Η άλυτη γλώσσα του Νησιού του Πάσχα: οι επιγραφές δεν μοιάζουν με καμία άλλη γλώσσα στη Γη
Η γραφή Rongorongo έχει διατηρηθεί κυρίως σε αρχαίες ξύλινες πινακίδες. Πρόσφατα, οι επιστήμονες έμαθαν ότι ένα από αυτά τα αντικείμενα προηγείται της άφιξης των Ευρωπαίων στο νησί και ως εκ τούτου οι άνθρωποι του Rapa Nui είναι ίσοι με τους Σουμέριους και τους Αιγύπτιους.
Στο νησί Rapa Nui, οι επιστήμονες βρήκαν μια ξύλινη πλάκα με ένα κείμενο γραφής rongorongo. Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στις 2 Φεβρουαρίου, δείχνουν ότι αυτό το γράψιμο προηγείται της επαφής με την Ευρώπη κατά περισσότερο από δύο αιώνες.
ο χρονικός προσδιορισμός της προέλευσης μιας μη αποκρυπτογραφημένης γραφής είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση της εφεύρεσης της γραφής στην ανθρώπινη ιστορία.
Το μυστηριώδες σύστημα γραφής του Νησιού του Πάσχα δεν μοιάζει με κανένα γνωστό σύστημα γραφής
14.02.2024
Βρίσκεται στα ανοικτά των ακτών της Χιλής, το νησί του Πάσχα προσελκύει την προσοχή εξερευνητών από όλο τον κόσμο με τον μοναδικό πολιτισμό και τα μυστηριώδη μνημεία σε σχήμα κεφαλής που ονομάζονται moai. Πρόσφατα, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα άλλο εκπληκτικό φαινόμενο σε αυτό το νησί - το μυστηριώδες Rongorongo script, το οποίο μπορεί να είναι ένα ασυνήθιστο σύστημα γραφής μοναδικό στο νησί.
Στο νησί Rapa Nui, οι επιστήμονες βρήκαν μια ξύλινη πλάκα με ένα κείμενο γραφής rongorongo. Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στις 2 Φεβρουαρίου, δείχνουν ότι αυτό το γράψιμο προηγείται της επαφής με την Ευρώπη κατά περισσότερο από δύο αιώνες.
14.02.2024
Βρίσκεται στα ανοικτά των ακτών της Χιλής, το νησί του Πάσχα προσελκύει την προσοχή εξερευνητών από όλο τον κόσμο με τον μοναδικό πολιτισμό και τα μυστηριώδη μνημεία σε σχήμα κεφαλής που ονομάζονται moai. Πρόσφατα, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα άλλο εκπληκτικό φαινόμενο σε αυτό το νησί - το μυστηριώδες Rongorongo script, το οποίο μπορεί να είναι ένα ασυνήθιστο σύστημα γραφής μοναδικό στο νησί.
Τα σωζόμενα κείμενα είναι σχετικά μεγάλα και γραμμένα με εικονογραφικά σημάδια, που συχνά ονομάζονται «γλυφικά»
Η μελέτη δημοσιεύεται στο περιοδικό Scientific Reports.
https://www.nature.com/articles/s41598-024-53063-7
το σύστημα γραφής παραμένει σήμερα κρυπτογραφημένο αφού οι ταμπλέτες έπαψαν να παράγονται στα τέλη της δεκαετίας του 1860, μετά τις επιδρομές . Εάν η ημερομηνία του τέλους του φαίνεται ξεκάθαρη, η ακριβής περίοδος κατά την οποία αναπτύχθηκε το Rongorongo παραμένει άγνωστη. Το ερώτημα είναι κρίσιμης σημασίας, καθώς υπονοεί τη δυνατότητα μιας ανεξάρτητης εφεύρεσης της γραφής, παρόμοια με ό,τι συνέβη σε άλλα μέρη του κόσμου όπου η γραφή ήταν πρωτότυπη δημιουργία, για παράδειγμα στη Μεσοποταμία, την Αίγυπτο, την Κίνα και τη Μεσοαμερική. Εάν το Rongorongo προηγείται της άφιξης εξωτερικών ταξιδιωτών, θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει μια άλλη, και την πιο πρόσφατη, εφεύρεση της γραφής στην ανθρώπινη ιστορία.
Οι ερευνητές που μελετούν το Rongorongo script [σύστημα γραφής] έχουν σημειώσει ότι, είναι διαφορετικό από οποιαδήποτε άλλη γνωστή μορφή γραφής.
Αυτό υποδηλώνει ότι εφευρέθηκε από τους ντόπιους και δεν επηρεάστηκε από ξένα συστήματα γραφής. Επιπλέον, η ραδιοχρονολόγηση αρκετών αρχαίων αντικειμένων έδειξε ότι τα πρώτα γλυφικά στις ταμπλέτες Rongorongo, εμφανίστηκαν πριν από την άφιξη των Ευρωπαίων στο νησί. Αυτό υποστηρίζει την ιδέα ότι το σύστημα γραφής Rongorongo αναπτύχθηκε από τους ντόπιους ανεξάρτητα από εξωτερικές επιρροές.
Ωστόσο, η ιστορία του συστήματος γραφής Rongorongo περιβάλλεται από μυστήριο. Το 1864, εξωτερικοί παρατηρητές παρατήρησαν για πρώτη φορά χαρακτικά με τη γραφή Rongorongo. Αλλά όλες αυτές οι πλάκες καταστράφηκαν ή στάλθηκαν στο εξωτερικό. Μέχρι σήμερα, μόνο 27 δείγματα γραφής είναι γνωστά και κανένα από αυτά δεν βρίσκεται στο ίδιο το νησί του Πάσχα.
Οι ερευνητές που προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν το σύστημα γραφής Rongorongo το περιγράφουν ως μεγάλα κείμενα, γραμμένα με εικονογραφικά σημάδια που ονομάζονται γλύφοι. [γλυφικά] Τα σχήματα αυτών των γλυφικών αντιπροσωπεύουν διάφορες κατηγορίες εικόνων, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπινων στάσεων και των μερών του σώματος, των ζώων, των φυτών, των εργαλείων, των ουράνιων σωμάτων και πολλά άλλα. Οι μελετητές σημειώνουν ότι οι γραφικοί γλύφοι της γραφής Rongorongo δεν έχουν ανάλογα μεταξύ των γνωστών γραπτών, αλλά είναι παρόμοια με τα μοτίβα της αρχαίας ροκ τέχνης που βρέθηκαν στο νησί. Αυτή η παρατήρηση υποστηρίζει την υπόθεση ότι η γραφή Rongorongo μπορεί να έχει αναπτυχθεί ανεξάρτητα, παρόμοια με τις εφευρέσεις της γραφής στη Μεσοποταμία, την Αίγυπτο, την Κίνα και τη Μεσοαμερική.
Ωστόσο, η ιστορία του συστήματος γραφής Rongorongo περιβάλλεται από μυστήριο. Το 1864, εξωτερικοί παρατηρητές παρατήρησαν για πρώτη φορά χαρακτικά με τη γραφή Rongorongo. Αλλά όλες αυτές οι πλάκες καταστράφηκαν ή στάλθηκαν στο εξωτερικό. Μέχρι σήμερα, μόνο 27 δείγματα γραφής είναι γνωστά και κανένα από αυτά δεν βρίσκεται στο ίδιο το νησί του Πάσχα.
Οι ερευνητές που προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν το σύστημα γραφής Rongorongo το περιγράφουν ως μεγάλα κείμενα, γραμμένα με εικονογραφικά σημάδια που ονομάζονται γλύφοι. [γλυφικά] Τα σχήματα αυτών των γλυφικών αντιπροσωπεύουν διάφορες κατηγορίες εικόνων, συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπινων στάσεων και των μερών του σώματος, των ζώων, των φυτών, των εργαλείων, των ουράνιων σωμάτων και πολλά άλλα. Οι μελετητές σημειώνουν ότι οι γραφικοί γλύφοι της γραφής Rongorongo δεν έχουν ανάλογα μεταξύ των γνωστών γραπτών, αλλά είναι παρόμοια με τα μοτίβα της αρχαίας ροκ τέχνης που βρέθηκαν στο νησί. Αυτή η παρατήρηση υποστηρίζει την υπόθεση ότι η γραφή Rongorongo μπορεί να έχει αναπτυχθεί ανεξάρτητα, παρόμοια με τις εφευρέσεις της γραφής στη Μεσοποταμία, την Αίγυπτο, την Κίνα και τη Μεσοαμερική.
-------------------
Το μυστηριώδες σύστημα γραφής, χαραγμένο σε ξύλινες πλάκες από το νησί του Πάσχα, δεν μοιάζει καθόλου με οποιαδήποτε άλλη γνωστή μορφή κειμένου. Αυτό υποδηλώνει ότι αντικατοπτρίζει ένα ανεξάρτητο μοναδικό σενάριο.
Μετά τη ραδιοχρονολόγηση αρκετών αρχαίων αντικειμένων, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι παλαιότερες ξύλινες πλάκες εμφανίστηκαν στο νησί πριν από την άφιξη των Ευρωπαίων.
Αυτό προσδίδει βάρος στην ιδέα ότι η γραφή εφευρέθηκε από τους ντόπιους και δεν επηρεάστηκε από ξένα συστήματα γραφής.
Για πρώτη φορά, χαρακτικά γνωστά ως γραφή Rongorongo βρέθηκαν το 1864. Μετά από αυτό, είτε καταστράφηκαν είτε μεταφέρθηκαν στο εξωτερικό. Σήμερα, μόνο 27 δείγματα αυτής της γραφής είναι γνωστά, αν και κανένα από αυτά δεν βρίσκεται στο ίδιο το νησί του Πάσχα.
Βρίσκεται περίπου 3.800 χιλιόμετρα από τις ακτές της Χιλής, το νησί του Πάσχα, γνωστό ως Rapa Nui, είναι ένα από τα πιο απομακρυσμένα κομμάτια γης στον πλανήτη και είναι περισσότερο γνωστό για τα γιγαντιαία μνημεία σε σχήμα κεφαλής που ονομάζονται moai.
Δυστυχώς, μέχρι το τέλος του 18ου αιώνα, ο τοπικός αυτόχθονος πολιτισμός είχε αποδεκατιστεί από επιδημίες ασθενειών και επιδρομές από Ευρωπαίους που έφτασαν για πρώτη φορά στο νησί τη δεκαετία του 1720. Εξαιτίας αυτού, η παραγωγή τοπικής γραφής σταμάτησε και τα υπάρχοντα αντίγραφα δεν έχουν ακόμη αποκρυπτογραφηθεί από δυτικούς μελετητές.
Περιγράφοντας αυτό το σενάριο, οι συντάκτες της νέας μελέτης σημειώνουν ότι τα σωζόμενα κείμενα είναι σχετικά μεγάλα και γραμμένα χρησιμοποιώντας εικονογραφικά σημάδια, τα οποία συχνά ονομάζονται «γλύφοι».
«Οι μορφές των σημείων [γλυφικών] rongorongo αντιπροσωπεύουν διαφορετικές κατηγορίες εικόνων, όπως ανθρώπινες στάσεις και μέρη του σώματος, ζώα, φυτά, εργαλεία, ουράνια σώματα και τα παρόμοια», σημειώνουν.
Είναι δύσκολο να πούμε πότε και πώς εμφανίστηκε αυτή η μορφή σημειογραφίας. Και παρόλο που είναι πιθανό ότι η επαφή με εγγράμματους Ευρωπαίους χρησίμευσε ως «ερέθισμα για τη δημιουργία του», οι συγγραφείς της μελέτης σημειώνουν ότι «οι εικονογραφικοί γλύφοι δεν μοιάζουν με καμία γνωστή γραφή».
«Ουσιαστικά αποκαλύπτουν τους πλησιέστερους παραλληλισμούς τους, στα μοτίβα της αρχαίας ροκ τέχνης που βρέθηκαν στο νησί», γράφουν οι ερευνητές.
Ο τοπικός πληθυσμός της Νήσου του Πάσχα μπορεί να έχει εφεύρει τη γραφή μόνος του.
Δεν φύτρωσαν οι σανίδες στο νησί;
Είναι ενδιαφέρον ότι η πλάκα κατασκευάστηκε από το δέντρο Podocarpus latifolia, το οποίο δεν αναπτύσσεται στο νησί του Πάσχα, αλλά είναι το εθνικό δέντρο της Νότιας Αφρικής.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτό το δέντρο έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως για την κατασκευή καταρτιών πλοίων από τον Μεσαίωνα, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσε να έχει έρθει στο νησί του Πάσχα ως παρασυρόμενο ξύλο από ένα βυθισμένο ευρωπαϊκό πλοίο. Ως εκ τούτου, είναι αδύνατο να πούμε ακριβώς πόσο καιρό ένα κομμάτι ξύλου θα μπορούσε να περάσει στη θάλασσα πριν αλιευθεί και χαραχτεί πάνω του.
Η γραφή Rongorongo μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα από τα λίγα παραδείγματα της εφεύρεσης της γραφής αρκετά ανεξάρτητα - όπως συνέβη σε μέρη όπως η Μεσοποταμία, η Αίγυπτος, η Κίνα και η Μεσοαμερική.
Οι μόνες δύο πινακίδες που μπορούσαν να χρονολογηθούν αξιόπιστα κατασκευάστηκαν από δέντρα που κόπηκαν στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα, όταν είχε ήδη δημιουργηθεί επαφή με ξένους.
Μετά τη ραδιοχρονολόγηση αρκετών αρχαίων αντικειμένων, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι παλαιότερες ξύλινες πλάκες εμφανίστηκαν στο νησί πριν από την άφιξη των Ευρωπαίων.
Αυτό προσδίδει βάρος στην ιδέα ότι η γραφή εφευρέθηκε από τους ντόπιους και δεν επηρεάστηκε από ξένα συστήματα γραφής.
Για πρώτη φορά, χαρακτικά γνωστά ως γραφή Rongorongo βρέθηκαν το 1864. Μετά από αυτό, είτε καταστράφηκαν είτε μεταφέρθηκαν στο εξωτερικό. Σήμερα, μόνο 27 δείγματα αυτής της γραφής είναι γνωστά, αν και κανένα από αυτά δεν βρίσκεται στο ίδιο το νησί του Πάσχα.
Βρίσκεται περίπου 3.800 χιλιόμετρα από τις ακτές της Χιλής, το νησί του Πάσχα, γνωστό ως Rapa Nui, είναι ένα από τα πιο απομακρυσμένα κομμάτια γης στον πλανήτη και είναι περισσότερο γνωστό για τα γιγαντιαία μνημεία σε σχήμα κεφαλής που ονομάζονται moai.
Δυστυχώς, μέχρι το τέλος του 18ου αιώνα, ο τοπικός αυτόχθονος πολιτισμός είχε αποδεκατιστεί από επιδημίες ασθενειών και επιδρομές από Ευρωπαίους που έφτασαν για πρώτη φορά στο νησί τη δεκαετία του 1720. Εξαιτίας αυτού, η παραγωγή τοπικής γραφής σταμάτησε και τα υπάρχοντα αντίγραφα δεν έχουν ακόμη αποκρυπτογραφηθεί από δυτικούς μελετητές.
Περιγράφοντας αυτό το σενάριο, οι συντάκτες της νέας μελέτης σημειώνουν ότι τα σωζόμενα κείμενα είναι σχετικά μεγάλα και γραμμένα χρησιμοποιώντας εικονογραφικά σημάδια, τα οποία συχνά ονομάζονται «γλύφοι».
«Οι μορφές των σημείων [γλυφικών] rongorongo αντιπροσωπεύουν διαφορετικές κατηγορίες εικόνων, όπως ανθρώπινες στάσεις και μέρη του σώματος, ζώα, φυτά, εργαλεία, ουράνια σώματα και τα παρόμοια», σημειώνουν.
Είναι δύσκολο να πούμε πότε και πώς εμφανίστηκε αυτή η μορφή σημειογραφίας. Και παρόλο που είναι πιθανό ότι η επαφή με εγγράμματους Ευρωπαίους χρησίμευσε ως «ερέθισμα για τη δημιουργία του», οι συγγραφείς της μελέτης σημειώνουν ότι «οι εικονογραφικοί γλύφοι δεν μοιάζουν με καμία γνωστή γραφή».
«Ουσιαστικά αποκαλύπτουν τους πλησιέστερους παραλληλισμούς τους, στα μοτίβα της αρχαίας ροκ τέχνης που βρέθηκαν στο νησί», γράφουν οι ερευνητές.
Ο τοπικός πληθυσμός της Νήσου του Πάσχα μπορεί να έχει εφεύρει τη γραφή μόνος του.
Δεν φύτρωσαν οι σανίδες στο νησί;
Είναι ενδιαφέρον ότι η πλάκα κατασκευάστηκε από το δέντρο Podocarpus latifolia, το οποίο δεν αναπτύσσεται στο νησί του Πάσχα, αλλά είναι το εθνικό δέντρο της Νότιας Αφρικής.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτό το δέντρο έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως για την κατασκευή καταρτιών πλοίων από τον Μεσαίωνα, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσε να έχει έρθει στο νησί του Πάσχα ως παρασυρόμενο ξύλο από ένα βυθισμένο ευρωπαϊκό πλοίο. Ως εκ τούτου, είναι αδύνατο να πούμε ακριβώς πόσο καιρό ένα κομμάτι ξύλου θα μπορούσε να περάσει στη θάλασσα πριν αλιευθεί και χαραχτεί πάνω του.
Η γραφή Rongorongo μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα από τα λίγα παραδείγματα της εφεύρεσης της γραφής αρκετά ανεξάρτητα - όπως συνέβη σε μέρη όπως η Μεσοποταμία, η Αίγυπτος, η Κίνα και η Μεσοαμερική.
Οι μόνες δύο πινακίδες που μπορούσαν να χρονολογηθούν αξιόπιστα κατασκευάστηκαν από δέντρα που κόπηκαν στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα, όταν είχε ήδη δημιουργηθεί επαφή με ξένους.
Για περαιτέρω έρευνα
Οι συγγραφείς χρονολόγησαν με ραδιενεργό άνθρακα τέσσερα άλλα τοπικά γραπτά που ελήφθησαν από το νησί από ιεραποστόλους το 1869 και τώρα αποθηκεύονται [φυλάσσονται] στη Ρώμη.
[τέσσερα ξύλινα αντικείμενα με γραφή Rongorongo στεγάζονται στο Congregazione dei Sacri Cuori di Gesù e di Maria, στη Ρώμη, Ιταλία. Και τα τέσσερα αντικείμενα συλλέχθηκαν από ευρωπαίους ιεραπόστολους το 1869 και στάλθηκαν στον επίσκοπο της Ταϊτής, Tepano Jaussen. Στη συνέχεια στάλθηκαν πίσω στην Ευρώπη στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα]Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τρία από αυτά κατασκευάστηκαν σε ξύλο που κόπηκε τον 19ο αιώνα, ενώ η τέταρτη ξύλινη πλάκα κόπηκε αρκετές εκατοντάδες χρόνια νωρίτερα, μεταξύ 1493 και 1509. Έτσι, η πλάκα προηγείται της άφιξης ξένων στο νησί κατά τουλάχιστον 200 χρόνια. Αυτό υποδηλώνει ότι η γραφή Rongorongo μπορεί πράγματι να έχει αναπτυχθεί σε πλήρη απομόνωση.
==============
Το μυστήριο της γραφής: Ένας Ρώσος επιστήμονας προσφέρει τη δική του εκδοχή της ανάγνωσης πινακίδων από το νησί του Πάσχα
13 Μαΐου 2023
https://www.ntv.ru/video/2215247?from=native_zen
Ένας Ρώσος επιστήμονας πρότεινε τη δική του μέθοδο αποκρυπτογράφησης της γραφής των Αβορίγινων από το νησί του Πάσχα. Οι κάτοικοι της πιο απομακρυσμένης και, ίσως, της πιο μυστικιστικής ξηράς στον Ειρηνικό Ωκεανό άφησαν πίσω τους ξύλινες πλάκες με ιερογλυφικά. Τα καλύτερα μυαλά της ανθρωπότητας πάλεψαν να τα λύσουν. Πολλά τεχνουργήματα φυλάσσονται στη Ρωσία. Ο ερευνητής Albert Davletshin τα μελέτησε λεπτομερώς και κατάφερε να διαβάσει μερικά από τα σύμβολα.
[δύο ταμπλέτες με γραφή Rongorongo στεγάζονται στο Μουσείο Ανθρωπολογίας και Εθνολογίας της Αγίας Πετρούπολης]
Η γραφή του νησιού του Πάσχα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μυστήρια της παγκόσμιας ιστορίας, οπότε η η είδηση ότι ο Ρώσος ερευνητής Albert Davletshin είχε κάνει μια ανακάλυψη που θα επέτρεπε την αποκρυπτογράφηση του ακούστηκε σχεδόν απίστευτη.
Πρώτον, δεν έχουν απομείνει περισσότερες από 20 από αυτές τις ταμπλέτες στον κόσμο. Δεύτερον, κανείς δεν ξέρει τι είναι γραμμένο πάνω τους, γιατί πρόκειται για μια μοναδική, σε αντίθεση με τίποτα άλλο, γραφή που αναπτύχθηκε εντελώς αυτόνομα, ξεχωριστά από τον υπόλοιπο πολιτισμό, σε νησί του Πάσχα. Όλα δείχνουν να είναι λάθος με αυτό το γράψιμο. Οι υπάρχουσες γλώσσες προέρχονται από καλά μελετημένα μέρη του κόσμου, αλλά εδώ είναι ένα νησί χαμένο στη μέση του ωκεανού.
η Tatyana Goryaeva, επικεφαλής του έργου House of Text στο Κρατικό Μουσείο Καλών Τεχνών Πούσκιν: «Σε αυτή την πλάκα μπορούμε να βρούμε ιερογλυφικά, μνημονική γραφή και εικονογραφία, δηλαδή είναι ένα είδος σύνθεσης διαφορετικών τύπων γραφής. Οι επιστήμονες θέτουν το ερώτημα: από που ξεκίνησαν πραγματικά;».
Οι επιστήμονες εξακολουθούν να μην συμφωνούν: είναι γράμματα, συλλαβές ή λέξεις; οι ταμπλέτες μόλις και μετά βίας επαρκούν για μια πλήρη ανάλυση της επιστολής. Χάρη στους ιεραποστόλους που πολέμησαν εκδηλώσεις παγανισμού.
Τατιάνα Γκοριάεβα: «Στην αρχή αποδείχθηκε ότι κρατούνταν σε κάθε σπίτι και στη συνέχεια μετά από 4 χρόνια, όταν αποφασίστηκε να τα βγάλουν με κάποιο τρόπο και να αρχίσουν να τα μελετούν, εξαφανίστηκαν χωρίς ίχνος, απέμειναν κυριολεκτικά μόνο μερικές ταμπλέτες [πινακίδες].»
Υπάρχει τόσο λίγο κείμενο που κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν παρόμοια σύμβολα σημαίνουν το ίδιο πράγμα ή κάτι διαφορετικό;
Η Ευγενία Κοροβίνα, ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Γλωσσολογίας της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών: λέει «Αυτό το όμορφο φυτό έχει επτά πόδια και αυτό έχει τέσσερα. Είναι το ίδιο φυτό ή δύο διαφορετικά;»
Η πιο σημαντική ανακάλυψη στη μελέτη του σεναρίου Rapa Nui έγινε το 1938 από τον σοβιετικό μαθητή Boris Kudryavtsev. Παρατήρησε το ίδιο κομμάτι κειμένου σε δύο πινακίδες που φυλάσσονταν στην Kunstkamera. Φαινόταν ότι η λύση ήταν σε απόσταση αναπνοής.
Margarita Albedil, Τμήμα Εθνογραφίας της Νότιας και Νοτιοδυτικής Ασίας του Μουσείου Ανθρωπολογίας και Εθνογραφίας του Μεγάλου Πέτρου (Kunstkamera): «Ο Γιούρι Βαλεντίνοβιτς εκτίμησε ιδιαίτερα αυτή την ανακάλυψη και τη θεώρησε σημαντικό στάδιο στη μελέτη της γραφής. Δυστυχώς, ο Boris Kudryavtsev πέθανε το 1943 και δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει την έρευνά του.
Ο Yuri Valentinovich είναι ο θρυλικός επιστήμονας γλωσσολόγος Yuri Knorozov, ο οποίος αποκρυπτογράφησε τη γραφή των Μάγια.
Margarita Albedil: "Ο Γιούρι Βαλεντίνοβιτς ξεκίνησε την καριέρα του στο Ρωσικό Μουσείο Εθνογραφίας και από το 1953 μέχρι τις τελευταίες ημέρες της ζωής του εργάστηκε εδώ, στην Kunstkamera".
Ήταν γοητευμένος από τη γραφή του νησιού του Πάσχα, ετοιμαζόταν να το αποκρυπτογραφήσει για δημοσίευση, αλλά στη συνέχεια ο Γερμανός εθνογράφος Thomas Barthel τον χτύπησε σε αυτό.
Ευγενία Κοροβίνα: «Ο Knorozov κατέστρεψε τη δουλειά του στο Rapa Nui. Λίγο περισσότερα από δύο άρθρα παρέμειναν από το έργο του Knorozov αλλά θα έπρεπε να υπάρχει ένα βιβλίο με τεκμηρίωση. Εξαφανίστηκε επειδή ο Barthel δημοσίευσε το βιβλίο του νωρίτερα. Ο Knorozov θεώρησε το έργο του αβάσιμο».
Αλλά ούτε το έργο του Bartel, ούτε η μαθήτρια του Knorozov, Irina Fedorova, ούτε τα έργα άλλων μελετητών έχουν παράσχει τα κλειδιά για μια σαφή αποκρυπτογράφηση των κειμένων. Επιπλέον, ακόμη και η ανάλυση υπολογιστή εγκατέλειψε.
Ευγενία Κοροβίνα: «Η μηχανή σκέφτηκε και παρήγαγε κάτι που δεν είναι κείμενο Ράπα Νούι. Είναι ωραίο, φυσικά, αλλά ποτέ δεν έγινε το κλειδί».
Πέρυσι, ο Albert Davletshin δήλωσε, αν και προσεκτικά, ότι είχε σημειώσει πρόοδο στην αποκρυπτογράφηση, χρησιμοποιώντας, μεταξύ άλλων, τη μέθοδο του Knorozov.
Ευγενία Κοροβίνα: "Η διαφορά μεταξύ αυτών των συγγραφέων, που διάβαζαν τα πάντα, και του Albert Davletshin, είναι ότι δεν έχει διαβάσει τα πάντα. Και είναι εξαιρετικά προσεκτικός στις κρίσεις του. Είναι ένας πολύ καλός επιστήμονας. Και ίσως είναι στο σωστό δρόμο. Υπάρχει κάποια πιθανότητα να συμβαίνει αυτό».
Αλλά θα είναι δυνατό να καταλάβουμε χωρίς αμφιβολία αν ο ερευνητής έχει βρει πραγματικά το κλειδί για τα κείμενα του Rapa Nui μόνο όταν κάποιος (όχι απαραίτητα ο ίδιος ο Davletshin) διαβάσει αυτό που είναι γραμμένο στις πινακίδες.
Το μυστήριο της γραφής: Ένας Ρώσος επιστήμονας προσφέρει τη δική του εκδοχή της ανάγνωσης πινακίδων από το νησί του Πάσχα
13 Μαΐου 2023
https://www.ntv.ru/video/2215247?from=native_zen
Ένας Ρώσος επιστήμονας πρότεινε τη δική του μέθοδο αποκρυπτογράφησης της γραφής των Αβορίγινων από το νησί του Πάσχα. Οι κάτοικοι της πιο απομακρυσμένης και, ίσως, της πιο μυστικιστικής ξηράς στον Ειρηνικό Ωκεανό άφησαν πίσω τους ξύλινες πλάκες με ιερογλυφικά. Τα καλύτερα μυαλά της ανθρωπότητας πάλεψαν να τα λύσουν. Πολλά τεχνουργήματα φυλάσσονται στη Ρωσία. Ο ερευνητής Albert Davletshin τα μελέτησε λεπτομερώς και κατάφερε να διαβάσει μερικά από τα σύμβολα.
[δύο ταμπλέτες με γραφή Rongorongo στεγάζονται στο Μουσείο Ανθρωπολογίας και Εθνολογίας της Αγίας Πετρούπολης]
Η γραφή του νησιού του Πάσχα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μυστήρια της παγκόσμιας ιστορίας, οπότε η η είδηση ότι ο Ρώσος ερευνητής Albert Davletshin είχε κάνει μια ανακάλυψη που θα επέτρεπε την αποκρυπτογράφηση του ακούστηκε σχεδόν απίστευτη.
Πρώτον, δεν έχουν απομείνει περισσότερες από 20 από αυτές τις ταμπλέτες στον κόσμο. Δεύτερον, κανείς δεν ξέρει τι είναι γραμμένο πάνω τους, γιατί πρόκειται για μια μοναδική, σε αντίθεση με τίποτα άλλο, γραφή που αναπτύχθηκε εντελώς αυτόνομα, ξεχωριστά από τον υπόλοιπο πολιτισμό, σε νησί του Πάσχα. Όλα δείχνουν να είναι λάθος με αυτό το γράψιμο. Οι υπάρχουσες γλώσσες προέρχονται από καλά μελετημένα μέρη του κόσμου, αλλά εδώ είναι ένα νησί χαμένο στη μέση του ωκεανού.
η Tatyana Goryaeva, επικεφαλής του έργου House of Text στο Κρατικό Μουσείο Καλών Τεχνών Πούσκιν: «Σε αυτή την πλάκα μπορούμε να βρούμε ιερογλυφικά, μνημονική γραφή και εικονογραφία, δηλαδή είναι ένα είδος σύνθεσης διαφορετικών τύπων γραφής. Οι επιστήμονες θέτουν το ερώτημα: από που ξεκίνησαν πραγματικά;».
Οι επιστήμονες εξακολουθούν να μην συμφωνούν: είναι γράμματα, συλλαβές ή λέξεις; οι ταμπλέτες μόλις και μετά βίας επαρκούν για μια πλήρη ανάλυση της επιστολής. Χάρη στους ιεραποστόλους που πολέμησαν εκδηλώσεις παγανισμού.
Τατιάνα Γκοριάεβα: «Στην αρχή αποδείχθηκε ότι κρατούνταν σε κάθε σπίτι και στη συνέχεια μετά από 4 χρόνια, όταν αποφασίστηκε να τα βγάλουν με κάποιο τρόπο και να αρχίσουν να τα μελετούν, εξαφανίστηκαν χωρίς ίχνος, απέμειναν κυριολεκτικά μόνο μερικές ταμπλέτες [πινακίδες].»
Υπάρχει τόσο λίγο κείμενο που κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν παρόμοια σύμβολα σημαίνουν το ίδιο πράγμα ή κάτι διαφορετικό;
Η Ευγενία Κοροβίνα, ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Γλωσσολογίας της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών: λέει «Αυτό το όμορφο φυτό έχει επτά πόδια και αυτό έχει τέσσερα. Είναι το ίδιο φυτό ή δύο διαφορετικά;»
Η πιο σημαντική ανακάλυψη στη μελέτη του σεναρίου Rapa Nui έγινε το 1938 από τον σοβιετικό μαθητή Boris Kudryavtsev. Παρατήρησε το ίδιο κομμάτι κειμένου σε δύο πινακίδες που φυλάσσονταν στην Kunstkamera. Φαινόταν ότι η λύση ήταν σε απόσταση αναπνοής.
Margarita Albedil, Τμήμα Εθνογραφίας της Νότιας και Νοτιοδυτικής Ασίας του Μουσείου Ανθρωπολογίας και Εθνογραφίας του Μεγάλου Πέτρου (Kunstkamera): «Ο Γιούρι Βαλεντίνοβιτς εκτίμησε ιδιαίτερα αυτή την ανακάλυψη και τη θεώρησε σημαντικό στάδιο στη μελέτη της γραφής. Δυστυχώς, ο Boris Kudryavtsev πέθανε το 1943 και δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει την έρευνά του.
Ο Yuri Valentinovich είναι ο θρυλικός επιστήμονας γλωσσολόγος Yuri Knorozov, ο οποίος αποκρυπτογράφησε τη γραφή των Μάγια.
Margarita Albedil: "Ο Γιούρι Βαλεντίνοβιτς ξεκίνησε την καριέρα του στο Ρωσικό Μουσείο Εθνογραφίας και από το 1953 μέχρι τις τελευταίες ημέρες της ζωής του εργάστηκε εδώ, στην Kunstkamera".
Ήταν γοητευμένος από τη γραφή του νησιού του Πάσχα, ετοιμαζόταν να το αποκρυπτογραφήσει για δημοσίευση, αλλά στη συνέχεια ο Γερμανός εθνογράφος Thomas Barthel τον χτύπησε σε αυτό.
Ευγενία Κοροβίνα: «Ο Knorozov κατέστρεψε τη δουλειά του στο Rapa Nui. Λίγο περισσότερα από δύο άρθρα παρέμειναν από το έργο του Knorozov αλλά θα έπρεπε να υπάρχει ένα βιβλίο με τεκμηρίωση. Εξαφανίστηκε επειδή ο Barthel δημοσίευσε το βιβλίο του νωρίτερα. Ο Knorozov θεώρησε το έργο του αβάσιμο».
Αλλά ούτε το έργο του Bartel, ούτε η μαθήτρια του Knorozov, Irina Fedorova, ούτε τα έργα άλλων μελετητών έχουν παράσχει τα κλειδιά για μια σαφή αποκρυπτογράφηση των κειμένων. Επιπλέον, ακόμη και η ανάλυση υπολογιστή εγκατέλειψε.
Ευγενία Κοροβίνα: «Η μηχανή σκέφτηκε και παρήγαγε κάτι που δεν είναι κείμενο Ράπα Νούι. Είναι ωραίο, φυσικά, αλλά ποτέ δεν έγινε το κλειδί».
Πέρυσι, ο Albert Davletshin δήλωσε, αν και προσεκτικά, ότι είχε σημειώσει πρόοδο στην αποκρυπτογράφηση, χρησιμοποιώντας, μεταξύ άλλων, τη μέθοδο του Knorozov.
Ευγενία Κοροβίνα: "Η διαφορά μεταξύ αυτών των συγγραφέων, που διάβαζαν τα πάντα, και του Albert Davletshin, είναι ότι δεν έχει διαβάσει τα πάντα. Και είναι εξαιρετικά προσεκτικός στις κρίσεις του. Είναι ένας πολύ καλός επιστήμονας. Και ίσως είναι στο σωστό δρόμο. Υπάρχει κάποια πιθανότητα να συμβαίνει αυτό».
Αλλά θα είναι δυνατό να καταλάβουμε χωρίς αμφιβολία αν ο ερευνητής έχει βρει πραγματικά το κλειδί για τα κείμενα του Rapa Nui μόνο όταν κάποιος (όχι απαραίτητα ο ίδιος ο Davletshin) διαβάσει αυτό που είναι γραμμένο στις πινακίδες.
Στο τέλος, πέρασαν σχεδόν 30 χρόνια από τη στιγμή που ο Knorozov αποκρυπτογράφησε τα κείμενα των Μάγια μέχρι τη στιγμή που όλος ο κόσμος το αναγνώρισε οριστικά και αναμφισβήτητα.
==============
σχετικό δημοσίευμα
Εφευρέθηκε πριν από την άφιξη των Ευρωπαίων: η γραφή Rongorongo είναι παλαιότερο από ό, τι πιστεύαμε προηγουμένως
12 Φεβρουαρίου 2024
Φωτο: Η γραφή Rongorongo έχει διατηρηθεί κυρίως σε αρχαίες ξύλινες πινακίδες.
Η γραφή Rongorongo έχει διατηρηθεί κυρίως σε αρχαίες ξύλινες πινακίδες. Πρόσφατα, οι επιστήμονες έμαθαν ότι ένα από αυτά τα αντικείμενα προηγείται της άφιξης των Ευρωπαίων στο νησί και ως εκ τούτου οι άνθρωποι Rapa Nui είναι ίσοι με τους Σουμέριους και τους Αιγύπτιους.
Στο νησί Rapa Nui, οι επιστήμονες βρήκαν μια ξύλινη πλάκα με ένα κείμενο γραμμένο rongorongo. Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στις 2 Φεβρουαρίου, δείχνουν ότι αυτό το γράψιμο προηγείται της επαφής με την Ευρώπη κατά περισσότερο από δύο αιώνες.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά συστήματα γραφής, πιστεύεται ότι το Rongorongo εφευρέθηκε από τους ανθρώπους Rapa Nui ανεξάρτητα. Η γραφή, η οποία αποτελείται από 27 ξύλινες ταμπλέτες [πινακίδες] που περιέχουν περίπου 15.000 χαρακτήρες και περισσότερους από 400 μοναδικούς γλύφους, είναι ένα γλωσσικό μυστήριο που έχει προβληματίσει τους ειδικούς εδώ και χρόνια.
Μια πραγματική έκπληξη ήταν μια πρόσφατη ραδιοχρονολόγηση άνθρακα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια. Το ξύλο μιας από τις πινακίδες, σκαλισμένη μεταξύ 1493 και 1509, θέτει υπό αμφισβήτηση την προηγούμενη πεποίθηση ότι η γραφή εμφανίστηκε μετά την άφιξη των Ευρωπαίων στη δεκαετία του 1720. Αυτή η ανακάλυψη αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι του Ράπα Νούι δημιούργησαν το δικό τους σύστημα γραφής, το οποίο τους τοποθετεί στο ίδιο επίπεδο με άλλους αρχαίους πολιτισμούς όπως οι Σουμέριοι, οι Αιγύπτιοι και οι Κινέζοι.
Κατοικημένο μεταξύ 1150 και 1280, το Rapa Nui κρύβει αρχαιολογικά μυστήρια που δεν περιορίζονται στα περίφημα πέτρινα κεφάλια moai. Η γραφή Rongorongo, την οποία οι Ευρωπαίοι παρατήρησαν μόλις το 1864, παραμένει ακατανόητη, προσθέτοντας στο μυστήριο του νησιού.
Η μελέτη ρίχνει επίσης φως στο οικολογικό παρελθόν του Rapa Nui. Το ξύλο της παλαιότερης πινακίδας, πιθανώς από μη ιθαγενή είδη δέντρων, εγείρει το ζήτημα των πόρων που διατίθενται στους νησιώτες. Αυτή η σύνδεση μεταξύ του σεναρίου και της οικολογίας του νησιού προσθέτει ένα απροσδόκητο επίπεδο μυστηρίου.
Η Silvia Ferrara, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, φιλόλογος στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, υπογραμμίζει τη μοναδικότητα του rongorongo. Σε αντίθεση με τα δανεικά συστήματα γραφής, οι άνθρωποι Rapa Nui φαίνεται να έχουν δημιουργήσει το δικό τους σύστημα γραφής. Αυτό αμφισβητεί την παραδοσιακή ιδέα ότι τέτοια σενάρια μεταφέρθηκαν και προσαρμόστηκαν από τον έναν πολιτισμό στον άλλο.
Εφευρέθηκε πριν από την άφιξη των Ευρωπαίων: η γραφή Rongorongo είναι παλαιότερο από ό, τι πιστεύαμε προηγουμένως
12 Φεβρουαρίου 2024
Φωτο: Η γραφή Rongorongo έχει διατηρηθεί κυρίως σε αρχαίες ξύλινες πινακίδες.
Η γραφή Rongorongo έχει διατηρηθεί κυρίως σε αρχαίες ξύλινες πινακίδες. Πρόσφατα, οι επιστήμονες έμαθαν ότι ένα από αυτά τα αντικείμενα προηγείται της άφιξης των Ευρωπαίων στο νησί και ως εκ τούτου οι άνθρωποι Rapa Nui είναι ίσοι με τους Σουμέριους και τους Αιγύπτιους.
Στο νησί Rapa Nui, οι επιστήμονες βρήκαν μια ξύλινη πλάκα με ένα κείμενο γραμμένο rongorongo. Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύθηκε στις 2 Φεβρουαρίου, δείχνουν ότι αυτό το γράψιμο προηγείται της επαφής με την Ευρώπη κατά περισσότερο από δύο αιώνες.
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά συστήματα γραφής, πιστεύεται ότι το Rongorongo εφευρέθηκε από τους ανθρώπους Rapa Nui ανεξάρτητα. Η γραφή, η οποία αποτελείται από 27 ξύλινες ταμπλέτες [πινακίδες] που περιέχουν περίπου 15.000 χαρακτήρες και περισσότερους από 400 μοναδικούς γλύφους, είναι ένα γλωσσικό μυστήριο που έχει προβληματίσει τους ειδικούς εδώ και χρόνια.
Μια πραγματική έκπληξη ήταν μια πρόσφατη ραδιοχρονολόγηση άνθρακα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια. Το ξύλο μιας από τις πινακίδες, σκαλισμένη μεταξύ 1493 και 1509, θέτει υπό αμφισβήτηση την προηγούμενη πεποίθηση ότι η γραφή εμφανίστηκε μετά την άφιξη των Ευρωπαίων στη δεκαετία του 1720. Αυτή η ανακάλυψη αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι του Ράπα Νούι δημιούργησαν το δικό τους σύστημα γραφής, το οποίο τους τοποθετεί στο ίδιο επίπεδο με άλλους αρχαίους πολιτισμούς όπως οι Σουμέριοι, οι Αιγύπτιοι και οι Κινέζοι.
Κατοικημένο μεταξύ 1150 και 1280, το Rapa Nui κρύβει αρχαιολογικά μυστήρια που δεν περιορίζονται στα περίφημα πέτρινα κεφάλια moai. Η γραφή Rongorongo, την οποία οι Ευρωπαίοι παρατήρησαν μόλις το 1864, παραμένει ακατανόητη, προσθέτοντας στο μυστήριο του νησιού.
Η μελέτη ρίχνει επίσης φως στο οικολογικό παρελθόν του Rapa Nui. Το ξύλο της παλαιότερης πινακίδας, πιθανώς από μη ιθαγενή είδη δέντρων, εγείρει το ζήτημα των πόρων που διατίθενται στους νησιώτες. Αυτή η σύνδεση μεταξύ του σεναρίου και της οικολογίας του νησιού προσθέτει ένα απροσδόκητο επίπεδο μυστηρίου.
Η Silvia Ferrara, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, φιλόλογος στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, υπογραμμίζει τη μοναδικότητα του rongorongo. Σε αντίθεση με τα δανεικά συστήματα γραφής, οι άνθρωποι Rapa Nui φαίνεται να έχουν δημιουργήσει το δικό τους σύστημα γραφής. Αυτό αμφισβητεί την παραδοσιακή ιδέα ότι τέτοια σενάρια μεταφέρθηκαν και προσαρμόστηκαν από τον έναν πολιτισμό στον άλλο.
=============
σχετική μας ανάρτηση
1 Μαΐου 2023
Αγάλματα Μοάι στο νησί του Πάσχα.Γιατί τα είδωλα του Νησιού του Πάσχα χρειάζονται «καπέλα»
https://hellenicrevenge.blogspot.com/2023/05/blog-post.html
σχετική μας ανάρτηση
1 Μαΐου 2023
Αγάλματα Μοάι στο νησί του Πάσχα.Γιατί τα είδωλα του Νησιού του Πάσχα χρειάζονται «καπέλα»
https://hellenicrevenge.blogspot.com/2023/05/blog-post.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.