Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024

Η τεχνητή νοημοσύνη ελέγχει τα συναισθήματα των εργαζομένων σε ένα ιαπωνικό σούπερ μάρκετ

Στην Ιαπωνία, το χαμόγελο είναι πλέον μια επιστήμη! Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ AEON εισήγαγε τον Mr Smile, ένα AI που αξιολογεί τα χαμόγελα των εργαζομένων, και φαίνεται πως ο Big Brother πήρε μια δουλειά ως κριτής ομορφιάς. Με πάνω από 450 στοιχεία στον αξιολογητικό του φάκελο, από την ένταση της φωνής μέχρι τον τρόπο που λες "καλημέρα", ο Mr Smile είναι ο πιο απαιτητικός πελάτης που δεν θα ήθελες ποτέ να συναντήσεις. Αλλά μην ανησυχείτε, δεν είναι όλα τόσο θλιβερά. Αν και η AEON ισχυρίζεται ότι ο στόχος είναι η «τυποποίηση των χαμόγελων», οι εργαζόμενοι ακόμα διατηρούν το δικαίωμα να μην χαμογελούν στον Mr Smile. Τουλάχιστον μέχρι να μάθει και αυτός να αναγνωρίζει την ειρωνεία.
-----------
😊✅😇
σχετικό το βίντεο του Κώδικα Μυστηρίων στις 26-7-24
Επελαύνει η τεχνητή νοημοσύνη!Εξελίξεις που διαμορφώνουν το μέλλον!
Χαμογέλα και δουλειά: Η τεχνητή νοημοσύνη εισήχθη σε ένα ιαπωνικό σούπερ μάρκετ για να ελέγχει τα συναισθήματα των εργαζομένων
22-7-24

Οι τεχνολογίες καταλαμβάνουν με ταχείς ρυθμούς όλους τους τομείς της ζωής μας, η ιαπωνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ AEON αποφάσισε να προχωρήσει ακόμη περισσότερο και να εισαγάγει ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για την αξιολόγηση των χαμόγελων των εργαζομένων της. Φαίνεται ότι τι θα μπορούσε να είναι καλύτερο από το να φροντίζετε την καλή διάθεση των πελατών σας; Αλλά δεν ήταν εκεί!
Το σύστημα, με το παιχνιδιάρικο όνομα Mr Smile (προφανώς ο Big Brother ήταν ήδη απασχολημένος), αναλύει περισσότερα από 450 στοιχεία της συμπεριφοράς των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των εκφράσεων του προσώπου, της έντασης της φωνής και ακόμη και του χαιρετισμού. Φανταστείτε πώς είναι να γνωρίζεις ότι κάθε κίνηση, κάθε αναπνοή σου αξιολογείται από ένα μηχάνημα. Είναι σαν το 1984 του Όργουελ σε μικρογραφία!
Η AEON δηλώνει με περηφάνια ότι στόχος της είναι να «τυποποιήσουν τα χαμόγελα των εργαζομένων και να μεγιστοποιήσουν την ικανοποίηση των πελατών». Ακούγεται σαν σύνθημα από δυστοπία. Προφανώς, στην επιδίωξη του κέρδους, η εταιρεία ξέχασε ότι οι υπάλληλοί της είναι πραγματικοί άνθρωποι και όχι ρομπότ με προγραμματισμένα συναισθήματα.
Το πιο ενδιαφέρον όμως ξεκινά όταν μιλάμε για την αντίδραση της κοινωνίας σε αυτή την πρωτοβουλία. Αποδεικνύεται ότι οι Ιάπωνες δεν ενθουσιάζονται με την ιδέα των «τυποποιημένων χαμόγελων». Ποιος θα πίστευε ότι στους ανθρώπους δεν αρέσει όταν τα συναισθήματά τους προσπαθούν να τεθούν στο  κρεβάτι του Προκρούστη των εταιρικών προτύπων;
[Η εισαγωγή τεχνητής νοημοσύνης στον εργασιακό χώρο, όπως στην περίπτωση ενός ιαπωνικού σούπερ μάρκετ για τον έλεγχο των συναισθημάτων των εργαζομένων, αναδεικνύει ζητήματα περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ιδιωτικότητας. Η χρήση τέτοιων συστημάτων μπορεί να οδηγήσει σε συζητήσεις για την ανάγκη ισορροπίας μεταξύ της αποδοτικότητας και του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Είναι σημαντικό να εξετάζονται οι επιπτώσεις τέτοιων πρακτικών στην ευημερία των εργαζομένων και να διασφαλίζεται ότι η τεχνολογία υπηρετεί τον άνθρωπο, και όχι το αντίστροφο.]
Ωστόσο, δεν είναι όλα τόσο ζοφερά στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Ενώ ορισμένες εταιρείες προσπαθούν να μετατρέψουν τους υπαλλήλους τους σε ρομπότ με ένα αιώνιο χαμόγελο, άλλες κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Για παράδειγμα, ένα σούπερ μάρκετ στην επαρχία Φουκουόκα εισήγαγε εξαιρετικά αργά ταμεία για ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές ανάγκες. Και φανταστείτε, οι πωλήσεις αυξήθηκαν! Αποδεικνύεται ότι η επίδειξη ανθρωπιάς μπορεί να είναι ευεργετική;
[Η εισαγωγή τεχνητής νοημοσύνης στους χώρους εργασίας, όπως σε ιαπωνικά σούπερ μάρκετ για τον έλεγχο των συναισθημάτων των εργαζομένων, αναδεικνύει σημαντικά ζητήματα σχετικά με την ανθρώπινη εργασία και την αυθεντικότητα. Η αντίδραση της κοινωνίας σε τέτοιες πρωτοβουλίες είναι μια υπενθύμιση ότι η τεχνολογία πρέπει να ενσωματώνεται με τρόπο που σέβεται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την ποικιλομορφία. Παράλληλα, πρωτοβουλίες όπως τα ειδικά ταμεία για ηλικιωμένους στην Φουκουόκα δείχνουν ότι η ανθρωπιά και η κοινωνική ευαισθησία μπορούν να συμβαδίζουν με την επιχειρηματική επιτυχία.]
[Η εισαγωγή τεχνητής νοημοσύνης σε ένα ιαπωνικό σούπερ μάρκετ για τον έλεγχο των συναισθημάτων των εργαζομένων αντανακλά την αυξανόμενη τάση της χρήσης τεχνολογίας για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της εξυπηρέτησης. Ωστόσο, η προσέγγιση αυτή δεν είναι ομοιόμορφη σε όλο τον κόσμο. Στην επαρχία Φουκουόκα, για παράδειγμα, ένα σούπερ μάρκετ εισήγαγε αργά ταμεία, προσφέροντας μια πιο άνετη εμπειρία για ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές ανάγκες. Αυτά τα ταμεία λειτουργούν με μειωμένη ταχύτητα, επιτρέποντας περισσότερο χρόνο για την πληρωμή και την αλληλεπίδραση, αντικατοπτρίζοντας μια πιο ανθρωποκεντρική χρήση της τεχνολογίας.]

Ωστόσο, το χαμόγελο δεν είναι ένα εμπόρευμα που μπορεί να τυποποιηθεί και να πουληθεί. Αυτή είναι μια εκδήλωση της ανθρώπινης ψυχής που δεν μπορεί να μετρηθεί με καμία τεχνητή νοημοσύνη. Και παρεμπιπτόντως, το χαμόγελο ενός πραγματικού πωλητή μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα για την επιχείρησή σας από οποιοδήποτε σύστημα ελέγχου υψηλής τεχνολογίας. Ίσως η εταιρεία θα έπρεπε να το σκεφτεί πριν να είναι πολύ αργά;
=================
Στην Ιαπωνία, ένα νευρωνικό δίκτυο έχει γίνει επόπτης για την αξιολόγηση του χαμόγελου των εργαζομένων
23-7-24

Τα ιαπωνικά σούπερ μάρκετ έχουν εφαρμόσει ένα νευρωνικό δίκτυο για τη βελτίωση της απόδοσης των υπηρεσιών. Ακούγεται όσο πιο ουδέτερο γίνεται; 
Ποια είναι η χρήση ενός νευρωνικού δικτύου;
Η ιαπωνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ AEON εφάρμοσε άμεσα ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης σε 240 καταστήματά της για την αξιολόγηση και την τυποποίηση του χαμόγελου των εργαζομένων της. Δηλαδή, τώρα η τεχνολογία αξιολογεί αν χαμογέλασες καλά όταν πούλησες το εμπόρευμα.

Αυτή η αλυσίδα σούπερ μάρκετ έχει χάσει την άκρη της!
Και δεν χαμογέλασαν μόνο! Συνολικά, κάθε εργαζόμενος αξιολογείται ταυτόχρονα σε 450 παραμέτρους, συμπεριλαμβανομένου του τόνου της φωνής με τον οποίο μίλησε στον πελάτη. Είπε σωστά γεια και αντίο στον αγοραστή; Προηγουμένως, αυτό αξιολογούνταν από περιοδικούς μυστικούς αγοραστές, αλλά τώρα αξιολογείται από ένα άψυχο νευρωνικό δίκτυο καθ' όλη τη διάρκεια της βάρδιας.
Όπως είπε η διοίκηση της AEON, η αρχική εφαρμογή αυτού του συστήματος παρακολούθησης σε 8 καταστήματα με 3.400 υπαλλήλους αύξησε τα ποσοστά εξυπηρέτησης κατά 1,6 φορές μέσα σε μόλις τρεις μήνες. Δηλαδή, περίπου 3.400 εργαζόμενοι βασανίστηκαν με ένα τεχνητό χαμόγελο, όταν δεν θέλετε το νευρωνικό δίκτυο και οι δείκτες να είναι καλύτεροι.

Η Neryonka αξιολογεί την ποιότητα ενός χαμόγελου, γεια δυστοπία
Η εταιρεία είπε ότι στόχος της είναι να « τυποποιήσει τα χαμόγελα των εργαζομένων και να μεγιστοποιήσει την ικανοποίηση των πελατών».
Τι πιστεύει ο καθένας για αυτό
Φυσικά, υπήρξαν εικασίες στο διαδίκτυο ότι πρόκειται για σύστημα παρενόχλησης εργαζομένων στο χώρο εργασίας. Επειδή η Ιαπωνία έχει ήδη μερικούς από τους πιο βασανισμένους πωλητές, υποκλίνονται όταν τους έρχεται ένας αγοραστής. Και οι πελάτες στην Ιαπωνία είναι τόσο κακομαθημένοι από το σύστημα «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» που υπάρχει ένα ολόκληρο κοινωνικό πρόβλημα - πελάτες που πηγαίνουν να ταπεινώσουν τους ταμίες στα καταστήματα αν περνούν μια δύσκολη μέρα.

Ή μήπως απλώς μια μάσκα σιλικόνης με χαμόγελο αντί για το πρόσωπό σας;
Μια πρόσφατη έρευνα στην Ιαπωνία εντόπισε περίπου 30.000 ταμίες και πωλητές που είχαν δεχτεί εκφοβισμό από πελάτες. Και τώρα θα τα μετρήσει και ο νευρώνας ώστε να χαμογελούν ταυτόχρονα.
Θα έπρεπε να είχαμε αντικαταστήσει τα πάντα με ρομπότ αντί να κοροϊδεύουμε έναν τέτοιο άνθρωπο!
Θα πω για τον εαυτό μου ότι δεν χρειάζεται να μου χαμογελάσει ο ταμίας. Είναι ένας ζωντανός άνθρωπος και το μόνο που έχει να κάνει για μένα είναι να τρυπά γρήγορα και με ακρίβεια τα προϊόντα. Και ας το κάνει αυτό με όποιο πρόσωπο θέλει. Και δεν πηγαίνω καν σε καταστήματα όπου οι σύμβουλοι μπορούν να σταθούν μόνο, όπως το Letual. Δυσάρεστο συναίσθημα.
Το χαμόγελο είναι ένα δώρο που σου κάνει ένας τυχαίος άνθρωπος από γενναιοδωρία και όχι αντικείμενο βίας εναντίον ενός ατόμου.

Μια αυστηρή ταμίας δεν με ενοχλεί ποτέ, έχω τα δικά μου πράγματα να κάνω στη ζωή
Γιατί είναι εντάξει για τους Ιάπωνες να πηγαίνουν σε ένα σούπερ μάρκετ και να γνωρίζουν ότι εκεί βασανίζονται άνθρωποι; Άλλωστε, η εταιρεία δεν φοβήθηκε να το εφαρμόσει και να λάβει αρνητικά σχόλια από τους πελάτες, πράγμα που σημαίνει ότι εκεί είναι φυσιολογικό και ριζώνει. Αυτό είναι το τρομακτικό, όχι το νευρωνικό δίκτυο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.