Κυριακή 9 Απριλίου 2023

TikTok, viral βίντεο κλιπ που παράγονται από «PsyOp e -girls»για στρατολόγηση νεοσύλλεκτων στις ΗΠΑ, πώς το TikTok μετατρέπει τις ψυχικές ασθένειες σε μόδα. Εκβιασμός των ΗΠΑ για πώληση του TikTok. Η Αυστραλία απαγορεύει σε κυβερνητικούς αξιωματούχους να χρησιμοποιούν το TikTok.

 

άρθρο του Wadim Sagorenko για το RT DE,  9-4-23

Ο Vadim Zagorenko είναι δημοσιογράφος με έδρα τη Μόσχα και ειδικεύεται στις διεθνείς σχέσεις και την τεχνολογία.

Αντιμέτωπο με τη μείωση των βαθμολογιών έγκρισης και την έλλειψη απογόνων, το Πεντάγωνο υιοθέτησε μια νέα τακτική: viral βίντεο κλιπ στο TikTok που παράγονται από πράκτορες ψυχολογικών επιχειρήσεων.

Ο Vadim Zagorenko είναι δημοσιογράφος με έδρα τη Μόσχα και ειδικεύεται στις διεθνείς σχέσεις και την τεχνολογία.

[Λιγότεροι Αμερικανοί είναι ικανοποιημένοι με την πολιτική πορεία των ΗΠΑ . Σύμφωνα με έρευνα της ερευνητικής εταιρείας Ipsos... οι ψηφοφόροι έδωσαν στον Μπάιντεν μεγάλη εμπιστοσύνη και τώρα αρχίζουν να απογοητεύονται ] 

Οπλισμός E-Girls-- ηλεκτρονικών κοριτσιών: Πώς ο στρατός των ΗΠΑ χρησιμοποιεί το YouTube και το TikTok για να φτιαξει --γυαλίσει την εικόνα του

Αντιμέτωπο με τη μείωση των βαθμολογιών έγκρισης και την έλλειψη απογόνων, το Πεντάγωνο υιοθέτησε μια νέα τακτική: viral βίντεο κλιπ στο TikTok που παράγονται από πράκτορες ψυχολογικών επιχειρήσεων

Ο στρατός των ΗΠΑ μοιράζεται συχνά την καθημερινότητά του στο TikTok. Κάποιοι αστειεύονται και κάνουν φάρσες με τους συντρόφους τους, άλλοι μοιράζονται πώς ζουν στο στρατό, τι κάνουν, τι τρώνε κ.λπ. Ένας από τους πιο δημοφιλείς «στρατιωτικούς επιρροές» αυτή τη στιγμή είναι η Hayley Lujan, η οποία ακούει στο όνομα χρήστη lunchbaglujan . Η Λουτζάν είναι γνωστή για την προκλητική, κάπως κυνική αίσθηση του χιούμορ της, τη φιλία της με έναν από τους γιους του Ντόναλντ Τραμπ και το γεγονός ότι δεν είναι ένας απλός στρατιώτης αλλά ειδική σε ψυχοψυχολογικές επεμβάσεις.

Η πλατφόρμα σταδιοδρομίας για νεοσύλλεκτους Αμερικανούς στρατιώτες αναφέρει ότι αυτοί οι τύποι στρατιωτών είναι "γνωστοί για τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες - χρησιμοποιούν αντισυμβατικές τακτικές για να πείσουν και να επηρεάσουν ξένους συμμάχους και εχθρούς για την υποστήριξη των στόχων του αμερικανικού στρατού".

Οι οπαδοί της Lujan το γνωρίζουν αυτό. Υποθέτουν ότι ο λογαριασμός τους είναι μέρος μιας προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής μάρκετινγκ. Ο στόχος ενός influencer είναι να εξυψώσει το προφίλ του στρατού των ΗΠΑ, ιδιαίτερα στα μάτια της γενιάς Zoomer — ή όπως λένε οι συντάκτες του Know Your Meme, "To 'Simps') και να πάρει εκείνους τους τύπους που απαντούν "OMG DM me σε κάθε γυμνή --φωτογραφία με βυζ@ά για να καταταγούν στο στρατό».

Άδειοι στρατώνες

Οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ υποφέρουν από έλλειψη νέων εδώ και αρκετά χρόνια. Παρά τις μειώσεις στο στρατιωτικό προσωπικό - τα τελευταία 40 χρόνια ο αριθμός του στρατιωτικού προσωπικού έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό - οι ένοπλες δυνάμεις εξακολουθούν να στερούνται νεοσύλλεκτων. Το 2022, ο στρατός κατάφερε να στρατολογήσει μόνο 45.000 από τους προγραμματισμένους 60.000 στρατιώτες. Σε απάντηση, η Γραμματέας του Στρατού Christine Wormuth ανακοίνωσε ότι μέλη της Εθνικής Φρουράς και του Στρατού Εφεδρείας θα μπορούσαν να κληθούν για ενεργό καθήκον. Οι μονάδες ενδέχεται επίσης να μειωθούν, καθώς ενδέχεται να μην είναι δυνατή η πλήρης στελέχωση όλων των ενεργών μονάδων. Η στρατολόγηση στην Πολεμική Αεροπορία και το Ναυτικό ήταν πιο επιτυχημένη - αλλά μόνο επειδή ήταν υποψήφιοι που δεν μπορούσαν να τεθούν σε υπηρεσία το 2021.

Αυτή η έλλειψη προσωπικού μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους λόγους. Πρώτον, οι ΗΠΑ δεν έχουν αρκετούς κατάλληλους υποψηφίους. Οι απαιτήσεις εισόδου ποικίλλουν ανά κλάδο υπηρεσίας στις ένοπλες δυνάμεις, αλλά τα κύρια κριτήρια είναι παρόμοια:

Ο υποψήφιος πρέπει να είναι μεταξύ 17 και 35 ετών.

Πρέπει να είναι υγιής σωματικά και ψυχικά.

Πρέπει να έχει απολυτήριο Λυκείου και να περάσει από εισαγωγικό τεστ στον οικείο κλάδο υπηρεσίας. 

Πρέπει επίσης να είναι πολίτης των ΗΠΑ ή τουλάχιστον να έχει πράσινη κάρτα.

Παρά τις σχετικά χαμηλές απαιτήσεις, η εύρεση των κατάλληλων ανθρώπων δεν είναι εύκολη. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πενταγώνου , μόνο το 23 τοις εκατό των νέων στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ικανοί για υπηρεσία. Οι υπόλοιποι έχουν προβλήματα υγείας: παχυσαρκία, ψυχικές διαταραχές και εξαρτήσεις.

Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί από την πανδημία του κορωνοϊού, καθώς τα lockdown επηρέασαν σοβαρά τους φοιτητές των ΗΠΑ  και έπληξαν τη φυσική τους κατάσταση. Επιπλέον, τα lockdowns έχουν κάνει τους νέους πιο αναποφάσιστους, λέγεται. Μελέτες δείχνουν ότι οι άνδρες που πήγαιναν στο γυμνάσιο εξ αποστάσεως και ήταν λιγότερο ικανοί να επικοινωνούν με τους συνομηλίκους τους ήταν πιο πιθανό να αναβάλουν σημαντικές αποφάσεις, όπως να κάνουν αίτηση στο κολέγιο ή να ενταχθούν στις ένοπλες δυνάμεις.

Η στρατολόγηση γίνεται επίσης πιο δύσκολη, επειδή όλο και περισσότεροι νέοι Αμερικανοί υποφέρουν από εθισμούς. Για παράδειγμα, η κατάχρηση αλκοόλ και ναρκωτικών αποκλείει περίπου το 11 τοις εκατό όσων κατά τα άλλα ήταν ικανοί για υπηρεσία. Επιπλέον, η μαριχουάνα, με τη μία ή την άλλη μορφή, είναι πλέον νόμιμη στις περισσότερες πολιτείες. Ωστόσο, όσοι κάνουν χρήση αυτής της ουσίας δεν επιτρέπεται ακόμη να καταταγούν στον στρατό.

Η εγκατάλειψη του σχολείου είναι ένα άλλο πρόβλημα που επηρεάζει τη στρατιωτική θητεία. Το 2020, 3,2 εκατομμύρια μαθητές στις Ηνωμένες Πολιτείες αποφοίτησαν από το γυμνάσιο, αλλά όσοι δεν έχουν πτυχίο δεν μπορούν να καταταγούν στο στρατό. Και ακόμη κι αν οι ΗΠΑ είχαν διπλάσιο αριθμό υγιών και μορφωμένων νέων, οι ένοπλες δυνάμεις θα εξακολουθούσαν να αντιμετωπίζουν έλλειψη εθελοντών επειδή ο πληθυσμός δεν εκτιμά πλέον τον στρατό.

Η χαοτική αποχώρηση των στρατευμάτων από το Αφγανιστάν, ένα όλο και πιο διχασμένο εγχώριο πολιτικό σύστημα και οι διαφωνίες για τον ρόλο του ΝΑΤΟ στον σύγχρονο κόσμο θέτουν προβλήματα -- και όχι λίγα άβολα ερωτήματα -- για τις αμερικανικές δυνάμεις. Επιπλέον, ο στρατός έχει επικριθεί τόσο από αριστερούς όσο και από δεξιούς πολιτικούς. Η αριστερά το αποκαλεί προπύργιο ρατσισμού, ομοφοβίας και ιμπεριαλισμού. Η δεξιά πιστεύει ότι ο στρατός ακολουθεί τυφλά το ξυπνημένο κύμα και δεν αντιδρά αρκετά γρήγορα και αποφασιστικά στις εθνικές απειλές. Οι σκεπτικιστές επισημαίνουν επίσης τον κυνισμό του νόμου, ο οποίος θεωρεί ότι οι 17χρονοι δεν είναι αρκετά μεγάλοι για να αγοράσουν ένα κουτάκι μπύρας, αλλά αρκετά μεγάλοι για να σκοτώσουν και να πεθάνουν για σκοτεινές αιτίες.

Διαφορετικές εθνοτικές ομάδες έχουν επίσης διαφορετική στάση απέναντι στον στρατό. Για παράδειγμα, οι μαύροι και οι Λατίνοι βλέπουν τις ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ λιγότερο ευνοϊκά από τους λευκούς Αμερικανούς. Ούτε η παραδοσιακή προπαγάνδα της «προστασίας της ελευθερίας» ούτε οι «προοδευτικές» διαφημιστικές εκστρατείες που εμφανίζουν μειονότητες στο στρατό έχουν βοηθήσει πολύ. Το 2018, η εμπιστοσύνη του κοινού στον στρατό βαθμολογήθηκε στο 70%, ενώ το 2022 ο αριθμός αυτός έπεσε στο 48%.

Το Πεντάγωνο κατανοεί ότι η παράβλεψη της φθίνουσας δημοτικότητας των ενόπλων δυνάμεων είναι επικίνδυνη, τόσο πολιτικά όσο και στρατηγικά. Για να ενθουσιάσει λοιπόν περισσότερους νέους με τον στρατό, όχι μόνο γυαλίζει την εικόνα του με την κλασική διαφήμιση, αλλά και με τη βοήθεια χαριτωμένων influencers.

Το εργοστάσιο των ονείρων και των νεοσύλλεκτων

Η αποστολή διασημοτήτων σε ζώνες συγκρούσεων για την ενίσχυση του ηθικού των στρατιωτών ήταν σημαντικό μέρος της στρατιωτικής προπαγάνδας των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Οι ηθοποιοί Laurence Olivier, George Miller, Marilyn Monroe και δεκάδες άλλοι σταρ διασκέδασαν στρατιώτες των ΗΠΑ στην Ευρώπη και την Κορέα. Άλλοι δούλεψαν στο «μέτωπο της έδρας» και γυάλισαν την εικόνα του στρατιωτικού με τα μέσα του κινηματογράφου.

Αρχικά, το Office of War Information ήταν υπεύθυνο για τη διάδοση της στρατιωτικής θητείας. Ο σκηνοθέτης του, Έλμερ Ντέιβις, είπε κάποτε ότι «ο ευκολότερος τρόπος για να μπει η προπαγάνδα στο μυαλό των περισσότερων ανθρώπων είναι να την παρουσιάσεις μέσω της ψυχαγωγικής ταινίας, γιατί έτσι οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι έρχονται αντιμέτωποι με την προπαγάνδα. "

Υπήρχαν πολλές ταινίες που χρηματοδοτήθηκαν από το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ: "Wings" (1927), "The Green Berets" (1968), "Top Gun" (1986), "Eagle Eye" (2008), "Act of Valor" ( 2012), «The 15:17 to Paris» (2018), και πολλά άλλα. Παρεμπιπτόντως, το Πεντάγωνο συνεχίζει να συνεργάζεται με το Χόλιγουντ.

Αλλά τώρα που το 95 τοις εκατό των Αμερικανών μεταξύ 18 και 29 ετών παρακολουθούν YouTube και το κοινό του TikTok στις ΗΠΑ έχει ξεπεράσει τα 113 εκατομμύρια, ο στρατός χρειάζεται πρόσβαση σε αυτά τα νέα κανάλια.

Η απόκτηση δημοτικότητας στο διαδίκτυο δεν είναι εύκολη. Ενώ οι Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ έχουν επίσημους λογαριασμούς στο YouTube - ο πιο δημοφιλής είναι το κανάλι του αμερικανικού στρατού με περισσότερους από ένα εκατομμύριο συνδρομητές - τα βίντεο σπάνια ξεπερνούν τις 50.000 προβολές και οι μεγάλες εκστρατείες στρατολόγησης, όπως "Ξεπερνώντας εμπόδια" συχνά συνοδεύονται από σχόλια όπως "Αν σας ζητήσουν να πεθάνετε, ξαφνικά μόνο οι λευκοί άνδρες είναι στη διαφήμιση" γελοιοποιήθηκε..

Εν τω μεταξύ, το κινεζικής ιδιοκτησίας TikTok απαγορεύεται σε κρατικές συσκευές στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ως αποτέλεσμα, είναι δύσκολο για τον στρατό να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα της ειρωνείας και των μιμιδίων που είναι γνωστά στους νεαρούς Αμερικανούς από τον διαδικτυακό κόσμο. Για το λόγο αυτό, το Πεντάγωνο αποφάσισε να ζητήσει τη βοήθεια ανεξάρτητων «δημιουργών περιεχομένου» που δεν συνδέονται με επίσημους λογαριασμούς των ενόπλων δυνάμεων - άτομα όπως ο Lujan.

Ένας πράκτορας με αυτιά γάτας 

Σύμφωνα με το προφίλ της στο LinkedIn, η Lujan φοίτησε στο Zeeland West High School στο Μίσιγκαν. Εκεί ήταν μέλος της Εθνικής Επίτιμης Εταιρείας Τεχνών, των ομάδων κολύμβησης και υδατοσφαίρισης και του καλλιτεχνικού συλλόγου. Σπούδασε επίσης καλές τέχνες στο Kendall College of Art and Design. Το 2019, ο Lujan έλαβε Προηγμένη Ατομική Εκπαίδευση για να γίνει Ειδικός Ψυχολογικών Επιχειρήσεων στη Σχολή Ειδικού Πολέμου John F. Kennedy.

Τον Ιανουάριο του 2020, η Lujan δημιούργησε τον λογαριασμό της στο TikTok και τα πρώτα της βίντεο περιελάμβαναν τους συνηθισμένους χορούς, αστεία, μιμίδια κ.λπ. Το πρώτο στρατιωτικό περιεχόμενο εμφανίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 και μέχρι το 2022 σχεδόν όλες οι αναρτήσεις του Lujan στο TikTok σχετίζονταν με τις ένοπλες δυνάμεις.

Δημοσιεύει συχνά βίντεο από στρατιωτικές βάσεις ποζάροντας με όπλα και ακριβό στρατιωτικό εξοπλισμό. Σε πολλές εκδόσεις, ο Lujan φλερτάρει με το κοινό και επιδεικνύει μια κυνική, προκλητική αίσθηση του χιούμορ που αντηχεί στους Millennials και στο Generation Z. Κοροϊδεύει ακόμη και τον στρατό, κάτι που θα ήταν αδύνατο για κάποιον σε επίσημο στρατιωτικό λογαριασμό.

Ωστόσο, κάποιες από τις αναρτήσεις της είναι αρκετά σοβαρές. Σε ένα βίντεο, η Lujan λέει ότι η στρατιωτική θητεία τη βοήθησε να απελευθερωθεί από τα στερεότυπα του φύλου. Σε ένα άλλο, ασκεί κριτική στον σύγχρονο κόσμο και καλεί τους ανθρώπους να ζήσουν μια πιο απλή ζωή: «Μην πας στο κολέγιο, γίνε αγρότης ή στρατιώτης», λέει.

Η influencer δεν κρύβει την ασυνήθιστη στρατιωτική της ειδικότητα. Στα τελευταία της βίντεο, η Lujan αποκαλεί τον εαυτό της «PsyOp e-girl» και μισοαστεία παραδέχεται ότι έχει «παρακοινωνικές σχέσεις» με συνδρομητές προκειμένου να τους στρατολογήσει στο στρατό. Σε ένα βίντεο, αστειεύεται ότι παρέδωσε ένα συμβόλαιο στρατιωτικής θητείας σε έναν από τους θαυμαστές της με το πρόσχημα ενός συμβολαίου γάμου.

Η Lujan απαντά συχνά σε σχόλια που την αποκαλούν "Fed" ή μυστική ομοσπονδιακή πράκτορα. Μια από τις απαντήσεις της ήταν: "Κι αν αυτή ήταν η καλύτερη δουλειά της ζωής σου;" Ο όρος "glow job" αναφέρεται συνήθως σε κυβερνητικούς πράκτορες που εργάζονται μυστικά για να προσπαθήσουν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη ή να ωθήσουν κάποιον σε συγκεκριμένες ενέργειες. Είναι επίσης σαφές με ποιον άλλο όρο ομοιοκαταληκτεί.

η Lujan έχει πάνω από 654.000 συνδρομητές στο TikTok. Ένα από τα πιο δημοφιλή βίντεό της, που δείχνει τη συνάντηση της με τον Έρικ Τραμπ, έχει συγκεντρώσει πάνω από 1,9 εκατομμύρια προβολές. η influencer έχει γίνει επίσης ένα από τα πρόσωπα των Weapon Outfitters , παίρνοντας μέρος σε μια φωτογράφηση για το ημερολόγιό τους.

Σε συνέντευξή της , η Lujan είπε ότι κανείς δεν της έδωσε εντολή να εκλαϊκεύσει τον στρατό ή να στρατολογήσει ανθρώπους του Gen Z. Οι αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι επιμελημένες από την κυβέρνηση και είναι δική της πρωτοβουλία. Και πρόσθεσε ότι τις περισσότερες φορές —αν και όχι πάντα— οι διοικητές της απλώς αγνόησαν τα βίντεο. Τόνισε επίσης ότι οι πράκτορες του PsyOp δεν πρέπει να επηρεάζουν την αμερικανική κοινή γνώμη. 

Στην πραγματικότητα, το δόγμα των δυνάμεων των ΗΠΑ PsyOp αναφέρει ότι οι πράκτορες «δεν θα στοχοποιήσουν πολίτες των ΗΠΑ ανά πάσα στιγμή, οπουδήποτε στον κόσμο και σε καμία περίπτωση». Ωστόσο, το ίδιο έγγραφο αναφέρει: «Εάν εγκριθεί, οι δυνάμεις PsyOp ενδέχεται να αναπτυχθούν στο εσωτερικό για να βοηθήσουν κορυφαίες ομοσπονδιακές υπηρεσίες με την αντιμετώπιση καταστροφών και τη διαχείριση κρίσεων, ενημερώνοντας τους τοπικούς πληθυσμούς».

Η ιστορία των μυστικών επιχειρήσεων της CIA εναντίον πολιτών των ΗΠΑ, όπως το διαβόητο Project MKUltra, ρίχνει σκιά στην ειλικρίνεια των λόγων του Lujan.

Μπορεί κανείς να αναρωτηθεί ποιος χρειάζεται τέτοιο περιεχόμενο όταν το θέμα των "PsyOps" και του κυνισμού του "PsyOp-E-Girls", είναι «κλειστό» για ιδεολογικά προσανατολισμένους νέους και θα μπορούσε να προκαλέσει πρόσθετη κριτική στον στρατό. Αλλά στην πραγματικότητα, ο στρατός δεν χρειάζεται να πείσει τους επικριτές του ή να ενσταλάξει περισσότερη εμπιστοσύνη σε άτομα που ήδη σέβονται τον στρατό. Ο στρατός πρέπει να παρακινήσει όσους σκέφτηκαν να στραφούν αλλά δεν έχουν κάνει ακόμη το αποφασιστικό βήμα.

Το 2020, Αμερικανοί ερευνητές επανεξέτασαν την ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι οι περισσότεροι νέοι που εντάχθηκαν στον στρατό δεν είχαν άλλες επιλογές καριέρας. Τα αποτελέσματα της μελέτης, ωστόσο, εξέθεσαν αυτή την υπόθεση ως εσφαλμένη. Αποδείχθηκε ότι το κύριο κίνητρο για τους εθελοντές είναι να γνωρίζουν κάποιον που είναι ή ήταν ήδη στο στρατό. Οι περισσότεροι εθελοντές έχουν τουλάχιστον έναν γονέα ή άλλο στενό συγγενή που υπηρέτησε στις ένοπλες δυνάμεις.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ένα άλλο μοτίβο: Οι πολύ ανεπτυγμένες γνωστικές ικανότητες αυξάνουν την πιθανότητα στρατιωτικής καριέρας για άτομα από οικογένειες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, αλλά τη μειώνουν για άτομα από πλούσιες οικογένειες. Οι έξυπνοι Αμερικανοί με δεξιότητες κριτικής σκέψης χρησιμοποιούν συχνά το στρατό για να ξεφύγουν από την ανεργία και να λάβουν δωρεάν δίδακτρα στο κολέγιο και άλλα προνόμια.

Για τους πλούσιους και επιτυχημένους Αμερικανούς που δεν έχουν στρατιωτικές διασυνδέσεις και δεν σκέφτηκαν ποτέ να υπηρετήσουν στο στρατό, τα βίντεο TikTok του Lujan θα είναι απλώς διασκεδαστικά. Αλλά για λιγότερο εύπορους νέους που ξέρουν κάτι για τον στρατό ή κατανοούν τα οφέλη της στρατιωτικής θητείας, τα βίντεο μιας ελκυστικής, αστείας και ειλικρινούς με τον δικό της τρόπο νεαρής γυναίκας μπορεί να είναι αρκετά κίνητρα για να επιλέξουν μια καριέρα στο στρατό.

Πόροι εταιρικής σχέσης 

Οι αρχές των ΗΠΑ δεν είναι οι μόνες που στρατολογούν διασημότητες για να προωθήσουν τις ένοπλες δυνάμεις. Τέτοια μέσα χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και στην ειρηνική Ιαπωνία.

Για παράδειγμα, η δημοφιλής τραγουδίστρια και ηθοποιός Haruka Shimazaki του κοριτσίστικου συγκροτήματος AKB48 εμφανίστηκε σε μια διαφήμιση για τις Ιαπωνικές Δυνάμεις Αυτοάμυνας που δημοσιεύτηκε από το ιαπωνικό Υπουργείο Άμυνας. Στο βίντεο, είπε ότι "Η εργασία για τις δυνάμεις αυτοάμυνας ανοίγει απεριόριστα όνειρα - όπως η γη, ο ωκεανός και η θάλασσα. Υπάρχουν δουλειές που μπορούν να γίνουν μόνο εδώ".

Η Νότια Κορέα έχει στρατολογία, επομένως η κυβέρνηση δεν έχει άμεση ανάγκη να στρατολογήσει εθελοντές. Αλλά οι διασημότητες βοηθούν στη διατήρηση μιας θετικής εικόνας για τις ένοπλες δυνάμεις και οι δημοφιλείς μουσικοί συχνά προσκαλούνται να εμφανιστούν μπροστά σε στρατιωτικές μονάδες. Οι παραστάσεις από κοριτσίστικα συγκροτήματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς σε αυτό το πλαίσιο. Σχεδόν όλοι οι άντρες διασημότητες της Νότιας Κορέας υπηρέτησαν στο στρατό και λένε ότι τους άρεσε να κάνουν το καθήκον τους. Πρόσφατα, μέλη του συγκροτήματος αγοριών BTS ανακοίνωσαν ότι δεν θα ζητήσουν απαλλαγή από τη στρατιωτική θητεία, σημειώνοντας ότι αισθάνονται «τιμή» που υπηρετούν τη χώρα τους. Ο στρατός της Νότιας Κορέας είχε μια ειδική μονάδα διασημοτήτων. Ωστόσο, το 2013, διαλύθηκε για συνεχείς παραβιάσεις της πειθαρχίας.

Στη Ρωσία, επίσης, πολλές διασημότητες έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους στον στρατό, ειδικά τον περασμένο χρόνο. Το τραγούδι "Soldiers of Russia" του Oleg Gazmanov με το βίντεο κλιπ του που δείχνει τη σκληρή αλλά συναρπαστική στρατιωτική ζωή έχει γίνει επιτυχία.

Όλα αυτά είναι παραδοσιακοί, δοκιμασμένοι στο χρόνο τρόποι παρουσίασης των ενόπλων δυνάμεων με θετικό τρόπο. Ορισμένες διασημότητες συνεργάζονται με τις ένοπλες δυνάμεις από προσωπική και γνήσια πεποίθηση, ενώ άλλοι το βλέπουν ως απλώς μια δουλειά. Αλλά συνήθως τέτοιες εταιρικές σχέσεις είναι αρκετά διαφανείς όσον αφορά την κυβερνητική πρωτοβουλία και τη χρηματοδότηση.

Εν τω μεταξύ, η Lujan και άλλοι στρατιωτικοί επιρροές ακολουθούν μια διαφορετική προσέγγιση. Δεν παραδέχονται ότι εργάζονται για την κυβέρνηση. Μοιράζονται τις σκέψεις τους και δείχνουν τη στρατιωτική ζωή σε ένα δήθεν ειλικρινές πλαίσιο. Μπορείτε ακόμη και να επικρίνετε ανοιχτά τον στρατό. Αλλά το κύριο μήνυμά τους δεν είναι τίποτα άλλο από προπαγάνδα: η ζωή στο στρατό είναι διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα και η στρατιωτική θητεία θα σας βοηθήσει να ξεκλειδώσετε τις δυνατότητές σας και να βρείτε την ευτυχία.

Σήμερα, οι αμερικανικές δυνάμεις είναι περιορισμένες στις πρεσβείες τους, καθώς ο πόλεμος κατά της τρομοκρατίας δεν εμπνέει πλέον πατριωτισμό και υποστήριξη για την υπόθεση. Σύμφωνα με δημοσκόπηση της Pew Research, το 63% των Αμερικανών πιστεύει ότι η στρατιωτική επιχείρηση στο Αφγανιστάν έχει αποτύχει.

Οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ εξακολουθούν να δαπανούν περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για διαφημίσεις. Σίγουρα, μέρος αυτής της χρηματοδότησης θα εισρεύσει σε νέες μορφές καμπάνιας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικές στον σύγχρονο κόσμο από τις ταινίες με ηρωικούς στρατιώτες του Χόλιγουντ.

===========

Η Αυστραλία απαγορεύει σε κυβερνητικούς αξιωματούχους να χρησιμοποιούν το TikTok σε εταιρικά τηλέφωνα

4 Απριλίου 2023 

Ακολουθώντας άλλες δυτικές χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Σουηδία, η Αυστραλία απαγορεύει πλέον σε κυβερνητικούς αξιωματούχους της να χρησιμοποιούν την εφαρμογή βίντεο TikTok στα τηλέφωνα εργασίας τους. Το μέτρο δικαιολογείται με ανησυχίες για την ασφάλεια κατά της κινεζικής εταιρείας ByteDance.

Η Αυστραλία απαγόρευσε την Τρίτη σε κυβερνητικούς αξιωματούχους της να χρησιμοποιούν τη δημοφιλή πλατφόρμα βίντεο κλιπ TikTok στα τηλέφωνα εργασίας τους. Σε μια δήλωση της 4ης Απριλίου , ο Γενικός Εισαγγελέας Μαρκ Ντρέιφους έγραψε ότι διέταξε την απαγόρευση μετά από προειδοποιήσεις από τις υπηρεσίες ασφαλείας. Το μέτρο τίθεται σε ισχύ με άμεση ισχύ. Πιθανές εξαιρέσεις θα ελέγχονται μεμονωμένα και λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προφυλάξεις ασφαλείας.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Associated Press ( AP ) , η Αυστραλία έγινε η τελευταία χώρα μέλος της συμμαχίας πληροφοριών Five Eyes που επέβαλε τέτοια απαγόρευση στην εφαρμογή βίντεο. Εκτός από τις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία, τον Καναδά και τη Νέα Ζηλανδία, το TikTok στα εταιρικά κινητά τηλέφωνα έχει απαγορευτεί από αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της σουηδικής κυβέρνησης.

Το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών ανταποκρίθηκε άμεσα στο μέτρο. Η εκπρόσωπος της Αρχής Μάο Νινγκ καταδίκασε τη μερική απαγόρευση της δημοφιλούς εφαρμογής την Τρίτη και ζήτησε ένα δίκαιο και διαφανές επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές εταιρείες. Οι εταιρείες από την Κίνα δεν πρέπει να υφίστανται διακρίσεις.

Το TikTok βλέπει τον εαυτό του ως στόχο μιας κατασταλτικής εκστρατείας από τη Δύση, η οποία φοβάται ότι ο κινέζος χειριστής της πλατφόρμας βίντεο θα μπορούσε να αναγκαστεί να μοιραστεί τα δεδομένα των χρηστών του με το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα.

Οι αντίπαλοι του TikTok δεν αποκλείουν επίσης ότι η εφαρμογή του Πεκίνου θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κατάχρηση ως εργαλείο προπαγάνδας. Η κινεζική μητρική εταιρεία ByteDance αρνείται τέτοιους ισχυρισμούς και εξετάζει ακόμη και τη διάσπαση της επιχείρησης για να κατευνάσει τους φόβους της Ουάσιγκτον. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο, τα δεδομένα χρηστών των ΗΠΑ θα αποθηκεύονται σε διακομιστές Oracle στην πολιτεία του Τέξας των ΗΠΑ, έτσι ώστε μόνο οι υπάλληλοι της TikTok στις ΗΠΑ να έχουν πρόσβαση σε αυτά.

=================

1-4-23 Το να ζητούν οι ΗΠΑ να πουλήσουν το TikTok είναι πολιτικός εκβιασμός

Οι μαφιόζοι απόπειρες της Ουάσιγκτον να καταλάβει τον αμερικανικό έλεγχο της πλατφόρμας κοινωνικών μέσων TikTok καταδεικνύουν την αδυναμία των ΗΠΑ να ανεχθούν τον ανταγωνισμό. Η αλαζονεία των Ηνωμένων Πολιτειών είναι απεχθής - και τίποτα περισσότερο από κλοπή.

Του Τιμούρ Φομένκο

Ο πόλεμος του TikTok θερμαίνεται. Η κυβέρνηση Μπάιντεν φέρεται να έχει δώσει τελεσίγραφο στην κινεζική εταιρεία Bytedance: είτε να πουλήσει την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης είτε να αντιμετωπίσει απαγόρευση από τις ΗΠΑ.

Το TikTok αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση από πολιτικούς των ΗΠΑ. Αυτοί ισχυρίζονται ότι η πλατφόρμα, η οποία ήταν η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις στον κόσμο το 2022, ενέχει αυξανόμενο «κίνδυνο εθνικής ασφάλειας» λόγω της κινεζικής προέλευσής της. Χρησιμοποιώντας τη λογική της ευθύνης συσχέτισης, υποστηρίχθηκε ότι το TikTok μπορούσε να μοιραστεί τα δεδομένα των χρηστών του με την κινεζική κυβέρνηση. Ωστόσο, αυτό δεν αποδείχθηκε ποτέ, είτε άμεσα είτε έμμεσα. Είναι ένας φανταστικός «δυνητικός κίνδυνος» που βασίζεται στην αχαλίνωτη παράνοια που έχει κυριεύσει την Ουάσιγκτον σχετικά με το Πεκίνο.

Με αυτόν τον τρόπο, η κυβέρνηση Μπάιντεν επιδεικνύει για άλλη μια φορά την ανικανότητα και την απροθυμία της να αμφισβητήσει, να σφυρίσει ή ακόμα και να δείξει κοινή λογική, τα χειρότερα στοιχεία του Μακαρθισμού στους πολιτικούς κύκλους των ΗΠΑ. Αντίθετα, αυτά τα στοιχεία χρησιμοποιούνται για δικό τους πολιτικό όφελος. Τώρα η διοίκηση θέλει να συνεχίσει εκεί που ο Τραμπ απέτυχε και να εκβιάσει την πώληση του TikTok υπό την απειλή απαγόρευσης. Η στάση της Ουάσιγκτον απέναντι στο TikTok μοιάζει με αυτή ενός γκάνγκστερ, σύμφωνα με τα εξής:

"Έχετε μια ωραία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης εκεί. Θα ήταν κρίμα να συμβεί κάτι σε αυτό."

Οι φόβοι για την «εθνική ασφάλεια» είναι ένα επιφανειακό πρόσχημα που χρησιμοποιείται για να συγκαλύψει τον πραγματικό λόγο πίσω από όλες τις αμερικανικές αποφάσεις σχετικά με το Πεκίνο: την αδυναμία της Ουάσιγκτον να αποδεχθεί τον ανταγωνισμό. Οτιδήποτε κινεζικό θεωρείται επιτυχημένο ή απειλεί να «ξεπεράσει την Αμερική» θεωρείται απειλή. Είτε μέσω της πολιτικής επιρροής στην παγκόσμια σκηνή είτε μέσω ενός επιτυχημένου προϊόντος.

Οι ΗΠΑ έχουν βάλει στο στόχαστρο πληθώρα κινεζικών εταιρειών με χαριστικές, ευκαιριακές και εντελώς αβάσιμες αξιώσεις σε μια προσπάθεια να εξαφανίσουν το μερίδιο αγοράς τους. Η κύρια γραμμή μάχης είναι η ίδια που χτίζεται αυτή τη στιγμή ενάντια στο TikTok - αυτή για μια «απειλή εθνικής ασφάλειας». Αυτές οι «απειλές» έχουν πάντα μια υποτιθέμενη σχέση με την κινεζική κυβέρνηση και περιλαμβάνουν ισχυρισμούς ότι η εν λόγω εφαρμογή, υπηρεσία ή προϊόν χρησιμοποιείται για την κατασκοπεία Αμερικανών - αλλά αυτό δεν έχει ποτέ αποδειχθεί. Αυτοί οι ισχυρισμοί είναι συχνά βαθιά παράλογοι και παράλογοι, όπως οι πρόσφατοι για πιθανή επιτήρηση από κινεζικά ψυγεία ή γερανούς φορτίου .

Όταν το επιχείρημα για την εθνική ασφάλεια δεν είναι αρκετό, η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν παίρνει το σφυρί που ονομάζεται «παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων». Όπως συνέβη με τα κινεζικά ηλιακά πάνελ, τη διαθεσιμότητα των οποίων η Ουάσιγκτον ήθελε να περιορίσει στο εσωτερικό ως μέρος της πράσινης ατζέντας «Made in America» για να ενθαρρύνει τις σπιτικές εναλλακτικές λύσεις. Οι ΗΠΑ ισχυρίστηκαν, και πάλι χωρίς στοιχεία, ότι τα ηλιακά πάνελ κατασκευάστηκαν με καταναγκαστική εργασία στην Αυτόνομη Περιφέρεια Xinjiang. Αλλά η εικόνα παραμένει σαφής: το μερίδιο αγοράς και η κυριαρχία των ΗΠΑ διακυβεύονται πάντα και η οργή κατασκευάζεται για να δημιουργήσει υποστήριξη για περαιτέρω κυρώσεις.

Αλλά η περίπτωση του TikTok είναι διαφορετική. Η πλατφόρμα έχει καθιερωθεί ως η κορυφαία εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο και χρησιμοποιείται από πάνω από 100 εκατομμύρια Αμερικανούς. Είναι τόσο επιτυχημένο που η απλή απαγόρευση της πλατφόρμας θα ήταν μια εξαιρετικά αντιδημοφιλής απόφαση. Έτσι, η πολιτική μέχρι στιγμής δεν ήταν απλώς να απαλλαγούμε από αυτά, αλλά να χρησιμοποιήσουμε πολιτική βία για να προσπαθήσουμε να αναγκάσουμε τους Κινέζους ιδιοκτήτες της πλατφόρμας να τα πουλήσουν στις ΗΠΑ. Με άλλα λόγια, το TikTok ήταν τόσο καλό στη διείσδυση στην αγορά των ΗΠΑ που η Κίνα δεν θα έπρεπε να έχει το δικαίωμα να κατέχει την πλατφόρμα και επομένως θα έπρεπε να είναι αμερικανική. Με άλλα λόγια, ό,τι κάνει καλά η Κίνα πρέπει να της αφαιρεθεί και δεν έχει δικαίωμα στη δική της επιτυχία.

Μια τέτοια κίνηση έρχεται σε αντίθεση με όλα όσα υποστηρίζουν οι ΗΠΑ. Αν και το Facebook είναι απαγορευμένο στην Κίνα, πώς θα ανταποκρινόταν η Ουάσιγκτον και τα ΜΜΕ της σε μια απαίτηση του Πεκίνου να πουλήσει το Facebook ολόκληρες τις δραστηριότητές του στην Κίνα σε μια κινεζική εταιρεία προκειμένου να αποκτήσει το δικαίωμα να δραστηριοποιείται στην κινεζική αγορά; Η αντίδραση θα ήταν συντριπτική, με κατηγορίες για «κινεζικό οικονομικό εξαναγκασμό», «εκφοβισμό», «κατάχρηση κρατικής εξουσίας» και πολλά άλλα.

Το ίδιο ισχύει και εδώ: οι ΗΠΑ ανατρέπουν ενεργά το πνεύμα της ελεύθερης επιχείρησης, της ελευθερίας της έκφρασης και του κράτους δικαίου. Προσπαθώντας να απαιτήσει από μια εταιρεία να πουλήσει μια κερδοφόρα επιχείρηση. Εάν η Κίνα αποδεχόταν αυτή την απαίτηση, θα ήταν ταπείνωση και αποδοχή μιας θέσης κάτω από τις ΗΠΑ στην τάξη ραμφίσματος.

Η Κίνα θα πρέπει να σταματήσει αμέσως την Bytedance από την πώληση του TikTok υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Εάν οι ΗΠΑ θέλουν να απαγορεύσουν την πλατφόρμα, τότε απλώς αφήστε το να συμβεί και αφήστε μια γενιά νέων να νιώσει την πραγματικότητα της αντικινεζικής υστερίας που αγκάλιασε ενεργά η κυβέρνηση Μπάιντεν. Σε αυτή την περίπτωση, ο Μπάιντεν θα υποστεί τις πολιτικές συνέπειες. Η Αμερική δεν πρέπει να κερδίσει εδώ. Η αλαζονεία των ΗΠΑ είναι απεχθής - και τίποτα περισσότερο από κλοπή.

-----------------

πώς το TikTok μετατρέπει τις ψυχικές ασθένειες σε μόδα

γιατί οι παθολογίες [σύνδρομο Tourette, διασχιστικές διαταραχές, ψυχώσεις] μετατρέπονται σε αξεσουάρ μόδας.

Το θέμα της ψυχικής ασθένειας είχε πάντα μεγάλο ενδιαφέρον για τους ανθρώπους. Ο φόβος να τρελαθούμε στο υποσυνείδητό μας συνυπάρχει με τον φόβο του θανάτου και βιώνουμε εσχατολογική απόλαυση από την περιγραφή των συμπτωμάτων της παραφροσύνης. Η πλοκή πολλών έργων της λαϊκής κουλτούρας βασίζεται σε ιστορίες για ψυχικές διαταραχές: "One Flew Over the Cuckoo's Nest", "Black Swan", "Mind Games" κ.λπ. Με την εμφάνιση διαφόρων διαδικτυακών πλατφορμών, τέτοιο περιεχόμενο έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλές - Το YouTube είναι γεμάτο συλλογές στο πνεύμα των « Top 10 πιο τρομερών ψυχικών διαταραχών.

Πολλοί άνθρωποι άρχισαν να μοιράζονται τις δικές τους ιατρικές ιστορίες και να κρατούν vlog, όπου μιλούν για το πώς ζουν με τη διάγνωσή τους. Αυτό ξεκίνησε ένας διάλογος για θέματα που προηγουμένως ήταν ταμπού και επέτρεψε στους χρήστες να επικοινωνούν ανοιχτά και να εκφράζονται.

Η Lauren από τον Καναδά δημιούργησε ένα κανάλι στο YouTube σχετικά με τη σχιζοσυναισθηματική διαταραχή και τη σχιζοφρένεια. Στα βίντεό της αποστιγματίζει παρεκκλίσεις, οι οποίες μέχρι σήμερα συνδέονται με πολλούς μύθους και φόβους. Η Lauren φτιάχνει βίντεο όχι μόνο για τη φαρμακευτική θεραπεία και τις νοσηλεύσεις, αλλά και για την καθημερινή ζωή με μια ασθένεια - για παράδειγμα, πώς να προγραμματίσετε μια εγκυμοσύνη ή να υποστηρίξετε ένα αγαπημένο πρόσωπο με τέτοιες διαταραχές.

Η Polina Titova στον λογαριασμό της στο Instagram μιλάει για πολλές ψυχιατρικές διαγνώσεις ταυτόχρονα: διπολική διαταραχή, διατροφική διαταραχή και σύνδρομο αποπροσωποποίησης/αποπραγματοποίησης. Επιπλέον, το κορίτσι τραβάει υποστηρικτικές κάρτες για κάθε μέρα, καθώς και εκπαιδευτικές κάρτες, όπου παρατίθενται , για παράδειγμα, μη εμφανή συμπτώματα κατάθλιψης.

Η Dinara Pavlova μιλά και για τη διπολική διαταραχή: δεν υπάρχουν πολλά βίντεο στο κανάλι της, αλλά αυτά που είναι πολύ λεπτομερή. Το κορίτσι εξηγεί πώς να ξεπεράσει τον φόβο της φαρμακολογικής παρέμβασης και  να αντιμετωπίσει τις κρίσεις πανικού.

Ωστόσο, η δημοτικότητα τέτοιου περιεχομένου ανοίγει επίσης ένα ευρύ πεδίο για εικασίες. Πιο «εξωτικές» και «θεαματικές» ασθένειες, όπως η διαταραχή πολλαπλής ταυτότητας , έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλή θέματα . Στο YouTube, αρκετοί μπλόγκερ μιλούν για αυτήν τη σπανιότερη ψυχική διαταραχή ταυτόχρονα, επιδεικνύοντας τις αλλαγές του δεύτερου, του τρίτου και του εικοστού πέμπτου «εγώ».

Φυσικά, όχι χωρίς σκάνδαλα και υψηλές αποκαλύψεις. Έτσι, ο διεμφυλικός Automn Asphodel, ο οποίος είχε κυκλοφορήσει το βίντεο Meet My Alters ("Meet my other personalities") εδώ και αρκετά χρόνια, κατηγορήθηκε για απάτη περισσότερες από μία φορές - και αργότερα αποδείχθηκε ότι το κορίτσι δεν είχε ποτέ τέτοια διάγνωση καθόλου.

Ένας άλλος δημοφιλής blogger, ο οποίος τραβάει βίντεο σχετικά με την αλλαγή αλλαγών με το ψευδώνυμο DissociaDID , κατηγορήθηκε επίσης συχνά για προσομοίωση και υπερβολική θεατρικότητα.

Αν και είναι αδύνατο να διαγνωστεί εξ αποστάσεως ή να αντικρούσει μια διάγνωση, ορισμένοι ειδικοί προειδοποιούν για την πιθανή βλάβη αυτού του περιεχομένου.

Ο ψυχολόγος Todd Grande σημειώνει ότι η «καρναβαλοποίηση» μιας ψυχικής διαταραχής μερικές φορές είναι γενικά προσβλητική για τους ανθρώπους που την έχουν πραγματικά. Τα πραγματικά συμπτώματα είναι συχνά εξαιρετικά οδυνηρά και τα διασκεδαστικά βίντεο με μια ανώδυνη και διασκεδαστική αλλαγή προσωπικότητας στην κάμερα μπορεί να προκαλέσουν δυσαρέσκεια και αγανάκτηση σε κάποιον για τον οποίο αυτό δεν είναι θεατρική παραγωγή, αλλά ζωή: «Γιατί είναι τόσο κακό για μένα, αλλά όχι για YouTuber με την ίδια διάγνωση;

TikTok, αυτοδιάγνωση και προσομοίωση

Με την έλευση του TikTok, τα βίντεο σχετικά με τις ψυχικές ασθένειες απογειώθηκαν ξανά. Το περιεχόμενο σε αυτό το είδος κυμαίνεται από τα ίδια συμπτώματα που «έπιασε η κάμερα» έως σύντομα βίντεο «εκπαίδευσης» που σας λένε πώς να αναγνωρίσετε αυτήν ή εκείνη την παραβίαση στον εαυτό σας. Οι τελευταίοι απασχολούν ιδιαίτερα τους ειδικούς, γιατί δεν είναι καθόλου εύκολο να χωρέσουν τα βασικά της ψυχοεκπαίδευσης σε 60 δευτερόλεπτα. Ναι, στο  βίντεοΤο «4 κρυφά σημάδια ότι έχετε υψηλό λειτουργικό άγχος» παραθέτει τα ακόλουθα στοιχεία: ανάγκη για έγκριση, τάση για αναβλητικότητα, επαγγελματική εξουθένωση. Εάν αναγνωρίζετε τον εαυτό σας, δεν αποτελεί έκπληξη, γιατί τα αναφερόμενα "συμπτώματα" βιώνονται σχεδόν από κάθε άτομο σε ένα συγκεκριμένο στάδιο της ζωής. Επιπλέον, το «άγχος υψηλής λειτουργικότητας» δεν ισχύει καθόλου για τις ψυχικές διαταραχές, αν και ο «όρος» είναι λογικά κατασκευασμένος, κατ' εικόνα και ομοίωση των ονομάτων πραγματικών ψυχιατρικών διαγνώσεων.

Αλλά αυτή η επιφανειακή ομοιότητα αποδεικνύεται αρκετή για να πιστέψουν οι χρήστες τους νεοσύστατους διαφωτιστές μπλόγκερ και να «δοκιμάσουν» τη μοδάτη ασθένεια για τον εαυτό τους, βρίσκοντας τελικά μια εξήγηση για όλα τα βάσανά τους.

Ένα άλλο δημοφιλές είδος tiktok είναι τα βίντεο "βάλε το δάχτυλό σου αν...". Σε τέτοια βίντεο, οι μπλόγκερ ενεργοποιούν τον ήχο με τα συμπτώματα των ψυχικών διαταραχών και μετρούν πόσα έχουν.

Μερικές φορές παρουσιάζεται ως μέθοδος αυτοδιάγνωσης.

Ορισμένοι δημοφιλείς μπλόγκερ παλεύουν με τέτοιο δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο. Η ψυχίατρος Inna Kanevsky αφιέρωσε ολόκληρο τον λογαριασμό της στην ανάλυση των ψευδοεπιστημονικών τάσεων του tiktok. Σε οπτικά ελαφριά και διασκεδαστικά βίντεο, προσπαθεί να εξηγήσει στο κοινό του κοινωνικού δικτύου πώς να ξεχωρίζει τις αληθινές από τις ψευδείς πληροφορίες.

Για παράδειγμα, σε ένα από αυτά, ο Kanevsky λέει ποιες πηγές μπορούν να εμπιστευτούν σε τέτοια θέματα. Αυτά περιλαμβάνουν την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία και παρόμοια ιδρύματα σε άλλες χώρες, δημοσιεύσεις με κριτές, πανεπιστημιακούς πόρους. Αναφέρει επίσης μέσα ενημέρωσης, ιστοσελίδες δημοφιλούς επιστήμης και ιστολόγια επιστημόνων - αλλά μόνο με την προϋπόθεση ότι περιέχουν συνδέσμους προς έρευνα.

Σε ένα άλλο βίντεο , ένας ψυχίατρος διαλύει τις παρανοήσεις σχετικά με τη νευροπλαστικότητα που έχουν εξαπλωθεί στο Tiktok χάρη σε ένα βίντεο από έναν χρήστη που υπεραπλουστεύει την ιδέα. Μεταξύ άλλων, ο μπλόγκερ υποστήριξε, για παράδειγμα, ότι αν πεις στον εαυτό σου ότι είσαι υγιής και χαρούμενος, τότε μπορείς να προγραμματίσεις τον εγκέφαλό σου με τον σωστό τρόπο. Ο Kanevsky εξηγεί ότι αυτό λειτουργεί με εντελώς διαφορετικό τρόπο - και παρέχει έναν σύνδεσμο προς ένα επιστημονικό άρθρο με μια πιο λεπτομερή περιγραφή του φαινομένου που αναφέρεται.

Ένα ξεχωριστό «υπο-είδος» τέτοιου περιεχομένου είναι τα βίντεο στα οποία οι άνθρωποι υπερβάλλουν και παρουσιάζουν στερεότυπα «συμπτώματα» στην κάμερα. Υπάρχει ακόμη και μια ολόκληρη ενότητα στο Reddit που ονομάζεται Fake Disorders Cringe . Τα μέλη του φόρουμ δημοσιεύουν καθημερινά βίντεο με απίθανες εικόνες ψυχικών διαταραχών και καταδικάζουν τους ήρωές τους. Μεταξύ των σχολίων, υπάρχουν συχνά εξομολογήσεις ανθρώπων που οι ίδιοι μιμήθηκαν κάποτε μια ψυχική διαταραχή ή έγιναν μάρτυρες τέτοιων παραστάσεων από αγαπημένα τους πρόσωπα.

Η 14χρονη κόρη της συνεντευξιαζόμενης μας Άννας (το όνομα άλλαξε κατόπιν αιτήματος της ηρωίδας) άρχισε να ισχυρίζεται ότι είχε διαταραχή πολλαπλής ταυτότητας, λίγους μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση του TikTok.

Η κοπέλα είπε ότι τουλάχιστον εννέα άλτες ζουν μέσα της. Επιπλέον, άρχισε να αποδίδει στον εαυτό της και σε άλλες ασθένειες - για παράδειγμα, οριακή διαταραχή προσωπικότητας και αγχώδη διαταραχή.

Τρεις ψυχίατροι δεν επιβεβαίωσαν αυτές τις διαγνώσεις - δεν υπήρχαν σημάδια χαρακτηριστικών τέτοιων καταστάσεων στη συμπεριφορά του κοριτσιού. Η Άννα ισχυρίζεται ότι η κόρη της περνούσε συνεχώς χρόνο στο Tiktok, προτιμώντας να παρακολουθεί βίντεο για ψυχικές ασθένειες, υιοθέτησε γεύσεις σε ρούχα από μπλόγκερ για αυτό το θέμα και επισκέφτηκε ιστότοπους για αυτοδιάγνωση, τις οποίες συνιστούσαν.

Η Λίνα (το όνομα άλλαξε κατόπιν αιτήματος της ηρωίδας) θυμήθηκε την εμπειρία της στο κοινωνικό δίκτυο Tumblr, όπου πέρασε πολύ χρόνο από 11 έως 16 ετών. Σύμφωνα με τον συνομιλητή μας, στην πλατφόρμα, «cool» bloggers ισχυρίστηκαν ότι πάσχουν από σοβαρή ψυχική ασθένεια. Η περιβόητη διαταραχή πολλαπλής ταυτότητας ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής. Η Λίνα λέει ότι κάποια στιγμή άρχισε να ενδιαφέρεται για έναν blogger που είπε ότι οι αλλαγές του δεν είναι ξεχωριστοί χαρακτήρες, αλλά "απλώς θραύσματα της κύριας προσωπικότητας". Η κοπέλα έπεισε τον εαυτό της ότι είχε κάτι παρόμοιο και άρχισε να μιλά για τη διασπαστική της διαταραχή σε φίλους:

«Διάβασα ότι το τραύμα στην παιδική ηλικία προκαλεί μια τέτοια ασθένεια. Οι γονείς μου ήταν ψυχροί και μερικές φορές σκληροί απέναντί ​​μου, και χρησιμοποίησα αυτή την περίσταση ως επιχείρημα για να κάνω τις δηλώσεις μου να ακούγονται πιο πειστικές.

Η Χριστίνα (το όνομα άλλαξε κατόπιν αιτήματος της ηρωίδας) είπε ότι «απέδωσε» διπολική διαταραχή στον εαυτό της λόγω της επιθυμίας να αντιγράψει τον blogger που ακολούθησε στα κοινωνικά δίκτυα.

«Κάθε ανάρτησή της προκάλεσε ένα ανθυγιεινό ενδιαφέρον για μένα, κυριολεκτικά έμεινα μαζί της, ήθελα να είμαι σαν αυτήν σε όλα», θυμάται η Χριστίνα.

Στο κορίτσι φαινόταν ότι δεν είχε τη δική της ατομικότητα. δεχόταν επίσης bullying εκείνη την εποχή.

«Απέδωσα επίσης τη διαταραχή στον εαυτό μου γιατί ήθελα κάποιοι να δουν πώς υποφέρω», παραδέχεται.

Η προσομοίωση απέδωσε καρπούς: το κορίτσι έλαβε στην πραγματικότητα περισσότερη υποστήριξη και συμπάθεια, μεταξύ άλλων από τον σύντροφό της. Έξι μήνες αργότερα, η Χριστίνα εμφάνισε πραγματικά συμπτώματα μιας άλλης ψυχικής διαταραχής και η κατάστασή της ήταν πολύ ανησυχητική. Στην αρχή ντρεπόταν με τη διάγνωσή της, αλλά τώρα το υπέδειξε ακόμη και στην κεφαλίδα του Twitter.

«Οι μπλόγκερ με κοινό δημοσιεύουν ψεύτικα βίντεο για ασθένειες μόνο για χάρη της διαφημιστικής εκστρατείας», λέει η Χριστίνα. "Και οι θεατές λαμβάνουν τέτοιο περιεχόμενο επειδή είναι απλώς ενδιαφέρον να κοιτάξουμε "όχι σαν όλους τους άλλους", στο κάτω μέρος της ασθένειας."

Είναι εύκολο να προσποιηθείς την απογοήτευση; Γιατί το κάνει κανείς αυτό καθόλου;

Θα ήταν ανόητο να κατηγορήσουμε το TikTok και άλλα κοινωνικά δίκτυα για την εμφάνιση ψεύτικων ασθενειών. Οι άνθρωποι προσποιούνται ανά πάσα στιγμή, και όχι πάντα με εγωιστική πρόθεση. Το γνωστό από καιρό σύνδρομο Munchausen, που κάνει ένα άτομο να απεικονίζει συμπτώματα και να προσελκύει την προσοχή των γιατρών με κάθε μέσο, ​​απέκτησε ένα νέο «διαδικτυακό υποείδος» το 2000 .

Δημοφιλές μεταξύ των προσομοιωτών Διαδικτύου, η διαταραχή πολλαπλής ταυτότητας έχει γίνει κεντρικό θέμα στη δημοφιλή κουλτούρα περισσότερες από μία φορές. Έτσι, η σκοτεινή εναλλακτική προσωπικότητα του Αφηγητή του Fight Club, Tyler Durden, είναι για πολλούς μια ρομαντική φιγούρα και ένα σύμβολο απελευθέρωσης από την ανοησία του εταιρικού κόσμου. Στην Αμερική, από το 2009 έως το 2011, κυκλοφόρησε η σειρά "The United States of Tara" με τον Toni Collette στον ομώνυμο ρόλο. Στην ηρωίδα της συνυπήρχαν τόσο μια σκληρή ομοφοβική από τα περίχωρα όσο και μια υποδειγματική νοικοκυρά του περασμένου αιώνα.

Στη νέα ρωσική σειρά "Nastya, get together!" παρόμοια πλοκή. Στον χαρακτήρα του τίτλου, που πάσχει από διασχιστική διαταραχή, συνυπάρχουν πέντε προσωπικότητες (παιδί, γονιός, καριερίστας, οικοδέσποινα και «θεά της ηδονής»).

Το σλόγκαν της σειράς είναι "Αγαπώ τον εαυτό μου όλο!" ελάχιστη σχέση έχει με την πραγματικότητα. Στην πραγματικότητα, τα άτομα με πολλαπλές διαταραχές ταυτότητας δεν γνωρίζουν πάντα όλες τις αλλαγές τους και η ζωή τους δεν μοιάζει σχεδόν με μια γαλήνια προσπάθεια να κάνουν φίλους «θεά» και «παιδιά».

Μερικές φορές ένα άτομο πιστεύει ειλικρινά ότι είναι πράγματι άρρωστος και πιστεύει ότι μια ανοιχτή συζήτηση με τους συνδρομητές σχετικά με τη διάγνωσή του (συχνά ανεπιβεβαίωτη) θα είναι ευεργετική. Συχνά, αυτές οι παρανοήσεις προκύπτουν από την έλλειψη γνώσης και την έλλειψη πρόσβασης σε επαληθευμένες και κατανοητές ιατρικές πληροφορίες. Μελέτες έχουν δείξει ότι μέχρι το 2002, το 70% των υλικών για αυτό το θέμα που ήταν διαθέσιμα στο ευρύ κοινό στο διαδίκτυο ήταν κακής ποιότητας. Είναι απίθανο η κατάσταση να έχει βελτιωθεί ακόμη και 20 χρόνια μετά, όταν το περιεχόμενο έχει γίνει πολλαπλάσιο.

Viktor Lebedev , ψυχίατρος, ιδρυτής του έργου Pinel Case:

Οποιαδήποτε ψυχική διαταραχή έχει ορισμένα κριτήρια που είναι καλά γνωστά στους γιατρούς. Δεν είναι πολλοί οι άνθρωποι που μπορούν να το προσομοιώσουν αξιόπιστα: για αυτό πρέπει να έχετε εκτεταμένες γνώσεις, να επικοινωνήσετε με τέτοιους ασθενείς ή να μελετήσετε λεπτομερώς τη βιβλιογραφία σχετικά με την ασθένεια. Τα συμπτώματα θα πρέπει να επιδεικνύονται συνεχώς, επειδή οι ειδικοί κάνουν τέτοιες διαγνώσεις μελετώντας το μοτίβο συμπεριφοράς για μεγάλο χρονικό διάστημα. Εάν παραβιαστεί η συνήθης λογική της ανάπτυξης της διαταραχής, ο ψυχίατρος το καταλαβαίνει γρήγορα. Προσπαθώντας να αντιγράψουν τυφλά τη συμπεριφορά των ηρώων των ταινιών, των βιβλίων ή τα συμπτώματα που περιγράφονται στα σχολικά βιβλία, οι άνθρωποι εξακολουθούν να μην καταλαβαίνουν την ουσία της ασθένειας. Και ως αποτέλεσμα, η προσομοίωση είτε δεν είναι αρκετά συνεπής είτε γκροτέσκο.

Αλλά μερικές φορές ένα άτομο είναι πραγματικά πεπεισμένο ότι έχει μια ψυχική διαταραχή. Μπορεί να θεωρεί ορισμένα χαρακτηριστικά της εσωτερικής του ζωής ως συμπτώματα και να τα προσδιορίζει με κατάλληλους ιατρικούς όρους. Ένα τέτοιο άτομο δεν έχει στόχο να παραπλανήσει τους άλλους - είναι σίγουρος ότι μια ψυχική διαταραχή μοιάζει ακριβώς έτσι, απλώς και μόνο επειδή δεν είναι ειδικός.

Ο κατά φαντασία ασθενής έχει διαβάσει ή ακούσει κάπου ότι η υπερβολικά ανεβασμένη διάθεση είναι μανία και τώρα νομίζει ότι είχε μανιακό επεισόδιο. Και ένας ειδικός μπορεί να ρωτήσει έναν τέτοιο ασθενή - και να ανακαλύψει ότι δεν υπήρχε τίποτα τέτοιο ακόμη και κοντά.

Πολλοί απλά δεν καταλαβαίνουν τι είναι πραγματική ψυχική διαταραχή και δεν είναι σε θέση να αξιολογήσουν κριτικά την κατάστασή τους. Πιθανότατα, έχουν πραγματικά ορισμένα προβλήματα (και μπορούν να λυθούν σε συνεργασία με έναν ψυχολόγο) - αλλά όχι τη διάγνωση που βάζουν οι ίδιοι. Μια ψυχική κατάρρευση τους δίνει ένα είδος «δικαιώματος να είναι ο εαυτός τους» και αφαιρεί την ενοχή τους, γιατί αν δεν μπορεί να γίνει τίποτα γι 'αυτό, είστε ελεύθεροι να παραμείνετε όπως είστε. Ένα άτομο σκέφτεται: "Δεν έχω κακή διάθεση - είμαι απλά άρρωστος, σταματήστε να με ντροπιάζετε."

Δεδομένης της δημοτικότητας της ψυχολογίας και της ψυχιατρικής, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τέτοιο περιεχόμενο βίντεο έχει απήχηση στο Διαδίκτυο. Τώρα παντού λένε ότι είναι απαραίτητο να επισκεφτείς ψυχοθεραπευτή. Και οι άνθρωποι ακολουθούν τις τάσεις: εδώ, έχω μια ψυχική διαταραχή και μιλάω ήρεμα γι 'αυτό! Δεν μιλάμε για κλινική εργασία εδώ - είναι μάλλον ένα πολιτισμικό φαινόμενο. Το ιατρικό πρόβλημα μετανάστευσε στον χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης - και, φυσικά, παραμορφώθηκε.

Δεν χρειάζεται να πολεμάτε τα παιδιά στο TikTok για να ομαλοποιήσετε την ψυχική υγεία των εφήβων. Είναι πολύ πιο σημαντικό να δημιουργούμε και να αναπτύσσουμε ψυχοεκπαιδευτικά έργα, όπως το Bipolar Association , #berezhnoksebe , το Ίδρυμα Altrus , τα οποία έχουν ήδη δείξει την αποτελεσματικότητά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: