Το πρωτότυπο του ερπυστριοφόρου τεθωρακισμένου – αμφίβιου προωθητή γαιών (bull dozer) AZMIM (Amfibi Zırhlı Muharebe İş Makinasι: Αμφίβιο Θωρακισμένο Όχημα Μηχανικού) έκανε την εμφάνιση τους περιοχές, και οι τουρκικοί σχεδιασμοί για τη δημιουργία ενός μηχανισμού διάσπασης οργανωμένων γραμμών άμυνας έχουν πλέον ολοκληρωθεί. Μέσα στον επόμενο χρόνο τα AZMIM θα εξοπλίζουν τις μονάδες Μηχανικού της 1ης Τουρκικής Στρατιάς.
AZMIM
με ανυψωμένο πτύο και πλήρη δεξαμενή αδρανών υλικών. Διακρίνονται και
τα δύο μέλη του πληρώματός, ο οδηγός εμπρός και αρχηγός ακριβώς πίσω
του.
AZMİM, ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΦΡΟ
Στις 10 Μαρτίου του 2009, το τουρκικό Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) υπέγραψε μια ακόμη σύμβαση μετά από διαπραγματεύσεις, με την τουρκική FNSS για την ανάπτυξη ενός ειδικού μέσου μηχανικού και την παράδοση της πρώτης παρτίδας. Η FNSS ήταν η μόνη που κατέθεσε σχετική προσφορά τον Δεκέμβριο του 2008, ανταποκρινόμενη σε σχετικό αίτηση κατάθεσης προσφορών. H πρόταση της FNSS φέρει το όνομα AZMİM (Amfibi Zırhlı Muharebe İş Makinasι: Αμφίβιο Θωρακισμένο Όχημα Μηχανικού). Πρόκειται για έναν ερπυστριοφόρο τεθωρακισμένο – αμφίβιο προωθητή γαιών (bull dozer) που βασίζεται στο ήδη υφιστάμενο όχημα τύπου Μ9 ACE (Armor Combat Earthmover: Τεθωρακισμένος Προωθητής Μάχης) της αμερικανικής BAE (πρώην BMY). Η τελευταία κατέχει το 49% των μετοχών της FNSS. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η FNSS πρέπει να αναπτύξει το πρωτότυπο σε 42 μήνες και να παραδώσει μέχρι το 2013, 12 οχήματα του τύπου. Οι συνολικές ανάγκες του Τουρκικού στρατού έχουν προσδιοριστεί σε 36 οχήματα. Τα υπόλοιπα 24, πέραν το 12 πρώτων, εκτιμάται ότι θα συμβολαιοποιηθούν μετά τη παράδοση τις πρώτης παρτίδας.
Το
πρωτότυπο ΑΖΜΙΜ, της τουρκικής εταιρείας FNSS. Διακρίνονται οι έξι
εκτοξευτές καπνογόνων (πάνω από το πτύο) και οι δύο θυρίδες των μελών
του πληρώματος.
Τo
AZMIM δοκιμάζεται κατασκευάζοντας προφανώς θέση κάλυψης άρματος ή ΤΟΜΠ ή
ΤΟΜΑ. Η δεξαμενή αδρανών υλικών του είναι πλήρης φορτίου. Ένας τέτοιος
επικλινής διάδρομος με ταυτόχρονη κατακρήμνιση του πρανούς της τάφρου,
θα επιχειρηθεί να κατασκευαστεί για τη ζεύξης της τάφρου με την εν
συνεχεία εναπόθεση δύο ως τριών γεφυρών LEGUAN.
Τα πρωτότυπα του αμερικανικού Μ9, άρχισαν να κατασκευάζονται το 1975. Το 1979, μετά από εκτεταμένες αλλά επιτυχείς δοκιμές, τέθηκε η πρώτη παραγγελία για 15 προωθητές, οι οποίοι και παραδόθηκαν στα τέλη του 1984. Έκτοτε ακολούθησαν και άλλες παραγγελίες, η παραγωγή των οποίων ολοκληρώθηκε το 1992. Το σύνολο των οχημάτων που παρήχθησαν για τον Αμερικανικό στρατό, ανήλθε σε 434 οχήματα. Τη δεκαετία του 90 ακολούθησαν και πρόσθετες παραγγελίες για τους Αμερικανούς πεζοναύτες και την αμερικανική εθνοφρουρά. Το Μ9 διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο, 8κύλινδρο, πετρελαιοκινητήρα, τύπου Cummins V903C, ισχύος 295 ίππων. Σημαντική διαφορά του αμερικανικού Μ9 σε σχέση με τον τουρκικό ΑΖΜΙΜ, είναι ο αριθμός των χειριστών. Το Μ9 διαθέτει μόνο διαμέρισμα οδηγού και έναν χειριστή, ενώ το τουρκικό ΑΖΜΙΜ διαθέτει δύο θέσεις εργασίας η μία πίσω από την άλλη, με τον οδηγό εμπρός και τον αρχηγό πληρώματος πίσω του.
Αμερικανικό Μ9 ACE «εργαζόμενο». Διακρίνεται η μία και μόνη θυρίδα πληρώματος που διαθέτει, καθώς και ο χειριστής του.
ΑΥΡΙΟ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΗ ΦΡΕΝΙΤΙΔΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΕΞΑΕΤΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΤΟΜΕΑ. ΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΟΤΙ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΟΥ AZMIM ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΛΛΑ ΜΕΡΟΣ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.
defence-point
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου