εικονική αποστολή καταστολής εχθρικής αεράμυνας (SEAD) εναντίον στόχων στην Σκύρο. Με την είσοδο του τουρκικού σχηματισμού στο FIR Αθηνών, το ζεύγος Μirage 2000ΕGM της 331 Μοίρας που εκτελούσε καθήκοντα επιφυλακής έλαβε εντολή από το ΕΚΑΕ για ταχύτατη απογείωση. Ο τουρκικός σχηματισμός αντέδρασε στις διαδικασίες αναγνώρισης από τα ελληνικά Mirage 2000EGM με τα τέσσερα τουρκικά F-4E να αποχωρούν καθώς ξεκινούσε η εμπλοκή των δύο F-16 της συνοδείας.
Τα τουρκικά μαχητικά (F-16D Block40 με κυβερνήτη τον Υποσμηναγό Nail Erdoğan και συγκυβερνήτη τον Αντισμήναρχο Osman Çiçekli, F-16C Block 40 με κυβερνήτη τον Σμηναγό Μustafa Akman) αρνούνται να αποχωρήσουν απο τον ΕΕΧ και αντιδρούν σπασμωδικά επιδεικνύοντας ιδιαίτερη επιθετικότητα σε σημείο επικίνδυνο, μάλιστα απεμπλέκονται 3 και περισσότερες φορές μόνο και μόνο για να ξαναμπούν στο “merge” με τα ελληνικά αεροσκάφη. Η σκληρή αερομαχία λαμβάνει τέλος με τη συντριβή του τουρκικού διθέσιου F-16D (s/n 91-0023) στη θάλασσα, 9 μίλια απο της ακτές της Χίου και την προσγείωση του Mirage 2000EGM με κυβερνήτη τον έμπειρο Υποσμηναγό Αθανάσιο Γρίβα στην αεροπορική βάση Τανάγρας, με ένα πύραυλο R.550 Magic II λιγότερο…
O δεύτερος χειριστής Osman Çiçekli που πρόλαβε να εγκαταλείψει επιτυχώς, διασώζεται από ελικόπτερο AB-205 της 358 ΜΕΔ και μεταφέρεται σε νοσοκομείο της Χίου σε κατάσταση σοκ. Οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη Υποσμηναγού Nail Erdoğan απέβησαν άκαρπες. Το συμβάν καταγράφεται επισήμως ως “ατύχημα” αλλά λίγα χρόνια μετά, το 2003, οι μηχανισμοί ψυχολογικών επιχειρήσεων της Άγκυρας ανακινούν το ζήτημα, εκμεταλλευόμενοι δημοσίευμα πρωτοεμφανιζόμενου ελληνικού περιοδικού κεντροαριστερής πολιτικής κατεύθυνσης, το οποίο κατηγορήσε εμμέσως πλην σαφώς την Ελλάδα ότι αρνήθηκε να προβεί σε ενέργειες για την ανάσυρση του αεροσκάφους του Τούρκου εισβολέα! Η προπαγάνδα θριάμβευσε με δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου περί προσφυγής της οικογένειας του Nail Erdoğan στο ΕΔΑΔ εναντίον της Ελλάδας, καλλιεργώντας έτσι ένα κλίμα τόσο στην Τουρκική όσο και στην Ελληνική κοινή γνώμη, πρόσφορο για κατάρριψη Ελληνικού μαχητικού από την Τουρκική Αεροπορία. Φυσικά η δήθεν “προσφυγή” αυτή ήταν απλώς ένα μέρος του σχεδιασμού των τουρκικών υπηρεσιών καθώς σύμφωνα με την Γραμματεία του ΕΔΑΔ δεν έλαβε χώρα ποτέ. Ήταν τότε που σύμφωνα με τα απομνημονεύματα του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη, Ελλάδα και Τουρκία είχαν φτάσει κοντά σε λύση-πακέτο για τα ζητήματα του Αιγαίου…
Με πληροφορίες από Εν Κρυπτώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου