Η ανακάλυψη και η ψηφιακή αναδημιουργία των τοιχογραφιών του Διονυσίου, ενός από τους πιο σεβαστούς Ρώσους αγιογράφους του 15ου και 16ου αιώνα, αποτελεί μια εκπληκτική επιτυχία. Χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, ειδικοί από το Ινστιτούτο Διαστημικών Ερευνών κατάφεραν να αποκαταστήσουν τα έργα τέχνης που είχαν χαθεί με τον χρόνο. Οι τοιχογραφίες, που βρίσκονται στη Μονή Ferapontov κοντά στη Vologda, έχουν ενταχθεί στον κατάλογο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
οι αποκαταστημένες τοιχογραφίες του Διονυσίου είναι πραγματικά εντυπωσιακές και αποτελούν σημαντικό μέρος της βυζαντινής τέχνης. Για να τις δείτε, μπορείτε να επισκεφθείτε τη Μονή Διονυσίου στο Άγιον Όρος ή να αναζητήσετε εκδόσεις και έργα που περιλαμβάνουν φωτογραφίες των τοιχογραφιών.
Ο Διονύσιος ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς Ρώσους αγιογράφους της ύστερης Βυζαντινής περιόδου, γνωστός για την εξαιρετική του τέχνη στην τοιχογραφία. Εργάστηκε κυρίως στην περιοχή της Vologda και οι δημιουργίες του χαρακτηρίζονται από την έντονη συναισθηματικότητα και την πλούσια χρωματική παλέτα. Οι τοιχογραφίες του στη Μονή Ferapontov είναι αναγνωρισμένες ως Παγκόσμια Κληρονομιά από την UNESCO, αντανακλώντας την αξία και την ομορφιά της έργων του.
Οι τοιχογραφίες του Διονυσίου, ο οποίος εργάστηκε κατά την περίοδο του 16ου αιώνα, αποτελούν σημαντικό μέρος της βυζαντινής τέχνης και έχουν συνδεθεί με την Μονή Διονυσίου στο Άγιο Όρος. Αν και η ακριβής χρονολογία μεταφοράς των τοιχογραφιών δεν είναι γνωστή, οι τοιχογραφίες του καθολικού της μονής χρονολογούνται από το 1546/7. Η αναδημιουργία τους με χρήση AI είναι μια σύγχρονη προσπάθεια να φέρει την αρχαία τέχνη στο παρόν και να την κάνει προσβάσιμη σε ένα ευρύτερο κοινό. Η τεχνολογία AI προσφέρει μια νέα διάσταση στην απόλαυση και μελέτη των ιστορικών έργων τέχνης, επιτρέποντας την εξερεύνηση και ανακάλυψη λεπτομερειών που μπορεί να μην είναι ορατές στο γυμνό μάτι.
Ο Διονύσης ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους της βυζαντινής τέχνης, η οποία αναπτύχθηκε μεταξύ του 5ου και του 15ου αιώνα.
Η βυζαντινή τέχνη, που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια μιας χιλιετίας, από τον 5ο έως τον 15ο αιώνα, αποτελεί έναν πλούσιο και πολυδιάστατο κλάδο της τέχνης που εκφράζει την πνευματικότητα και τη θρησκευτική συγκίνηση της εποχής.
Η βυζαντινή τέχνη χαρακτηρίζεται από την έντονη θρησκευτικότητα, την αντι-πλαστικότητα και τον αντι-φυσιοκρατισμό, με στόχο την αύξηση της μνημειακότητας και της υπερφυσικής αφαίρεσης. Η τέχνη αυτή επηρέασε βαθιά την ορθόδοξη χριστιανική Ανατολή και διαδόθηκε σε μεγάλο μέρος του μεσογειακού κόσμου και στην ανατολική Ευρώπη.
====
Μοναδικές αρχαίες [αντίκες] τοιχογραφίες του Διονυσίου κοντά στη Vologda [Βόλογκντα] αναδημιουργήθηκαν με χρήση [χρησιμοποιώντας] AI
2 Μαΐου 2024 Αναστηλωτές [αποκαταστάτες] και ειδικοί από το Ινστιτούτο Διαστημικών Ερευνών προσπαθούν να αναδημιουργήσουν αρχαίες τοιχογραφίες ενός σύγχρονου του Λεονάρντο ντα Βίντσι, του διάσημου Ρώσου αγιογράφου [εικονογράφου] Διονυσίου, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους είναι εκπληκτικό.
φωτο: Τοιχογραφίες του Διονυσίου στη Μονή Φεραποντόφ
Περισσότερα από 300 μοτίβα, ένας αρχαίος πίνακας που διατηρήθηκε ως εκ θαύματος που δεν έχει υποστεί σχεδόν καμία αποκατάσταση και μια ένταξη στον κατάλογο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO: ο μοναδικός πίνακας στον καθεδρικό ναό της αρχαίας Μονής Ferapontov κοντά στη Vologda βρίσκεται τώρα στο επίκεντρο του επιστημονικού ενδιαφέροντος. Και όχι μόνο από ιστορικούς τέχνης ή συντηρητές, αλλά και από ειδικούς στη διαστημική έρευνα και την τεχνητή νοημοσύνη.
Οι τοιχογραφίες στον Καθεδρικό Ναό της Γέννησης της Θεοτόκου στο μοναστήρι Ferapontov, στην περιοχή Vologda, είναι ένα αριστούργημα της παλιάς ρωσικής τέχνης της τοιχογραφίας. Δημιουργήθηκε από τον θρυλικό παλιό Ρώσο αγιογράφο Διονύσιο - τον πιο σεβαστό καλλιτέχνη της Ρωσίας στα τέλη του 15ου και στις αρχές του 16ου αιώνα, σύγχρονος του Ραφαήλ, του Λεονάρντο, του Μποτιτσέλι και του Ντύρερ [Dürer] . Είναι επίσης μοναδικά επειδή οι τοιχογραφίες του καθεδρικού ναού έχουν διατηρηθεί από θαύμα σχεδόν πλήρως [εντελώς]. Μόνο μερικά θραύσματα χάθηκαν - και τώρα έχουν αποκατασταθεί χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη.
Το ρωσικό περιοδικό Stimul γράφει για τις τοιχογραφίες:
"Το μοναστήρι [η Μονή] Ferapontov είναι ένα μοναδικό μέρος. Η κύρια εκκλησία του μοναστηριού - ο καθεδρικός ναός της Γεννήσεως της Θεοτόκου - ζωγραφίστηκε από το δάπεδο μέχρι την οροφή από τον Διονύσιο και τους μαθητές του. Οι μαθητές είναι οι γιοι του, επομένως ολόκληρο το έργο τέχνης γίνεται με ομοιόμορφο στυλ.
"Το μοναστήρι [η Μονή] Ferapontov είναι ένα μοναδικό μέρος. Η κύρια εκκλησία του μοναστηριού - ο καθεδρικός ναός της Γεννήσεως της Θεοτόκου - ζωγραφίστηκε από το δάπεδο μέχρι την οροφή από τον Διονύσιο και τους μαθητές του. Οι μαθητές είναι οι γιοι του, επομένως ολόκληρο το έργο τέχνης γίνεται με ομοιόμορφο στυλ.
Στον καθεδρικό ναό, μας κοιτάζουν ο Χριστός, η Θεοτόκος, Ο Άγιος Νικόλαος, οι πρόγονοι και οι Άγιοι πολεμιστές. Στο πάνω μέρος του κτιρίου υπάρχει ένα τύμπανο θόλου. Σύμφωνα με την παράδοση, στην κορυφή απεικονίζεται ο Χριστός Παντοκράτωρ, και στο κάτω μέρος διακρίνονται οι άγγελοι. Όπως και στον XVIII [18ο] αιώνα. όταν τα παράθυρα μπήκαν στον τρούλο τον δέκατο ένατο αιώνα, κάποια από τα φτερά τους κόπηκαν. Μία από τις επιθυμίες των ειδικών από τη Μονή Φεραπόντοφ είναι να αφαιρέσουν τα παράθυρα και να αποκαταστήσουν [επαναφέρουν] τους πίνακες όπως ήταν στην εποχή του Διονυσίου."
Ειδικοί από το Ινστιτούτο Διαστημικών Ερευνών της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών ήρθαν για να στηρίξουν [βοηθήσουν] τους αναστηλωτές. Και έτσι γεννήθηκε το εγχείρημα [έργο] της ψηφιακής αποκατάστασης αρχαίων τοιχογραφιών.
Η βάση για αυτό το νέο έργο ήταν πολυφασματικές εικόνες των τοιχογραφιών του 2016, οι οποίες δημιουργήθηκαν από το Ινστιτούτο Διαστημικής Ερευνών της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, το Κρατικό Πανεπιστήμιο Γεωδαισίας και Χαρτογραφίας της Μόσχας, το Εθνικό Κέντρο Ερευνών "Ινστιτούτο Kurchatov" ["Ινστιτούτο Κουρτσάτοφ"] και το Κρατικό Ινστιτούτο Ερευνών αποκατάστασης. Η εφημερίδα τέχνης "The Art Newspaper" γράφει για το έργο:
"Το νευρωνικό δίκτυο Stable Diffusion [σταθερό νευρωνικό δίκτυο διάχυσης] χρησιμοποιήθηκε για την αποκατάσταση των χαμένων εικόνων. "Γενικά, το νευρωνικό δίκτυο είναι κατάλληλο για "ρετουσάρισμα" τόσο μικρών όσο και μεγάλων απωλειών. Όχι μόνο ήταν σε θέση να επαναφέρει [να αποκαταστήσει] το χρώμα του φόντου και τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα, κάτι που είναι αρκετά φυσικό «αλλά και θραύσματα των μορφών των Αγίων, την κατεύθυνση της άποψης και τη θέση των χεριών», σύμφωνα με το Ινστιτούτο Διαστημικών Ερευνών».
Οι τοιχογραφίες που αποκαταστάθηκαν χρησιμοποιώντας το νευρωνικό δίκτυο παρουσιάστηκαν στους ειδικούς του Διονυσίου και επιβεβαίωσαν: εκτός από μικρά λάθη, είναι ο «πραγματικός Διονύσιος». Η τεχνητή νοημοσύνη έχει καταφέρει να αναπαράγει τα πάντα όπως ήταν στην εποχή του.
Ωστόσο, το έργο ανασυγκρότησης θα παραμείνει ψηφιακό, σημειώνουν οι ειδικοί. Γιατί κανείς δεν θα αναδημιουργήσει τα χαμένα μέρη των τοιχογραφιών στους αρχικούς παλιούς τοίχους. Οι αναστηλωμένες [αναπαλαιωμένες] τοιχογραφίες θα αποτελούν μέρος ενός τρισδιάστατου μοντέλου της μονής που είναι διαθέσιμο [είναι ήδη προσβάσιμο] στο διαδίκτυο εδώ και αρκετά χρόνια. Έτσι, ακόμη και όσοι δεν θα έρθουν ποτέ στο απομακρυσμένο παλιό ρωσικό μοναστήρι μπορούν να δουν το θαύμα της νωπογραφίας [τοιχογραφίας] του διάσημου Διονυσίου.
[Η νωπογραφία ή φρεσκογραφία είναι τεχνική για την δημιουργία τοιχογραφιών, με βάση την οποία τα χρώματα απλώνονται απευθείας σε νωπή επιφάνεια. Με τον τρόπο αυτό τα χρώματα διατηρούνται για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα.]Ωστόσο, το έργο ανασυγκρότησης θα παραμείνει ψηφιακό, σημειώνουν οι ειδικοί. Γιατί κανείς δεν θα αναδημιουργήσει τα χαμένα μέρη των τοιχογραφιών στους αρχικούς παλιούς τοίχους. Οι αναστηλωμένες [αναπαλαιωμένες] τοιχογραφίες θα αποτελούν μέρος ενός τρισδιάστατου μοντέλου της μονής που είναι διαθέσιμο [είναι ήδη προσβάσιμο] στο διαδίκτυο εδώ και αρκετά χρόνια. Έτσι, ακόμη και όσοι δεν θα έρθουν ποτέ στο απομακρυσμένο παλιό ρωσικό μοναστήρι μπορούν να δουν το θαύμα της νωπογραφίας [τοιχογραφίας] του διάσημου Διονυσίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.