Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Και όμως ο Γαβράς έκανε λάθος. Περιμένετε και συγνώμη;

Και όμως ο Κώστας Γαβράς έκανε λάθος.

Η περιβόητη σκηνή που κόπηκε από το φιλμάκι του δείχνει κάποια μαυροντυμένα ανθρωπάκια να γκρεμίζουν το άγαλμα της Αθηνάς από το δυτικό αέτωμα της εισόδου του Παρθενώνα γύρω στο 500 μχ. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι τα μαυροντυμένα ανθρωπάκια είναι «ρασοφόροι ζηλωτές».

Να όμως που ατύχησε, διότι διασώζεται γραφική απεικόνιση του Παρθενώνα από το ζωγράφο Ζακ Κάρρευ (J. Carrey) από το 1674 κατά παραγγελία του τότε Γάλλου πρέσβη στην Κωνσταντινούπολη De Nointel. Το σχέδιο εμφανίζει το άγαλμα της Αθηνάς στη θέση του και το αέτωμα σχεδόν ακέραιο.

Άλλωστε ολόκληρος ο Παρθενώνας διατηρείτο ακέραιος τότε και ο Γάλλος πρέσβης τον περιέγραψε ως «θαύμα θαυμάτων». Δεκατρία χρόνια αργότερα τον κατέστρεψε ο Μοροζίνι

Διαβάζουμε στο http://users.thess.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/parthenonas/D.ae/d.ae.htm

Το δυτικό αέτωμα σωζόταν σχεδόν ακέραιο μέχρι το 1674, χρονολογία που το σχεδίασε ο J. Carrey. Μετά την έκρηξη της οβίδας του Μοροζίνι και μέχρι την αρπαγή των γλυπτών από τον Έλγιν αρκετά αγάλματα κομματιάστηκαν. Ο Έλγιν αφαίρεσε τα περισσότερα αγάλματα και άφησε το σύμπλεγμα του Κέκροπα με την Πάνδροσο και την Καλλιρρόη. Ο Ιλισός, δύο κομμάτια από δύο γυναικείες μορφές και κάποια θραύσματα από τα πρόσωπα των αλόγων είχαν ήδη πέσει και βρέθηκαν αργότερα κατά τη διάρκεια των ανασκαφών.

Το σχέδιο του Carrey

Υποθέτουμε ότι το αέτωμα ήταν κάπως έτσι:

Η διάταξη των σωζόμενων μορφών από τα αριστερά προς τα δεξιά είναι η εξής: Κηφισός, Κέκρωψ - Πάνδροσος, Ερμής, Αθηνά, Ποσειδών, Αθηνά, Ίρις, Αμφιτρίτη, Ωρείθυια, δύο γυναικείες μορφές, Ιλισός, Καλλιρόη.

Για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία, ο Maxime Collignon, καθηγητής Αρχαιολογία στον Πανεπιστήμιο της Σορβόννης γράφει ότι τα σχέδια του Κάρρευ έχουν μεγάλη αξία για την αποκατάσταση των γλυπτών του Παρθενώνα. «Ο Παρθενώνας διατηρείτο σχεδόν ακέραιος όταν ο βενετικός στρατός του Μοροζίνι και του Konigsmark πολιόρκησαν την Ακρόπολη
(1687)..» (http://www.oldandsold.com/articles11/culture-25.shtml)

Τα ίδια επιβεβαιώνει και το εγκυρότατο JSTOR http://www.jstor.org/pss/624555
Σημειώνουμε τέλος ότι με μια απλή έρευνα στο Διαδίκτυο διαπιστώσαμε ότι ιστορικοί και Αρχαιολόγοι χρησιμοποιούν ως σημείο αναφοράς τα σχέδια του Κάρρευ.

Δείτε πάλι και το φιλμάκι http://www.youtube.com/watch?v=1rFgq7MsRe8&feature=related

Πηγή

Ο κ. Γαβράς έξαλλος μας έλεγε ότι “λογοκρίνεται η ιστορική αλήθεια” από τις “σκοταδιστικές πιέσεις της Εκκλησίας”…
Τελικώς ο κ. Γαβράς δεν είχε ιδέα για την ιστορική αλήθεια.
Ούτε ρώτησε κανένα που ήξερε, διότι δεν μπορεί θα του έλεγαν για τα σκίτσα του Carrey.
Θα του έλεγα κάποιος – δεν μπορεί – ότι ο Παρθενώνας σωζόταν σχεδόν ακέραιος μέχρι το 1687 όταν τον ανατίναξε ο Μοροζίνο ή έστω μέχρι το 1674 όταν τον ζωγράφισε ο Carrey.
Δεν μπορεί να τον κατεδάφιζαν τα ρασοφόρα ανθρωπακια 1100 χρόνια πρίν…

Ο κ. Γαβράς έκανε ένα ενημερωτικό φιλμάκι για τον Παρθενώνα χωρίς να ρωτήσει κανένα.
Κι ύστερτο το πούλησε στο μουσείο.
Κι ύστερα ζήτησε τα ρέστα και κατήγγειλε “λογοκρισία” όταν το μουσείο κατάλαβε τη χοντράδα και του έκοψε την πιο κραυγαλέα αντι-ιστορική σκηνή.
Στη Γαλλία, κ. Γαβρά, το Λούβρο θα το άφηνε έστω κι ένα λεπτό;
Μήπως οφείλεται μια συγγώνη;
Κι εσείς κι όλοι εκείνοι που κραύγαζαν τόσες μέρες…
Όχι απο τη Μαρία τη “μαινόμενη” δεν έχω απαίτηση να ζητήσει συγγνώμη που κατήγγειλε “χουντική λογοκρισία”)…
Οι επαγγλεματίες “προοδευτικοί” δεν ζητούν ποτέ συγγνώμη!

Περίοικος

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη, δηλαδή, τί ψάχνετε τώρα μεταξύ του σαϊεντολόγου Γαβρά, του ορισμένου από τον παλαίμαχο της Bildenberg Σαμαρά, να βγούν μαζί και να ξεκαθαρίσουν την κατάσταση; O παρονομαστής τους είναι κοινός.

Καί οι δύο φυσικά ενδιαφέρονται μόνον για τον διασυρμό και συκοφάντηση της ορθοδοξίας που χαλάει την σούπα της Νέας Τάξης. Όσο ακόμη η ορθοδοξία δεν αλλοιώνεται ολοκληρωτικά, παρ' όλη την εντός των τειχών εισβολή.

Πάντοτε όμως θα υπάρχει μαγιά για την ορθοδοξία. Ευκολώτερο είναι να χαθεί ο κόσμος παρά να χαθεί η ορθοδοξία. Αυτά για τους 'δοκούντες άρχειν'.

Ανώνυμος είπε...

Η Ντόρα πάει στην Λέσχη Μπίλντεμπεργκ και την έχουν χρήσει οι Αμερικάνοι ως "αντίποδα" φαινομενικά του Γιώργου (στην ουσία είναι το ίδιο) και όχι ο Σαμαράς. Αυτά για να ξέρουμε τι λέμε.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε 5:29

Δεν αναφέρθηκα στην Ντόρα, επειδή δεν με ενδιαφέρει.

Έχω εκφράσει και παλιότερα την άποψή μου (Πολύ πρίν γίνουν ευρωεκλογές και ενώ ο Σαμαράς ήταν ακόμη καλά κρυμένος), ότι και οι δύο (Ντόρα - Αντώνης) είναι χρισμένοι από τους ίδιους κύκλους, με την Ντόρα να έχει κάνει αρκετά ώστε να παραδώσει τη σκυτάλη ή τώρα ή αργότερα στον Αντώνη.

Δεν μου δίνει καμία ελπίδα το πατριωτικό προφίλ του Σαμαρά (και πολύ περισσότερο του Καρατζαφέρη) και μου φαίνεται σχεδιασμένο για μεγαλύτερα κόλπα. Mοιάζει να είναι σχεδιασμένα, έτσι ώστε να φαίνεται ότι εμείς διαλέγουμε, ενώ έχουν διαλέξει άλλοι πριν από εμάς.

Ελπίζω να κάνω λάθος αλλά υπάρχουν ενδείξεις...

Όσο για τους συμμετασχόντες στην λέσχη, η πηγή μου είναι δημοσίευμα των Νέων, που μπορείς να βρεις εύκολα και εκεί αναφέρονται όλοι οι πολιτικοί που έχουν συμμετάσχει.

Βέβαια υπάρχουν και πολλά κρυμμένα χαρτιά.

Ας ψηφίζουμε αυτό που νομίζουμε καλύτερο, αλλά ας παρακολουθούμε συγχρόνως από κοντά (σε συγκεντρώσεις) και τα μικρά εξωκοινοβουλευτικά κόμματα, που είναι αποκλεισμένα από τα ΜΜΕ, μήπως και σε κάποιο από αυτά διακρίνουμε ότι αξίζει να το εμπιστευθούμε.

Η λογική του δικομματισμού νομίζω ότι εξυπηρετεί μόνον αυτούς τους κύκλους που κατευθύνουν την πολιτική ζωή.

Ο καιρός ίσως δείξει (χωρίς ούτε καν αυτό να είναι σίγουρο).