Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2024

Απαγορευμένη Γνώση: Ένα ολόγραμμα 2.000 ετών; Το δαχτυλίδι του Carvilius

*Ένα «ολόγραμμα» 2000 ετών κλεισμένο σε ένα χρυσό κόσμημα 

Το δαχτυλίδι του Titus Carvilius Gemello βρέθηκε στο δάχτυλο μιας Ρωμαϊκής ματρόνας, της ευγενούς Aebutia Quarta, στον λεγόμενο τάφο των Flavio-Trajanic –που τώρα είναι γνωστός ως το «Υπόγειο των Γιρλάντες»– ανακαλύφθηκε μόλις το 2000 στο Νεκρόπολη Grottaferrata, κοντά στη Ρώμη.
https://amazingtoday43.com/the-ring-of-titus-carvilius-gemello-quartz-and-gold-first-century-ad-found-at-the-grottaferrata-necropolis-near-rome/
----------------------------
Απαγορευμένη Γνώση: Ένα ολόγραμμα 2.000 ετών; Το δαχτυλίδι του Carvilius
11 Ιανουαρίου 2024

Το γλυπτό πρόσωπο του νεαρού Carvilio, τοποθετημένο σε ένα χρυσό δαχτυλίδι και προστατευμένο από κρύσταλλο βράχου, ήρθε στο φως από την αρχαία Ρώμη γεμάτο γοητεία και μυστήριο.

Το κόσμημα είναι ένα από τα πιο ασυνήθιστα ρωμαϊκά τεχνουργήματα που έχουν φτάσει ποτέ στην εποχή μας.
Πριν αναλυθεί λεπτομερώς το εύρημα, πρέπει να ειπωθεί η ιστορία της ανακάλυψής του.
Είναι το έτος 2000 όταν γίνονται κάποιες ανασκαφικές εργασίες σε ιδιωτική περιουσία στην Grottaferrata, στα περίχωρα της Ρώμης. Οι εργάτες μένουν έκπληκτοι όταν μια σειρά από σκαλοπάτια ξεπροβάλλουν από το έδαφος και συνεχίζουν προς τα κάτω.
Μετά τη σύγκληση της Εποπτείας, μια ομάδα αρχαιολόγων ανατίθεται να συνεχίσει τις ανασκαφές. αυτές τις τελευταίες δύο ημέρες μέχρι να πραγματοποιηθεί μπροστά στα μάτια των μελετητών μια μεγάλη πέτρινη πλάκα αγκυρωμένη σε αρχαίες σφραγίδες.

Η πλάκα αποδεικνύεται ότι είναι πύλη προς έναν αρχαίο ρωμαϊκό τάφο του 1ου αιώνα μ.Χ.
Μετά την είσοδο στον τάφο (περίπου 9 τετραγωνικά μέτρα), οι αρχαιολόγοι ανακαλύπτουν δύο τεράστιες λευκές μαρμάρινες σαρκοφάγους, πλούσια χαραγμένες και εξαιρετικά άθικτες, εκτός από μερικές ρωγμές στη μία από τις δύο. Από το σχήμα τους οι τάφοι φαίνεται να ανήκουν σε δύο μέλη της ρωμαϊκής αριστοκρατίας.

Πόρτα εισόδου στον τάφο
  Μόλις ανοίξουν και οι δύο ταφές, θα εμφανιστούν δύο πτώματα. αυτή μιας γυναίκας περίπου σαράντα ετών (πιθανώς έγκυος, υπόθεση που βασίζεται σε κάποια μικρά οστά που βρέθηκαν δίπλα της), που επιδεινώθηκε περαιτέρω λόγω των καταγμάτων στη σαρκοφάγο της, και αυτή ενός νεαρού άνδρα, σε καλή κατάσταση.
Οι επιγραφές στο μάρμαρο φέρουν τα ονόματα των Aebutia Quarta και Carvilio Gemello, μητέρας και γιου, που πέθαναν σε νεαρή ηλικία δεκαοκτώ ετών 
Όπως έγινε αργότερα γνωστό, ο Carvilio γεννήθηκε από τον πρώτο γάμο της ευγενούς, ο οποίος ήταν με συμβόλαιο με τον ευγενή της οικογένειας Sergia, Tito Carvilio. Η δεύτερη κόρη του, Antestia Balbina, προερχόταν από τον δεύτερο γάμο του και φρόντισε τον υπέροχο τάφο, αλλά θάφτηκε αλλού.
Με την πρώτη ματιά, τα σώματα φαίνεται να είναι ταριχευμένα. Αυτό μπερδεύει τους αρχαιολόγους, καθώς η ταρίχευση δεν ήταν πρακτική μεταξύ των μελών της ρωμαϊκής ελίτ της εποχής, που προτιμούσαν να ταφούν μετά την αποτέφρωση.
Και μπορεί να οφείλεται στην επιλογή των δύο αριστοκρατών, πιθανώς οπαδών της λατρείας της Ίσιδας, που ήταν πολύ της μόδας εκείνη την εποχή, όταν ήταν δυνατό, μεταξύ άλλων πολύτιμων ευρημάτων (γιρλάντες λουλουδιών, η κόκκινη περούκα της γυναίκας πλεγμένη με χρυσές κλωστές , καθώς και πολύτιμες ρόμπες), ένα από τα σημαντικότερα και πιο εκπληκτικά κοσμήματα της αρχαίας Ρώμης που έχουν φτάσει μέχρι εμάς.
Στο δάχτυλο του Aebutia βρισκόταν ένα δαχτυλίδι μπάντας εξαιρετικής κατασκευής, που χαροποίησε τους αρχαιολόγους και τους μελετητές όχι τόσο λόγω των υλικών από τα οποία κατασκευάστηκε, αλλά λόγω της μοναδικότητάς του.
Το δαχτυλίδι «Carvilio».
Το χρυσό πλαίσιο έχει μια εσοχή στην οποία έχει παρεμβληθεί ένα λεπτομερές, φαινομενικά σκαλισμένο μικροσκοπικό πορτρέτο. Μάλλον δείχνει τον νεαρό Carvilio Gemello με σπαστά μαλλιά, έντονο βλέμμα, λεπτά χείλη, έντονη μύτη και γυμνό στήθος. Η εκπληκτική μινιατούρα είναι εγκιβωτισμένη σε κρύσταλλο βράχου (υαλικός χαλαζίας, που ορίστηκε από τους αρχαίους Ρωμαίους ως «Acentetus, το χρώμα του καθαρού νερού»), που προσθέτει ένα διαχρονικό βάθος στην έκφραση του αγοριού.
Ο πρόωρος θάνατος του Carvilius, πιθανόν λόγω σηψαιμίας (το μηριαίο οστό είχε σπάσει) ή δηλητηρίασης (όπως υποδηλώνει η συγκέντρωση αρσενικού στις ίνες των μαλλιών), πρέπει να συγκλόνισε βαθιά την αρχόντισσα Aebutia. Σίγουρα ο πόνος και η αγάπη για την Carvilio την οδήγησαν να παραγγείλει το πολύτιμο κόσμημα σε έναν δεξιοτέχνη της αυτοκρατορικής χρυσοχοΐας (ο οποίος, δεδομένης της μεγαλοπρέπειας του ευρήματος, σχεδόν σίγουρα δάνεισε τις υπηρεσίες του στον ίδιο τον αυτοκράτορα).
Το στολίδι θα της επέτρεπε να συνοδεύεται πάντα από τον αγαπημένο της γιο, ακόμα και στο θάνατο. Ωστόσο, το γεγονός ότι το δαχτυλίδι δεν δείχνει ιδιαίτερα σημάδια φθοράς υποδηλώνει ότι ήταν ελάχιστα φορεμένο, ίσως λόγω της ανεκτίμητης αξίας του.
Και ακριβώς τη στιγμή του θανάτου της, από μια περίεργη σύμπτωση, μητέρα και γιος ξαναβρέθηκαν. Αυτή την πολύτιμη λεπτομέρεια έδωσαν τα λουλούδια των νεκρικών στεφάνων, τα οποία ήταν καλά διατηρημένα στους δύο τάφους. Λουλούδια του καλοκαιριού με φρέσκια μυρωδιά, όπως κρίνοι, τριαντάφυλλα και βιολέτες διακοσμούσαν τα ρούχα και τα σώματα των δύο νεκρών, που και οι δύο πέθαναν στην αρχή ενός ζεστού καλοκαιριού. Από τα φυτικά στολίδια προέκυψε και το όνομα με το οποίο είναι γνωστός σήμερα ο αρχαιολογικός χώρος, δηλαδή «Υπόγειο των Γιρλάντες».
Το Δαχτυλίδι του Carvilio, που χωρίστηκε από τον ιδιοκτήτη του μετά από χιλιάδες χρόνια, εκτίθεται τώρα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Palestrina. Το βλέμμα του συνεχίζει να εξερευνά αινιγματικά το πέρασμα του χρόνου, προστατευμένο από τη λάμψη του χαλαζιακού παραθύρου του. Ένα εύρημα εξαιρετικής κατασκευής και ομορφιάς, που όμως, παρά τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τώρα, εξακολουθεί να κρατά πολλά μυστικά.
Αν και οι μελετητές συμφωνούν να αποδώσουν τη σκαλιστή προτομή του δαχτυλιδιού στον νεαρό Carvilio Gemello, υπάρχουν μερικοί που αντιθέτως έχουν αναγνωρίσει τα χαρακτηριστικά μιας μεγαλύτερης γυναίκας με βάση ορισμένα σωματικά χαρακτηριστικά:
Θα μπορούσε λοιπόν το κόσμημα να μνημονεύει έναν στενό συγγενή (ίσως τη μητέρα;) της Aebutia και όχι τον αγαπημένο της γιο;
Οι βεβαιότητες σχετικά με την ταυτότητα του προσώπου μπορούν να κλονιστούν και να ανοίξουν την πόρτα σε νέες υποθέσεις. Αυτό που δεν μας λείπει, ωστόσο, είναι η ευγνωμοσύνη προς τη λεπτεπίλεπτη Aebutia, που χάρισε στον κόσμο ένα ανεκτίμητο κόσμημα, από την ιστορία, όποια κι αν είναι αυτή, συναρπαστική και συναρπαστική.
Παρά τη σημασία της αρχαιολογικής ανακάλυψης, μιας από τις σημαντικότερες στην Ιταλία τα τελευταία 20 χρόνια, η κάλυψη των μέσων ενημέρωσης στη χώρα μας δεν ήταν σχετική.
συμπέρασμα
Ένα ολόγραμμα πριν από 2000 χρόνια αγκυροβολημένο σε ένα χρυσό κόσμημα. Η χρυσή σκιά ενός υποτιθέμενου νεαρού αριστοκράτη φαίνεται να κοιτάζει έξω από το διάφανο σκοτάδι ενός φακού από πέτρινο κρύσταλλο...
Εσωτερικά χτενισμένη σαν μινιατούρα, η πέτρα είναι φακός. Είναι η μαγεία ενός από τα πιο πολύτιμα κομμάτια ρωμαϊκού κοσμήματος που μας έχει φτάσει, το οποίο δημιουργεί ένα ανεκτίμητο μοναδικό κομμάτι - κάποιοι θεωρούν ότι είναι το πιο όμορφο δαχτυλίδι που προέρχεται από την αρχαιότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.