Τι συμβαίνει όταν ένα εμπορευματοκιβώτιο πέφτει από ένα πλοίο; Επιστρέφεται ή εγκαταλείπεται στον ωκεανό;
28 Οκτωβρίου 2023
Ωχ...
Ως μέρος του παγκόσμιου εμπορίου, περίπου 130 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια που μετέφεραν φορτίο εκτιμώμενης αξίας άνω των 4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων απεστάλησαν σε όλο τον κόσμο το 2022. Με τόσα πολλά εμπορευματοκιβώτια που κινούνται σε διαφορετικές διαδρομές, μερικά είναι βέβαιο ότι θα χαθούν στη θάλασσα.
Δεν είμαι ειδικός στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά από όσο γνωρίζω, τα πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια δεν έχουν τρόπο να επιστρέψουν ένα κοντέινερ που έπεσε πίσω στο πλοίο. Αυτό απαιτεί ειδικό ανελκυστήρα, τον οποίο δεν έχουν. Επομένως, συνήθως ένα πλοίο μεταδίδει μια προειδοποίηση σε άλλα πλοία ότι έχει χάσει ένα κοντέινερ σε ένα τέτοιο μέρος. Τα διερχόμενα πλοία το λαμβάνουν υπόψη και χαράζουν πορεία για να αποφύγουν τη σύγκρουση με το πλωτό κοντέινερ. (Αναρωτιέμαι πώς το κάνουν αυτό κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας... Εξάλλου, κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας χάνονται τα περισσότερα κοντέινερ.)
Το δοχείο θα επιπλέει ή θα βυθίζεται ανάλογα με την άνωση του φορτίου του. Μετά από λίγο θα γεμίσει με νερό, αλλά αν το δοχείο γεμίσει με ελαφριά προϊόντα που δεν βυθίζονται, μπορεί κάλλιστα να επιπλέει με το ρεύμα μέχρι να το χτυπήσει κάποιος ή να το πιάσει με προπέλα.
Χαμένα κοντέινερ στη θάλασσα
Μία από τις απαιτήσεις για τα δοχεία είναι να είναι αντιανεμικά και αδιάβροχα και σε καλή κατάσταση - όχι παλιά ή φθαρμένα. Ουσιαστικά τα δοχεία πρέπει να κλείνουν ερμητικά και να μην έχουν σκουριές στο σώμα. Ένα τέτοιο εμπορευματοκιβώτιο, σε καλή κατάσταση, μπορεί να επιπλέει για μεγάλο χρονικό διάστημα, εκτός εάν το βάρος του φορτίου το αναγκάσει να βυθιστεί.
Τα πλωτά εμπορευματοκιβώτια αποτελούν σίγουρα απειλή για τη ναυτιλία. Επιπλέον, τα άδεια δοχεία συνήθως μεταφέρονται πάνω από στοίβες και κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας είναι τα πρώτα που πηγαίνουν. Και δεδομένου ότι τα εξωτερικά δοχεία έχουν διάρκεια ζωής 20 ετών ή περισσότερο, τα άδεια αδιάβροχα κουτιά μπορούν να επιπλέουν για χρόνια.
Οι αλιευτικές δραστηριότητες με εμπορευματοκιβώτια είναι σίγουρα δυνατές, εφόσον δεν είναι πολύ δαπανηρές. Διαφορετικά, τα κοντέινερ εγκαταλείπονται στην τύχη τους και μερικές φορές ξεβράζονται στην ακτή.
Ξεβράστηκε στη στεριά
Ένα αστείο περιστατικό συνέβη με το φορτηγό πλοίο Hansa Carrier το 1990. Ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που εκτελούσε το δρομολόγιο από την Κορέα στο Λος Άντζελες πιάστηκε σε σφοδρή καταιγίδα στον ωκεανό. Κατά τη διάρκεια της καταιγίδας, το πλοίο έχασε είκοσι ένα κοντέινερ, πέντε από τα οποία ήταν γεμάτα με αθλητικά παπούτσια Nike—ογδόντα χιλιάδες αθλητικά παπούτσια, μπότες πεζοπορίας και παιδικά παπούτσια.
Οκτώ μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 1991, έχοντας διανύσει δύο χιλιάδες χιλιόμετρα προς τα ανατολικά, οι Nike άρχισαν να ξεβράζονται στη στεριά στο νησί του Βανκούβερ. Μετά από μια μετατόπιση του ανέμου και της παλίρροιας προς το νότο, χιλιάδες ζευγάρια παπούτσια καθηλώθηκαν κατά μήκος της ακτής του Όρεγκον, μίλια από τα κεντρικά γραφεία της Nike.
Τα αθλητικά παπούτσια Nike ξεβράστηκαν στη στεριά
Παρακολουθώντας πού ξεβράστηκε ένα σωρό αθλητικά παπούτσια στην ξηρά, οι επιστήμονες μπόρεσαν να εντοπίσουν τα ωκεάνια ρεύματα σε αυτήν την τοποθεσία με αρκετά μεγάλη ακρίβεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.