RT 4-11-22
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να συγκροτήσει μια ειδική ομάδα εργασίας για να προετοιμαστεί για τη μετατόπιση, δήλωσε ο Επίτροπος Τιερί Μπρετόν
Η μετάβαση της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια 600.000 θέσεων εργασίας σε ολόκληρο το μπλοκ, προειδοποίησε ο επίτροπος για την εσωτερική αγορά, Τιερί Μπρετόν.
Ο αξιωματούχος σχολίαζε το σχέδιο του μπλοκ να απαιτήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν 100% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2035, κάτι που θα απαγόρευε ουσιαστικά την πώληση νέων αυτοκινήτων με βενζίνη και ντίζελ στο μπλοκ.
Ο ευρωπαϊκός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας απασχολεί 12,7 εκατομμύρια ανθρώπους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, που αντιπροσωπεύει το 6,6% του συνόλου της απασχόλησης στην ΕΕ. Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καταστρέψει εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, έως και 600.000 σε ολόκληρη την ΕΕ », δήλωσε ο Μπρετόν σε συνέντευξή του στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Corriere della Sera, που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή.
Χαρακτήρισε τη μετάβαση τη « μεγαλύτερη βιομηχανική μεταμόρφωση » που αντιμετωπίζει η ΕΕ, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη τις στενές προθεσμίες.
Το σχέδιο επισφραγίστηκε την περασμένη εβδομάδα με μια προκαταρκτική συμφωνία που συνήφθη από διαπραγματευτές από τα κράτη μέλη της ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για να γίνει νόμος, θα απαιτείται πλέον επίσημη έγκριση τόσο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και από το Συμβούλιο της ΕΕ.
Ενώ το χρονικό πλαίσιο για την έγκριση του κανονισμού είναι ασαφές, ο Μπρετόν είπε ότι σκοπεύει να δημιουργήσει μια ειδική ομάδα εργασίας που θα αποτελείται από εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, των συνδικάτων εργαζομένων, των καταναλωτών και των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας για να λύσει τα πρακτικά ζητήματα. Για παράδειγμα, είπε ότι ο αριθμός των σημείων φόρτισης στην ΕΕ είναι επί του παρόντος πολύ μικρός και χρειάζεται ένα δίκτυο σε ολόκληρο το μπλοκ.
Η ομάδα εργασίας θα εξετάσει επίσης τους πόρους που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών, θα αναζητήσει τρόπους για να βοηθήσει όσους χάνουν δουλειά λόγω της μετάβασης να βρουν νέες θέσεις εργασίας και θα αναλύσει τρόπους για να κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο διαθέσιμα στους καταναλωτές. Ο Breton εκτιμά ότι μέχρι το 2050, μόνο το 20% των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται στην ΕΕ θα λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να συγκροτήσει μια ειδική ομάδα εργασίας για να προετοιμαστεί για τη μετατόπιση, δήλωσε ο Επίτροπος Τιερί Μπρετόν
Η μετάβαση της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια 600.000 θέσεων εργασίας σε ολόκληρο το μπλοκ, προειδοποίησε ο επίτροπος για την εσωτερική αγορά, Τιερί Μπρετόν.
Ο αξιωματούχος σχολίαζε το σχέδιο του μπλοκ να απαιτήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν 100% μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2035, κάτι που θα απαγόρευε ουσιαστικά την πώληση νέων αυτοκινήτων με βενζίνη και ντίζελ στο μπλοκ.
Ο ευρωπαϊκός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας απασχολεί 12,7 εκατομμύρια ανθρώπους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, που αντιπροσωπεύει το 6,6% του συνόλου της απασχόλησης στην ΕΕ. Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα καταστρέψει εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, έως και 600.000 σε ολόκληρη την ΕΕ », δήλωσε ο Μπρετόν σε συνέντευξή του στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Corriere della Sera, που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή.
Χαρακτήρισε τη μετάβαση τη « μεγαλύτερη βιομηχανική μεταμόρφωση » που αντιμετωπίζει η ΕΕ, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη τις στενές προθεσμίες.
Το σχέδιο επισφραγίστηκε την περασμένη εβδομάδα με μια προκαταρκτική συμφωνία που συνήφθη από διαπραγματευτές από τα κράτη μέλη της ΕΕ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για να γίνει νόμος, θα απαιτείται πλέον επίσημη έγκριση τόσο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όσο και από το Συμβούλιο της ΕΕ.
Ενώ το χρονικό πλαίσιο για την έγκριση του κανονισμού είναι ασαφές, ο Μπρετόν είπε ότι σκοπεύει να δημιουργήσει μια ειδική ομάδα εργασίας που θα αποτελείται από εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, των συνδικάτων εργαζομένων, των καταναλωτών και των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας για να λύσει τα πρακτικά ζητήματα. Για παράδειγμα, είπε ότι ο αριθμός των σημείων φόρτισης στην ΕΕ είναι επί του παρόντος πολύ μικρός και χρειάζεται ένα δίκτυο σε ολόκληρο το μπλοκ.
Η ομάδα εργασίας θα εξετάσει επίσης τους πόρους που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών, θα αναζητήσει τρόπους για να βοηθήσει όσους χάνουν δουλειά λόγω της μετάβασης να βρουν νέες θέσεις εργασίας και θα αναλύσει τρόπους για να κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο διαθέσιμα στους καταναλωτές. Ο Breton εκτιμά ότι μέχρι το 2050, μόνο το 20% των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται στην ΕΕ θα λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου