29.03.2024
Το 1969, πολλοί άνθρωποι παρακολούθησαν Αμερικανούς αστροναύτες να προσγειώνονται στο φεγγάρι. Περισσότερο από μισό αιώνα αργότερα, ιδιωτικές εταιρείες και διαστημικές υπηρεσίες κάνουν και πάλι το δρόμο τους προς το φεγγάρι, αλλά πολλές προσγειώσεις δεν πηγαίνουν καλά. Ποιο είναι το θέμα;
Η λεπτή ατμόσφαιρα της Σελήνης καθιστά δύσκολη τη χρήση αλεξίπτωτων και η λεπτή βαρύτητα απαιτεί ακριβή συστήματα καθόδου με καύσιμο. Ακόμη και η αποστολή Apollo 11 εκείνη την εποχή αντιμετώπιζε ελλείψεις καυσίμων και απροσδόκητα προβλήματα πριν από την προσγείωση. Ωστόσο, οι ειδικοί τονίζουν ότι αυτές οι αποτυχίες ήταν αναπόσπαστο μέρος της μαθησιακής διαδικασίας.
Οι σημερινοί μηχανικοί αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις. Η γνώση και η εμπειρία που αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια των αποστολών Apollo έχει μόλις επιβιώσει και μεγάλο μέρος της τεχνολογίας της εποχής έχει διαγραφεί.
Τα σύγχρονα σεληνιακά σκάφη προσεδάφισης βασίζονται σε εξελιγμένα συστήματα κάμερας, υπολογιστές και τεχνητή νοημοσύνη για αυτόνομη πλοήγηση λόγω καθυστερήσεων επικοινωνίας με τη Γη. Αυτό απαιτεί αξιόπιστες τεχνολογίες και έτοιμες λύσεις.
Οι πρόσφατες προσγειώσεις στο φεγγάρι κατέδειξαν τις τρέχουσες δυσκολίες. Το διαστημικό σκάφος Odyssey προσγειώθηκε με επιτυχία, αλλά λόγω σπασμένης στήριξης, ανατράπηκε, προκαλώντας το κλείσιμό του. Το διαστημικό σκάφος SLIM της Ιαπωνίας προσγειώθηκε ανάποδα και η μονάδα Peregrine των ΗΠΑ ανακατευθύνθηκε στην ατμόσφαιρα της Γης λόγω διαρροής καυσίμου.
Παρά αυτές τις αποτυχίες, οι σύγχρονες προσγειώσεις στο φεγγάρι συνεχίζουν να εξελίσσονται. Η Κίνα και η Ινδία έχουν αναπτύξει με επιτυχία ρομποτικά σκάφη προσεδάφισης και η Ρωσία σχεδιάζει μια νέα προσπάθεια προσγείωσης. Οι μηχανικοί διερευνούν νέες τεχνικές προσγείωσης και αναπτύσσουν βιώσιμες τεχνολογίες για να ξεπεράσουν τις προκλήσεις που σχετίζονται με τις σεληνιακές αποστολές.
==============
Γιατί η προσγείωση στη Σελήνη είναι τόσο δύσκολη: τα κύρια προβλήματα των αποστολών17 Μαρτίου 2024
Γιατί είναι τόσο δύσκολο να προσγειωθούμε στο φεγγάρι μετά από 50 χρόνια; «Δεν έχουμε γίνει "χαζοί" από την προσγείωση του Apollo», Είπε Csaba Palotai, Καθηγητής Φυσικής και Διαστημικών Επιστημών στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Φλόριντα στη Μελβούρνη Live Science. Η τεχνολογία σήμερα είναι πολύ καλύτερη. Τα smartphones με τα οποία δεν αποχωριζόμαστε έχουν περισσότερη επεξεργαστική ισχύ από τους υπολογιστές της δεκαετίας του 1970. «Αλλά από τη δεκαετία του '70, δεν υπάρχουν αστροναύτες και πιλότοι σε σκάφη προσεδάφισης που να μπορούν να διορθώσουν αυτό που οι υπολογιστές δεν μπορούν».
Ωστόσο, η προσγείωση στο φεγγάρι είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν πιλότοι στα πλοία.
Το κύριο εμπόδιο είναι η εικονική απουσία ατμόσφαιρας στη Σελήνη. Είναι πολύ λεπτή και αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Οι μηχανικοί δεν μπορούν να ενεργοποιήσουν αλεξίπτωτα για να επιβραδύνουν τα διαστημόπλοια. Αντ 'αυτού, οι αποστολές χρησιμοποιούν συστήματα πρόωσης που κινούνται με καύσιμα για να κατέβουν στην επιφάνεια του φεγγαριού. Αυτό καθιστά δύσκολη την επιβράδυνση του διαστημικού σκάφους από μερικά χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο σε μια πλήρη στάση.
Ωστόσο, αυτό και άλλα προβλήματα της σεληνιακής εξερεύνησης δεν είναι καινούργια.
=============
σχετική μας ανάρτηση
24 Νοεμβρίου 2023
Η Google AI λέει ότι, οι φωτογραφίες της σεληνιακής αποστολής των ΗΠΑ είναι ψεύτικες
===================
Ένα νευρωνικό δίκτυο από την Google αξιολόγησε την αυθεντικότητα των εικόνων της προσγείωσης των Αμερικανών στο φεγγάρι. Και γιατί το αποτέλεσμα δεν εξέπληξε τον Πούτιν
28 Ιανουαρίου 2024
Στα τέλη του περασμένου έτους, η Μόσχα φιλοξένησε το Ταξίδι Τεχνητής Νοημοσύνης, ένα διεθνές συνέδριο για την τεχνητή νοημοσύνη. Ένα τέτοιο γεγονός, φυσικά, δεν θα μπορούσε να χάσει ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν. Και σε ένα από τα περίπτερα, του έδειξαν τις δυνατότητες ενός νευρωνικού δικτύου από την αμερικανική εταιρεία Google. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Sberbank, Herman Gref, ο οποίος συνοδεύει τον αρχηγό του κράτους, πήραν σκόπιμα ένα ξένο προϊόν, έτσι ώστε κανείς να μην μπορεί να κατηγορήσει τα αποτελέσματα για μεροληψία. Και το αντικείμενο της μελέτης ήταν αρκετές εικόνες από την προσγείωση των αστροναυτών της NASA στη Σελήνη. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα;
Αστροναύτης μαριονέτας
Παρουσιαστής ήταν ο Nikolay Gerasimenko, επικεφαλής του τμήματος έρευνας δεδομένων της Sber. Εξήγησε γιατί αυτές οι «θρυλικές» εικόνες χρησιμοποιήθηκαν για να δουλέψουν με το νευρωνικό δίκτυο.
«Σκεφτόμασταν για πολύ καιρό σε τι να το δοκιμάσουμε. Ως αποτέλεσμα, αποφασίσαμε να τραβήξουμε φωτογραφίες της σεληνιακής αποστολής των ΗΠΑ, επειδή υπάρχουν πολλές συζητήσεις για το αν είναι πραγματικές ή όχι», πρόσθεσε ο Gerasimenko.
Ως αποτέλεσμα, σχεδόν όλα τα αντικείμενα που συλλήφθηκαν στα πλαίσια φωτίστηκαν με κόκκινο χρώμα. Αυτό υποδηλώνει ότι οι εικόνες ήταν ψεύτικες. Τουλάχιστον, αυτό σκέφτεται το νευρωνικό δίκτυο. Ένα από τα «πειραματόζωα» αποδείχθηκε ότι ήταν ένα πλαίσιο της αποστολής Apollo 15 από ένα άλμπουμ φωτογραφιών της NASA. Τα νευρωνικά δίκτυα έμοιαζαν να είναι εξωπραγματικά: η φιγούρα του ίδιου του αστροναύτη και η σκιά που ρίχνει.
Η τεχνητή νοημοσύνη αμφισβήτησε επίσης την ευκρίνεια του πρώτου πλάνου και τα ίχνη των μπότες της στολής. Θραύσματα του βουνού πίσω από την πλάτη του κατακτητή της Σελήνης φωτίστηκαν επίσης με κόκκινο χρώμα. Και για αυτή την εικόνα και άλλες από αυτή τη σειρά, έχει ειπωθεί επανειλημμένα ότι ολόκληρη η λήψη πραγματοποιήθηκε στο περίπτερο και ο αστροναύτης δεν είναι πραγματικά ένα άτομο, αλλά απλώς μια κούκλα. Και όλος ο σεληνιακός εξοπλισμός και το τοπίο έγιναν σε μικρογραφία για να διευκολύνουν την εργασία κατά τη λήψη. Τέτοιες τεχνικές χρησιμοποιούνται συχνά στην κινηματογραφία, προκειμένου να μην ξοδεύουν πολλά χρήματα για τη δημιουργία σκηνικών πλήρους μεγέθους.
"Κόκκινη ζώνη"
Γιατί το νευρωνικό δίκτυο τόνισε ολόκληρη τη φιγούρα του αστροναύτη στην εικόνα με κόκκινο χρώμα; Είναι τόσο απλό. Κατά κανόνα, μαριονέτες ορισμένου μεγέθους χρησιμοποιούνται για τη μαγνητοσκόπηση κινουμένων σχεδίων. Αλλά στην περίπτωση της σεληνιακής αποστολής, τα μανεκέν αποδείχθηκαν μεγαλύτερα από το πρότυπο. Έτσι, η τεχνητή νοημοσύνη ανέδειξε μια τέτοια ασυμφωνία. Παρεμπιπτόντως, οι ήρωες αυτών των πυροβολισμών που ανατέθηκαν από τη NASA έγιναν εκθέματα σε αμερικανικό μουσείο.
Η δεύτερη εικόνα, η οποία εξετάστηκε επίσης μέσω ενός νευρωνικού δικτύου, είναι επίσης από την αποστολή Apollo 15. Και αποδείχθηκε ότι δεν ήταν λιγότερο "κόκκινο" από το προηγούμενο πλαίσιο. Σύμφωνα με τον Leonid Konovalov, αναπληρωτή καθηγητή στο Ρωσικό Κρατικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, η δεύτερη κούκλα ήταν σε αφύσικη θέση για ένα άτομο. Επίσης στην "κόκκινη ζώνη" υπήρχαν ίχνη χαοτικά καταπατημένα από γαλότσες με προστατευτικά. Η θολούρα του προσκηνίου και η σκιά του φωτογράφου δεν είναι πραγματικές. Αυτά, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, τοποθετήθηκαν χωριστά στο γενικό πλαίσιο
Ένα νευρωνικό δίκτυο από την Google αξιολόγησε την αυθεντικότητα των εικόνων της προσγείωσης των Αμερικανών στο φεγγάρι. Και γιατί το αποτέλεσμα δεν εξέπληξε τον Πούτιν
28 Ιανουαρίου 2024
Στα τέλη του περασμένου έτους, η Μόσχα φιλοξένησε το Ταξίδι Τεχνητής Νοημοσύνης, ένα διεθνές συνέδριο για την τεχνητή νοημοσύνη. Ένα τέτοιο γεγονός, φυσικά, δεν θα μπορούσε να χάσει ο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν. Και σε ένα από τα περίπτερα, του έδειξαν τις δυνατότητες ενός νευρωνικού δικτύου από την αμερικανική εταιρεία Google. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Sberbank, Herman Gref, ο οποίος συνοδεύει τον αρχηγό του κράτους, πήραν σκόπιμα ένα ξένο προϊόν, έτσι ώστε κανείς να μην μπορεί να κατηγορήσει τα αποτελέσματα για μεροληψία. Και το αντικείμενο της μελέτης ήταν αρκετές εικόνες από την προσγείωση των αστροναυτών της NASA στη Σελήνη. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα;
Αστροναύτης μαριονέτας
Παρουσιαστής ήταν ο Nikolay Gerasimenko, επικεφαλής του τμήματος έρευνας δεδομένων της Sber. Εξήγησε γιατί αυτές οι «θρυλικές» εικόνες χρησιμοποιήθηκαν για να δουλέψουν με το νευρωνικό δίκτυο.
«Σκεφτόμασταν για πολύ καιρό σε τι να το δοκιμάσουμε. Ως αποτέλεσμα, αποφασίσαμε να τραβήξουμε φωτογραφίες της σεληνιακής αποστολής των ΗΠΑ, επειδή υπάρχουν πολλές συζητήσεις για το αν είναι πραγματικές ή όχι», πρόσθεσε ο Gerasimenko.
Ως αποτέλεσμα, σχεδόν όλα τα αντικείμενα που συλλήφθηκαν στα πλαίσια φωτίστηκαν με κόκκινο χρώμα. Αυτό υποδηλώνει ότι οι εικόνες ήταν ψεύτικες. Τουλάχιστον, αυτό σκέφτεται το νευρωνικό δίκτυο. Ένα από τα «πειραματόζωα» αποδείχθηκε ότι ήταν ένα πλαίσιο της αποστολής Apollo 15 από ένα άλμπουμ φωτογραφιών της NASA. Τα νευρωνικά δίκτυα έμοιαζαν να είναι εξωπραγματικά: η φιγούρα του ίδιου του αστροναύτη και η σκιά που ρίχνει.
Η τεχνητή νοημοσύνη αμφισβήτησε επίσης την ευκρίνεια του πρώτου πλάνου και τα ίχνη των μπότες της στολής. Θραύσματα του βουνού πίσω από την πλάτη του κατακτητή της Σελήνης φωτίστηκαν επίσης με κόκκινο χρώμα. Και για αυτή την εικόνα και άλλες από αυτή τη σειρά, έχει ειπωθεί επανειλημμένα ότι ολόκληρη η λήψη πραγματοποιήθηκε στο περίπτερο και ο αστροναύτης δεν είναι πραγματικά ένα άτομο, αλλά απλώς μια κούκλα. Και όλος ο σεληνιακός εξοπλισμός και το τοπίο έγιναν σε μικρογραφία για να διευκολύνουν την εργασία κατά τη λήψη. Τέτοιες τεχνικές χρησιμοποιούνται συχνά στην κινηματογραφία, προκειμένου να μην ξοδεύουν πολλά χρήματα για τη δημιουργία σκηνικών πλήρους μεγέθους.
"Κόκκινη ζώνη"
Γιατί το νευρωνικό δίκτυο τόνισε ολόκληρη τη φιγούρα του αστροναύτη στην εικόνα με κόκκινο χρώμα; Είναι τόσο απλό. Κατά κανόνα, μαριονέτες ορισμένου μεγέθους χρησιμοποιούνται για τη μαγνητοσκόπηση κινουμένων σχεδίων. Αλλά στην περίπτωση της σεληνιακής αποστολής, τα μανεκέν αποδείχθηκαν μεγαλύτερα από το πρότυπο. Έτσι, η τεχνητή νοημοσύνη ανέδειξε μια τέτοια ασυμφωνία. Παρεμπιπτόντως, οι ήρωες αυτών των πυροβολισμών που ανατέθηκαν από τη NASA έγιναν εκθέματα σε αμερικανικό μουσείο.
Η δεύτερη εικόνα, η οποία εξετάστηκε επίσης μέσω ενός νευρωνικού δικτύου, είναι επίσης από την αποστολή Apollo 15. Και αποδείχθηκε ότι δεν ήταν λιγότερο "κόκκινο" από το προηγούμενο πλαίσιο. Σύμφωνα με τον Leonid Konovalov, αναπληρωτή καθηγητή στο Ρωσικό Κρατικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, η δεύτερη κούκλα ήταν σε αφύσικη θέση για ένα άτομο. Επίσης στην "κόκκινη ζώνη" υπήρχαν ίχνη χαοτικά καταπατημένα από γαλότσες με προστατευτικά. Η θολούρα του προσκηνίου και η σκιά του φωτογράφου δεν είναι πραγματικές. Αυτά, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, τοποθετήθηκαν χωριστά στο γενικό πλαίσιο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.