demos@pegasus.gr
Από έναν απαρχαιωμένο πύργο ελέγχου του ΄60 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Πάχης που πια δεν πληροί τα διεθνή στάνταρτ και δεν εξασφαλίζει στο έπακρον την ασφάλεια πτήσεων εξακολουθούν και γίνονται χιλιάδες προσγειώσεις και απογειώσεις αεροσκαφών και ελικοπτέρων της Γενικής Αεροπορίας.
Την ίδια στιγμή το ηλεκτρικό δίκτυο της αεροπορικής βάσης δεν μπορεί να «σηκώσει» το σύστημα φωτοσήμανσης του αεροδρομίου, ενώ οι χωματόδρομοι είναι το σήμα κατατεθέν της βάσης...
Και όλα αυτά, γιατί επί μία επταετία παραμένουν στον «πάγο» ουσιώδη έργα υποδομής στο αεροδρόμιο της Πάχης για την κάλυψη των αναγκών των αεροπορικών μέσων της Γενικής Αεροπορίας που από τον Ιούνιο του 2005 που έκλεισε το αεροδρόμιο του Ελληνικού με υπουργικές αποφάσεις (ΦΕΚ 773/Β/9-6-2005) και (ΦΕΚ 1074/Β/29-7-2005) μετακόμισαν στα Μέγαρα.
Παραχώρηση
Οι αποφάσεις αυτές προέβλεπαν την παραχώρηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) μιας έκτασης 100 στρεμμάτων στο νοτιοανατολικό άκρο της αεροπορικής βάσης για την κάλυψη των αναγκών της Γενικής Αεροπορίας. Γενικά τα θέματα χρήσης του στρατιωτικού αεροδρομίου Μεγάρων από τα αεροσκάφη της Γενικής Αεροπορίας ρυθμίζονται με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ΓΕΣ και της ΥΠΑ που υπογράφτηκε στις 12-7-2005 και στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που απορρέουν για την ΥΠΑ εντάσσονται τα έργα αναβάθμισης, εκσυγχρονισμού και συντήρησης των υποδομών του αεροδρομίου.
Οι πτήσεις των αεροσκαφών της Γενικής Αεροπορίας είναι αυστηρά περιορισμένες τις πρωινές ώρες, εξαιτίας των δραστηριοτήτων της Αεροπορίας Στρατού, και εκτελούνται κυρίως από το μεσημέρι και μετά. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη και ελικόπτερα σταθμεύουν στην πίστα που βρίσκεται Ανατολικά - Νοτιοανατολικά του διαδρόμου.
Από τις υποχρεώσεις που ανέλαβε η ΥΠΑ, μέσα στην επταετία έχει υλοποιήσει μόνο δέκα έργα αρκετά εκ των οποίων είτε είναι ημιτελή είτε επουσιώδη. Τα σημαντικότερα έργα που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια πτήσεων και εγκαταστάσεων παραμένουν ανεκτέλεστα.
Ξεκίνησαν με «πασαλείμματα» ασφάλτου , διαγραμμίσεις και σηματοδοτήσεις δρόμων και άφησαν στο «ψυγείο» όλα εκείνα τα έργα υποδομής που θα καθιστούσαν το αεροδρόμιο της Πάχης σύγχρονο και ασφαλές.
Η κατασκευή του νέου Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών (ΠΕΑ) θεωρείται έργο ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του αεροδρομίου της Πάχης. Η υπάρχουσα υποδομή έχει συμπληρώσει μισό αιώνα δράσης! (έτος κατασκευής 1960).
Σήμερα κρίνεται ανεπαρκής για τις λειτουργικές ανάγκες του και εκτός των προβλεπόμενων standard που καθορίζονται διεθνώς για τους ΠΕΑ. Το κόστος κατασκευής του νέου ΠΕΑ και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου, ανέρχεται σε περίπου 3.000.000 ευρώ.
Καύσιμα
Σε εκκρεμότητα παραμένει και η κατασκευή πάρκου καυσίμων επιφανείας δέκα στρεμμάτων, στο οποίο θα δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες αεροπορικών καυσίμων. Οι εγκαταστάσεις των εταιρειών θα περιλαμβάνουν χώρο εγκατάστασης δεξαμενών 100 κμ και κτίριο γραφείων. Η ΥΠΑ ζητά έναν χώρο κοντά στις στρατιωτικές αποθήκες του αεροδρομίου.
Ωστόσο το ΓΕΣ δεν υιοθετεί το σχετικό αίτημα για λειτουργικούς λόγους, καθώς η ΥΠΑ επιθυμεί να κινούνται εντός στρατιωτικής περιοχής οχήματα και προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών καυσίμων.
Οικονομικό όφελος
Το κόστος επιβάρυνσης
Ανοιχτό παραμένει και το θέμα του καθορισμού του κόστους επιβάρυνσης της ΥΠΑ για τη διάθεση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών της στο αεροδρόμιο της Πάχης, καθώς και για τη χρήση του διαδρόμου απογείωσης - προσγείωσης απ' αυτά. Οι πτήσεις αεροσκαφών της Γενικής Αεροπορίας (απογειώσεις, προσγειώσεις και εκπαιδευτικές TOUCH & GO) ήταν: 13.950 για το 2007, 32.599 για το 2008 και 31.624 για το 2009. Σύμφωνα με μελέτη της ΥΠΑ η κίνηση στο Α/Δ Πάχης αναμένεται να αυξηθεί σε 38.000 πτήσεις για το 2012, σε 51.000 για το 2015, σε 82.000 για το 2020 και σε 103.000 για το 2025. Από τα προαναφερθέντα προκύπτει ότι το οικονομικό όφελος για το ΤΕΘΑ είναι αρκετά σημαντικό, εάν αναλογιστεί κανείς ότι η αντίστοιχη τιμολόγηση της Πολεμικής Αεροπορίας στα στρατιωτικά αεροδρόμια είναι:
Το 2ο γραφείο
Οι λιμουζίνες
Κυκλοφορούν και προκαλούν... Παρά τη δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση τα VITARA και τα MONDEO εξακολουθούν να κάνουν δρομολόγια μεταφέροντας τους αρχιπλοιάρχους και τους ταξιάρχους του Πενταγώνου και των άλλων μονάδων στα σπίτια τους, άσχετα αν το μετρό, τους αφήνει έξω από την πόρτα τους!..
Χωρίς κωδικό
Αρκετοί στρατιωτικοί γιατροί όταν συνταγογραφούν δεν χρησιμοποιούν τον προσωπικό τους κωδικό, όπως επιβάλλει ο νόμος. Γιατί; Είναι υπεράνω του νόμου;
Η δεξίωση
Σε μια εποχή άγριας λιτότητας, αίσθηση προκαλεί η έντυπη πρόσκληση αποχαιρετιστήριας εκδήλωσης που διοργανώνει στο Πολεμικό Μουσείο ανώτατος αξιωματικός του υγειονομικού, που πρόσφατα αποστρατεύτηκε.
Η εκδήλωση θα ανοίξει με την προβολή βίντεο από τα 43 χρόνια ένστολης ζωής του ναυάρχου και θα κλείσει με στιγμές της ζωής του με τραγούδια και ποιήματα...
Φυσικά θα ακολουθήσει μικρή δεξίωση.... Μόνο, να μην τους πάρει είδηση η τρόικα, γιατί θα τους τσεκουρώσει και άλλο...
Η πελατεία
Στρατιωτικός γιατρός που πρόσφατα αποστρατεύτηκε, εξακολουθεί να δέχεται ιδιωτικά εντός του στρατιωτικού νοσοκομείου την πελατεία του! Σύμφωνα με καταγγελία, αυτό γίνεται εις βάρος των δικαιούχων που τα ραντεβού περιμένουν έως και τρεις μήνες...
Οι ωριμάσεις των ωρίμων...
Πολύς λόγος γίνεται για το ειδικό μισθολόγιο των στρατιωτικών, αλλά κανείς δεν σχολιάζει τις ωριμάσεις των ωρίμων Σήμερα στις Ένοπλες Δυνάμεις υπάρχουν δύο κατηγορίες εργαζομένων. Η μία που περιλαμβάνει κυρίως τα ανώτατα στελέχη που ήδη έχει ήδη λάβει το μάξιμουμ του χρονοεπιδόματος και της μισθολογικής προαγωγής και η άλλη της ανώτερης και κατώτερης βαθμίδας που έχει υποστεί το σχετικό «πάγωμα» του Μεσοπρόθεσμου. Αποτέλεσμα είναι δύο στελέχη ιδίου βαθμού και με ίδια έτη υπηρεσίας να λαμβάνουν διαφορετικές αποδοχές και σε πολλές περιπτώσεις η διαφορά να κυμαίνεται σε 200-300 ευρώ μηνιαίως!.. Δεν θα ήταν δίκαιο και ηθικό αντί για τη φημολογούμενη οριζόντια μείωση κατά 12% όλων ανεξαιρέτως των στελεχών, να υπάρξει ο απαραίτητος εξορθολογισμός, έτσι ώστε στελέχη με τις ίδιες προϋποθέσεις να λαμβάνουν τον ίδιο μισθό;
Παραιτήσεις
Η αθρόα υποβολή παραιτήσεων και στα τρία όπλα οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι όσοι έχουν πάνω από 25 χρόνια πραγματική υπηρεσία δεν έχουν κανένα κίνητρο παραμονής τους στο στράτευμα, καθώς δεν προβλέπεται να λάβουν ούτε ένα ευρώ παραπάνω στον μισθό τους.
Επιπλέον μειώνεται συνεχώς το δικαιούμενο εφάπαξ, καθώς και το Βοήθημα Οικογενειακής Αυτοτέλειας...
imerisia.gr
Από έναν απαρχαιωμένο πύργο ελέγχου του ΄60 στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Πάχης που πια δεν πληροί τα διεθνή στάνταρτ και δεν εξασφαλίζει στο έπακρον την ασφάλεια πτήσεων εξακολουθούν και γίνονται χιλιάδες προσγειώσεις και απογειώσεις αεροσκαφών και ελικοπτέρων της Γενικής Αεροπορίας.
Την ίδια στιγμή το ηλεκτρικό δίκτυο της αεροπορικής βάσης δεν μπορεί να «σηκώσει» το σύστημα φωτοσήμανσης του αεροδρομίου, ενώ οι χωματόδρομοι είναι το σήμα κατατεθέν της βάσης...
Και όλα αυτά, γιατί επί μία επταετία παραμένουν στον «πάγο» ουσιώδη έργα υποδομής στο αεροδρόμιο της Πάχης για την κάλυψη των αναγκών των αεροπορικών μέσων της Γενικής Αεροπορίας που από τον Ιούνιο του 2005 που έκλεισε το αεροδρόμιο του Ελληνικού με υπουργικές αποφάσεις (ΦΕΚ 773/Β/9-6-2005) και (ΦΕΚ 1074/Β/29-7-2005) μετακόμισαν στα Μέγαρα.
Παραχώρηση
Οι αποφάσεις αυτές προέβλεπαν την παραχώρηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) μιας έκτασης 100 στρεμμάτων στο νοτιοανατολικό άκρο της αεροπορικής βάσης για την κάλυψη των αναγκών της Γενικής Αεροπορίας. Γενικά τα θέματα χρήσης του στρατιωτικού αεροδρομίου Μεγάρων από τα αεροσκάφη της Γενικής Αεροπορίας ρυθμίζονται με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ΓΕΣ και της ΥΠΑ που υπογράφτηκε στις 12-7-2005 και στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που απορρέουν για την ΥΠΑ εντάσσονται τα έργα αναβάθμισης, εκσυγχρονισμού και συντήρησης των υποδομών του αεροδρομίου.
Οι πτήσεις των αεροσκαφών της Γενικής Αεροπορίας είναι αυστηρά περιορισμένες τις πρωινές ώρες, εξαιτίας των δραστηριοτήτων της Αεροπορίας Στρατού, και εκτελούνται κυρίως από το μεσημέρι και μετά. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη και ελικόπτερα σταθμεύουν στην πίστα που βρίσκεται Ανατολικά - Νοτιοανατολικά του διαδρόμου.
Από τις υποχρεώσεις που ανέλαβε η ΥΠΑ, μέσα στην επταετία έχει υλοποιήσει μόνο δέκα έργα αρκετά εκ των οποίων είτε είναι ημιτελή είτε επουσιώδη. Τα σημαντικότερα έργα που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια πτήσεων και εγκαταστάσεων παραμένουν ανεκτέλεστα.
Ξεκίνησαν με «πασαλείμματα» ασφάλτου , διαγραμμίσεις και σηματοδοτήσεις δρόμων και άφησαν στο «ψυγείο» όλα εκείνα τα έργα υποδομής που θα καθιστούσαν το αεροδρόμιο της Πάχης σύγχρονο και ασφαλές.
Η κατασκευή του νέου Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών (ΠΕΑ) θεωρείται έργο ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του αεροδρομίου της Πάχης. Η υπάρχουσα υποδομή έχει συμπληρώσει μισό αιώνα δράσης! (έτος κατασκευής 1960).
Σήμερα κρίνεται ανεπαρκής για τις λειτουργικές ανάγκες του και εκτός των προβλεπόμενων standard που καθορίζονται διεθνώς για τους ΠΕΑ. Το κόστος κατασκευής του νέου ΠΕΑ και διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου, ανέρχεται σε περίπου 3.000.000 ευρώ.
Καύσιμα
Σε εκκρεμότητα παραμένει και η κατασκευή πάρκου καυσίμων επιφανείας δέκα στρεμμάτων, στο οποίο θα δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες αεροπορικών καυσίμων. Οι εγκαταστάσεις των εταιρειών θα περιλαμβάνουν χώρο εγκατάστασης δεξαμενών 100 κμ και κτίριο γραφείων. Η ΥΠΑ ζητά έναν χώρο κοντά στις στρατιωτικές αποθήκες του αεροδρομίου.
Ωστόσο το ΓΕΣ δεν υιοθετεί το σχετικό αίτημα για λειτουργικούς λόγους, καθώς η ΥΠΑ επιθυμεί να κινούνται εντός στρατιωτικής περιοχής οχήματα και προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών καυσίμων.
Οικονομικό όφελος
Το κόστος επιβάρυνσης
Ανοιχτό παραμένει και το θέμα του καθορισμού του κόστους επιβάρυνσης της ΥΠΑ για τη διάθεση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών της στο αεροδρόμιο της Πάχης, καθώς και για τη χρήση του διαδρόμου απογείωσης - προσγείωσης απ' αυτά. Οι πτήσεις αεροσκαφών της Γενικής Αεροπορίας (απογειώσεις, προσγειώσεις και εκπαιδευτικές TOUCH & GO) ήταν: 13.950 για το 2007, 32.599 για το 2008 και 31.624 για το 2009. Σύμφωνα με μελέτη της ΥΠΑ η κίνηση στο Α/Δ Πάχης αναμένεται να αυξηθεί σε 38.000 πτήσεις για το 2012, σε 51.000 για το 2015, σε 82.000 για το 2020 και σε 103.000 για το 2025. Από τα προαναφερθέντα προκύπτει ότι το οικονομικό όφελος για το ΤΕΘΑ είναι αρκετά σημαντικό, εάν αναλογιστεί κανείς ότι η αντίστοιχη τιμολόγηση της Πολεμικής Αεροπορίας στα στρατιωτικά αεροδρόμια είναι:
- Ενοικίαση υπόστεγου ανέρχεται από 5 έως 10 ευρώ τον μήνα για κάθε μέσον.
- Προσγείωση σε αεροδρόμιο15 ευρώ την ημέρα.
Το 2ο γραφείο
Οι λιμουζίνες
Κυκλοφορούν και προκαλούν... Παρά τη δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση τα VITARA και τα MONDEO εξακολουθούν να κάνουν δρομολόγια μεταφέροντας τους αρχιπλοιάρχους και τους ταξιάρχους του Πενταγώνου και των άλλων μονάδων στα σπίτια τους, άσχετα αν το μετρό, τους αφήνει έξω από την πόρτα τους!..
Χωρίς κωδικό
Αρκετοί στρατιωτικοί γιατροί όταν συνταγογραφούν δεν χρησιμοποιούν τον προσωπικό τους κωδικό, όπως επιβάλλει ο νόμος. Γιατί; Είναι υπεράνω του νόμου;
Η δεξίωση
Σε μια εποχή άγριας λιτότητας, αίσθηση προκαλεί η έντυπη πρόσκληση αποχαιρετιστήριας εκδήλωσης που διοργανώνει στο Πολεμικό Μουσείο ανώτατος αξιωματικός του υγειονομικού, που πρόσφατα αποστρατεύτηκε.
Η εκδήλωση θα ανοίξει με την προβολή βίντεο από τα 43 χρόνια ένστολης ζωής του ναυάρχου και θα κλείσει με στιγμές της ζωής του με τραγούδια και ποιήματα...
Φυσικά θα ακολουθήσει μικρή δεξίωση.... Μόνο, να μην τους πάρει είδηση η τρόικα, γιατί θα τους τσεκουρώσει και άλλο...
Η πελατεία
Στρατιωτικός γιατρός που πρόσφατα αποστρατεύτηκε, εξακολουθεί να δέχεται ιδιωτικά εντός του στρατιωτικού νοσοκομείου την πελατεία του! Σύμφωνα με καταγγελία, αυτό γίνεται εις βάρος των δικαιούχων που τα ραντεβού περιμένουν έως και τρεις μήνες...
Οι ωριμάσεις των ωρίμων...
Πολύς λόγος γίνεται για το ειδικό μισθολόγιο των στρατιωτικών, αλλά κανείς δεν σχολιάζει τις ωριμάσεις των ωρίμων Σήμερα στις Ένοπλες Δυνάμεις υπάρχουν δύο κατηγορίες εργαζομένων. Η μία που περιλαμβάνει κυρίως τα ανώτατα στελέχη που ήδη έχει ήδη λάβει το μάξιμουμ του χρονοεπιδόματος και της μισθολογικής προαγωγής και η άλλη της ανώτερης και κατώτερης βαθμίδας που έχει υποστεί το σχετικό «πάγωμα» του Μεσοπρόθεσμου. Αποτέλεσμα είναι δύο στελέχη ιδίου βαθμού και με ίδια έτη υπηρεσίας να λαμβάνουν διαφορετικές αποδοχές και σε πολλές περιπτώσεις η διαφορά να κυμαίνεται σε 200-300 ευρώ μηνιαίως!.. Δεν θα ήταν δίκαιο και ηθικό αντί για τη φημολογούμενη οριζόντια μείωση κατά 12% όλων ανεξαιρέτως των στελεχών, να υπάρξει ο απαραίτητος εξορθολογισμός, έτσι ώστε στελέχη με τις ίδιες προϋποθέσεις να λαμβάνουν τον ίδιο μισθό;
Παραιτήσεις
Η αθρόα υποβολή παραιτήσεων και στα τρία όπλα οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι όσοι έχουν πάνω από 25 χρόνια πραγματική υπηρεσία δεν έχουν κανένα κίνητρο παραμονής τους στο στράτευμα, καθώς δεν προβλέπεται να λάβουν ούτε ένα ευρώ παραπάνω στον μισθό τους.
Επιπλέον μειώνεται συνεχώς το δικαιούμενο εφάπαξ, καθώς και το Βοήθημα Οικογενειακής Αυτοτέλειας...
imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου