16 Ιουν, 2023
Εννέα άνδρες συνελήφθησαν μετά τη βύθιση ενός βαριά φορτωμένου πλοίου στη Μεσόγειο Θάλασσα
φωτο-- Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή
Οι ελληνικές αρχές συνέλαβαν εννέα Αιγύπτιους άνδρες για φερόμενη παράνομη διακίνηση μεταναστών σε αλιευτικό σκάφος που βυθίστηκε στα ανοικτά των ακτών της χώρας την Τετάρτη, σκοτώνοντας τουλάχιστον 78 ανθρώπους. Ωστόσο, οι αρχές πιστεύουν ότι πάνω από 600 άνθρωποι επέβαιναν στο σκάφος όταν βυθίστηκε.
Οι ύποπτοι πιστεύεται ότι οργάνωσαν το μοιραίο ταξίδι επειδή η διαδρομή του πλοίου ξεκίνησε από την Αίγυπτο. Στη συνέχεια έκανε μια στάση στη Λιβύη, έναν σημαντικό διάδρομο εμπορίας ανθρώπων μετά την υποστηριζόμενη από τη Δύση εκδίωξη του Μουαμάρ Καντάφι το 2011, για να φέρει-- επιβιβάσει τους μετανάστες στο πλοίο. Το βαριά φορτωμένο πλοίο συνέχισε στη συνέχεια προς την Ιταλία, ανέφερε η ελληνική τηλεόραση ΕΡΤ, επικαλούμενη μαρτυρίες επιζώντων.
Υπήρξαν αντικρουόμενες αναφορές σχετικά με το αν ο καπετάνιος του πλοίου ήταν μεταξύ των νεκρών ή ήταν ένας από τους συλληφθέντες.
Μέχρι στιγμής, 104 επιβάτες έχουν διασωθεί και μεταφερθεί στη νότια πόλη της Καλαμάτας. Ενώ ο ακριβής αριθμός των αγνοουμένων είναι άγνωστος, τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι 568 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται με βάση επίσημες εκτιμήσεις και μαρτυρίες από επιζώντες.
Η ΕΡΤ ανέφερε την Παρασκευή ότι οι επιζώντες θα φιλοξενηθούν σε κέντρο υποδοχής και ταυτοποίησης στη Μαλακάσα, ενώ οι ανήλικοι ανάμεσά τους θα μεταφερθούν σε κέντρα ανηλίκων.
Οι ελληνικές αρχές κατηγορούνται ότι δεν ενήργησαν αρκετά γρήγορα για να διασώσουν τους μετανάστες την Τετάρτη. Η Alarm Phone, μια αυτοοργανωμένη τηλεφωνική γραμμή για τους ανθρώπους που διασχίζουν τη Μεσόγειο Θάλασσα προς την Ευρώπη, δήλωσε ότι είχε ειδοποιήσει την Ελληνική Ακτοφυλακή για το σκάφος που κινδύνευε τη νύχτα πριν βυθιστεί.
Ωστόσο, ο Ηλίας Σιακανδάρης, κυβερνητικός εκπρόσωπος, δήλωσε στην ΕΡΤ ότι η ακτοφυλακή πλησίασε το υπερπλήρες πλοίο γύρω στις 10 μ.μ. τοπική ώρα, αλλά παρέμεινε σε απόσταση αφού το σκάφος απέρριψε βοήθεια.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής, Frontex, ανέφερε ότι ο αριθμός των μεταναστών που διασχίζουν την κεντρική Μεσόγειο υπερδιπλασιάστηκε τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022.
«Μέχρι στιγμής φέτος, η Κεντρική Μεσόγειος παραμένει η πιο ενεργή διαδρομή προς την ΕΕ, με περισσότερες από 50.300 ανιχνεύσεις τον Ιανουάριο-Μάιο να έχουν αναφερθεί από τις εθνικές αρχές», ανέφερε η Frontex την Παρασκευή. Η Αλγερία, η Αίγυπτος, η Λιβύη, η Τυνησία, η Μάλτα και η Ιταλία αποτελούν τη διαδρομή της Κεντρικής Μεσογείου.
Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ), σχεδόν 3.800 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στις μεταναστευτικές οδούς εντός και από την περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής το 2022, 11% περισσότεροι από το προηγούμενο έτος.
Εννέα άνδρες συνελήφθησαν μετά τη βύθιση ενός βαριά φορτωμένου πλοίου στη Μεσόγειο Θάλασσα
φωτο-- Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή
Οι ελληνικές αρχές συνέλαβαν εννέα Αιγύπτιους άνδρες για φερόμενη παράνομη διακίνηση μεταναστών σε αλιευτικό σκάφος που βυθίστηκε στα ανοικτά των ακτών της χώρας την Τετάρτη, σκοτώνοντας τουλάχιστον 78 ανθρώπους. Ωστόσο, οι αρχές πιστεύουν ότι πάνω από 600 άνθρωποι επέβαιναν στο σκάφος όταν βυθίστηκε.
Οι ύποπτοι πιστεύεται ότι οργάνωσαν το μοιραίο ταξίδι επειδή η διαδρομή του πλοίου ξεκίνησε από την Αίγυπτο. Στη συνέχεια έκανε μια στάση στη Λιβύη, έναν σημαντικό διάδρομο εμπορίας ανθρώπων μετά την υποστηριζόμενη από τη Δύση εκδίωξη του Μουαμάρ Καντάφι το 2011, για να φέρει-- επιβιβάσει τους μετανάστες στο πλοίο. Το βαριά φορτωμένο πλοίο συνέχισε στη συνέχεια προς την Ιταλία, ανέφερε η ελληνική τηλεόραση ΕΡΤ, επικαλούμενη μαρτυρίες επιζώντων.
Υπήρξαν αντικρουόμενες αναφορές σχετικά με το αν ο καπετάνιος του πλοίου ήταν μεταξύ των νεκρών ή ήταν ένας από τους συλληφθέντες.
Μέχρι στιγμής, 104 επιβάτες έχουν διασωθεί και μεταφερθεί στη νότια πόλη της Καλαμάτας. Ενώ ο ακριβής αριθμός των αγνοουμένων είναι άγνωστος, τα τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι 568 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται με βάση επίσημες εκτιμήσεις και μαρτυρίες από επιζώντες.
Η ΕΡΤ ανέφερε την Παρασκευή ότι οι επιζώντες θα φιλοξενηθούν σε κέντρο υποδοχής και ταυτοποίησης στη Μαλακάσα, ενώ οι ανήλικοι ανάμεσά τους θα μεταφερθούν σε κέντρα ανηλίκων.
Οι ελληνικές αρχές κατηγορούνται ότι δεν ενήργησαν αρκετά γρήγορα για να διασώσουν τους μετανάστες την Τετάρτη. Η Alarm Phone, μια αυτοοργανωμένη τηλεφωνική γραμμή για τους ανθρώπους που διασχίζουν τη Μεσόγειο Θάλασσα προς την Ευρώπη, δήλωσε ότι είχε ειδοποιήσει την Ελληνική Ακτοφυλακή για το σκάφος που κινδύνευε τη νύχτα πριν βυθιστεί.
Ωστόσο, ο Ηλίας Σιακανδάρης, κυβερνητικός εκπρόσωπος, δήλωσε στην ΕΡΤ ότι η ακτοφυλακή πλησίασε το υπερπλήρες πλοίο γύρω στις 10 μ.μ. τοπική ώρα, αλλά παρέμεινε σε απόσταση αφού το σκάφος απέρριψε βοήθεια.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής, Frontex, ανέφερε ότι ο αριθμός των μεταναστών που διασχίζουν την κεντρική Μεσόγειο υπερδιπλασιάστηκε τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022.
«Μέχρι στιγμής φέτος, η Κεντρική Μεσόγειος παραμένει η πιο ενεργή διαδρομή προς την ΕΕ, με περισσότερες από 50.300 ανιχνεύσεις τον Ιανουάριο-Μάιο να έχουν αναφερθεί από τις εθνικές αρχές», ανέφερε η Frontex την Παρασκευή. Η Αλγερία, η Αίγυπτος, η Λιβύη, η Τυνησία, η Μάλτα και η Ιταλία αποτελούν τη διαδρομή της Κεντρικής Μεσογείου.
Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ), σχεδόν 3.800 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στις μεταναστευτικές οδούς εντός και από την περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής το 2022, 11% περισσότεροι από το προηγούμενο έτος.
-------------------------
47 μίλια νοτιοδυτικά της μικρής παραλιακής πόλης της Πύλου στη χερσόνησο της Πελοποννήσου, εκατοντάδες πρόσφυγες πνίγηκαν.
Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, στις 26 Μαΐου, ένα άλλο πλοίο με πρόσφυγες βυθίστηκε κοντά στη Μύκονο. Τα τοπικά ΜΜΕ αναφέρθηκαν μόνο εν συντομία στους εννέα που πνίγηκαν τότε.
Σχεδόν 30.000 πρόσφυγες έχουν πεθάνει στη Μεσόγειο από το 2014, σύμφωνα με την πύλη της ΕΕ Statista.
Ναυάγιο με μετανάστες στην Ελλάδα: μπορεί να επέβαιναν έως και 100 παιδιά
Στην Ελλάδα συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας μετά το ναυάγιο αλιευτικού σκάφους με λαθρομετανάστες από τη Βόρεια Αφρική. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, διασώθηκαν 104 άνθρωποι, βρέθηκαν 79 πτώματα νεκρών. Εκατοντάδες άνθρωποι φέρονται ως αγνοούμενοι.
Οι επιζώντες μετανάστες είπαν ότι μπορεί να επέβαιναν έως και 100 παιδιά στο σκάφος που ανατράπηκε.
Μικρό ψαροκάικο κατάμεστο, το οποίο μετέφερε λαθρομετανάστες από τη Λιβύη στην Ιταλία, ανατράπηκε στα διεθνή ύδατα του Ιονίου Πελάγους στα ανοιχτά των ελληνικών ακτών.
Το πόσα άτομα βρίσκονταν στο πλοίο τη στιγμή της συντριβής είναι άγνωστο. Σύμφωνα με διάφορες εκτιμήσεις, στο πλοίο θα μπορούσαν να είναι από 400 έως 750 άτομα.
Οι διασώστες συνεχίζουν να χτενίζουν τις θάλασσες στα ανοιχτά της Ελλάδας στο πλαίσιο μιας μαζικής επιχείρησης έρευνας, αλλά οι ελπίδες για εύρεση νέων επιζώντων εξασθενούν. Δεν είναι ακόμη σαφές, ωστόσο, πόσοι από τους επιβάτες κατάφεραν να φτάσουν μόνοι τους στην ακτή.
Οι γιατροί που βοήθησαν τους διασωθέντες - κυρίως άνδρες - είπαν ότι στο αμπάρι του πλοίου βρισκόταν μεγάλος αριθμός γυναικών και παιδιών.
Ο Μανώλης Μάκαρης, νοσοκομειακός γιατρός στην Καλαμάτα, είπε στους τοπικούς δημοσιογράφους ότι αφού επέτρεψε σε έναν από τους επιζώντες να τηλεφωνήσει στο σπίτι από το τηλέφωνό του, μίλησε για τον μεγάλο αριθμό παιδιών στο αμπάρι - πιθανώς μέχρι και 100.
Ένας άλλος ρεπόρτερ του ελληνικού καναλιού ΑΝΤ1 ρώτησε τον επιζώντα αν επέβαιναν 100 παιδιά στο πλοίο, στην οποία εκείνος απάντησε: «Ναι».
Τι συνέβη
Ένα αλιευτικό σκάφος βυθίστηκε περίπου 50 ναυτικά μίλια (90 χιλιόμετρα) νοτιοδυτικά της ελληνικής πόλης της Πύλου λίγο μετά τις 2 τα ξημερώματα της Τετάρτης.
Ο ακτιβιστής Nawal Sufi ήταν ο πρώτος που σήμανε συναγερμός μετά από επικοινωνία που ήρθαν από άτομα που επέβαιναν στο πλοίο το πρωί της Τρίτης.
Το Alarm Phone, το οποίο διατηρεί τηλεφωνική γραμμή για παράνομους μετανάστες που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα, έλαβε την πρώτη κλήση από το αναξιοπαθούντα σκάφος λίγο περισσότερο από μία ώρα αφότου το Λιμενικό Σώμα επικοινώνησε για πρώτη φορά την Τρίτη.
Η Ελληνική Ακτοφυλακή είπε ότι το σκάφος εντοπίστηκε στα διεθνή ύδατα αργά την Τρίτη από αεροσκάφος της συνοριακής φρουράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Frontex. Κανείς στο πλοίο δεν φορούσε σωσίβια.
Το χρονοδιάγραμμα που έδωσε το Λιμενικό αναφέρει ότι η πρώτη επαφή με το αλιευτικό σκάφος έγινε στις 14:00 τοπική ώρα της προηγούμενης ημέρας και δεν ελήφθησαν αιτήματα για βοήθεια.
Η ελληνική ΕΡΤ μετέδωσε ότι οι αρχές επικοινώνησαν πολλές φορές με το πλοίο μέσω δορυφορικού τηλεφώνου και πρόσφεραν βοήθεια, αλλά τους είπαν επανειλημμένα: «Δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να ταξιδέψουμε περαιτέρω στην Ιταλία».
Ένα φορτηγό πλοίο με σημαία Μάλτας παρείχε τροφή και νερό στους ανθρώπους που επέβαιναν στο σκάφος γύρω στις 6 το απόγευμα και τρεις ώρες αργότερα, ένα άλλο πλοίο τους παρείχε πόσιμο νερό, ανακοίνωσε το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας.
Στη συνέχεια, στη 01:40 της Τετάρτης, κάποιος στο πλοίο ειδοποίησε την Ελληνική Ακτοφυλακή ότι ο κινητήρας είχε βλάβη.
Λίγο αργότερα, το σκάφος ανατράπηκε, χρειάστηκαν 10 με 15 λεπτά για να βυθιστεί τελείως. Οι ελληνικές αρχές ξεκίνησαν αμέσως επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, η οποία όμως περιπλέχθηκε από τους ισχυρούς ανέμους.
Εκπρόσωπος της ακτοφυλακής είπε στην ΕΡΤ ότι μετά το σταμάτημα της μηχανής του πλοίου, οι επιβάτες άρχισαν να κινούνται αυθόρμητα στο κατάστρωμα, κάτι που οδήγησε στην ανατροπή.
Σύμφωνα με τον ίδιο, όλοι οι διασωθέντες είναι ενήλικοι άνδρες.
ο Nawal Sufi είπε ότι παρέμεινε σε επαφή με τους ανθρώπους στο πλοίο μέχρι τις 23:00 τοπική ώρα, διαβεβαιώνοντας τους επιβάτες ότι η Ελληνική Ακτοφυλακή θα τους σώσει.
Σύμφωνα με την ίδια, στο τελευταίο τηλεφώνημα, ένας άντρας της είπε: «Νιώθω ότι αυτή θα είναι η τελευταία μας νύχτα της ζωής».
Επιμένει ότι οι επιβαίνοντες δεν είχαν καμία πρόθεση να συνεχίσουν στην Ιταλία και σαφώς χρειάζονταν βοήθεια.
Οι αποκλίσεις μεταξύ του ακτιβιστή και των ελληνικών αρχών μπορεί να οφείλονται στο ότι το Λιμενικό μιλούσε με το πλήρωμα, ενώ ο Σούφι και το Alarm Phone μιλούσαν απευθείας με τους ανθρώπους στο πλοίο.
Οι διασωθέντες μετανάστες μεταφέρθηκαν στην πόλη της Καλαμάτας. Είπαν ότι στο πλοίο βρίσκονταν εκατοντάδες άνθρωποι, αλλά οι πληροφορίες για τον ακριβή αριθμό στη μαρτυρία τους διίστανται.
Ανάμεσα στους επιζώντες ήταν και τρεις άνδρες που είναι ύποπτοι για λαθρεμπορία ανθρώπων, κρατήθηκαν και ανακρίθηκαν.
Οι οικογένειες ορισμένων από τους αγνοούμενους έχουν φτάσει στην Καλαμάτα αναζητώντας τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
«Οι συγγενείς μου ήταν στο πλοίο», είπε ο Aftab, ο οποίος πέταξε από τη Βρετανία και είπε ότι τουλάχιστον τέσσερις από τους Πακιστανούς συγγενείς του αγνοούνται.
Την προηγούμενη μέρα έφτασε στην Καλαμάτα η Πρόεδρος της Ελλάδος Κατερίνα Σακελλαροπούλου - επισκέφθηκε τους ανθρώπους που βγήκαν στη στεριά και εξέφρασε τα συλλυπητήριά της για τη συντριβή.
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ελλάδας, πλέον στην αντιπολίτευση, Αλέξης Τσίπρας, επισκέφθηκε επίσης την Καλαμάτα την Πέμπτη και συναντήθηκε με επιζώντες από το ναυάγιο.
«Γιατί, όταν οι αρχές βλέπουν ότι ένα υπερφορτωμένο πλοίο με πάνω από 700 άτομα πρόκειται να βυθιστεί σε περίπτωση ανάγκης, δεν το αναγκάζουν να διασωθεί;» ρώτησε μετά τη συνάντηση.
Ο Jérôme Toubiana, εκπρόσωπος των Γιατρών Χωρίς Σύνορα, δήλωσε στο γαλλικό ραδιόφωνο ότι οι ευρωπαϊκές και οι ελληνικές αρχές θα έπρεπε να είχαν παρέμβει νωρίτερα.
«Είναι πραγματικά σοκαριστικό να ακούς ότι ένα αεροπλάνο της Frontex πέταξε πάνω από ένα σκάφος και κανείς δεν επενέβη επειδή το σκάφος απέρριψε όλες τις προσφορές βοήθειας», είπε. «Τελικά, ένα υπερφορτωμένο σκάφος είναι ένα σκάφος σε κίνδυνο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.