Η Ρωσία θα ξεκινήσει αποστολές LNG όλο το χρόνο μέσω του φορέα εκμετάλλευσης της Αρκτικής
φωτο--Στρατιώτες στέκονται στο 726ο στρατιωτικό κέντρο εκπαίδευσης αεράμυνας κατά τη διάρκεια τελετής παράδοσης των μονάδων πυραυλικών συστημάτων αεράμυνας μικρής εμβέλειας Tor-M2DT της Αρκτικής στο Yeysk της Ρωσίας, 29 Νοεμβρίου 2018.
Η στρατιωτική επέκταση του ΝΑΤΟ στην Αρκτική υπονομεύει την περιφερειακή ασφάλεια και δικαιολογεί αντίμετρα από τη Ρωσία, σύμφωνα με ανώτερο αξιωματούχο του υπουργείου Εξωτερικών.
Σε συνέντευξή του στο RIA Novosti που κυκλοφόρησε την Κυριακή, ο Νικολάι Κορτσούνοφ, Ρώσος πρεσβευτής, εξέφρασε τη λύπη του για τις αυξανόμενες εντάσεις στην Αρκτική που προκαλούνται από αυτό που αποκάλεσε μη εποικοδομητικές πολιτικές των ΗΠΑ και των συμμάχων τους.
Είπε επίσης ότι η ώθηση του ΝΑΤΟ να αγκαλιάσει τη Φινλανδία - η οποία έχει ήδη γίνει πλήρες μέλος της συμμαχίας - και τη Σουηδία δείχνει ότι το μπλοκ υποστηρίζει «ισχυρά σενάρια για την αύξηση της δικής του ασφάλειας στο Βορρά εις βάρος της ασφάλειας άλλων χωρών».
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Korchunov προειδοποίησε ότι η Μόσχα θα απαντήσει στην πρόκληση με «ένα σύνολο απαραίτητων μέτρων, συμπεριλαμβανομένων προληπτικών», λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους που αναφέρονται στην έννοια της εξωτερικής πολιτικής της Ρωσίας και στη στρατηγική της Αρκτικής.
Ταυτόχρονα, ο διπλωμάτης άφησε να εννοηθεί ότι η Ρωσία θα συνεχίσει να προωθεί την αμοιβαία εμπιστοσύνη στην πολική περιοχή για να υποστηρίξει τη σταθερότητα, τη συνεργασία και τον διάλογο.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν ονόμασε την ανάπτυξη της Αρκτικής, μαζί με την Άπω Ανατολή, ως στρατηγική προτεραιότητα της χώρας. Έχει σημειώσει προηγουμένως ότι η περιοχή έχει μεγάλη σημασία για τη Ρωσία όσον αφορά την άμυνα και τους φυσικούς πόρους.
Πέρυσι, ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Jens Stoltenberg δήλωσε ότι η Ρωσία αποτελεί στρατηγική πρόκληση για τη συμμαχία στην Αρκτική, ζητώντας ένα διευρυμένο στρατιωτικό αποτύπωμα στην περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο, η Φινλανδία και η Σουηδία υπέβαλαν αίτηση για ένταξη στο ΝΑΤΟ τον Μάιο του 2022 εν μέσω της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Ενώ το Ελσίνκι έγινε επίσημα μέρος του στρατιωτικού μπλοκ υπό την ηγεσία των ΗΠΑ τον Απρίλιο, η αίτηση της Στοκχόλμης παραμένει μετέωρη. Η Τουρκία και η Ουγγαρία ήταν απρόθυμες να επικυρώσουν την προσφορά λόγω ορισμένων εκκρεμών ζητημάτων στις διμερείς σχέσεις.
Εν τω μεταξύ, Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι η πολιτική της Μόσχας στον μακρινό Βορρά δεν αποτελεί απειλή και προειδοποίησαν ότι η «εισβολή» του ΝΑΤΟ στην περιοχή θα οδηγήσει μόνο σε κλιμάκωση των εντάσεων. Ρωσία έχει επίσης δηλώσει ότι ανέκαθεν επιδίωκε την ειρηνική συνεργασία στην περιοχή· Ωστόσο, είναι έτοιμη να προστατεύσει τα συμφέροντά της και την εδαφική της ακεραιότητα, εάν χρειαστεί.
9 Δεκ, 2023
Οι χειμερινές παραδόσεις στην Ασία θα ξεκινήσουν κατά μήκος της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας τον επόμενο μήνα
Οι χειμερινές παραδόσεις στην Ασία θα ξεκινήσουν κατά μήκος της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας τον επόμενο μήνα
Η Μόσχα σχεδιάζει να ξεκινήσει παραδόσεις LNG όλο το χρόνο στην Ασία μέσω των αρκτικών πλωτών οδών της Ρωσίας, ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ο Sergey Zybko, επικεφαλής του φορέα εκμετάλλευσης της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας (NSR) [της εταιρείας Northern Sea Route ]
Μιλώντας κατά τη διάρκεια του φόρουμ «Αρκτική: παρόν και μέλλον», ο Zybko δήλωσε ότι η έναρξη του πιλοτικού προγράμματος έχει προγραμματιστεί για τον επόμενο μήνα.
"Ξεκινώντας από τον Ιανουάριο, οι μεταφορείς φυσικού αερίου θα κινούνται υπό υποστήριξη παγοθραυστικών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των μηνών που δεν είχαν αποπλεύσει [δεν ταξίδεψαν ] ποτέ πριν - Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο. Αυτό θα σημαίνει πλοήγηση όλο το χρόνο», είπε.
Η ναυσιπλοΐα στο ανατολικό τμήμα της NSR ξεκινά συνήθως τον Ιούνιο και σταματά τον Δεκέμβριο λόγω του παχιού [πυκνού] πάγου. Κατά τη διάρκεια της διακοπής της ναυσιπλοΐας, το ρωσικό LNG παραδίδεται συνήθως στην Ασία μέσω μιας μακρύτερης διαδρομής - μέσω της διώρυγας του Σουέζ και των στενών της Malacca, η οποία μπορεί να διαρκέσει έως και 45 ημέρες σε σύγκριση με 36 ημέρες μέσω της NSR.
Οι ειδικοί σημειώνουν ότι στο αρχικό στάδιο, η ναυσιπλοΐα όλο το χρόνο πιθανότατα θα περιοριστεί σε μια χούφτα δεξαμενόπλοια και θα αποτελέσει μόνο ένα μικρό μερίδιο στις συνολικές εξαγωγές, κυρίως λόγω του ανεπαρκούς αριθμού πυρηνικών παγοθραυστικών αυτή τη στιγμή.
Ωστόσο, οι δοκιμαστικές αποστολές θα καταστήσουν δυνατή την αξιολόγηση του κόστους υποστήριξης παγοθραυστικών για τους μεταφορείς φυσικού αερίου και θα ελέγξουν εάν είναι δυνατόν να συνοδεύσουν ένα καραβάνι πολλών δεξαμενόπλοιων με ένα παγοθραυστικό, λένε οι αναλυτές. Και οι δύο παράγοντες θα επηρεάσουν το τελικό κόστος των αποστολών ΥΦΑ [ LNG].
Οι εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Ασία κατά μήκος της NSR ανήλθαν σε περίπου 3,84 εκατομμύρια τόνους φέτος. Ενώ οι προμήθειες LNG παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες από πέρυσι σε 2,27 εκατομμύρια τόνους, οι παραδόσεις πετρελαίου αυξήθηκαν, κυρίως λόγω των εξαγωγών προς την Κίνα. Οι ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες έστειλαν 1,5 εκατομμύρια τόνους αργού, ή 14 δεξαμενόπλοια, κατά μήκος της NSR το 2023, έναντι μόνο ενός δεξαμενόπλοιου το 2022.
[σχετικό δημοσίευμα: Η Ρωσία παραδίδει το πρώτο LNG στην Κίνα μέσω της Αρκτικής - Reuters]
Το NSR είναι ένας διάδρομος μεταφορών στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ρωσίας που εκτείνεται σε όλο το μήκος των περιοχών της Αρκτικής και της Άπω Ανατολής της Ρωσίας. Η διαδρομή γίνεται σταδιακά ένα σημαντικό εμπορικό πέρασμα για τα εμπορεύματα που αποστέλλονται μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Η γεωγραφία της επιτρέπει τη δραστική μείωση των χρόνων μεταφοράς σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μονοπάτια μέσω των καναλιών του Σουέζ ή του Παναμά. Τα τελευταία οκτώ χρόνια, η Ρωσία έχει αναπτύξει εκτενώς την NSR [Northern Sea Route ] εκσυγχρονίζοντας τις λιμενικές υποδομές, μαζί με τους σιδηροδρομικούς και ποτάμιους διαδρόμους μεταφορών.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών εμπορευματικών μεταφορών μέσω του NSR έφτασε τα 34 εκατομμύρια τόνους το 2022, σημειώνοντας οκταπλάσια αύξηση από το 2015. Οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες υποδομών αναμένεται να ωθήσουν τον κύκλο εργασιών σε πάνω από 80 εκατομμύρια τόνους το 2024.
======================
Κλιμακώνεται η ένταση στην Αρκτική – κορυφαίος Ρώσος ναύαρχος Η Ουάσιγκτον και οι σύμμαχοί της επιδιώκουν να εμποδίσουν την οικονομική δραστηριότητα της Μόσχας στην περιοχή, δήλωσε ο Νικολάι Γεβμένοφ.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια του φόρουμ «Αρκτική: παρόν και μέλλον», ο Zybko δήλωσε ότι η έναρξη του πιλοτικού προγράμματος έχει προγραμματιστεί για τον επόμενο μήνα.
"Ξεκινώντας από τον Ιανουάριο, οι μεταφορείς φυσικού αερίου θα κινούνται υπό υποστήριξη παγοθραυστικών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων των μηνών που δεν είχαν αποπλεύσει [δεν ταξίδεψαν ] ποτέ πριν - Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο. Αυτό θα σημαίνει πλοήγηση όλο το χρόνο», είπε.
Η ναυσιπλοΐα στο ανατολικό τμήμα της NSR ξεκινά συνήθως τον Ιούνιο και σταματά τον Δεκέμβριο λόγω του παχιού [πυκνού] πάγου. Κατά τη διάρκεια της διακοπής της ναυσιπλοΐας, το ρωσικό LNG παραδίδεται συνήθως στην Ασία μέσω μιας μακρύτερης διαδρομής - μέσω της διώρυγας του Σουέζ και των στενών της Malacca, η οποία μπορεί να διαρκέσει έως και 45 ημέρες σε σύγκριση με 36 ημέρες μέσω της NSR.
Οι ειδικοί σημειώνουν ότι στο αρχικό στάδιο, η ναυσιπλοΐα όλο το χρόνο πιθανότατα θα περιοριστεί σε μια χούφτα δεξαμενόπλοια και θα αποτελέσει μόνο ένα μικρό μερίδιο στις συνολικές εξαγωγές, κυρίως λόγω του ανεπαρκούς αριθμού πυρηνικών παγοθραυστικών αυτή τη στιγμή.
Ωστόσο, οι δοκιμαστικές αποστολές θα καταστήσουν δυνατή την αξιολόγηση του κόστους υποστήριξης παγοθραυστικών για τους μεταφορείς φυσικού αερίου και θα ελέγξουν εάν είναι δυνατόν να συνοδεύσουν ένα καραβάνι πολλών δεξαμενόπλοιων με ένα παγοθραυστικό, λένε οι αναλυτές. Και οι δύο παράγοντες θα επηρεάσουν το τελικό κόστος των αποστολών ΥΦΑ [ LNG].
Οι εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Ασία κατά μήκος της NSR ανήλθαν σε περίπου 3,84 εκατομμύρια τόνους φέτος. Ενώ οι προμήθειες LNG παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες από πέρυσι σε 2,27 εκατομμύρια τόνους, οι παραδόσεις πετρελαίου αυξήθηκαν, κυρίως λόγω των εξαγωγών προς την Κίνα. Οι ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες έστειλαν 1,5 εκατομμύρια τόνους αργού, ή 14 δεξαμενόπλοια, κατά μήκος της NSR το 2023, έναντι μόνο ενός δεξαμενόπλοιου το 2022.
[σχετικό δημοσίευμα: Η Ρωσία παραδίδει το πρώτο LNG στην Κίνα μέσω της Αρκτικής - Reuters]
Το NSR είναι ένας διάδρομος μεταφορών στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ρωσίας που εκτείνεται σε όλο το μήκος των περιοχών της Αρκτικής και της Άπω Ανατολής της Ρωσίας. Η διαδρομή γίνεται σταδιακά ένα σημαντικό εμπορικό πέρασμα για τα εμπορεύματα που αποστέλλονται μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Η γεωγραφία της επιτρέπει τη δραστική μείωση των χρόνων μεταφοράς σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μονοπάτια μέσω των καναλιών του Σουέζ ή του Παναμά. Τα τελευταία οκτώ χρόνια, η Ρωσία έχει αναπτύξει εκτενώς την NSR [Northern Sea Route ] εκσυγχρονίζοντας τις λιμενικές υποδομές, μαζί με τους σιδηροδρομικούς και ποτάμιους διαδρόμους μεταφορών.
Ο συνολικός κύκλος εργασιών εμπορευματικών μεταφορών μέσω του NSR έφτασε τα 34 εκατομμύρια τόνους το 2022, σημειώνοντας οκταπλάσια αύξηση από το 2015. Οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες υποδομών αναμένεται να ωθήσουν τον κύκλο εργασιών σε πάνω από 80 εκατομμύρια τόνους το 2024.
======================
Κλιμακώνεται η ένταση στην Αρκτική – κορυφαίος Ρώσος ναύαρχος Η Ουάσιγκτον και οι σύμμαχοί της επιδιώκουν να εμποδίσουν την οικονομική δραστηριότητα της Μόσχας στην περιοχή, δήλωσε ο Νικολάι Γεβμένοφ.
7 Δεκ, 2023
Η Ρωσία αντιμετωπίζει μια αυξανόμενη απειλή για την ασφάλεια στην Αρκτική, δήλωσε την Πέμπτη ο διοικητής του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, ναύαρχος Nikolay Yevmenov. Η απειλή συνδέεται ιδιαίτερα με την «αυξανόμενη ξένη παρουσία» στην περιοχή λόγω της ένταξης της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ, είπε σε φόρουμ της Αρκτικής στην Αγία Πετρούπολη. Πέρυσι, ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ δήλωσε ότι η Ρωσία αποτελεί στρατηγική πρόκληση για τη συμμαχία στην Αρκτική, ζητώντας διευρυμένο στρατιωτικό αποτύπωμα στην περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο, η Φινλανδία και η Σουηδία υπέβαλαν αίτηση για ένταξη στο ΝΑΤΟ τον Μάιο του 2022 μετά την έναρξη της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Ενώ το Ελσίνκι έγινε επίσημα μέρος του στρατιωτικού μπλοκ υπό την ηγεσία των ΗΠΑ τον Απρίλιο, η αίτηση της Στοκχόλμης παραμένει σε αδιέξοδο για τις θέσεις της Τουρκίας και της Ουγγαρίας. Η Μόσχα βλέπει «αρνητικές τάσεις στον τομέα της περιφερειακής ασφάλειας», είπε ο Yevmenov, αναφερόμενος στην Αρκτική. Χαρακτήρισε την ένταξη του Ελσίνκι στο στρατιωτικό μπλοκ υπό την ηγεσία των ΗΠΑ και τις φιλοδοξίες της Στοκχόλμης να ενταχθεί σε αυτό έναν από τους βασικούς παράγοντες που οδηγούν σε τέτοιες αρνητικές εξελίξεις. [σχετικό δημοσίευμα---Η Μόσχα δεσμεύεται για «προληπτικά μέτρα» κατά του ΝΑΤΟ στην Αρκτική] Ο ανταγωνισμός μεταξύ των κορυφαίων παγκόσμιων δυνάμεων για την πρόσβαση στους πόρους στην Αρκτική και στις περιφερειακές οδούς μεταφορών αυξάνεται, προειδοποίησε ο ναύαρχος. «Η συλλογική Δύση εντείνει τις προσπάθειες για να εμποδίσει τις οικονομικές δραστηριότητες της Ρωσίας στην Αρκτική», είπε, προσθέτοντας ότι η Νορβηγία επιδιώκει ιδιαίτερα να απωθήσει τη Ρωσία από το αρχιπέλαγος Spitsbergen, γνωστό και ως Salbard. Ένα νορβηγικό έδαφος, το Spitsbergen [Σπιτσβέργη] έχει ακόμα ρωσική παρουσία με τη μορφή της εταιρείας εξόρυξης [μεταλλευτικής κοινότητας] Arktikugol και της εξορυκτικής κοινότητας του Barentsburg. Η Ρωσία απολαμβάνει ίσο δικαίωμα να ασκεί εμπορικές δραστηριότητες στο αρχιπέλαγος μαζί με άλλα 13 έθνη σύμφωνα με τη Συνθήκη του Σβάλμπαρντ του 1920, η οποία κατέστησε επίσης την περιοχή μια αποστρατιωτικοποιημένη ζώνη ελεύθερου εμπορίου, αναγνωρίζοντας παράλληλα την κυριαρχία της Νορβηγίας σε αυτήν. Η Μόσχα προειδοποίησε τον Σεπτέμβριο ότι η στρατιωτική επέκταση του ΝΑΤΟ στην Αρκτική υπονομεύει την περιφερειακή ασφάλεια. Το μπλοκ υπό την ηγεσία των ΗΠΑ υποστηρίζει «ισχυρά σενάρια για την αύξηση της δικής του ασφάλειας στο Βορρά εις βάρος της ασφάλειας άλλων χωρών», δήλωσε ο ανώτερος Ρώσος διπλωμάτης, Νικολάι Κορτσούνοφ, στο RIA Novosti εκείνη την εποχή. Ο αξιωματούχος προειδοποίησε επίσης ότι η Μόσχα θα απαντήσει στην πρόκληση με «ένα σύνολο απαραίτητων μέτρων, συμπεριλαμβανομένων προληπτικών».
=================
25 Σεπτ 2023
25 Σεπτ 2023
Το ρωσικό θαλάσσιο εμπόριο προβλέπεται να αυξηθεί
Η ναυτιλία της Αρκτικής αποτελεί προτεραιότητα για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας
Η ρωσική ναυτιλία θα συνεχίσει να επεκτείνεται και θα φτάσει τα 29,6 εκατομμύρια τόνους έως το 2026, σημειώνοντας αύξηση 7,3% από το 2022, σύμφωνα με έκθεση του Υπουργείου Οικονομικής Ανάπτυξης.
Την Παρασκευή, το υπουργείο εξέδωσε την πρόβλεψή του για την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της χώρας για το 2024-2026. Σύμφωνα με την πρόβλεψη, ο κύκλος εργασιών των θαλάσσιων φορτίων αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια. Το 2023, η εσωτερική εμπορευματική κίνηση προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2,4% ή 119,2 εκατομμύρια τόνους.
Η Ρωσία αυξάνει σταθερά τις θαλάσσιες μεταφορές φορτίων, ιδιαίτερα μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας (NSR). Η NSR, η οποία εκτείνεται σε όλο το μήκος των περιοχών της Αρκτικής και της Άπω Ανατολής της Ρωσίας, αναμένεται να γίνει μια σημαντική εμπορική διαδρομή για τα εμπορεύματα που αποστέλλονται μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Η θαλάσσια διαδρομή της Αρκτικής θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τους χρόνους μεταφοράς, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές διαδρομές μέσω των καναλιών του Σουέζ ή του Παναμά. Στη σοβιετική εποχή, χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την προμήθεια αγαθών σε απομονωμένους οικισμούς στην Αρκτική.
Σύμφωνα με τον προγραμματιστή [εταιρεία ανάπτυξης] NSR Rosatom, ο κύκλος εργασιών φορτίου στη διαδρομή αναμένεται να δει "εκρηκτική ανάπτυξη" στο εγγύς μέλλον.
-------------
13 Σεπτ 2023
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας [Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή ] είναι πλέον μια σημαντική διεθνής ναυτιλιακή αρτηρία, λέει ο υπουργός στο RT
Ο κύκλος εργασιών των εμπορευματικών μεταφορών μέσω των υδάτων της Αρκτικής της Ρωσίας αναμένεται να φτάσει τα 80 εκατομμύρια τόνους το επόμενο έτος, λέει ο Aleksey Chekunkov [Τσεκουνκόφ]
Ο Aleksey Chekunkov, υπουργός για την ανάπτυξη της Άπω Ανατολής και της Αρκτικής, αποκάλυψε στο RT την Τετάρτη ότι παρά τις κυρώσεις που επηρεάζουν τα ναυπηγικά έργα, η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας (NSR) στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ρωσίας στα ύδατα της Αρκτικής βιώνει μια άνευ προηγουμένου αύξηση της ανάπτυξης.
Ο Τσεκουνκόφ τόνισε ότι ο κύκλος εργασιών των εμπορευματικών μεταφορών [εμπορευματικός τζίρος ] μέσω αυτού του ζωτικού διαδρόμου μεταφορών εκτοξεύτηκε στα 34 εκατομμύρια τόνους ετησίως το 2022, σημειώνοντας οκταπλάσια αύξηση από το 2015. Επιπλέον, αναμένει ότι οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες υποδομών θα ωθήσουν αυτόν τον κύκλο εργασιών να ξεπεράσει τα 80 εκατομμύρια τόνους έως το 2024.
«Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας έχει ήδη γίνει μια πλήρης διεθνής αρτηρία. Μπορεί ήδη να θεωρηθεί παγκόσμιος διάδρομος μεταφορών. Ένα μεγάλο μέρος της παγκόσμιας οικονομίας εξαρτάται από αυτό· Όλες οι χώρες που παραλαμβάνουν το υγροποιημένο φυσικό μας αέριο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σήμερα θεωρούνται «μη φιλικές»... Η ένταση της ναυτιλίας θα αυξηθεί πολλές φορές τα επόμενα επτά χρόνια ", δήλωσε ο υπουργός, μιλώντας στο περιθώριο του Ανατολικού Οικονομικού Φόρουμ στο Βλαδιβοστόκ.
Ο Τσεκουνκόφ τόνισε ότι ο διάδρομος δεν πρέπει να θεωρηθεί ως απάντηση της Ρωσίας στις δυτικές κυρώσεις, αλλά είναι μια παγκόσμια «διαδρομή για τη μεταφορά αγαθών, τα οποία ήδη παράγουμε ή σύντομα θα αρχίσουμε να παράγουμε».
"Η πλωτή μονάδα υγροποίησης, το Arctic LNG 2, θα παράγει 10 εκατομμύρια τόνους ΥΦΑ [ LNG] ετησίως. Για να μεταφέρουμε αυτό το αέριο μέσω του πάγου, χρειαζόμαστε τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας· χρειαζόμαστε μεταφορείς LNG κατηγορίας πάγου, λιμάνια, συστήματα πλοήγησης και ελέγχου. Το έργο Vostok Oil ξεκινά, τα έργα παραγωγής άνθρακα και μεταλλεύματος συνεχίζουν να επεκτείνονται - όλες αυτές οι επιχειρήσεις θα παράγουν 100 εκατομμύρια τόνους έως το 2026 και 200 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2030-2031. Γι' αυτό είναι όλη αυτή η υποδομή που ονομάζουμε Διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας», εξήγησε.
Ο Τσεκουνκόφ σημείωσε ότι ενώ οι δυτικές κυρώσεις ήταν «μια πρόκληση» για την κατασκευή πλοίων που πρόκειται να λειτουργήσουν [να εκμεταλλευτούν] την NSR, η Ρωσία έχει ήδη καταφέρει να αντικαταστήσει το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού και των τεχνολογιών που εισήγαγε από τη Δύση με εγχώριες εναλλακτικές λύσεις.
«Ξεπερνάμε αυτή την πρόκληση. Τον Απρίλιο, εγκρίναμε μια πρόσθετη διάταξη στο αναπτυξιακό μας σχέδιο για το NSR αφιερωμένη στη δημιουργία εγχώριων τεχνολογιών για εξοπλισμό επί του πλοίου. Προβλέπει 18 δισεκατομμύρια ρούβλια (187 εκατομμύρια δολάρια) επενδύσεων προϋπολογισμού για την υποκατάσταση των εισαγωγών αυτών των τεχνολογιών. Όσον αφορά τα παγοθραυστικά, σχεδόν το 100% της παραγωγής είναι ήδη εντοπισμένο», δήλωσε ο υπουργός.
Εν τω μεταξύ, σημείωσε ότι η Ρωσία έχει λάβει πολλές προτάσεις από ξένους εταίρους για συμμετοχή στα ναυπηγικά της έργα, κυρίως από την Ινδία. Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει [ναυπηγήσει] πάνω από 100 πλοία κατηγορίας πάγου μέχρι το 2030 και απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις.
"Η Ινδία, ως μεγάλη ναυτιλιακή και ναυπηγική δύναμη, όπως και η Ρωσία, ενδιαφέρεται έντονα για τη συνεργασία με τη Ρωσία στο βορρά, για τη χρήση της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας ως εναλλακτικού διαδρόμου μεταφορών, για την απόκτηση δεξιοτήτων πλοήγησης στην Αρκτική, τη συμμετοχή σε κοινά ναυπηγικά έργα και όχι μόνο για φορτηγά πλοία αλλά και για μη πυρηνικά παγοθραυστικά", δήλωσε ο υπουργός.
Τόνισε, ωστόσο, ότι «η υποδομή NSR θα εξακολουθεί να είναι ρωσικής προέλευσης, αλλά η τεχνολογία και τα αγαθά μπορεί να προέρχονται από φιλικά κράτη».
==================
Η Μόσχα υπόσχεται «προληπτικά μέτρα» κατά του ΝΑΤΟ στην Αρκτική
Η ρωσική ναυτιλία θα συνεχίσει να επεκτείνεται και θα φτάσει τα 29,6 εκατομμύρια τόνους έως το 2026, σημειώνοντας αύξηση 7,3% από το 2022, σύμφωνα με έκθεση του Υπουργείου Οικονομικής Ανάπτυξης.
Την Παρασκευή, το υπουργείο εξέδωσε την πρόβλεψή του για την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της χώρας για το 2024-2026. Σύμφωνα με την πρόβλεψη, ο κύκλος εργασιών των θαλάσσιων φορτίων αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια. Το 2023, η εσωτερική εμπορευματική κίνηση προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2,4% ή 119,2 εκατομμύρια τόνους.
Η Ρωσία αυξάνει σταθερά τις θαλάσσιες μεταφορές φορτίων, ιδιαίτερα μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας (NSR). Η NSR, η οποία εκτείνεται σε όλο το μήκος των περιοχών της Αρκτικής και της Άπω Ανατολής της Ρωσίας, αναμένεται να γίνει μια σημαντική εμπορική διαδρομή για τα εμπορεύματα που αποστέλλονται μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Η θαλάσσια διαδρομή της Αρκτικής θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τους χρόνους μεταφοράς, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές διαδρομές μέσω των καναλιών του Σουέζ ή του Παναμά. Στη σοβιετική εποχή, χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την προμήθεια αγαθών σε απομονωμένους οικισμούς στην Αρκτική.
Σύμφωνα με τον προγραμματιστή [εταιρεία ανάπτυξης] NSR Rosatom, ο κύκλος εργασιών φορτίου στη διαδρομή αναμένεται να δει "εκρηκτική ανάπτυξη" στο εγγύς μέλλον.
-------------
13 Σεπτ 2023
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας [Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή ] είναι πλέον μια σημαντική διεθνής ναυτιλιακή αρτηρία, λέει ο υπουργός στο RT
Ο κύκλος εργασιών των εμπορευματικών μεταφορών μέσω των υδάτων της Αρκτικής της Ρωσίας αναμένεται να φτάσει τα 80 εκατομμύρια τόνους το επόμενο έτος, λέει ο Aleksey Chekunkov [Τσεκουνκόφ]
Ο Aleksey Chekunkov, υπουργός για την ανάπτυξη της Άπω Ανατολής και της Αρκτικής, αποκάλυψε στο RT την Τετάρτη ότι παρά τις κυρώσεις που επηρεάζουν τα ναυπηγικά έργα, η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας (NSR) στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ρωσίας στα ύδατα της Αρκτικής βιώνει μια άνευ προηγουμένου αύξηση της ανάπτυξης.
Ο Τσεκουνκόφ τόνισε ότι ο κύκλος εργασιών των εμπορευματικών μεταφορών [εμπορευματικός τζίρος ] μέσω αυτού του ζωτικού διαδρόμου μεταφορών εκτοξεύτηκε στα 34 εκατομμύρια τόνους ετησίως το 2022, σημειώνοντας οκταπλάσια αύξηση από το 2015. Επιπλέον, αναμένει ότι οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες υποδομών θα ωθήσουν αυτόν τον κύκλο εργασιών να ξεπεράσει τα 80 εκατομμύρια τόνους έως το 2024.
«Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας έχει ήδη γίνει μια πλήρης διεθνής αρτηρία. Μπορεί ήδη να θεωρηθεί παγκόσμιος διάδρομος μεταφορών. Ένα μεγάλο μέρος της παγκόσμιας οικονομίας εξαρτάται από αυτό· Όλες οι χώρες που παραλαμβάνουν το υγροποιημένο φυσικό μας αέριο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σήμερα θεωρούνται «μη φιλικές»... Η ένταση της ναυτιλίας θα αυξηθεί πολλές φορές τα επόμενα επτά χρόνια ", δήλωσε ο υπουργός, μιλώντας στο περιθώριο του Ανατολικού Οικονομικού Φόρουμ στο Βλαδιβοστόκ.
Ο Τσεκουνκόφ τόνισε ότι ο διάδρομος δεν πρέπει να θεωρηθεί ως απάντηση της Ρωσίας στις δυτικές κυρώσεις, αλλά είναι μια παγκόσμια «διαδρομή για τη μεταφορά αγαθών, τα οποία ήδη παράγουμε ή σύντομα θα αρχίσουμε να παράγουμε».
"Η πλωτή μονάδα υγροποίησης, το Arctic LNG 2, θα παράγει 10 εκατομμύρια τόνους ΥΦΑ [ LNG] ετησίως. Για να μεταφέρουμε αυτό το αέριο μέσω του πάγου, χρειαζόμαστε τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας· χρειαζόμαστε μεταφορείς LNG κατηγορίας πάγου, λιμάνια, συστήματα πλοήγησης και ελέγχου. Το έργο Vostok Oil ξεκινά, τα έργα παραγωγής άνθρακα και μεταλλεύματος συνεχίζουν να επεκτείνονται - όλες αυτές οι επιχειρήσεις θα παράγουν 100 εκατομμύρια τόνους έως το 2026 και 200 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2030-2031. Γι' αυτό είναι όλη αυτή η υποδομή που ονομάζουμε Διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας», εξήγησε.
Ο Τσεκουνκόφ σημείωσε ότι ενώ οι δυτικές κυρώσεις ήταν «μια πρόκληση» για την κατασκευή πλοίων που πρόκειται να λειτουργήσουν [να εκμεταλλευτούν] την NSR, η Ρωσία έχει ήδη καταφέρει να αντικαταστήσει το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού και των τεχνολογιών που εισήγαγε από τη Δύση με εγχώριες εναλλακτικές λύσεις.
«Ξεπερνάμε αυτή την πρόκληση. Τον Απρίλιο, εγκρίναμε μια πρόσθετη διάταξη στο αναπτυξιακό μας σχέδιο για το NSR αφιερωμένη στη δημιουργία εγχώριων τεχνολογιών για εξοπλισμό επί του πλοίου. Προβλέπει 18 δισεκατομμύρια ρούβλια (187 εκατομμύρια δολάρια) επενδύσεων προϋπολογισμού για την υποκατάσταση των εισαγωγών αυτών των τεχνολογιών. Όσον αφορά τα παγοθραυστικά, σχεδόν το 100% της παραγωγής είναι ήδη εντοπισμένο», δήλωσε ο υπουργός.
Εν τω μεταξύ, σημείωσε ότι η Ρωσία έχει λάβει πολλές προτάσεις από ξένους εταίρους για συμμετοχή στα ναυπηγικά της έργα, κυρίως από την Ινδία. Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει [ναυπηγήσει] πάνω από 100 πλοία κατηγορίας πάγου μέχρι το 2030 και απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις.
"Η Ινδία, ως μεγάλη ναυτιλιακή και ναυπηγική δύναμη, όπως και η Ρωσία, ενδιαφέρεται έντονα για τη συνεργασία με τη Ρωσία στο βορρά, για τη χρήση της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας ως εναλλακτικού διαδρόμου μεταφορών, για την απόκτηση δεξιοτήτων πλοήγησης στην Αρκτική, τη συμμετοχή σε κοινά ναυπηγικά έργα και όχι μόνο για φορτηγά πλοία αλλά και για μη πυρηνικά παγοθραυστικά", δήλωσε ο υπουργός.
Τόνισε, ωστόσο, ότι «η υποδομή NSR θα εξακολουθεί να είναι ρωσικής προέλευσης, αλλά η τεχνολογία και τα αγαθά μπορεί να προέρχονται από φιλικά κράτη».
==================
Η Μόσχα υπόσχεται «προληπτικά μέτρα» κατά του ΝΑΤΟ στην Αρκτική
17 Σεπ, 2023
Τα σχέδια του μπλοκ στον μακρινό Βορρά θα διαταράξουν την περιφερειακή ισορροπία, δήλωσε κορυφαίος Ρώσος πρεσβευτής
Τα σχέδια του μπλοκ στον μακρινό Βορρά θα διαταράξουν την περιφερειακή ισορροπία, δήλωσε κορυφαίος Ρώσος πρεσβευτής
φωτο--Στρατιώτες στέκονται στο 726ο στρατιωτικό κέντρο εκπαίδευσης αεράμυνας κατά τη διάρκεια τελετής παράδοσης των μονάδων πυραυλικών συστημάτων αεράμυνας μικρής εμβέλειας Tor-M2DT της Αρκτικής στο Yeysk της Ρωσίας, 29 Νοεμβρίου 2018.
Η στρατιωτική επέκταση του ΝΑΤΟ στην Αρκτική υπονομεύει την περιφερειακή ασφάλεια και δικαιολογεί αντίμετρα από τη Ρωσία, σύμφωνα με ανώτερο αξιωματούχο του υπουργείου Εξωτερικών.
Σε συνέντευξή του στο RIA Novosti που κυκλοφόρησε την Κυριακή, ο Νικολάι Κορτσούνοφ, Ρώσος πρεσβευτής, εξέφρασε τη λύπη του για τις αυξανόμενες εντάσεις στην Αρκτική που προκαλούνται από αυτό που αποκάλεσε μη εποικοδομητικές πολιτικές των ΗΠΑ και των συμμάχων τους.
Είπε επίσης ότι η ώθηση του ΝΑΤΟ να αγκαλιάσει τη Φινλανδία - η οποία έχει ήδη γίνει πλήρες μέλος της συμμαχίας - και τη Σουηδία δείχνει ότι το μπλοκ υποστηρίζει «ισχυρά σενάρια για την αύξηση της δικής του ασφάλειας στο Βορρά εις βάρος της ασφάλειας άλλων χωρών».
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Korchunov προειδοποίησε ότι η Μόσχα θα απαντήσει στην πρόκληση με «ένα σύνολο απαραίτητων μέτρων, συμπεριλαμβανομένων προληπτικών», λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους που αναφέρονται στην έννοια της εξωτερικής πολιτικής της Ρωσίας και στη στρατηγική της Αρκτικής.
Ταυτόχρονα, ο διπλωμάτης άφησε να εννοηθεί ότι η Ρωσία θα συνεχίσει να προωθεί την αμοιβαία εμπιστοσύνη στην πολική περιοχή για να υποστηρίξει τη σταθερότητα, τη συνεργασία και τον διάλογο.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν ονόμασε την ανάπτυξη της Αρκτικής, μαζί με την Άπω Ανατολή, ως στρατηγική προτεραιότητα της χώρας. Έχει σημειώσει προηγουμένως ότι η περιοχή έχει μεγάλη σημασία για τη Ρωσία όσον αφορά την άμυνα και τους φυσικούς πόρους.
Πέρυσι, ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Jens Stoltenberg δήλωσε ότι η Ρωσία αποτελεί στρατηγική πρόκληση για τη συμμαχία στην Αρκτική, ζητώντας ένα διευρυμένο στρατιωτικό αποτύπωμα στην περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο, η Φινλανδία και η Σουηδία υπέβαλαν αίτηση για ένταξη στο ΝΑΤΟ τον Μάιο του 2022 εν μέσω της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Ενώ το Ελσίνκι έγινε επίσημα μέρος του στρατιωτικού μπλοκ υπό την ηγεσία των ΗΠΑ τον Απρίλιο, η αίτηση της Στοκχόλμης παραμένει μετέωρη. Η Τουρκία και η Ουγγαρία ήταν απρόθυμες να επικυρώσουν την προσφορά λόγω ορισμένων εκκρεμών ζητημάτων στις διμερείς σχέσεις.
Εν τω μεταξύ, Ρώσοι αξιωματούχοι έχουν επανειλημμένα δηλώσει ότι η πολιτική της Μόσχας στον μακρινό Βορρά δεν αποτελεί απειλή και προειδοποίησαν ότι η «εισβολή» του ΝΑΤΟ στην περιοχή θα οδηγήσει μόνο σε κλιμάκωση των εντάσεων. Ρωσία έχει επίσης δηλώσει ότι ανέκαθεν επιδίωκε την ειρηνική συνεργασία στην περιοχή· Ωστόσο, είναι έτοιμη να προστατεύσει τα συμφέροντά της και την εδαφική της ακεραιότητα, εάν χρειαστεί.
----------------
Το οικονομικό μέλλον της Ρωσίας βρίσκεται στην Αρκτική
Aleksey Chekunkov--υπουργός για την ανάπτυξη της Άπω Ανατολής και της Αρκτικής
Ο Τσεκούνκοφ σημείωσε ότι πολλοί από τους ξένους εταίρους της Ρωσίας εκφράζουν ενδιαφέρον να ενταχθούν στη χώρα στην ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής, αλλά προειδοποίησε ότι τέτοιες συνεργασίες πρέπει να γίνουν σήμερα, καθώς σε δέκα χρόνια μπορεί να είναι πολύ αργά.
« Όσοι αναγκάζονται να καθυστερήσουν τη συνεργασία τους με τη Ρωσία για πολιτικούς λόγους θα το μετανιώσουν αύριο. Η Κίνα, η Ινδία και η Μέση Ανατολή, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία συνεργάζονται ενεργά μαζί μας. Αυτές οι χώρες θα είναι οι δικαιούχοι της ανάπτυξης της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού τα επόμενα δέκα χρόνια. Τα επόμενα δέκα χρόνια θα γίνει ένας παγκόσμιος μεταφορικός διάδρομος όπου μόνο όσοι μπορούν να συνεργαστούν μαζί μας σήμερα θα μπορούν να πάνε », δήλωσε.
Ο υπουργός είπε ότι οι δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία είχαν θετικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της Αρκτικής. Παρομοίασε τις κυρώσεις με μια « ασθένεια στο ανθρώπινο σώμα, η οποία προκαλεί μια ανοσολογική αντίδραση και τόνισε ότι «η ρωσική οικονομία περνά αυτή την ανοσολογική αντίδραση με αξιοπρέπεια. ”
« Δεν έχουμε καν σκοντάψει. Ο ρυθμός των νέων επενδύσεων έχει αυξηθεί. Ενώ είχαμε 248 επενδυτικά έργα το 2021, ο αριθμός έφτασε τα 260 το 2022, ενώ ξεκίνησαν πάνω από 50 νέες επιχειρήσεις. Ορισμένα έργα απαιτούσαν αλλαγές… αλλά οι εταιρείες μπόρεσαν να προσαρμοστούν. Συνολικά, μας έκανε πιο δυνατούς, μας έκανε πιο αυτάρκεις, έδωσε στη βιομηχανία την ώθηση να χτίσει αυτό που αγοράζουμε εδώ και δέκα χρόνια », δήλωσε.
« Όσοι αναγκάζονται να καθυστερήσουν τη συνεργασία τους με τη Ρωσία για πολιτικούς λόγους θα το μετανιώσουν αύριο. Η Κίνα, η Ινδία και η Μέση Ανατολή, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία συνεργάζονται ενεργά μαζί μας. Αυτές οι χώρες θα είναι οι δικαιούχοι της ανάπτυξης της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού τα επόμενα δέκα χρόνια. Τα επόμενα δέκα χρόνια θα γίνει ένας παγκόσμιος μεταφορικός διάδρομος όπου μόνο όσοι μπορούν να συνεργαστούν μαζί μας σήμερα θα μπορούν να πάνε », δήλωσε.
Ο υπουργός είπε ότι οι δυτικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία είχαν θετικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της Αρκτικής. Παρομοίασε τις κυρώσεις με μια « ασθένεια στο ανθρώπινο σώμα, η οποία προκαλεί μια ανοσολογική αντίδραση και τόνισε ότι «η ρωσική οικονομία περνά αυτή την ανοσολογική αντίδραση με αξιοπρέπεια. ”
« Δεν έχουμε καν σκοντάψει. Ο ρυθμός των νέων επενδύσεων έχει αυξηθεί. Ενώ είχαμε 248 επενδυτικά έργα το 2021, ο αριθμός έφτασε τα 260 το 2022, ενώ ξεκίνησαν πάνω από 50 νέες επιχειρήσεις. Ορισμένα έργα απαιτούσαν αλλαγές… αλλά οι εταιρείες μπόρεσαν να προσαρμοστούν. Συνολικά, μας έκανε πιο δυνατούς, μας έκανε πιο αυτάρκεις, έδωσε στη βιομηχανία την ώθηση να χτίσει αυτό που αγοράζουμε εδώ και δέκα χρόνια », δήλωσε.
-----------------------------
14-5-23
Η Ρωσία θα μπορούσε να τερματίσει τη συμμετοχή της στο Αρκτικό Συμβούλιο εάν τα δυτικά κράτη μέλη κάνουν διακρίσεις εναντίον της, προειδοποίησε το υπουργείο Εξωτερικών της χώρας. Ο Νικολάι Κορτσούνοφ, γενικός πρεσβευτής και ανώτερος εκπρόσωπος της Μόσχας στον οργανισμό, σημείωσε ότι ο ρόλος και η αποτελεσματικότητα της ομάδας έχουν μειωθεί τελευταία λόγω των πολιτικών που ακολουθούνται από τις δυτικές δυνάμεις.Σε συνέντευξή του στο ρωσικό μέσο TASS που δημοσιεύθηκε την Κυριακή, ο Κορτσούνοφ είπε ότι εάν η Νορβηγία, η οποία έγινε πρόεδρος του Συμβουλίου την Πέμπτη, επιλέξει να μην καλέσει τη Ρωσία να συμμετάσχει στις δραστηριότητές της, αυτό θα συνιστούσε παραβίαση των δικαιωμάτων της Ρωσίας.
« Σε αυτή την περίπτωση, δύσκολα θα είναι δυνατή η συνέχιση της συμμετοχής της χώρας μας στις δραστηριότητες αυτού του οργανισμού », διευκρίνισε ο διπλωμάτης.
Μετά την έναρξη της στρατιωτικής εκστρατείας της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας τον περασμένο Φεβρουάριο, τα άλλα μέλη του διακυβερνητικού οργάνου, που περιλαμβάνει τον Καναδά, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Ισλανδία, τη Σουηδία και τις ΗΠΑ, ουσιαστικά διέκοψαν κάθε επαφή με τη Μόσχα και πάγωσαν πάνω από εκατό κοινά έργα.
Στη συνέντευξή του, ο Korchunov προειδοποίησε ότι η αυξανόμενη επιμονή των δυτικών χωρών στην αντιπαράθεση και την επιδίωξη των δικών τους συμφερόντων σε βάρος των συμφερόντων άλλων εθνών στην Αρκτική θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε κλιμάκωση.
Ανέφερε την « επέκταση » του ΝΑΤΟ στην περιοχή, στην οποία πραγματοποιήθηκαν ολοένα και περισσότερες στρατιωτικές ασκήσεις πρόσφατα.
Ο αξιωματούχος σημείωσε επίσης την αποδυνάμωση του ρόλου του Συμβουλίου και τη μείωση της αποτελεσματικότητας, προσθέτοντας ότι η Ρωσία συμμετέχει « σε ενεργό διάλογο σε διάφορες μορφές με άλλες χώρες και οργανισμούς. Ο Κορτσούνοφ επεσήμανε ότι η Μόσχα θα συνεργαστεί με εποικοδομητικούς εταίρους.
Αποκάλυψε επίσης τα σχέδια της Μόσχας να θέσει ζητήματα της Αρκτικής στην ατζέντα άλλων διεθνών οντοτήτων, επικαλούμενος ενδιαφέρον μεταξύ των μελών των BRICS και του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO).
Μεταξύ των προτεραιοτήτων της Ρωσίας στην περιοχή είναι η ανάπτυξη των βόρειων ναυτιλιακών διαδρομών που συνδέουν τις ασιατικές οικονομικές δυνάμεις με τις ευρωπαϊκές αγορές, τόνισε ο Κορτσούνοφ.
Μιλώντας στο RT στις αρχές Απριλίου, ο Ρώσος υπουργός αρμόδιος για την ανάπτυξη της Αρκτικής, Aleksey Chekunkov, θρηνούσε ότι « μονόπλευρες εχθρικές ενέργειες » από τα άλλα μέλη του Αρκτικού Συμβουλίου και η έλλειψη συνεργασίας θα μπορούσαν να « αποσταθεροποιήσουν την Αρκτική » και να οδηγήσουν σε χάος.
Εκτός από τη Ρωσία και τη Νορβηγία, το Αρκτικό Συμβούλιο περιλαμβάνει επίσης τον Καναδά, τη Δανία, τη Φινλανδία, την Ισλανδία, τη Σουηδία και τις ΗΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.