Η ευρωπαϊκή χώρα που επλήγη περισσότερο από τον αποκλεισμό των Χούτι κατονομάζεται
Το 12% των κατασκευαστών του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν επηρεαστεί από τις διαταραχές της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με έρευνα της S&P Global
Η οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου έχει πληγεί περισσότερο μεταξύ των ευρωπαίων ομολόγων της από τις διαταραχές της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με έρευνα της S&P Global PMI που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 12% των κατασκευαστών του Ηνωμένου Βασιλείου αναφέρουν ότι οι χρόνοι παράδοσης έχουν επηρεαστεί λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούτι σε πλοία που διασχίζουν την πλωτή οδό, οι οποίες ανάγκασαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναδρομολογήσουν πλοία γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής. Ελαφρώς λιγότερες εταιρείες έχουν επηρεαστεί στην Ελλάδα (9%), τη Γαλλία και τη Γερμανία (και οι δύο 8%).
«Η ανάλυση των λόγων που επικαλέστηκαν οι εταιρείες μέλη του πάνελ [επιτροπή] PMI αποκαλύπτει ότι η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας είχε ιδιαίτερα σημαντικό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές εταιρείες τον Ιανουάριο... Από τις ευρωπαϊκές χώρες που παρακολουθήθηκαν, οι παραγωγοί του Ηνωμένου Βασιλείου επηρεάστηκαν περισσότερο από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας», ανέφεραν οι αναλυτές της S&P.
Οι επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου που συμμετείχαν στην έρευνα σημείωσαν ότι οι χρόνοι παράδοσης έχουν μετατεθεί κατά περίπου 12 έως 18 ημέρες, «διαταράσσοντας τα χρονοδιαγράμματα παραγωγής και αυξάνοντας τις πληθωριστικές πιέσεις».
Η αναδρομολόγηση [επαναδρομολόγηση] πλοίων μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα οδήγησε επίσης σε υψηλότερες τιμές παράδοσης, γεγονός που προκάλεσε αύξηση του κόστους εισροών των κατασκευαστών του Ηνωμένου Βασιλείου τον Ιανουάριο για πρώτη φορά από τον περασμένο Απρίλιο, σύμφωνα με την έρευνα. Αυξήσεις τιμών προμηθευτών αναφέρθηκαν στα χημικά, τα ηλεκτρονικά, την ενέργεια, τα τρόφιμα, τα μέταλλα, τις συσκευασίες και την ξυλεία. Το κόστος παραγωγής αυξήθηκε επίσης περισσότερο από τον Σεπτέμβριο, καθώς οι κατασκευαστές αναγκάστηκαν να μετακυλήσουν το αυξημένο κόστος στους πελάτες. Οι νέες παραγγελίες, εν τω μεταξύ, μειώνονται λόγω της ασθενέστερης ζήτησης τόσο στο εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό, σημειώνει η έρευνα.
Ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) για τη μεταποίηση στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε στο 47,0 τον Ιανουάριο, αλλά δεν ανταποκρίθηκε στις προηγούμενες προσδοκίες και παρέμεινε κάτω από το όριο του 50, σηματοδοτώντας μια επίμονη επιδείνωση των λειτουργικών συνθηκών.
[σχετικό δημοσίευμα: Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσε να αναζωπυρώσει τον πληθωρισμό - ΜΜΕ]
Οι Χούτι, μια ισλαμιστική ομάδα που ελέγχει μεγάλο μέρος της Υεμένης, επιτίθενται σε πλοία που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα από τα μέσα Οκτωβρίου, σε αυτό που ισχυρίζονται ότι είναι μια επίδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη σύγκρουσή τους με το Ισραήλ. Η διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας αντιπροσωπεύει συνήθως περίπου το 15% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και αποτελεί ζωτικής σημασίας πλωτή οδό για το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Η διακίνηση φορτίων στην περιοχή έχει μειωθεί δραματικά τους τελευταίους τρεις μήνες ως αποτέλεσμα των επιθέσεων. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times που επικαλείται το PortWatch του ΔΝΤ, τις επτά ημέρες έως τις 28 Ιανουαρίου, ο όγκος του εμπορίου στο στενό Bab el-Mandeb μειώθηκε κατά 65% σε σύγκριση με τα τέλη Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με την έρευνα της S&P, η ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα πιθανότατα θα συνεχίσει να υποφέρει τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Οι Χούτι, μια ισλαμιστική ομάδα που ελέγχει μεγάλο μέρος της Υεμένης, επιτίθενται σε πλοία που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα από τα μέσα Οκτωβρίου, σε αυτό που ισχυρίζονται ότι είναι μια επίδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη σύγκρουσή τους με το Ισραήλ. Η διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας αντιπροσωπεύει συνήθως περίπου το 15% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και αποτελεί ζωτικής σημασίας πλωτή οδό για το εμπόριο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Η διακίνηση φορτίων στην περιοχή έχει μειωθεί δραματικά τους τελευταίους τρεις μήνες ως αποτέλεσμα των επιθέσεων. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times που επικαλείται το PortWatch του ΔΝΤ, τις επτά ημέρες έως τις 28 Ιανουαρίου, ο όγκος του εμπορίου στο στενό Bab el-Mandeb μειώθηκε κατά 65% σε σύγκριση με τα τέλη Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με την έρευνα της S&P, η ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα πιθανότατα θα συνεχίσει να υποφέρει τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.