Σάββατο 6 Ιουλίου 2024

ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΙΕΣ--Ανακαλύφθηκαν στοιχεία ενός χαμένου πολιτισμού: 4.000 ετών, αρχαίοι πίνακες, ζωγραφιές σπηλαίου στη Βενεζουέλα

Ανακαλύφθηκαν στοιχεία ενός χαμένου πολιτισμού: 4.000 ετών
6-7-24
Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν στοιχεία ενός χαμένου πολιτισμού που κάποτε ζούσε στη Νότια Αμερική τουλάχιστον πριν από 4.000 χρόνια. Οι επιστήμονες ανακάλυψαν αρχαίους πίνακες σε μια επίπεδη βουνοκορφή στη Βενεζουέλα που απεικονίζουν πολύχρωμα σχέδια από κουκκίδες, φύλλα και φιγούρες ραβδιών που μπορεί να ήταν μέρος μιας μυστηριώδους τελετουργίας.

Ο επικεφαλής ερευνητής Jose Miguel Perez-Gomez είπε στο DailyMail.com ότι προηγούμενη έρευνα δεν είχε βρει σημάδια ανθρώπινης δραστηριότητας στην περιοχή, υποδηλώνοντας ότι το έργο τέχνης δημιουργήθηκε από έναν προηγουμένως άγνωστο πολιτισμό.
Η διάκριση μεταξύ της ομάδας που ανακαλύφθηκε πρόσφατα και άλλων πολιτισμών βασίζεται αποκλειστικά «σε στυλιστικές συγκρίσεις με άλλες τοποθεσίες στην περιοχή», υποδηλώνοντας ότι θα μπορούσε να είναι «το σημείο εκκίνησης για την εμφάνιση αυτού του πολιτισμού».
Οι ζωγραφιές του σπηλαίου ανακαλύφθηκαν στο Εθνικό Πάρκο Canaima στην πολιτεία Μπολιβάρ, ​​το οποίο καλύπτει μια έκταση μεγαλύτερη από 11.500 τετραγωνικά μίλια, γράφει η Daily Mail.
«Αυτό που βλέπουμε είναι μια νέα κουλτούρα κυνηγών-τροφοσυλλεκτών που πιθανώς έφτασαν στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Canaima στο τέλος του Πλειστόκαινου», η οποία διήρκεσε από 2,5 εκατομμύρια έως 11.700 χρόνια πριν, είπε ο Perez-Gomez. «Εγκαταστάθηκαν εκεί, εξελίχθηκαν και στη συνέχεια εξαπλώθηκαν σε όλη την περιοχή, φτάνοντας ακόμη και στη λεκάνη του Αμαζονίου».
Μερικά από τα σχέδια, όπως αυτά που φαίνεται να απεικονίζουν ένα φύλλο, βρίσκονται σε δυσπρόσιτες περιοχές και «βρίσκονται σε μια καθαρή, οβάλ σχήματος βραχώδη έκταση που μπορεί να ενέπνευσε τον καλλιτέχνη να δημιουργήσει αυτό το συγκεκριμένο σχέδιο». λέει η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Rock Art Research.
Οι κυνηγοί-τροφοσυλλέκτες χρησιμοποιούσαν κόκκινη ώχρα—μια φυσική χρωστική οξειδίου από αλεσμένο πηλό, χαλαζία και κιμωλία—η οποία είχε μια ελαφρά πορτοκαλί απόχρωση.
Άλλα μοτίβα έμοιαζαν με κλείδες, εικόνα ή σύμβολο σε σχήμα ρόμπας, με ξεθωριασμένες φιγούρες κάτω και γύρω τους, που θα μπορούσαν να είναι σημάδι ενός επιτυχημένου κυνηγιού.
Σύμφωνα με τη μελέτη, χρειάζεται να γίνει περισσότερη έρευνα για να κατανοηθεί η σημασία των σχεδίων και τι αντιπροσωπεύουν.

«Οι στιλιστικές συγκρίσεις που έγιναν μέχρι τώρα δείχνουν ομοιότητες με ζωγραφιές σπηλαίων κοντά στα σύνορα της Βραζιλίας που χρονολογούνται γύρω στο 4000 π.Χ.», συνέχισε ο Perez-Gomez, προσθέτοντας: «Ωστόσο, οι ζωγραφιές των σπηλαίων που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα είναι πολύ πιο ακατέργαστες, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να είναι ομοιόμορφες Παλαιότερα."
Αν και ορισμένοι από τους πίνακες έδειχναν σημάδια οργανικής διαταραχής, όπως λειχήνες, φύκια, ρίζες ή σφηκοφωλιές, οι αρχαιολόγοι παρατήρησαν ότι το προεξέχον τμήμα του βουνού διατήρησε τα πάνελ.
«Αυτά τα ευρήματα είναι εξαιρετικά γιατί είναι νέα στην επιστήμη και καλύπτουν ένα κενό σε μια περιοχή που δεν έχει διερευνηθεί ποτέ πριν αρχαιολογικά», δηλώνει ο Perez-Gomez «Παρέχουν επίσης το πλαίσιο για άλλες περιφερειακές μελέτες στη Βόρεια Βραζιλία, τη Γουιάνα και ακόμη και τη νότια Κολομβία ".
Ο Perez-Gomez είπε ότι οι εικόνες θα μπορούσαν να σχετίζονται με τη γέννηση, την ασθένεια, τη φύση ή το κυνήγι, αλλά η τοποθεσία «μάλλον είχε νόημα στο τοπίο, όπως οι εκκλησίες έχουν νόημα για τους ανθρώπους σήμερα».
Η τοποθεσία του βουνού υπαινίσσεται τον τύπο των ανθρώπων που μπορεί να δημιούργησαν τους πίνακες, επειδή βρίσκεται ανάμεσα στους ποταμούς Arahuac και Aparuren, που ρέουν σε αντίθετες κατευθύνσεις.
Ο δεύτερος ποταμός συνδέεται με τον ποταμό Τίρίτσα, ο οποίος εκβάλλει στον ποταμό Καρώνη, καθιστώντας το βουνό «το κέντρο ενός φυσικού περάσματος σε αυτήν την κοιλάδα για τη μετανάστευση θηραμάτων», αναφέρει η μελέτη.
Ο Perez-Gomez σημείωσε ότι ο πέτρινος τοίχος, που χρονολογείται από το 1947, περιείχε επίσης ξεθωριασμένα γκράφιτι που φαίνεται να ανήκαν στον Ισπανό εξερευνητή καπετάνιο Felix Cardona Puig, ο οποίος ανακάλυψε την περιοχή.
Θραύσματα αγγείων και λίθινα εργαλεία ήταν επίσης διάσπαρτα στην περιοχή, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να χρησιμοποιήθηκαν από τους κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες που δημιούργησαν την τέχνη.
«Όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι έχουμε να κάνουμε με μια νέα κουλτούρα», είπε ο Perez-Gomez στην DailyMail.com. Αυτός και ο συν-συγγραφέας του έχουν ζητήσει την προστασία του χώρου και είναι αισιόδοξοι ότι θα ανακαλύψουν ακόμη περισσότερη βραχώδη τέχνη στο πάρκο, το οποίο καλύπτει 11.583 τετραγωνικά μίλια.
«Το ίδιο το πάρκο είναι μεγαλύτερο από χώρες όπως το Ελ Σαλβαδόρ ή το Βέλγιο, επομένως δεν θα ήταν περίεργο να βρούμε ακόμη περισσότερα αποτυπώματα εάν η έρευνα συνεχιστεί σε μεγαλύτερο βάθος, ανάλογα με τους πόρους», είπε ο Perez-Gomez στον Axios.
Οι επιστήμονες συνεργάζονται με ερευνητές από γειτονικές χώρες για να προσδιορίσουν εάν η τέχνη του βράχου δημιουργήθηκε από τις ίδιες πολιτιστικές ομάδες.
«Αυτό δεν αφορά μόνο τη Βενεζουέλα, αλλά δείχνει επίσης έναν πολιτιστικό και εθνικό πλούτο που θα ενισχύσει την κατανόησή μας για αυτήν την περιοχή σε όλο τον κόσμο», είπε ο Perez-Gomez.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.