Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024

Τι έγινε στη Λαύρα; Ο Πρόεδρος Πούτιν και ο Πατριάρχης Κύριλλος έφτασαν επειγόντως στο Sergiev Posad. Η εικόνα της Αγίας Τριάδας,

Τι έγινε στη Λαύρα; Ο Πρόεδρος Πούτιν και ο Πατριάρχης Κύριλλος έφτασαν επειγόντως στο Sergiev Posad
27-6-24
Την Τετάρτη 26 Ιουνίου, ο Βλαντιμίρ Πούτιν επισκέφτηκε απροσδόκητα τη Λαύρα της Τριάδας του Αγίου Σεργίου, η επίσκεψη του οποίου δεν ανακοινώθηκε πουθενά. Η συνάντηση του προέδρου με τον πατριάρχη, που τον περίμενε ήδη εκεί, έδωσε αμέσως αφορμή για πολλές φήμες.
τι πραγματικά συνέβη 

Μπορεί ένα εικονίδιο να "αρρωστήσει";
Το παρασκήνιο αυτής της ιστορίας, θα λέγαμε, είναι το εξής. Την Ημέρα Μνήμης και Θλίψης, στις 22 Ιουνίου, και αυτή ήταν ακριβώς την παραμονή της Αγίας Τριάδας, η περίφημη εικόνα «Rublev», ζωγραφισμένη τον 15ο αιώνα, έφτασε εδώ στον ιστορικό χώρο. Τοποθετήθηκε στο εικονοστάσι του Καθεδρικού Ναού της Τριάδας κατά τη διάρκεια της λειτουργίας, της οποίας προέστη ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας Κύριλλος.

στη λειτουργία προέστη ο Πατριάρχης Κύριλλος

[Η γκαλερί Tretyakov, ένα από τα πιο σημαντικά μουσεία ρωσικής τέχνης, βρίσκεται στη Μόσχα, Ρωσία. Η κύρια συλλογή της γκαλερί είναι εγκατεστημένη στο κτίριο της Lavrushinsky Lane, ενώ η γκαλερί Tretyakov στην Krymsky Val φιλοξενεί τη συλλογή τέχνης του 20ού αιώνα. Είναι ένας πολιτιστικός θησαυρός που προσφέρει μια εκπληκτική εικόνα της ρωσικής τέχνης και ιστορίας μέσα από τα έργα διάσημων καλλιτεχνών όπως ο Ιβάν Αϊβάζοφσκι, ο Αντρέι Ρουμπλιόφ και ο Καζιμίρ Μαλέβιτς.]

Πριν από αυτό, στα μέσα Μαΐου, ο Πρόεδρος Πούτιν αποφάσισε να επιστρέψει την Τριάδα στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, η οποία κρεμόταν στην Πινακοθήκη Tretyakov για πολλά χρόνια, εξηγώντας ότι αυτή η εικόνα είναι πολύ σημαντική για τους Ρώσους πιστούς.
Παρά τις αντιρρήσεις των ιστορικών τέχνης, οι οποίοι υποστήριξαν ότι μόνο ένα μουσείο θα μπορούσε να δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την αποθήκευση ενός αρχαίου λειψάνου, στις 12 Ιουνίου, υπογράφηκε συμφωνία για τη μεταφορά της «Τριάδας» στη Λαύρα Τριάδας-Σεργίου για δωρεάν χρήση. περίοδο 49 ετών.

Τριάδα-Σέργιος Λαύρα

Ωστόσο, πολλοί ανησυχούν φυσικά για την ασφάλεια της εικόνας , η οποία είναι άνω των 600 ετών. Θα χαλάσει και θα εξαφανιστούν οι μοναδικές του εικόνες;

«Αυτή η ερώτηση ανησυχεί μόνο τους μη πιστούς», λέει ο Πατριάρχης Κύριλλος. – Στο ναό οι εικόνες δεν φθείρονται ποτέ! Επιπλέον, υπήρξαν περιπτώσεις που εικόνες τοποθετούνταν σε αποστειρωμένες συνθήκες μουσείων και γύρω τους υπήρχαν ιστορικοί τέχνης και αναστηλωτές. Και ξαφνικά το εικονίδιο άρχισε να "αρρωσταίνει". Και πάλι ήταν απαραίτητο να αποκατασταθεί. Και όταν η εικόνα επιστρέφει στο ναό, σταματά να «πονάει». Το καθήκον μας είναι να έχουμε εικονίδια όπου δεν "αρρωσταίνουν".
Η εικόνα έφτασε στη Λαύρα με μια εξειδικευμένη μεταφορά σχεδιασμένη για επαγγελματική μεταφορά έργων τέχνης, εξοπλισμένη με κλιματιστικό κιβώτιο με σύστημα απορρόφησης κραδασμών.

Άφιξη της εικόνας στη Λαύρα Τριάδας-Σεργίου

«Στην πλατεία της Λαύρας την εικόνα συνάντησε ο Ιερός Αρχιμανδρίτης της Μονής Παναγιώτατος Πατριάρχης Κύριλλος», γράφει η επίσημη ιστοσελίδα της Τριάδας-Σεργίου Λάρβας. «Συναντώντας την εικόνα, ο Παναγιώτατος Πατριάρχης απευθύνθηκε στους συγκεντρωμένους με τον λόγο του Προκαθήμενου, στον οποίο συνέδεσε την επιστροφή της εικόνας με την πνευματική αναβίωση της Ρωσίας».

Με την επιστροφή της εικόνας στην ιστορική της θέση, οι ενορίτες και οι προσκυνητές της μονής θα έχουν μια συνεχή ευκαιρία να προσεύχονται μπροστά στο προσκυνητάρι και να συλλογίζονται την εικόνα στο καλλιτεχνικό σύνολο για το οποίο δημιουργήθηκε, λέει η Λαύρα.
Αν ήσουν τουρίστας, θα γίνεις προσκυνητής
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν συνάντησε προσωπικά ο Πατριάρχης Κύριλλος στον Καθεδρικό Ναό της Τριάδας. Μαζί μπήκαν στο ναό όπου αναπαύονται τα λείψανα του Αγίου Σεργίου του Ραντονέζ. Εκεί ο πρόεδρος προσκύνησε την «Αγία Τριάδα» και την προσκύνησε. Πλησίασε επίσης το προσκυνητάρι με τα λείψανα του μεγάλου γέροντα, στη συνέχεια τοποθέτησε ένα μεγάλο κερί για υγεία.

Ο Βλαντιμίρ Πούτιν ανάβει ένα κερί για την υγεία

Μαζί με τον Πατριάρχη Κύριλλο και την υπουργό Πολιτισμού Όλγα Λιουμπίμοβα, ο Βλαντιμίρ Πούτιν στάθηκε στο βωμό για πολλή ώρα, ακούγοντας τις διαβεβαιώσεις τους ότι εδώ στο ναό η εικόνα δεν θα «αρρωστήσει » . Και δεν υπάρχει απολύτως καμία ανάγκη να ανησυχείτε για αυτό.

Ο υπουργός Πολιτισμού και ο Πατριάρχης πείθουν τον Πούτιν ότι η εικόνα στον ναό είναι ασφαλής
Στην κατοικία του Πατριάρχη (απέναντι από τον Καθεδρικό Ναό της Τριάδας) πραγματοποιήθηκε 15λεπτο πάρτι τσαγιού, το οποίο κράτησε μία ώρα. Ο Πούτιν αναφέρθηκε για τις εργασίες κατασκευής και αποκατάστασης που σχεδιάζονται για τα επόμενα χρόνια στο Sergiev Posad. Δεν είναι μυστικό ότι η πόλη έχει προγραμματιστεί από καιρό να γίνει ένα από τα πνευματικά κέντρα της Ρωσίας και τώρα φαίνεται ότι έχει έρθει η ώρα.
Όπως είπε ο Sergei Pakhomov, γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου του Ιδρύματος για τη Διατήρηση της Ιστορικής Εικόνας και της Ανάπτυξης της πόλης του Sergiev Posad, έχει ήδη γίνει πολλή «πρόχειρη» δουλειά. Κατασκευάστηκε παρακαμπτήριος δρόμος, στο ιστορικό κομμάτι εγκαταστάθηκαν κάτοικοι ερειπωμένων και ερειπωμένων σπιτιών και εμφανίστηκε νέο μαιευτήριο. Στο άμεσο μέλλον, στην πόλη θα κατασκευαστούν νέα ξενοδοχεία, ακόμη και θέατρα με μουσεία.

Ο Πούτιν αναφέρεται ότι σχεδιάζει να μετατρέψει τον Σεργκιέφ Ποσάντ σε πνευματικό κέντρο της Ρωσίας

«Οι τουρίστες που έρχονται εδώ θα πρέπει να φύγουν από εδώ ως προσκυνητές», τόνισε ο Pakhomov.
Βγαίνοντας από την κατοικία, ο Ρώσος Πρόεδρος κατευθύνθηκε προς το αυτοκίνητό του, μπήκε στην καμπίνα επιβατών, η πόρτα έκλεισε πίσω του και ξαφνικά άνοιξε ξανά και ο Πούτιν βγήκε στο δρόμο.
Όπως αποδείχθηκε αργότερα, ήθελε να επικοινωνήσει με τους ενορίτες, οι οποίοι όλο αυτό το διάστημα ήταν στριμωγμένοι περίπου εκατό μέτρα από όσα συνέβαιναν μέσα στον Καθεδρικό Ναό της Τριάδας με την ελπίδα να δουν τον πρόεδρο. Και ο Πούτιν παρείχε στους ανθρώπους μια τέτοια ευκαιρία, για την οποία έλαβε πολλές θετικές ευχές - από «να φροντίζεις τη Ρωσία» έως «να προσέχεις τον εαυτό σου».

Ο Βλαντιμίρ Πούτιν βγήκε στον κόσμο
Η απόφαση είναι μάλλον πολιτική
Η εικόνα της Αγίας Τριάδας, φιλοτεχνημένη από τον Αντρέι Ρούμπλεφ, είναι το πιο διάσημο από τα έργα του και ένα από τα δύο σωζόμενα έργα (μαζί με τις τοιχογραφίες του καθεδρικού ναού της Κοίμησης του Βλαντιμίρ) που, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι αυθεντικά δικά του.
Πριν από την επανάσταση, η εικόνα βρισκόταν στον καθεδρικό ναό της Τριάδας της Λαύρας της Τριάδας-Σεργίου και στη συνέχεια στο Μουσείο Sergiev Posad. Το 1929, η εικόνα μπήκε στη συλλογή της Κρατικής Πινακοθήκης Τρετιακόφ.

Αίθουσα Andrei Rublev στην γκαλερί Tretyakov

Σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό Βαλεντίν Γιανίν, η «Τριάδα» είναι ένα εξαιρετικό πολιτιστικό μνημείο, ένας εθνικός θησαυρός που πρέπει να εξοικειωθούν άνθρωποι κάθε άποψης.
«Τα εξαιρετικά πολιτιστικά μνημεία συνήθως φυλάσσονται όχι σε εκκλησίες, όπου τα βλέπει ένας στενός κύκλος ενοριών, αλλά σε δημόσια μουσεία», υποστήριξε κάποτε ο επιστήμονας.
Σήμερα, πολλοί συνδέουν την επιστροφή της εικόνας στη Λαύρα Τριάδας-Σεργίου με τη ρωσο-ουκρανική σύγκρουση και τη διεξαγωγή ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης. Επομένως, αυτή η απόφαση του αρχηγού του κράτους είναι, πρώτα απ' όλα, πολιτική, πιστεύουν ορισμένοι πολιτικοί επιστήμονες και παρατηρητές. Λοιπόν, αν είναι έτσι, ο Θεός και η Αγία Τριάδα να μας βοηθήσουν!
===============
Η Λαύρα Κιέβου-Πετσέρσκ, γνωστή και ως Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου, είναι ένα από τα παλαιότερα και σημαντικότερα ορθόδοξα μοναστήρια στην Ανατολική Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 1051 και αποτελεί ένα πνευματικό κέντρο της Ορθοδοξίας, με μακρά ιστορία και πλούσια παράδοση. Αναγνωρίζεται ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO. Αντίθετα, η Λαύρα της Τριάδας του Αγίου Σεργίου βρίσκεται στη Ρωσία και είναι ένα ξεχωριστό μοναστήρι, που επίσης έχει μεγάλη ιστορική και πνευματική σημασία.
------------------

σχετική μας ανάρτηση
12 Μαρτίου 2023
Ο Πατριάρχης Κύριλλος ζήτησε από τη διεθνή κοινότητα να προστατεύσει τη Λαύρα Κιέβου-Πετσέρσκ
--------------
17-5-23
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΠΟΥΣΚΙΝ: ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ «ΤΡΙΑΔΑΣ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΡΕΤΙΑΚΟΦ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ
Η Elizaveta Likhacheva ανησυχεί ότι το εικονίδιο μπορεί να καταρρεύσει εάν το βγάλουν από την Πινακοθήκη Tretyakov.


Φωτογραφία: Tretyakov Gallery/YouTube

Σε συνομιλία με το TASS, ο διευθυντής του Μουσείου Πούσκιν σημείωσε ότι η μεταφορά της εικόνας στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους.

Το "Trinity" του Andrei Rublev στηρίζεται σε τρεις σανίδες, οι οποίες δεν είναι πολύ καλά στερεωμένες μεταξύ τους, σημείωσε η Elizaveta Likhacheva.

«Η Τριάδα» είναι η κύρια ρωσική συμβολή στη χριστιανική εικονογραφία, αλλά η εικόνα δεν έχει θρησκευτική σημασία, τόνισε ο διευθυντής του Μουσείου Πούσκιν.

Η εικόνα είχε ήδη βγει από την Πινακοθήκη Τρετιακόφ. Αυτό έγινε τον Ιούλιο του 2022. Στη συνέχεια η «Τριάδα» στάλθηκε στη Λαύρα Τριάδας-Σεργίου κατόπιν προσωπικής επιθυμίας του Πατριάρχη Κυρίλλου.

Εκείνη την εποχή, οι ερευνητές και οι συντηρητές της Πινακοθήκης Tretyakov δεν υποστήριξαν αυτήν την απόφαση. Είπαν ότι το ιερό δεν πρέπει να μεταφερθεί.

https://runews24.ru/religion/17/05/2023/e1e381f226590a1fde6e6e7303b788e6
==========
Το "Trinity" του Andrei Rublev είναι μια από τις πιο διάσημες και σημαντικές εικόνες της ρωσικής τέχνης. Δημιουργήθηκε στις αρχές του 15ου αιώνα και απεικονίζει τους τρεις αγγέλους που επισκέφθηκαν τον Αβραάμ στην Οξιά της Μαμβρή, όπως αναφέρεται στο Βιβλίο της Γένεσης. Η εικόνα είναι γεμάτη συμβολισμό και ερμηνεύεται ως μια απεικόνιση της Αγίας Τριάδας. Στην εποχή του Ρουμπλιόφ, η Αγία Τριάδα ήταν η ενσάρκωση της πνευματικής ενότητας, της ειρήνης, της αρμονίας, της αμοιβαίας αγάπης και της ταπεινότητας. Η εικόνα αυτή παραγγέλθηκε για να τιμήσει τον Άγιο Σέργιο του Ραντονέζ, του μοναστηριού της Τριάδας του Αγίου Σέργιου, κοντά στη Μόσχα. Η ιστορία της εικόνας "Trinity" είναι λίγο γνωστή και οι ιστορικοί τέχνης κάνουν υποθέσεις μόνο βάσει των λίγων γνωστών γεγονότων. Ακόμη και η πατρότητα του Ρουμπλιόφ έχει αμφισβητηθεί. Ποικίλοι συγγραφείς προτείνουν διαφορετικές ημερομηνίες, όπως 1408-1425, 1422-1423 ή 1420-1427. Η επίσημη έκδοση αναφέρει το 1411 ή 1425-27. Η εικόνα μεταφέρθηκε το 2022 υπό την καθοδήγηση της ρωσικής κυβέρνησης πίσω στο μοναστήρι της Τριάδας του Αγίου Σέργιου, το πνευματικό κέντρο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Οι συντηρητές προειδοποίησαν ότι η μεταφορά της "Trinity" κινδυνεύει να την βλάψει καθώς απαιτεί μια ακριβή θερμοκρασία και υγρασία. Πριν από αυτό, η εικόνα είχε διατηρηθεί στην Πινακοθήκη Τρετιακόφ από το 1929. Παρά τις αντιρρήσεις, το 2023, η εικόνα μεταφέρθηκε στην επιμέλεια της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και εκτέθηκε στον Καθεδρικό Ναό του Χριστού του Σωτήρα στη Μόσχα.
---------
Υπάρχουν διάφορες εκδοχές της εικόνας "Trinity" του Andrei Rublev, καθώς και πολλές άλλες απεικονίσεις της Αγίας Τριάδας στην Ορθόδοξη τέχνη. Η πιο γνωστή εκδοχή του Rublev, που απεικονίζει τους τρεις αγγέλους γύρω από μια τράπεζα, είναι μια συμβολική απεικόνιση της Αγίας Τριάδας και θεωρείται ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα της ρωσικής τέχνης. Ωστόσο, άλλες εκδοχές της ίδιας θεματικής έχουν δημιουργηθεί στην ιστορία της Ορθόδοξης εικονογραφίας, όπως η "Παλαιά Διαθήκη Τριάδα" του Πσκοβ, η οποία παρουσιάζει μια διαφορετική ερμηνεία του θέματος. Επιπλέον, η εικόνα του Rublev έχει υποστεί αναπαλαιώσεις κατά τη διάρκεια των αιώνων, με νέα στρώματα χρώματος να προστίθενται πάνω από το αρχικό έργο. Αυτές οι αναπαλαιώσεις μπορεί να έχουν αλλάξει την εμφάνιση της εικόνας σε κάποιο βαθμό, αλλά η ουσία και η συμβολική της αξία παραμένουν αναλλοίωτες. Η "Trinity" του Rublev συνεχίζει να είναι ένα έργο που εμπνέει και προκαλεί θαυμασμό για την αισθητική του αξία και την πνευματική του βαθύτητα.
------------
Η εικόνα της "Αγίας Τριάδας" του Andrei Rublev, ένα από τα πιο διάσημα έργα της ρωσικής ιερής τέχνης, βρισκόταν στη Λαύρα της Αγίας Τριάδας και του Αγίου Σεργίου μέχρι την επανάσταση του 1917. Μετά από αυτό, η εικόνα απέκτησε δημοτικότητα και έγινε σημαντική για την πολιτιστική κληρονομιά. Σύμφωνα με τα βιβλία εισφορών της μονής, η εικόνα αναφέρεται για πρώτη φορά το 1639 και εν συνεχεία το 1673, ενώ παραπέμπουν σε παλαιότερες καταγραφές από το 1574 και το 1575.
=========
Η "Αγία Τριάδα" του Andrei Rublev είναι μια εικόνα που απεικονίζει τρεις αγγέλους, οι οποίοι επισκέπτονται τον Προφήτη Αβραάμ στη βελανιδιά της Μάμρε, όπως περιγράφεται στο βιβλίο της Γένεσης. Φιλοτεχνήθηκε στις αρχές του 15ου αιώνα και θεωρείται ένα από τα σπουδαιότερα έργα της ρωσικής ιερής τέχνης. Η εικόνα φυλασσόταν στη Λαύρα της Αγίας Τριάδας και του Αγίου Σεργίου μέχρι την επανάσταση του 1917 και σήμερα αναγνωρίζεται ως ένα σημαντικό πολιτιστικό σύμβολο.
-------------
Στην εικόνα "Αγία Τριάδα" του Andrei Rublev, οι τρεις άγγελοι απεικονίζονται σε βαθιά συμβολική σχέση, αντιπροσωπεύοντας την Τριαδική Θεότητα. Η εικόνα ερμηνεύεται ως μια απεικόνιση της θείας οικονομίας και της αγάπης του Θεού προς τον κόσμο, με τον κάθε άγγελο να συμβολίζει ένα από τα Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Η σκηνή αντλεί έμπνευση από τη βιβλική διήγηση της επίσκεψης των τριών αγγέλων στον Προφήτη Αβραάμ, ενώ η απουσία των μορφών του Αβραάμ και της Σάρρας προσδίδει μια πνευματική διάσταση στο έργο.
-----------
Η εικόνα "Αγία Τριάδα" του Andrei Rublev είναι γεμάτη με συμβολισμό, όπου τα χρώματα και οι λεπτομέρειες έχουν βαθιά θεολογική και πνευματική σημασία. Τα χρώματα είναι επιλεγμένα για να αντικατοπτρίζουν την ουράνια φύση των αγγέλων και την ιερότητα της σκηνής, ενώ οι λεπτομέρειες όπως η ανάστροφη προοπτική και η απεικόνιση των αγγέλων υποδηλώνουν την απουσία γήινου βάρους και την παρουσία του Θεού παντού.
Στην εικόνα "Αγία Τριάδα" του Andrei Rublev, οι τρεις άγγελοι συμβολίζουν την Τριαδική Θεότητα, με την επίσκεψή τους στον Προφήτη Αβραάμ να αποτελεί μια προφητική προαναγγελία της Αγίας Τριάδος, όπως αποκαλύφθηκε στην Καινή Διαθήκη. Η φιλοξενία του Αβραάμ αποτυπώνει την αγάπη και την φιλοξενία που πρέπει να δείχνουμε, ενώ η απουσία του Αβραάμ και της Σάρρας από την εικόνα ενισχύει την πνευματική της διάσταση.
Ο προφήτης Αβραάμ στην εικόνα "Αγία Τριάδα" του Andrei Rublev είναι κεντρική φιγούρα, αντιπροσωπεύοντας τη φιλοξενία και την ανθρώπινη αλληλεπίδραση με το θείο. Η φιλοξενία του Αβραάμ προς τους τρεις άγγελους αποτελεί μια προφητική προαναγγελία της Αγίας Τριάδας και μια έμφαση στην ιδέα ότι η θεία παρουσία είναι προσβάσιμη και προσωπική. Η απουσία του Αβραάμ από την εικόνα ενισχύει την πνευματική διάσταση, καθώς οι θεατές καλούνται να εστιάσουν στην ουράνια και μυστηριακή παρουσία της Τριάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.