ΗΠΑ. Δύο οργανώσεις για την προστασία καταναλωτών, με συνηγόρους που ασκούν κριτική στην τακτική της διαφήμισης προϊόντων,
διαμαρτύρονται για την επιχειρηματική συνεργασία μεταξύ της Mattel, (αμερικανική εταιρεία παιχνιδιών που κατασκεύασε την κούκλα μόδας Barbie) και της προσκοπικής οργάνωσης κοριτσιών Girl Scouts [Girl Scouts of the United States of America ( GSUSA ) μέλος της Παγκόσμιας Οργάνωσης Οδηγών και Κοριτσιών Προσκόπων (World Association of Girl Guides and Girl Scouts (WAGGGS)) ]
οι Αμερικανικές καταναλωτικές οργανώσεις -- the Campaign for a Commercial-Free Childhood και το Center for a New American Dream -- ζητούν από την Girl Scouts των ΗΠΑ, να διακόψει τη σχέση της με την κούκλα μόδας Barbie.
Επίσης αντιδρούν για το website και το booklet που συνδέει την Barbie με την Girl Scouts. Θέλουν να καταργηθεί το Barbie/Girl Scout patch, το website και το booklet .
Στην καμπάνια τους, υποστηρίζουν ότι η Barbie αποτελεί ένα προβληματικό πρότυπο για τα μικρά κορίτσια και ξεκίνησαν να μαζεύουν υπογραφές προτρέποντας την Girl Scouts των ΗΠΑ για τον τερματισμό της εταιρικής σχέσης με την Mattel.
Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, η Mattel δέχτηκε εκτεταμένες επικρίσεις γιατί επέτρεψε να εμφανιστεί η Barbie στο εξώφυλλο -- της 50ης ετήσιας έκδοσης με μαγιό-- του περιοδικού Sports Illustrated.
Η συνεργασία της Girl Scouts' με την Mattel, ανακοινώθηκε τον περασμένο Αύγουστο και περιλαμβάνει ένα βιβλίο με θέμα τις δραστηριότητες της Barbie ( Barbie-themed activity book) ένα website και ένα εμπορικό σήμα παρουσίασης (Barbie participation patch — the first Girl Scout uniform patch with corporate sponsorship)
Πέρυσι, η Anna Maria Chavez, CEO της Girl Scouts , ανακοίνωσε τη συνεργασία με την Mattel και δήλωσε ότι τα κορίτσια πρόσκοποι θα πάρουν το μήνυμα πως το μέλλον τους είναι ανοιχτό και έχουν όλες τις δυνατότητες για να επιτύχουν στο επάγγελμα που θα επιλέξουν.
όπως δήλωσε η Susan Linn, (director of the Boston-based commercial-free childhood organization) « η κούκλα Barbie (βασίλισσα της μόδας), σαν πρότυπο για τα κορίτσια της Girl Scouts, υπονομεύει την ζωτικής σημασίας αποστολή της οργάνωσης Girl Scouts of the United States of America ( GSUSA )
Η αποστολή της GSUSA έχει ως στόχο να ενδυναμώσει τα κορίτσια και να τους διδάξει αξίες όπως η ειλικρίνεια, εντιμότητα, το θάρρος, η συμπόνια, ο χαρακτήρας, η αδελφότητα, η εμπιστοσύνη. Με διοργάνωση ανάλογων δραστηριοτήτων (όπως κάμπινγκ, κοινωνική εργασία, εκμάθηση πρώτων βοηθειών) και την απονομή βραβείων για την απόκτηση πρακτικών δεξιοτήτων τα κορίτσια εκπαιδεύονται στην ιδιότητα του ενεργού πολίτη.
Η ανάδειξη της κούκλας μόδας Barbie, σαν πρότυπο για τα κορίτσια της Girl Scouts συμβάλλει στην πρόωρη σεξουαλικότητά τους και εξιδανικεύει έναν υπερβολικά αδύνατο σωματότυπο.
Η ψυχολόγος Susan Linn είπε επίσης ότι το εμπορικό σήμα παρουσίασης (Barbie participation patch με το σύνθημα -
I can be anything I want to be- ) που στοχεύει σε παιδιά ηλικίας 5-8 ετών ( targeted at 5-to-8-year-old Daisies and Brownies ) θα τα κάνει «κινούμενες διαφημίσεις»
Η Wendy Philleo, New American Dream's executive director (που είπε πως θαύμαζε την Girl Scouts για μεγάλη χρονική περίοδο) δήλωσε για την τοποθέτηση του σήματος στα ρούχα των παιδιών, πως πρόκειται για το χειρότερο μέρος που μπορεί να τοποθετηθεί, ένα εμπορικό σήμα. Τα παιδιά μας έχουν ήδη βομβαρδιστεί από τις διαφημίσεις στα γήπεδα, στα καταστήματα, στο σπίτι, στο διαδίκτυο, στην τηλεόραση και το σχολείο»
το Center for a New American Dream ( Charlottesville, Va.-based group) προσπαθεί να αντιμετωπίσει την εμπορευματοποίηση της αμερικανικής κουλτούρας.
Το κεντρικό γραφείο των Girl Scouts' που εδρεύει στην Νέα Υόρκη, απέρριψε τους ισχυρισμούς των καταναλωτικών οργανώσεων
Η Kelly Parisi εκπρόσωπος τύπου των Girl Scouts' είπε πως «η συνεργασία μας με την Mattel εστιάζει στην εξερεύνηση καριέρας και διδάσκει στα κορίτσια να ασχολούνται με γυναικεία θέματα με διασκεδαστικό τρόπο. Η συνεργασία αυτή μας βοηθά να μεταφέρουμε το μήνυμα σε πάνω από 2 εκατομμύρια κορίτσια της Girl Scouts' ότι έχουν τη δυνατότητα να γίνουν ότι επιθυμούν»
Η Parisi,σε e-mail που έστειλε είπε ότι η Mattel έδωσε στην Girl Scouts $2 εκατομμύρια για να εφαρμόσει πρωτοβουλίες με θεματολογία της Barbie.
Την περίοδο που ανακοινώθηκε η συνεργασία με την Mattel, η Girl Scouts αντιμετώπιζε μεγάλες οικονομικές δυσκολίες και ελλείψεις εισοδήματος, οι υπεύθυνοι στα τοπικά της γραφεία έκαναν αγώνα για να τακτοποιήσουν το οικονομικό πρόβλημα με το ένα τέταρτο του προσωπικού τους –με αποζημιώσεις και προσωρινές απολύσεις-
Η Susan Linn, the campaign director της Commercial-Free Childhood, λέει πως, το Girl Scouts'
Barbie-themed website περιλαμβάνει ένα παιχνίδι που ενθαρρύνει τα κορίτσια να προσδιορίζουν τη σταδιοδρομία τους με βάση το ένδυμά τους και να γίνονται αυτό που φορούν (from a veterinarian in a frilly miniskirt, to a pink-suited U.S. president, to a race car driver in stilettos)
Η Susan Linn, ψυχολόγος που διδάσκει στο Harvard Medical School, Linn ίδρυσε την Campaign for a Commercial-Free Childhood το 2000, τώρα αριθμεί 54.000 μέλη και τα περισσότερα από αυτά είναι γονείς.
6-3-14 Girl Scouts partnership with Barbie sparks outrage from critics who say it harms young girls
πηγή
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2574803/Girl-Scouts-asked-end-partnership-Barbie.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου