Τα σύμβολα και τα μοτίβα του λαβυρίνθου που βρίσκονται στα δάπεδα αρχαίων ναών είναι μια μαρτυρία της βαθιάς συμβολικής σημασίας που είχαν αυτά τα μοτίβα στις αρχαίες κοινωνίες. Συχνά συνδέονται με τον μύθο του Μινώταυρου και του Θησέα, αλλά η παρουσία τους υπερβαίνει την απλή αναπαράσταση μιας μυθολογικής ιστορίας. Στην αρχαία Ελλάδα, ο λαβύρινθος ήταν ένα σύμβολο πολυπλοκότητας και δυσκολίας, αλλά και μιας διαδρομής προς την αυτογνωσία και την πνευματική εξέλιξη. Τα δάπεδα των ναών, ειδικά στο Βυζάντιο, συχνά διακοσμούνταν με περίτεχνα μαρμαροθετημένα μοτίβα, που περιλάμβαναν λαβυρίνθους, ως μέρος της τεχνικής opus sectile. Αυτά τα μοτίβα δεν ήταν μόνο διακοσμητικά αλλά είχαν και μια βαθύτερη, πνευματική διάσταση, συχνά συνδέοντας τον πιστό με το θείο. Η παρουσία τους στα δάπεδα των ναών ενδεχομένως να υποδήλωνε μια διαδρομή προσευχής ή μετάνοιας, οδηγώντας τον πιστό σε μια εσωτερική πορεία μεταμόρφωσης. Ενδιαφέρον είναι επίσης ότι τα λαβυρινθώδη μοτίβα δεν περιορίζονται στην Ελλάδα, αλλά βρίσκονται και σε άλλες περιοχές της Μεσογείου και ακόμη και σε μακρινές γεωγραφικές περιοχές, όπως η Ιρλανδία και η Ινδία, υποδηλώνοντας μια παγκόσμια συμβολική γλώσσα που συνδέει διαφορετικούς πολιτισμούς μέσω κοινών αρχετυπικών σχημάτων.
[Ο μύθος του Μινώταυρου και ο λαβύρινθος της Κνωσού αποτελούν ένα από τα πιο συναρπαστικά και πολυσυζητημένα μέρη της ελληνικής μυθολογίας. Σύμφωνα με τον μύθο, ο Μινώταυρος ήταν ένα τέρας με το σώμα ανθρώπου και το κεφάλι ταύρου, γέννημα της Πασιφάης και ενός ταύρου που είχε στείλει ο θεός Ποσειδώνας. Ο βασιλιάς Μίνωας, σύζυγος της Πασιφάης, αποφάσισε να φυλακίσει το τέρας μέσα σε έναν λαβύρινθο, μια περίπλοκη κατασκευή με ατελείωτους διαδρόμους που σχεδίασε ο Δαίδαλος, ένας διάσημος αρχιτέκτονας και εφευρέτης της εποχής. Ο λαβύρινθος ήταν τόσο πολύπλοκος που κανείς δεν μπορούσε να βρει την έξοδο.
Η ιστορία του Μινώταυρου συνδέεται άμεσα με τον Θησέα, έναν από τους μεγαλύτερους ήρωες της αθηναϊκής μυθολογίας. Ο Θησέας εθελοντικά προσφέρθηκε να πάει στην Κρήτη ως ένας από τους επτά νέους και τις επτά νέες που έστελναν οι Αθηναίοι κάθε χρόνο ως φόρο τιμής στον Μίνωα, για να τραφεί ο Μινώταυρος. Με τη βοήθεια της Αριάδνης, της κόρης του Μίνωα, ο Θησέας κατάφερε να νικήσει τον Μινώταυρο και να βγει από τον λαβύρινθο. Η Αριάδνη έδωσε στον Θησέα ένα κουβάρι με νήμα, τον διάσημο μίτο της Αριάδνης, το οποίο ξετύλιξε καθώς προχωρούσε στον λαβύρινθο, ώστε να μπορέσει να βρει τον δρόμο του πίσω.
Ο μύθος του Μινώταυρου και ο λαβύρινθος έχουν ερμηνευτεί με πολλούς τρόπους. Συχνά θεωρούνται σύμβολα των εσωτερικών μας δαιμόνων, των παθών και των φόβων που πρέπει να αντιμετωπίσουμε και να ξεπεράσουμε. Ο λαβύρινθος μπορεί να αντιπροσωπεύει την πολυπλοκότητα της ζωής και τις δυσκολίες που συναντάμε στην πορεία μας προς την αυτογνωσία και την πνευματική εξέλιξη. Η νίκη του Θησέα επί του Μινώταυρου συμβολίζει την ικανότητα του ανθρώπου να ξεπερνά τα εμπόδια και να βρίσκει την έξοδο από τις πιο δύσκολες καταστάσεις.
Η ιστορία του Μινώταυρου και του λαβύρινθου έχει επηρεάσει την τέχνη και τη λογοτεχνία για αιώνες, από την αρχαία ελληνική κεραμική μέχρι τη σύγχρονη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο. Η ιστορία αυτή έχει ενσωματωθεί στον πολιτισμό και συνεχίζει να εμπνέει και να διδάσκει μέσα από την αλληγορική της δύναμη. Είναι μια αιώνια υπενθύμιση της ανθρώπινης δύναμης, της επινοητικότητας, και της ανάγκης για ηρωισμό στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της ζωής. Μέσα από τον μύθο, η αρχαία ελληνική κοινωνία μας μεταφέρει μηνύματα για την ανθρώπινη φύση, την ηθική και την αναζήτηση της αλήθειας]
Δαίδαλος, ο θρυλικός τεχνίτης και μηχανικός της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας, είναι γνωστός για τη δημιουργία του λαβύρινθου στην Κνωσό, μιας από τις πιο περίπλοκες κατασκευές που έχουν ποτέ φανταστεί. Σχεδιάστηκε για να φυλακίσει τον Μινώταυρο, ένα τέρας με το σώμα ανθρώπου και το κεφάλι ταύρου, το οποίο ήταν αποτέλεσμα της ένωσης της Πασιφάης και ενός ταύρου που είχε στείλει ο Ποσειδώνας. Ο λαβύρινθος της Κνωσού, με τους ατελείωτους διαδρόμους και τα αδιέξοδα, ήταν τόσο πολύπλοκος που ακόμη και ο Δαίδαλος δυσκολεύτηκε να βρει την έξοδο μετά την ολοκλήρωση του έργου του.
Η κατασκευή του λαβύρινθου αποτελεί μια μακρινή ανάμνηση του πολύπλοκου και δαιδαλώδους ανακτόρου της Κνωσού, το οποίο ήταν επηρεασμένο από διάφορες συνήθειες της Μινωικής εποχής, όπως τα ταυροκαθάψια και το κυνήγι ταύρου. Ο Δαίδαλος, που ήταν επίσης γνωστός για την κατασκευή των φτερών του Ίκαρου, του γιου του, θεωρείται ένας από τους πιο δεξιοτέχνες και εφευρετικούς χαρακτήρες της μυθολογίας. Η δημιουργία του λαβύρινθου συμβολίζει την ανθρώπινη επινοητικότητα, την ικανότητα να δημιουργούμε πολύπλοκες δομές και να λύνουμε δύσκολα προβλήματα.
Ο λαβύρινθος, ως σύμβολο, έχει ερμηνευτεί με πολλούς τρόπους στην πορεία των αιώνων. Συχνά αντιπροσωπεύει την πολυπλοκότητα της ζωής, τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουμε και την αναζήτηση της αλήθειας. Η ιστορία του λαβύρινθου και του Δαίδαλου έχει επηρεάσει την τέχνη και τη λογοτεχνία, από την αρχαία ελληνική κεραμική μέχρι τη σύγχρονη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο, και συνεχίζει να εμπνέει με την αλληγορική του δύναμη.
Η ιστορία του Δαίδαλου και του λαβύρινθου είναι μια υπενθύμιση της ανθρώπινης δύναμης, της επινοητικότητας, και της ανάγκης για ηρωισμό στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της ζωής. Μέσα από τον μύθο, η αρχαία ελληνική κοινωνία μας μεταφέρει μηνύματα για την ανθρώπινη φύση, την ηθική και την αναζήτηση της αλήθειας, που παραμένουν επίκαιρα μέχρι σήμερα.
οι πιο διάσημοι ναοί με δάπεδα που έχουν σχέδια λαβυρίνθου
Στην αρχιτεκτονική των ναών, τα δάπεδα με σχέδια λαβύρινθου αποτελούν ένα στοιχείο που συναντάται σε πολλές περιόδους και πολιτισμούς. Αυτά τα περίτεχνα σχέδια δεν είναι μόνο καλλιτεχνικά αριστουργήματα αλλά συχνά φέρουν και συμβολική σημασία, όπως η πνευματική διαδρομή ή η αναζήτηση της εσωτερικής γνώσης. Ένας από τους πιο διάσημους ναούς με λαβυρινθώδες δάπεδο είναι ο Καθεδρικός Ναός της Χάρτρης στη Γαλλία, ο οποίος χρονολογείται από τον 13ο αιώνα και περιλαμβάνει έναν λαβύρινθο που συμβολίζει το μονοπάτι προς τη σωτηρία. Επίσης, ο Καθεδρικός Ναός του Αμιέν, επίσης στη Γαλλία, διαθέτει έναν παρόμοιο λαβύρινθο στο δάπεδό του. Στην Ιταλία, ο Καθεδρικός Ναός του Λουκά περιλαμβάνει έναν λαβύρινθο που φέρεται να συνδέεται με τον μύθο του Θησέα και του Μινώταυρου. Αυτοί οι λαβύρινθοι δεν είναι μόνο αισθητικά εντυπωσιακοί αλλά προσφέρουν και μια μοναδική εμπειρία περισυλλογής και διαλογισμού στους επισκέπτες.
Στην Ελλάδα, οι λαβύρινθοι συνδέονται συχνά με τον αρχαίο Μινωικό πολιτισμό, όπου το περίφημο Λαβύρινθο της Κνωσού έχει αφήσει το στίγμα του στη μυθολογία και την τέχνη. Παρόλο που δεν υπάρχουν σύγχρονοι ναοί με λαβυρινθώδη δάπεδα στην Ελλάδα, η επίδραση του λαβυρίνθου ως συμβολικού στοιχείου παραμένει έντονη στην ελληνική αρχιτεκτονική και τέχνη. Η παρουσία του λαβυρίνθου στα δάπεδα των ναών αποτελεί μια γέφυρα μεταξύ του θείου και του ανθρώπινου, μια πρόσκληση για πνευματική αναζήτηση και αυτογνωσία. Είναι μια παράδοση που συνεχίζεται για αιώνες και αποτελεί έναν από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η αρχιτεκτονική μπορεί να εμπλουτίσει την πνευματική εμπειρία. Η εξερεύνηση των λαβυρίνθων στα δάπεδα των ναών προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για αναστοχασμό και εσωτερική ηρεμία, και είναι μια πρακτική που συνιστάται σε όσους αναζητούν μια βαθύτερη σύνδεση με το ιερό και το μυστηριώδες.
Ο Καθεδρικός Ναός της Χάρτρης, γνωστός και ως Νοτρ-Νταμ ντε Σαρτρ, είναι ένα αριστούργημα της γαλλικής γοτθικής αρχιτεκτονικής και ένα από τα πιο εντυπωσιακά κτίρια στον κόσμο. Χτισμένος στη θέση παλαιότερων εκκλησιών που καταστράφηκαν από φωτιά, ο ναός άρχισε να ανεγείρεται το 1194 και ολοκληρώθηκε σε μια περίοδο περίπου 66 ετών, μια εξαιρετικά γρήγορη κατασκευή για την εποχή. Το κτίριο είναι γνωστό για τα ψηλά του κωδωνοστάσια, τα εντυπωσιακά του βιτρό και τον λαβύρινθο που βρίσκεται στο δάπεδό του, ο οποίος συμβολίζει την πνευματική διαδρομή της ζωής. Ο λαβύρινθος, που χρονολογείται από τον 13ο αιώνα, είναι ένας από τους πιο διάσημους και καλά διατηρημένους στην Ευρώπη και χρησιμοποιείται ακόμα σήμερα για πνευματικές τελετές και διαλογισμό. Η Χάρτρης έχει αναγνωριστεί ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, επιβεβαιώνοντας την παγκόσμια σημασία της ως έργο τέχνης και ως ιστορικό μνημείο. Το εσωτερικό του ναού φωτίζεται από 176 παράθυρα που κοσμούνται με υαλογραφήματα βιτρώ, προσφέροντας ένα θέαμα που αλλάζει με το φως της ημέρας. Τα αγάλματα και οι γλυπτές απεικονίσεις που διακοσμούν τον ναό είναι πάνω από 2.000 και αποτελούν παραδείγματα της γοτθικής τέχνης. Οι δύο πύργοι του ναού είναι διαφορετικοί στο στυλ και το ύψος, με τον νότιο να είναι χαμηλότερος και με απόληξη του 12ου αιώνα, ενώ ο βόρειος είναι υψηλότερος και φέρει κιονοαγάλματα βασιλέων της Παλαιάς Διαθήκης. Η ιστορία του ναού είναι πλούσια και πολυδιάστατη, με τον ναό να έχει υπάρξει κέντρο προσκυνήματος και πνευματικής ζωής για αιώνες. Η Παναγία της Σαρτρ, ή Καθεδρικός Ναός της πόλης Σαρτρ στη Γαλλία, αποτελούσε από τον Μεσαίωνα μεγάλο και σπουδαίο ιερό προσκύνημα των πιστών που προσέρχονταν για να προσκυνήσουν το ιερό άγαλμα της Παναγίας που φέρονταν μέσα σε ειδική κρύπτη, την λεγόμενη «Παναγία υπό την Γην». Η Χάρτρης είναι ένας ζωντανός χώρος που συνεχίζει να εμπνέει και να συγκινεί επισκέπτες από όλο τον κόσμο, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία που συνδυάζει την ιστορία, την τέχνη και την πνευματικότητα.
Ο λαβύρινθος του Καθεδρικού Ναού της Χάρτρης είναι ένα από τα πιο σημαντικά και συμβολικά στοιχεία του ναού, που αποτελεί ένα αρχιτεκτονικό και πνευματικό θαύμα της γοτθικής περιόδου. Ο λαβύρινθος, που βρίσκεται στο κέντρο του ναού, είναι διάσημος για την περίπλοκη και εντυπωσιακή σχεδίασή του, που αποτελείται από έναν μονόδρομο που σχηματίζει έναν περίπλοκο σχηματισμό κύκλων. Ο λαβύρινθος αυτός έχει διάμετρο περίπου 13 μέτρα και σχεδιάστηκε για να συμβολίζει την πολύπλοκη διαδρομή της ψυχής προς τη σωτηρία, μια διαδρομή γεμάτη δοκιμασίες και προκλήσεις, αλλά και με την τελική επιβράβευση της πνευματικής ενότητας και αρμονίας. Στη μεσαιωνική περίοδο, οι πιστοί περπατούσαν τον λαβύρινθο γονατιστοί ως μέρος της προσευχής και της μετάνοιας, αναζητώντας πνευματική κάθαρση και σύνδεση με το θείο. Σήμερα, ο λαβύρινθος παραμένει ένας χώρος διαλογισμού και προσευχής, προσελκύοντας πολλούς επισκέπτες που επιθυμούν να βιώσουν την ηρεμία και την πνευματικότητα που προσφέρει. Η σχεδίαση του λαβύρινθου είναι τέτοια που οδηγεί τον περιπατητή μέσα από μια σειρά από στροφές και στρόφιγγες, προσφέροντας μια αλληγορική απεικόνιση της ανθρώπινης ζωής, με τις αναπάντεχες αλλαγές και τις ανατροπές που συναντά κανείς. Είναι επίσης ένας χώρος που ενθαρρύνει την αυτοσυγκέντρωση και την αυτοπροβληματισμό, καθώς οι επισκέπτες ακολουθούν τη διαδρομή προς το κέντρο του λαβύρινθου και στη συνέχεια πίσω προς την έξοδο. Η εμπειρία του λαβύρινθου στη Χάρτρης είναι μια εμπειρία που μένει αξέχαστη στους επισκέπτες, προσφέροντας μια στιγμή απόδρασης από την καθημερινότητα και μια ευκαιρία για βαθύτερη πνευματική σύνδεση. Ο λαβύρινθος της Χάρτρης δεν είναι μόνο ένα αρχιτεκτονικό έργο, αλλά και ένα ζωντανό σύμβολο της ανθρώπινης αναζήτησης για νόημα και σκοπό στη ζωή. Είναι ένας χώρος που μας υπενθυμίζει ότι, παρά τις πολλές προκλήσεις και τις ανατροπές, υπάρχει πάντα ένας δρόμος προς την εσωτερική ειρήνη και την πνευματική ενότητα. Ο λαβύρινθος της Χάρτρης αποτελεί έναν προορισμό για όσους αναζητούν να εξερευνήσουν την πνευματική τους πλευρά και να βιώσουν μια βαθύτερη σύνδεση με το ιερό και το μυστηριώδες. Είναι μια πρόσκληση για αναστοχασμό και αυτογνωσία, μια ευκαιρία για να ανακαλύψουμε την ομορφιά και τη σοφία που κρύβεται στην πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο λαβύρινθος της Χάρτρης είναι ένας χώρος που προσφέρει μια μοναδική πνευματική εμπειρία
Ο λαβύρινθος του Καθεδρικού Ναού της Χάρτρης, ένα από τα πιο εντυπωσιακά και συμβολικά αρχιτεκτονικά στοιχεία της γοτθικής περιόδου, αποτελεί μια πηγή θαυμασμού και πνευματικής έμπνευσης για αιώνες. Η ακριβής ημερομηνία δημιουργίας του λαβύρινθου δεν είναι γνωστή, αλλά η παρουσία του στον ναό συνδέεται στενά με την αρχιτεκτονική και πνευματική ζωή του Μεσαίωνα. Σχεδιασμένος ως μονοπάτι προσευχής και διαλογισμού, ο λαβύρινθος της Χάρτρης χρησιμοποιούνταν από τους πιστούς ως μέσο για να εκφράσουν την πνευματική τους αναζήτηση και να συμβολίσουν την πορεία της ψυχής προς τη σωτηρία. Οι πιστοί περπατούσαν τον λαβύρινθο, ακολουθώντας την περίπλοκη διαδρομή που οδηγούσε στο κέντρο και στη συνέχεια πίσω προς την έξοδο, ως μέρος της προσευχής και της μετάνοιας, αναζητώντας πνευματική κάθαρση και σύνδεση με το θείο. Αυτή η πρακτική αντανακλούσε την ανθρώπινη αναζήτηση για νόημα και σκοπό στη ζωή, καθώς και την επιθυμία για εσωτερική ειρήνη και πνευματική ενότητα. Ο λαβύρινθος της Χάρτρης δεν είναι μόνο ένα αρχιτεκτονικό έργο, αλλά και ένα ζωντανό σύμβολο της ανθρώπινης αναζήτησης για νόημα και σκοπό στη ζωή. Είναι ένας χώρος που προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για αναστοχασμό και αυτογνωσία, μια ευκαιρία για να ανακαλύψουμε την ομορφιά και τη σοφία που κρύβεται στην πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο λαβύρινθος της Χάρτρης είναι ένας χώρος που προσφέρει μια μοναδική εμπειρία που μένει αξέχαστη στους επισκέπτες, προσφέροντας μια στιγμή απόδρασης από την καθημερινότητα και μια ευκαιρία για βαθύτερη πνευματική σύνδεση. Παρά τις πολλές προκλήσεις και τις ανατροπές της ζωής, ο λαβύρινθος υπενθυμίζει ότι υπάρχει πάντα ένας δρόμος προς την εσωτερική ειρήνη και την πνευματική ενότητα.
Η διάρκεια της διαδρομής μέσα στον λαβύρινθο του Καθεδρικού Ναού της Χάρτρης μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τον ρυθμό και την προσωπική εμπειρία κάθε επισκέπτη. Ο λαβύρινθος είναι σχεδιασμένος ως μονοπάτι προσευχής και διαλογισμού, προσφέροντας μια διαδρομή που συμβολίζει την πνευματική πορεία της ψυχής προς τη σωτηρία. Στο παρελθόν, οι πιστοί μπορεί να περπατούσαν τον λαβύρινθο γονατιστοί ή σε αργό βηματισμό ως μέρος της προσευχής και της μετάνοιας, κάτι που φυσικά θα αύξανε τη διάρκεια της διαδρομής. Στη σύγχρονη εποχή, οι επισκέπτες μπορεί να ακολουθούν τη διαδρομή με πιο γρήγορο βηματισμό, αλλά ακόμα και τότε, η εμπειρία παραμένει μια προσωπική και πνευματική άσκηση που δεν επιδιώκει την ταχύτητα αλλά την αναστοχαστική συμμετοχή. Επομένως, η διάρκεια μπορεί να κυμαίνεται από λίγα λεπτά για κάποιον που περπατά απλώς τη διαδρομή χωρίς στάσεις, μέχρι πολλές ώρες για κάποιον που μελετά και διαλογίζεται σε κάθε στροφή και ευθεία του λαβύρινθου. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο λαβύρινθος δεν είναι απλώς ένας χώρος για φυσική άσκηση αλλά ένας χώρος που προσκαλεί στην πνευματική και συναισθηματική ανάπτυξη, και έτσι η "διάρκεια" της διαδρομής είναι τόσο μεταβλητή όσο και οι προσωπικές αναζητήσεις των επισκεπτών. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η εμπειρία του λαβύρινθου προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για αναστοχασμό και αυτογνωσία, ανεξάρτητα από το χρόνο που κάποιος επιλέγει να αφιερώσει σε αυτήν. Είναι μια πρόσκληση για αναστοχασμό και αυτογνωσία, μια ευκαιρία για να ανακαλύψουμε την ομορφιά και τη σοφία που κρύβεται στην πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.
Ο λαβύρινθος στον Καθεδρικό Ναό της Χάρτρης αποτελεί έναν σημαντικό συμβολισμό στη γοτθική αρχιτεκτονική, η οποία αναπτύχθηκε στην Ευρώπη κατά τον ύστερο Μεσαίωνα και είναι γνωστή για τα οξυκόρυφα τόξα, τα ψηλά κτίρια και τα περίτεχνα διακοσμητικά στοιχεία. Ο λαβύρινθος, με την περίπλοκη δομή και τον σχεδιασμό του, αντικατοπτρίζει την αναζήτηση της ανθρώπινης ψυχής για σωτηρία και την πνευματική πορεία προς την ενότητα με το θείο, ένα θέμα κεντρικό στη γοτθική αρχιτεκτονική. Η γοτθική αρχιτεκτονική, με την έμφαση στην κάθετη διάσταση και την ατμόσφαιρα που δημιουργεί η είσοδος του φωτός μέσα από τα χρωματιστά παράθυρα, ενσωματώνει την ιδέα της πνευματικής ανύψωσης και της θείας φώτισης. Ο λαβύρινθος, ως μέρος αυτής της αρχιτεκτονικής, λειτουργεί ως μια αλληγορία της ανθρώπινης ζωής, με τις αναπάντεχες αλλαγές και τις ανατροπές, και προσφέρει μια διαδρομή προς την εσωτερική ειρήνη και την πνευματική ενότητα. Η γοτθική αρχιτεκτονική, με την τέλεια δομική σαφήνεια και την οργανική ανάπτυξη των κτιρίων της, δεν κρύβει την ομορφιά των δομικών της στοιχείων, και ο λαβύρινθος εντάσσεται αρμονικά σε αυτή την αισθητική. Η συμβολή του λαβύρινθου στη γοτθική αρχιτεκτονική είναι λοιπόν πολυδιάστατη: από τη μία πλευρά, αντιπροσωπεύει την πνευματική αναζήτηση και την ανθρώπινη επιθυμία για σύνδεση με το θείο, και από την άλλη, ενσωματώνει την αισθητική και τη δομική φιλοσοφία της γοτθικής αρχιτεκτονικής, προσφέροντας μια οπτική και συμβολική εμπειρία που είναι αναπόσπαστο μέρος της γοτθικής κληρονομιάς. Είναι ένας χώρος που προσκαλεί στην αυτοσυγκέντρωση και την αυτοπροβληματισμό, καθώς οι επισκέπτες ακολουθούν τη διαδρομή προς το κέντρο του λαβύρινθου και στη συνέχεια πίσω προς την έξοδο, αναζητώντας μια βαθύτερη σύνδεση με το ιερό και το μυστηριώδες.
Πέρα από τον περίφημο λαβύρινθο του Καθεδρικού Ναού της Χάρτρης, υπάρχουν και άλλα γοτθικά κτίρια που διαθέτουν λαβύρινθους. Αν και δεν είναι τόσο διάσημα όσο αυτός της Χάρτρης, λαβύρινθοι βρίσκονται επίσης στους καθεδρικούς ναούς της Αμιένης και της Ρεμς στη Γαλλία, καθώς και στον καθεδρικό ναό του Λουντ στην Αγγλία. Αυτοί οι λαβύρινθοι συχνά ενσωματώνονται στο δάπεδο των καθεδρικών ναών και συμβολίζουν την πνευματική διαδρομή της ψυχής προς τη σωτηρία, αντανακλώντας την πολυπλοκότητα και την ομορφιά της γοτθικής αρχιτεκτονικής.
Ο λαβύρινθος του καθεδρικού ναού της Ρέμς, γνωστός και ως ο λαβύρινθος της Καθεδρικής Νοτρ-Νταμ της Ρέμς, αποτελούσε ένα εντυπωσιακό στοιχείο της γοτθικής αρχιτεκτονικής του ναού. Παρόλο που ο λαβύρινθος δεν υπάρχει πλέον, καθώς καταστράφηκε το 1778, ήταν κάποτε ένας χώρος προσευχής και διαλογισμού, όπου οι πιστοί ακολουθούσαν την περίπλοκη διαδρομή του ως μέρος της πνευματικής τους αναζήτησης. Συμβόλιζε την πολύπλοκη πορεία της ανθρώπινης ζωής και την αναζήτηση της σωτηρίας, αντανακλώντας την πνευματική φιλοσοφία της εποχής του. Η απώλεια του λαβύρινθου της Ρέμς αποτελεί μια σημαντική απώλεια για την κληρονομιά της γοτθικής τέχνης.
Στη γοτθική αρχιτεκτονική, πέρα από τους λαβύρινθους, χρησιμοποιήθηκαν πολλά σύμβολα και διακοσμητικά στοιχεία με βαθύτερους συμβολισμούς. Τα οξυκόρυφα τόξα, τα ψηλά κτίρια, τα περίτεχνα διακοσμητικά στοιχεία από πέτρα στα παράθυρα, και οι πολύχρωμοι χρωματισμένοι φακοί στα παράθυρα, όλα είχαν συμβολική σημασία και αντανακλούσαν την πνευματική αναζήτηση και την ανθρώπινη επιθυμία για σύνδεση με το θείο. Αυτά τα στοιχεία σχηματίζουν ένα δομικά και αισθητικά ολοκληρωμένο σύνολο, το οποίο χαρακτηρίζεται ως γοτθικό και ενσωματώνει την ιδέα της πνευματικής ανύψωσης και της θείας φώτισης. Είναι επίσης ο αρχιτεκτονικός ρυθμός που απαντά σε πολλά κάστρα, ανάκτορα, δημαρχεία, πανεπιστήμια και, σε μικρότερο βαθμό, ιδιωτικές κατοικίες.
--------------------------
Ενέργειες αρχαίων ναών: σύμβολα και μοτίβα λαβυρίνθου δαπέδου ως κεραίες φράκταλ
19 Μαρτίου 2024Πιστεύεται ότι οι περισσότεροι αρχαίοι ναοί και εκκλησίες αρχικά δεν είχαν καμία σχέση με τη θρησκεία. Αυτές ήταν δομές αρχαίας ενέργειας, επικοινωνίας ή ακόμα και κτίρια για θεραπεία.
Είναι πιθανό ότι αυτά ήταν αντικείμενα διπλής ή και τριπλής χρήσης που συνδύαζαν πολλές λειτουργίες.
Στους ναούς και τους καθεδρικούς ναούς, υπάρχουν ορισμένα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται σχεδόν πανομοιότυπα στα σύγχρονα ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Ως σημείο εκκίνησης, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την αναλογία με τις κεραίες φράκταλ και τους χριστιανικούς σταυρούς.
Οι κεραίες φράκταλ έρχονται όχι μόνο με τη μορφή ιχνών σε πλακέτες κυκλωμάτων, αλλά και με τη μορφή ογκομετρικών κεραιών. Μόνο με διαφορετικές λεγόμενες επαναλήψεις (πολυπλοκότητα της κατασκευής).
Ο όρος "φράκταλ" μεταφράζεται από τα λατινικά ως μερική, διαιρεμένη, κατακερματισμένη. Πρόκειται για μια σειρά από παρόμοιες φιγούρες.
Τα φράκταλ μπορούν να αναπαρασταθούν για να περιπλέξουν τη γεωμετρία απλών γεωμετρικών σχημάτων με παρόμοια σχήματα.
Ορισμένα σχήματα χρησιμοποιούνται θεωρητικά για την κατασκευή κεραιών φράκταλ σε σύγχρονες συσκευές πομποδεκτών.
Ένας τέτοιος πολύπλοκος γεωμετρικός σχεδιασμός των κεραιών φράκταλ επιτρέπει πολλά πλεονεκτήματα έναντι των παραδοσιακών κεραιών.
Μεταφέρετε μεγάλες ποσότητες δεδομένων σε σύντομο χρονικό διάστημα και βελτιώστε την απόδοση της ευρυζωνικής σύνδεσης.
Μια κεραία φράκταλ είναι η βέλτιστη λύση όταν η κεραία πρέπει να σχεδιαστεί για μια συγκεκριμένη συχνότητα λειτουργίας, πρέπει να έχει καλά χαρακτηριστικά ειδικά για αυτό το εύρος και πρέπει να ανταποκρίνεται ελάχιστα (ή καθόλου) σε συχνότητες στο εύρος εκτός λειτουργίας [στη μη λειτουργική περιοχή].
Οι σύγχρονες κεραίες φράκταλ είναι υψηλής συχνότητας και συμπαγείς, καθώς όλα τα ηλεκτρονικά ψηφιοποιούνται και γίνονται όλο και μικρότερα.
Ας επιστρέψουμε στους σταυρούς. Υπάρχει ένα συγκεκριμένο κάταγμα πάνω τους, αλλά αυτά τα σχέδια μπορούν επίσης να περιγραφούν ως διακόσμηση.
Αποδεικνύεται ότι οι ίδιοι οι ναοί θα μπορούσαν να είναι φόρτιση και αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας. Η κεραία με τη μορφή σταυρού στο ναό μπορεί να είναι μια συσκευή διαμόρφωσης και μια συσκευή εκπομπής και λήψης. Αλλά πού στάλθηκε ή ελήφθη το σήμα;
Υπάρχει η αντίληψη ότι ένα ενισχυμένο σήμα δημιουργήθηκε από συχνότητες συντονισμού Schumann στους ναούς. Μια ορισμένη συχνότητα ελήφθη από μια κεραία φράκταλ σταυρού.
Τώρα υπάρχουν αρμονικές χαμηλής συχνότητας στη Γη. Ίσως είχαν μια εντελώς διαφορετική, υψηλότερη συχνότητα και οι ναοί τους ενίσχυαν και τα μέλη της εκκλησίας το αισθάνονταν.
Μπορεί κανείς να φανταστεί ότι οι ναοί ήταν μέρη όπου ένα άτομο συντονιζόταν, μέρη όπου διόρθωνε την κατάστασή του. Και τότε, ακόμη και στις ημέρες των θρησκευτικών λατρειών, αυτό ονομαζόταν συντονισμός με τον Δημιουργό, τον Θεό.
Τώρα, η υψηλότερη αρμονική της συχνότητας συντονισμού Schumann των 32 Hz μπορεί να επηρεάσει μόνο το χαμηλότερο τσάκρα ενός ατόμου. Γι 'αυτό είμαστε τόσο προσγειωμένοι και υλικοί. Τα υψηλότερα τσάκρα στην περιοχή του κεφαλιού δεν είναι ενεργά, ο εγκέφαλος κοιμάται.
Υπάρχουν πληροφορίες ότι η Γη θα πρέπει σύντομα να μετακινηθεί σε υψηλότερες δονήσεις. Είναι πιθανό ότι αυτό σχετίζεται με τους συντονισμούς των συχνοτήτων Schumann.
Τότε η συνείδηση των ανθρώπων θα αρχίσει να επεκτείνεται [διευρύνεται] και να αφυπνίζεται. Σήμερα, η πλειοψηφία ζει σε μια κατάσταση βιορομπότ και δεν είναι σε θέση να δουν πέρα από τις φυσιολογικές τους ανάγκες. Κατ 'αρχήν, μπορεί κανείς να παραμείνει σιωπηλός για τις γνωστικές ικανότητες των ανθρώπων. Για τους περισσότερους, το πιο δύσκολο έργο είναι να συγκρίνουν και να αναλύσουν πέντε έως επτά γεγονότα στο κεφάλι τους.
Μπορεί να ήταν δυνατή η βελτίωση των συχνοτήτων συντονισμού Schumann μέσω απλούστερων αλλά και μορφοκλασματικών [φράκταλ] σχεδίων. Τα μεταλλικά νήματα υφάνθηκαν σε σύμβολα ναών και ήταν οι ίδιες κεραίες φράκταλ. Στη συνέχεια, το διαμορφωμένο σήμα σε αυτά αλληλεπιδρά με το ανθρώπινο βιοπεδίο, επηρεάζοντας τους ρυθμούς του εγκεφάλου.
Παράξενα μοτίβα δαπέδου λαβύρινθου σε παλιούς ευρωπαϊκούς καθεδρικούς ναούς
Χτισμένος τον 13ο αιώνα σε γοτθικό στιλ, ο καθεδρικός ναός της Σαρτρ [Chartres] βρίσκεται 90 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Παρισιού. Μπορεί να έχει ξαναχτιστεί και ανακατασκευαστεί πολλές φορές. Δεν μας ενδιαφέρει όμως η πρόσοψή του, αλλά το σχέδιο στους ορόφους μέσα στον καθεδρικό ναό.
Το πέτρινο στολίδι στη μέση της αίθουσας έχει τη μορφή λαβυρίνθου, ο οποίος χτίστηκε ταυτόχρονα με τον καθεδρικό ναό - το 1205. Η Wikipedia γράφει τα εξής:
Χτισμένος τον 13ο αιώνα σε γοτθικό στιλ, ο καθεδρικός ναός της Σαρτρ [Chartres] βρίσκεται 90 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Παρισιού. Μπορεί να έχει ξαναχτιστεί και ανακατασκευαστεί πολλές φορές. Δεν μας ενδιαφέρει όμως η πρόσοψή του, αλλά το σχέδιο στους ορόφους μέσα στον καθεδρικό ναό.
Το πέτρινο στολίδι στη μέση της αίθουσας έχει τη μορφή λαβυρίνθου, ο οποίος χτίστηκε ταυτόχρονα με τον καθεδρικό ναό - το 1205. Η Wikipedia γράφει τα εξής:
Ο λαβύρινθος συμβολίζει την πορεία του πιστού προς τον Θεό και χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα από τους ενορίτες για διαλογισμό. Υπάρχει μόνο ένας τρόπος μέσα από αυτόν τον λαβύρινθο των καθεδρικών ναών. Το μέγεθος του λαβυρίνθου είναι σχεδόν το ίδιο με το μέγεθος του ροζ παραθύρου της δυτικής πρόσοψης και η απόσταση από τη δυτική είσοδο μέχρι τον λαβύρινθο είναι ακριβώς η ίδια με το ύψος του παραθύρου. Ο λαβύρινθος αποτελείται από έντεκα ομόκεντρους κύκλους, το συνολικό μήκος του μονοπατιού μέσα από το λαβύρινθο είναι περίπου 260 μέτρα.
Κάτι χτυπά ένα κουδούνι [ακούγεται σαν αλήθεια] ότι οι πέτρες σε αυτόν τον λαβύρινθο δεν είναι μπλοκ διαφορετικών λίθων ενωμένων μεταξύ τους, αλλά μια έκχυση υγρής ή πλαστικής πέτρας. Με άλλα λόγια, αρχαίο σκυρόδεμα.
δείτε:
Είναι αδύνατο να τοποθετήσετε τα στοιχεία τόσο προσεκτικά, χωρίς ρωγμές. Μια παρόμοια τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε στη σοβιετική εποχή κατά την έκχυση δαπέδων σε πολλές κοινωνικές εγκαταστάσεις. Σκυρόδεμα με μαρμάρινα ροκανίδια, διαχωρισμένα με γυάλινες ή χάλκινες πλάκες. Το αποτέλεσμα ήταν επίσης ένα πολύχρωμο μοτίβο.
Επίσης, δώστε προσοχή σε μερικές μεταλλικές καρφίτσες που ρίχνονται στη μάζα στο κέντρο του στολιδιού (όπου στέκεται το άτομο).
Κάτι χτυπά ένα κουδούνι [ακούγεται σαν αλήθεια] ότι οι πέτρες σε αυτόν τον λαβύρινθο δεν είναι μπλοκ διαφορετικών λίθων ενωμένων μεταξύ τους, αλλά μια έκχυση υγρής ή πλαστικής πέτρας. Με άλλα λόγια, αρχαίο σκυρόδεμα.
δείτε:
Είναι αδύνατο να τοποθετήσετε τα στοιχεία τόσο προσεκτικά, χωρίς ρωγμές. Μια παρόμοια τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε στη σοβιετική εποχή κατά την έκχυση δαπέδων σε πολλές κοινωνικές εγκαταστάσεις. Σκυρόδεμα με μαρμάρινα ροκανίδια, διαχωρισμένα με γυάλινες ή χάλκινες πλάκες. Το αποτέλεσμα ήταν επίσης ένα πολύχρωμο μοτίβο.
Επίσης, δώστε προσοχή σε μερικές μεταλλικές καρφίτσες που ρίχνονται στη μάζα στο κέντρο του στολιδιού (όπου στέκεται το άτομο).
Ένας τέτοιος λαβύρινθος δεν είναι ο μόνος στους αρχαίους καθεδρικούς ναούς της Ευρώπης. Στη βόρεια Γαλλία, στην πόλη της Αμιένης, υπάρχει ένας άλλος γοτθικός καθεδρικός ναός: ο καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων της Αμιένης.
Αυτός είναι επίσης ένας καθεδρικός ναός από τον 13ο αιώνα. Σε αυτό, στα δάπεδα της αίθουσας, έχει δημιουργηθεί ένας παρόμοιος λαβύρινθος:
Ο κλήρος δεν παρείχε μόνο καρέκλες για τους ενορίτες. Κρύβουν το στολίδι γύρω από το λαβύρινθο. Και αυτό το στολίδι δεν είναι εύκολο. Αυτά τα σχέδια χρησιμοποιήθηκαν επίσης τόσο σε κτίρια Baalbek, όσο και στην Αγία Πετρούπολη.
Ο κλήρος δεν παρείχε μόνο καρέκλες για τους ενορίτες. Κρύβουν το στολίδι γύρω από το λαβύρινθο. Και αυτό το στολίδι δεν είναι εύκολο. Αυτά τα σχέδια χρησιμοποιήθηκαν επίσης τόσο σε κτίρια Baalbek, όσο και στην Αγία Πετρούπολη.
Η ιερή έννοια του στολιδιού.
Ίσως τα δάπεδα στον καθεδρικό ναό της Αμιένης να μην είναι τόσο παλιά επειδή είναι σε άριστη συντήρηση και κατάσταση.Ο λαβύρινθος είναι κατασκευασμένος από μαρμάρινες πλάκες και το μάρμαρο είναι πιθανό να φθαρεί σε πάνω από 1000 χρόνια.
Ο πλησιέστερος γοτθικός ναός με λαβύρινθο στα δάπεδα είναι ο καθεδρικός ναός της Reims στη γαλλική πόλη Reims.
Ίσως τα δάπεδα στον καθεδρικό ναό της Αμιένης να μην είναι τόσο παλιά επειδή είναι σε άριστη συντήρηση και κατάσταση.Ο λαβύρινθος είναι κατασκευασμένος από μαρμάρινες πλάκες και το μάρμαρο είναι πιθανό να φθαρεί σε πάνω από 1000 χρόνια.
Ο πλησιέστερος γοτθικός ναός με λαβύρινθο στα δάπεδα είναι ο καθεδρικός ναός της Reims στη γαλλική πόλη Reims.
Ο καθεδρικός ναός χρονολογείται επίσης από τον 13ο αιώνα. Μέσα στον καθεδρικό ναό, υπάρχουν λίγες φωτογραφίες και δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου λαβύρινθοι. Ένα από τα ευρήματα:
Αυτοί είναι οι πιο διάσημοι ναοί με λαβύρινθο που μοιάζουν με σχέδια δαπέδου.
Μια λιγότερο γνωστή είναι αυτή της Βασιλικής του San Vitale στη Ραβέννα της Ιταλίας.
Τι είναι περίεργο σε αυτούς τους λαβύρινθους; Λοιπόν, το μοτίβο είναι στα πατώματα. Ε και?
Οι ιστορικοί και οι κληρικοί θεωρούν ότι με αυτόν τον απλό συμβολισμό, απεικονίστηκε ο δρόμος προς τον Θεό. Ας αφήσουμε αυτή τη γνώμη σε όσους είναι ευχαριστημένοι με αυτήν.
Για να έχετε μια σταγόνα αμφιβολίας ότι τέτοια στολίδια κατασκευάστηκαν σε εκκλησίες και καθεδρικούς ναούς για κάποιο λόγο, απλά κοιτάξτε τις φράκταλ κεραίες «λαβύρινθου» των σύγχρονων συσκευών εκπομπής και λήψης.
Απόλυτη σύμπτωση! Γιατί οι μηχανικοί ραδιοφώνου διαμόρφωσαν τις κεραίες με τον ίδιο τρόπο όπως οι λαβύρινθοι στους γαλλικούς γοτθικούς καθεδρικούς ναούς;
Νομίζω ότι δεν γνώριζαν καν για την ύπαρξη αυτών των καθεδρικών ναών. Και το σχήμα των κεραιών σε ηλεκτρονικούς πίνακες και σε καθεδρικούς ναούς καθορίζεται από τις γενικές φυσικές αρχές λήψης ή εκπομπής σήματος.Αυτοί είναι οι πιο διάσημοι ναοί με λαβύρινθο που μοιάζουν με σχέδια δαπέδου.
Μια λιγότερο γνωστή είναι αυτή της Βασιλικής του San Vitale στη Ραβέννα της Ιταλίας.
Τι είναι περίεργο σε αυτούς τους λαβύρινθους; Λοιπόν, το μοτίβο είναι στα πατώματα. Ε και?
Οι ιστορικοί και οι κληρικοί θεωρούν ότι με αυτόν τον απλό συμβολισμό, απεικονίστηκε ο δρόμος προς τον Θεό. Ας αφήσουμε αυτή τη γνώμη σε όσους είναι ευχαριστημένοι με αυτήν.
Για να έχετε μια σταγόνα αμφιβολίας ότι τέτοια στολίδια κατασκευάστηκαν σε εκκλησίες και καθεδρικούς ναούς για κάποιο λόγο, απλά κοιτάξτε τις φράκταλ κεραίες «λαβύρινθου» των σύγχρονων συσκευών εκπομπής και λήψης.
Απόλυτη σύμπτωση! Γιατί οι μηχανικοί ραδιοφώνου διαμόρφωσαν τις κεραίες με τον ίδιο τρόπο όπως οι λαβύρινθοι στους γαλλικούς γοτθικούς καθεδρικούς ναούς;
Εάν σε μια σύγχρονη συσκευή η κύρια απαίτηση είναι η αποτελεσματική λήψη και μετάδοση σήματος, τότε τι γίνεται με έναν καθεδρικό ναό; Ίσως ο καθεδρικός ναός μετέδιδε ένα σήμα κάπου, το οποίο προκλήθηκε στην κεραία του λαβύρινθου, ή, αντίθετα, το έλαβε;
Αλλά τα δάπεδα είναι πέτρινα, όχι μεταλλικά. Η αρχή μπορεί να εξηγηθεί ως εξής: οι δονήσεις από τον αέρα από τις προσευχές, το τραγούδι των ενοριτών μέσω του πιεζοηλεκτρικού φαινομένου στην πέτρα, θα μπορούσαν να διαμορφωθούν σε ηλεκτρικό σήμα και να εξαπλωθούν ήδη περαιτέρω.
Λόγω της ακουστικής, η αρχιτεκτονική του καθεδρικού ναού θα μπορούσε αρχικά να ενισχύσει αυτό το ηχητικό σήμα των προσευχών ή να το διαμορφώσει σε μια συχνότητα συντονισμού για τα πέτρινα δάπεδα. Κάποια σύνδεση με τον Θεό ή τον χώρο πληροφοριών. Ή συνδέσεις μεταξύ πόλεων ή και χωρών.Στην ηλεκτρονική, οι ελικοειδής δομές χρησιμοποιούνται όχι μόνο ως κεραίες, αλλά και ως επαγωγείς, οι λεγόμενοι επίπεδοι ή φιλμ επαγωγείς.
Είναι σαφές ότι δεν δημιουργούνται τυχαία. Η γεωμετρία υπολογίζεται ανάλογα με τις απαιτούμενες ιδιότητες [τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά]. Η χωρητικότητα και η αυτεπαγωγή στα ηλεκτρονικά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των στοιχείων μετά την αντίσταση.
Λόγω της ακουστικής, η αρχιτεκτονική του καθεδρικού ναού θα μπορούσε αρχικά να ενισχύσει αυτό το ηχητικό σήμα των προσευχών ή να το διαμορφώσει σε μια συχνότητα συντονισμού για τα πέτρινα δάπεδα. Κάποια σύνδεση με τον Θεό ή τον χώρο πληροφοριών. Ή συνδέσεις μεταξύ πόλεων ή και χωρών.Στην ηλεκτρονική, οι ελικοειδής δομές χρησιμοποιούνται όχι μόνο ως κεραίες, αλλά και ως επαγωγείς, οι λεγόμενοι επίπεδοι ή φιλμ επαγωγείς.
Είναι σαφές ότι δεν δημιουργούνται τυχαία. Η γεωμετρία υπολογίζεται ανάλογα με τις απαιτούμενες ιδιότητες [τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά]. Η χωρητικότητα και η αυτεπαγωγή στα ηλεκτρονικά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των στοιχείων μετά την αντίσταση.
Αν συνεχίσουμε την αναλογία ότι οι αρχαίοι ναοί και οι καθεδρικοί ναοί είναι αντικείμενα που σχετίζονται με την επικοινωνία, τη θεραπεία ή την ενέργεια, τότε οι λαβύρινθοι σε αυτούς θα μπορούσαν να είναι ένα από τα στοιχεία του συνολικού σχήματος [σχεδίου] που λειτουργούν σύμφωνα με παρόμοιους φυσικούς νόμους με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά.
Το μόνο ερώτημα είναι η κλίμακα [το μέγεθος] και η ισχύς του σήματος. Η βάση ημιαγωγών [ημιαγωγική βάση] των ηλεκτρονικών είναι οι κρύσταλλοι συν ηλεκτρική ενέργεια. Η γεωμετρία και η αρχιτεκτονική των ναών και των καθεδρικών ναών θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τους ίδιους νόμους ενίσχυσης και διαμόρφωσης σήματος, αλλά σε μακροκλίμακα.
Τώρα ανακαλύψαμε ξανά αυτούς τους νόμους στα ηλεκτρονικά. Και μετά είναι τόσο εξειδικευμένο που είναι αδύνατο για τον μέσο άνθρωπο να συγκρίνει αυτό που έχει απομείνει από την αρχαιότητα με τα σύγχρονα επιτεύγματα.
Το μόνο ερώτημα είναι η κλίμακα [το μέγεθος] και η ισχύς του σήματος. Η βάση ημιαγωγών [ημιαγωγική βάση] των ηλεκτρονικών είναι οι κρύσταλλοι συν ηλεκτρική ενέργεια. Η γεωμετρία και η αρχιτεκτονική των ναών και των καθεδρικών ναών θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τους ίδιους νόμους ενίσχυσης και διαμόρφωσης σήματος, αλλά σε μακροκλίμακα.
Τώρα ανακαλύψαμε ξανά αυτούς τους νόμους στα ηλεκτρονικά. Και μετά είναι τόσο εξειδικευμένο που είναι αδύνατο για τον μέσο άνθρωπο να συγκρίνει αυτό που έχει απομείνει από την αρχαιότητα με τα σύγχρονα επιτεύγματα.
πηγή
==================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.