Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα χειρότερη για την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού από την πανδημία - ναυτιλιακή εταιρεία
Οι επιθέσεις των ανταρτών Χούτι σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μείωσαν την κυκλοφορία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ
Η συνεχιζόμενη διακοπή της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα είναι πιο επιζήμια για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού από τον αντίκτυπο της πανδημίας Covid-19, σύμφωνα με στοιχεία της ναυτιλιακής συμβουλευτικής εταιρείας Sea-Intelligence.
Οι αντάρτες Χούτι με έδρα την Υεμένη έχουν πραγματοποιήσει δεκάδες επιθέσεις με drone και πυραύλους στην Ερυθρά Θάλασσα από την έναρξη του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς τον Οκτώβριο.
Η μαχητική ομάδα έχει ορκιστεί να συνεχίσει μέχρι να τελειώσει η σύγκρουση και να αρθεί ο ισραηλινός αποκλεισμός της Γάζας.
Το Sea-Intelligence ανέλυσε τις τρέχουσες καθυστερήσεις πλοίων σε σύγκριση με εκείνες των τελευταίων ετών. Στατιστικά στοιχεία που εκδόθηκαν την Πέμπτη έδειξαν ότι η μεγαλύτερη διέλευση γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη νότια Αφρική καθώς τα πλοία εκτρέπονται από την Ερυθρά Θάλασσα έχει ήδη σημαντικότερο αντίκτυπο στα πλοία που είναι διαθέσιμα για παραλαβή εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια από ό,τι κατά την περίοδο Covid-19.
Σύμφωνα με την έκθεση, η τρέχουσα μείωση της χωρητικότητας του πλοίου είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τα τελευταία χρόνια. Το μόνο μεμονωμένο γεγονός με μεγαλύτερο αντίκτυπο ήταν ο αποκλεισμός της διώρυγας του Σουέζ από το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given για έξι ημέρες τον Μάρτιο του 2021. Αυτό το περιστατικό άφησε εκατοντάδες πλοία καθηλωμένα στον ελλιμενισμό και φέρεται να συγκρατεί το παγκόσμιο εμπόριο 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για κάθε ημέρα η διακοπή.
Σύμφωνα με το CNBC, η Sea-Intelligence και άλλες ναυτιλιακές οργανώσεις εκτιμούν ότι περίπου το 10% του παγκόσμιου στόλου δεν βρίσκεται επί του παρόντος σε υπηρεσία. «Εάν αναπτυσσόταν επιπλέον σκάφη, θα μπορούσε να διορθώσει την ανισορροπία στη διαθεσιμότητα των σκαφών και να αυξήσει τη βεβαιότητα στα χρονοδιαγράμματα των σκαφών», έγραψε το πρακτορείο.
[ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Ο αποκλεισμός της Ερυθράς Θάλασσας υπονομεύει το παγκόσμιο εμπόριο – έκθεση]
Ο αυξημένος κίνδυνος επίθεσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασε τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, την ταχύτερη διαδρομή φορτίου από την Ασία στην Ευρώπη. Η θαλάσσια λωρίδα αντιπροσωπεύει συνήθως το 15% της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας.
Οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο ξεκίνησαν εκστρατεία βομβαρδισμού στην Υεμένη την περασμένη Πέμπτη, με δεδηλωμένο στόχο την προστασία του θαλάσσιου εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα. Μετά τις δυτικές αεροπορικές επιδρομές, ένας εκπρόσωπος των Χούτι ανακοίνωσε ότι για να στοχοποιηθεί ένα πλοίο, «αρκεί να είναι αμερικανικό». Αυτή την εβδομάδα, οι αντάρτες ανέλαβαν την ευθύνη για μια επίθεση στο αμερικανικό φορτηγό πλοίο Genco Picardy.
===============
σχετικές μας αναρτήσεις
Πού είναι τώρα το Ever Given, που έχει επιβραδύνει τη Γη στέκοντας απέναντι από τη Διώρυγα του Σουέζ;
3 Δεκεμβρίου 2022
φωτο--Το ίδιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έγινε αίσθηση.
Ένα εξαιρετικό γεγονός συνέβη το πρωί της 23ης Μαρτίου πέρυσι στις παγκόσμιες εμπορικές σχέσεις. Το Ever Given, ένα πανίσχυρο, βαρύ πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που διέσχιζε τη Διώρυγα του Σουέζ, ξαφνικά λοξοδρόμησε και μπήκε στην όχθη με την πλώρη του, εμποδίζοντας τη ναυσιπλοΐα σε ολόκληρο το κανάλι.
Και αφού το κανάλι είναι ο κύριος εμπορικός δρόμος από την Ασία προς την Ευρώπη, έγινε γενικός σάλος!
Δεν κατέστη δυνατή η άμεση απελευθέρωση του προσαραγμένου πλοίου, ακριβώς έτσι. Ένα πλοίο τόσο ασυνήθιστου μεγέθους έπλεε από τη Μαλαισία προς το Ρότερνταμ.
Οι εμπορικές εταιρείες και οι μεταφορείς εμπορευμάτων υπέστησαν ζημίες. Η ουρά για τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ ήταν παραταγμένη με διάφορα πλοία και πλοία - όπως ακριβώς σε ένα κατάστημα όταν ένα σπάνιο προϊόν «κυκλοφορεί» στο δίκτυο διανομής.
Μέχρι τις 29 Μαρτίου, περισσότερα από 450 διαφορετικά πλοία εμπορικού στόλου από διαφορετικές χώρες είχαν συγκεντρωθεί στο οδόστρωμα για να περάσουν από το Σουέζ.
Οι ιδιοκτήτες των καναλιών εργάζονταν ασταμάτητα για να επιπλεύσει το σκάφος. Το πρωί της 29ης Μαρτίου, η πλώρη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθαρίστηκε ελαφρά, για την οποία χρειάστηκε να φτυαρίσουν περίπου 27,5 χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου με εκσκαφείς. Την ώρα του μεσημεριανού γεύματος, το πλοίο τραβήχτηκε από την πρύμνη με ρυμουλκά και τελικά βγήκε στον δρόμο.
Έτσι, η διώρυγα του Σουέζ ξεμπλοκαρίστηκε μόλις μια εβδομάδα αργότερα!) )
φωτο--Θαλάσσιος δρόμος για εμπόριο.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων "Ever Given" τέθηκε σε υπηρεσία το 2018 και είναι ένα απλά τεράστιο πλοίο σε όγκο. Το μήκος ενός τέτοιου πλοίου είναι 400 μέτρα και το βάρος, μαζί με 20 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια επί του σκάφους, ήταν 200 χιλιάδες τόνοι. Το πλοίο κινούνταν από την Ασία προς την Ευρώπη.
Αφού ξεμπλοκαρίστηκε το κανάλι; ένα τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οδηγήθηκε σε μια ενδιάμεση λίμνη που ονομάζεται Big Bitter, από την οποία περνά το κανάλι του Σουέζ.
Ενώ οι δύτες εξέταζαν τον πυθμένα του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι ιδιοκτήτες της Διώρυγας του Σουέζ κατέθεσαν αγωγή κατά των ιδιοκτητών του Ever Given για διακοπή της ναυσιπλοΐας και απώλειες!
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «συνελήφθη» με φιλικό τρόπο και δεν απελευθερώθηκε πουθενά όσο οι διαδικασίες μεταξύ των δύο πλευρών ήταν σε εξέλιξη.
Στα τέλη Ιουνίου, το Ever Given ήταν ακόμα κολλημένο στη λίμνη Γκόρκι.
φωτο--Η πρύμνη προεξέχει κατά μήκος του καναλιού.
Η Διοίκηση της Διώρυγας του Σουέζ ζήτησε αποζημίωση ύψους σχεδόν ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων για τις ζημίες που υπέστη!
Το ακριβές ποσό ανακοινώθηκε αργότερα και ήταν ίσο με 918 εκατομμύρια δολάρια.
Οι πλοιοκτήτες αρνήθηκαν να πληρώσουν τέτοιες «φουσκωμένες» απαιτήσεις.
Η υπόθεση δεν έφτασε ποτέ στο διεθνές δικαστήριο. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν και κατέληξαν σε μια «φιλική» συμφωνία.
Οι εκπρόσωποι του Ever Given συμφώνησαν να πληρώσουν ένα πρόστιμο 520 εκατομμυρίων, και αυτό ήταν το τέλος του περιστατικού.
Για τη διοίκηση του καναλιού αυτό είναι σίγουρο. Αλλά όχι για ένα πλοίο που έχει πιαστεί σε μια τέτοια κατάσταση υψηλού προφίλ.
Το μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέπλευσε τελικά στο Ρότερνταμ, όπου ξεφόρτωσε επιτυχώς στο λιμάνι.
Το Ever Given έφερε το υπόλοιπο φορτίο του αργότερα στο δρόμο για την Αγγλία και, ήδη λίγο-πολύ ελαφρύ, ξεκίνησε για τις ακτές του στην Κίνα και έφτασε εκεί μόλις στα μέσα Οκτωβρίου.
Εκεί το πλοίο ελλιμενίστηκε σε ένα ναυπηγείο στο Qingdao. Και σύντομα έκαναν αυτή την αποβάθρα στεγνή.
Αποδείχθηκε ότι η πλώρη του πλοίου υπόκειτο σε πλήρη επισκευή.
φωτο--Η μύτη συνθλίβεται σε ακορντεόν.
Η πλώρη του πλοίου ήταν τόσο βαθουλωμένη που έγινε σαφές ότι είχε συντριβεί μακριά από την αμμώδη ακτή!
Οι επισκευαστές αναγκάστηκαν να κόψουν ό,τι ήταν βαθουλωμένο στο μπροστινό μέρος και να χωνέψουν το νεότερο μεταλλικό "μύτη"!
Παρεμπιπτόντως , το πλοίο είναι μισθωμένο από μια ταϊβανέζικη εμπορική εταιρεία. Και μόνο αφού πραγματοποιήθηκαν οι επισκευές, το πλοίο πήγε ξανά στη γραμμή κατά μήκος της παλιάς δοκιμασμένης διαδρομής "Ασία-Ευρώπη". Κάπου αυτή τη στιγμή φλέγεται πάλι προς τις ακτές του Ρότερνταμ από την Κουάλα Λουμπούρ...
28 Μαρτίου 2021
Έντεκα φορτηγά πλοία με 130.000 πρόβατα έχουν κολλήσει στο κανάλι του Σουέζ, λόγω αποκλεισμού της διώρυγας από το "Ever Given" Τα ζώα πεθαίνουν από έλλειψη τροφής και νερού. Η Animals International αναφέρει ότι υπάρχει μια απειλή "θαλάσσιας καταστροφής για ζώντα ζώα πρωτοφανούς κλίμακας".
=============
6 Οκτωβρίου 2021
το πλοίο Ever Given, που απέκλεισε τη διώρυγα του Σουέζ, βρίσκεται στην Κίνα, για επισκευές
=================Πού είναι τώρα το Ever Given, που έχει επιβραδύνει τη Γη στέκοντας απέναντι από τη Διώρυγα του Σουέζ;
3 Δεκεμβρίου 2022
φωτο--Το ίδιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έγινε αίσθηση.
Ένα εξαιρετικό γεγονός συνέβη το πρωί της 23ης Μαρτίου πέρυσι στις παγκόσμιες εμπορικές σχέσεις. Το Ever Given, ένα πανίσχυρο, βαρύ πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που διέσχιζε τη Διώρυγα του Σουέζ, ξαφνικά λοξοδρόμησε και μπήκε στην όχθη με την πλώρη του, εμποδίζοντας τη ναυσιπλοΐα σε ολόκληρο το κανάλι.
Και αφού το κανάλι είναι ο κύριος εμπορικός δρόμος από την Ασία προς την Ευρώπη, έγινε γενικός σάλος!
Δεν κατέστη δυνατή η άμεση απελευθέρωση του προσαραγμένου πλοίου, ακριβώς έτσι. Ένα πλοίο τόσο ασυνήθιστου μεγέθους έπλεε από τη Μαλαισία προς το Ρότερνταμ.
Οι εμπορικές εταιρείες και οι μεταφορείς εμπορευμάτων υπέστησαν ζημίες. Η ουρά για τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ ήταν παραταγμένη με διάφορα πλοία και πλοία - όπως ακριβώς σε ένα κατάστημα όταν ένα σπάνιο προϊόν «κυκλοφορεί» στο δίκτυο διανομής.
Μέχρι τις 29 Μαρτίου, περισσότερα από 450 διαφορετικά πλοία εμπορικού στόλου από διαφορετικές χώρες είχαν συγκεντρωθεί στο οδόστρωμα για να περάσουν από το Σουέζ.
Οι ιδιοκτήτες των καναλιών εργάζονταν ασταμάτητα για να επιπλεύσει το σκάφος. Το πρωί της 29ης Μαρτίου, η πλώρη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθαρίστηκε ελαφρά, για την οποία χρειάστηκε να φτυαρίσουν περίπου 27,5 χιλιάδες κυβικά μέτρα άμμου με εκσκαφείς. Την ώρα του μεσημεριανού γεύματος, το πλοίο τραβήχτηκε από την πρύμνη με ρυμουλκά και τελικά βγήκε στον δρόμο.
Έτσι, η διώρυγα του Σουέζ ξεμπλοκαρίστηκε μόλις μια εβδομάδα αργότερα!) )
φωτο--Θαλάσσιος δρόμος για εμπόριο.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων "Ever Given" τέθηκε σε υπηρεσία το 2018 και είναι ένα απλά τεράστιο πλοίο σε όγκο. Το μήκος ενός τέτοιου πλοίου είναι 400 μέτρα και το βάρος, μαζί με 20 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια επί του σκάφους, ήταν 200 χιλιάδες τόνοι. Το πλοίο κινούνταν από την Ασία προς την Ευρώπη.
Αφού ξεμπλοκαρίστηκε το κανάλι; ένα τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οδηγήθηκε σε μια ενδιάμεση λίμνη που ονομάζεται Big Bitter, από την οποία περνά το κανάλι του Σουέζ.
Ενώ οι δύτες εξέταζαν τον πυθμένα του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι ιδιοκτήτες της Διώρυγας του Σουέζ κατέθεσαν αγωγή κατά των ιδιοκτητών του Ever Given για διακοπή της ναυσιπλοΐας και απώλειες!
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «συνελήφθη» με φιλικό τρόπο και δεν απελευθερώθηκε πουθενά όσο οι διαδικασίες μεταξύ των δύο πλευρών ήταν σε εξέλιξη.
Στα τέλη Ιουνίου, το Ever Given ήταν ακόμα κολλημένο στη λίμνη Γκόρκι.
φωτο--Η πρύμνη προεξέχει κατά μήκος του καναλιού.
Η Διοίκηση της Διώρυγας του Σουέζ ζήτησε αποζημίωση ύψους σχεδόν ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων για τις ζημίες που υπέστη!
Το ακριβές ποσό ανακοινώθηκε αργότερα και ήταν ίσο με 918 εκατομμύρια δολάρια.
Οι πλοιοκτήτες αρνήθηκαν να πληρώσουν τέτοιες «φουσκωμένες» απαιτήσεις.
Η υπόθεση δεν έφτασε ποτέ στο διεθνές δικαστήριο. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν και κατέληξαν σε μια «φιλική» συμφωνία.
Οι εκπρόσωποι του Ever Given συμφώνησαν να πληρώσουν ένα πρόστιμο 520 εκατομμυρίων, και αυτό ήταν το τέλος του περιστατικού.
Για τη διοίκηση του καναλιού αυτό είναι σίγουρο. Αλλά όχι για ένα πλοίο που έχει πιαστεί σε μια τέτοια κατάσταση υψηλού προφίλ.
Το μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέπλευσε τελικά στο Ρότερνταμ, όπου ξεφόρτωσε επιτυχώς στο λιμάνι.
Το Ever Given έφερε το υπόλοιπο φορτίο του αργότερα στο δρόμο για την Αγγλία και, ήδη λίγο-πολύ ελαφρύ, ξεκίνησε για τις ακτές του στην Κίνα και έφτασε εκεί μόλις στα μέσα Οκτωβρίου.
Εκεί το πλοίο ελλιμενίστηκε σε ένα ναυπηγείο στο Qingdao. Και σύντομα έκαναν αυτή την αποβάθρα στεγνή.
Αποδείχθηκε ότι η πλώρη του πλοίου υπόκειτο σε πλήρη επισκευή.
φωτο--Η μύτη συνθλίβεται σε ακορντεόν.
Η πλώρη του πλοίου ήταν τόσο βαθουλωμένη που έγινε σαφές ότι είχε συντριβεί μακριά από την αμμώδη ακτή!
Οι επισκευαστές αναγκάστηκαν να κόψουν ό,τι ήταν βαθουλωμένο στο μπροστινό μέρος και να χωνέψουν το νεότερο μεταλλικό "μύτη"!
Παρεμπιπτόντως , το πλοίο είναι μισθωμένο από μια ταϊβανέζικη εμπορική εταιρεία. Και μόνο αφού πραγματοποιήθηκαν οι επισκευές, το πλοίο πήγε ξανά στη γραμμή κατά μήκος της παλιάς δοκιμασμένης διαδρομής "Ασία-Ευρώπη". Κάπου αυτή τη στιγμή φλέγεται πάλι προς τις ακτές του Ρότερνταμ από την Κουάλα Λουμπούρ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.