Ωδείο Κιέβου με το όνομα του Ρώσου συνθέτη
RT 27 Δεκ, 2022
Ο υπουργός Πολιτισμού της Ουκρανίας λέει ότι είναι «απογοητευμένος» με την απόφαση
φωτο: Ένα μνημείο του Ρώσου συνθέτη Pyotr Tchaikovsky
Η Εθνική Μουσική Ακαδημία της Ουκρανίας (UNTAM) με έδρα το Κίεβο (UNTAM) ανέβαλε για άλλη μια φορά την απόφαση για την αφαίρεση του ονόματος του εμβληματικού Ρώσου συνθέτη από τον τίτλο της τη Δευτέρα, εξοργίζοντας τον υπουργό Πολιτισμού της Ουκρανίας, Aleksandr Tkachenko.
Ο Tkachenko ανέβηκε στο Facebook λίγο μετά την ανακοίνωση του ωδείου λέγοντας ότι το υπουργείο είναι «απογοητευμένο» με την απόφαση.
Σύμφωνα με τον αξιωματούχο, η UNTAM αγνόησε τις συστάσεις των ουκρανικών αρχών, συμπεριλαμβανομένου του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, «για την υπέρβαση των συνεπειών της ρωσικοποίησης και του ολοκληρωτισμού». Αυτό έρχεται σε μια στιγμή που «όλα τα θέατρα μας αρνήθηκαν να παίξουν» τα έργα του Τσαϊκόφσκι και ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν «λέει ανοιχτά ότι είναι το πολιτιστικό του όπλο», δήλωσε ο Tkachenko.
Ο υπουργός προέτρεψε την Εθνική Μουσική Ακαδημία UNTAM να επισπεύσει την απόφαση, υποστηρίζοντας ότι «οι δείκτες με τους οποίους σηματοδοτούμε τους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς μας χώρους» είναι πρωταρχικής σημασίας.
Ο υπουργός Πολιτισμού της Ουκρανίας λέει ότι είναι «απογοητευμένος» με την απόφαση
φωτο: Ένα μνημείο του Ρώσου συνθέτη Pyotr Tchaikovsky
Η Εθνική Μουσική Ακαδημία της Ουκρανίας (UNTAM) με έδρα το Κίεβο (UNTAM) ανέβαλε για άλλη μια φορά την απόφαση για την αφαίρεση του ονόματος του εμβληματικού Ρώσου συνθέτη από τον τίτλο της τη Δευτέρα, εξοργίζοντας τον υπουργό Πολιτισμού της Ουκρανίας, Aleksandr Tkachenko.
Ο Tkachenko ανέβηκε στο Facebook λίγο μετά την ανακοίνωση του ωδείου λέγοντας ότι το υπουργείο είναι «απογοητευμένο» με την απόφαση.
Σύμφωνα με τον αξιωματούχο, η UNTAM αγνόησε τις συστάσεις των ουκρανικών αρχών, συμπεριλαμβανομένου του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, «για την υπέρβαση των συνεπειών της ρωσικοποίησης και του ολοκληρωτισμού». Αυτό έρχεται σε μια στιγμή που «όλα τα θέατρα μας αρνήθηκαν να παίξουν» τα έργα του Τσαϊκόφσκι και ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν «λέει ανοιχτά ότι είναι το πολιτιστικό του όπλο», δήλωσε ο Tkachenko.
Ο υπουργός προέτρεψε την Εθνική Μουσική Ακαδημία UNTAM να επισπεύσει την απόφαση, υποστηρίζοντας ότι «οι δείκτες με τους οποίους σηματοδοτούμε τους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς μας χώρους» είναι πρωταρχικής σημασίας.
Μια εκστρατεία για την κατάργηση όλων των δεσμών με τη Ρωσία βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ουκρανία από τότε που η Μόσχα ξεκίνησε τη στρατιωτική της επιχείρηση στη χώρα στα τέλη Φεβρουαρίου. Περιλαμβάνει τη μετονομασία δρόμων και διαφόρων οντοτήτων και την αποξήλωση αγαλμάτων και μνημείων που σχετίζονται με την εποχή που η χώρα ήταν μέρος της Ρωσικής Αυτοκρατορίας και αργότερα της Σοβιετικής Ένωσης.
Η UNTAM δέχεται πιέσεις να αφαιρέσει τον Τσαϊκόφσκι από το όνομά της εδώ και μήνες, αλλά μέχρι στιγμής ήταν απρόθυμη να το κάνει.
Τον Ιούλιο, ένας εξέχων Ουκρανός τραγουδοποιός και μέλος του εποπτικού συμβουλίου της UNTAM, ο Yury Rybchinsky, υποστήριξε ότι «ο Τσαϊκόφσκι, όπως ο Σαίξπηρ, όπως η Ιωάννα της Αρκίας, όπως ο Χριστός, δεν ανήκει σε έναν συγκεκριμένο λαό, ανήκει σε ολόκληρο τον κόσμο».
Υποστήριξε επίσης ότι ο συνθέτης της μουσικής για τα μπαλέτα «Η Λίμνη των Κύκνων» και «Ο Καρυοθραύστης» «δεν ήταν Ρώσος» από την εθνικότητα, επειδή ο πατέρας του καταγόταν από οικογένεια Κοζάκων της Ζαπορόζ, ενώ η μητέρα του ήταν Γαλλίδα.
Ο Τσαϊκόφσκι επισκέφθηκε την Ουκρανία, η οποία ήταν μέρος της Ρωσικής Αυτοκρατορίας τον 19ο αιώνα, σε πολλές περιπτώσεις. Ήταν επίσης μεταξύ των ιδρυτών του Ωδείου του Κιέβου.
Τη Δευτέρα, ένα μνημείο ενός από τους πιο διάσημους Σοβιετικούς συγγραφείς, τον Μαξίμ Γκόρκι, ο οποίος ίδρυσε τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό, κατεδαφίστηκε στην ουκρανική πόλη Ντνίπρο ως μέρος της προσπάθειας ‘de-Russification’«απoρωσοποίησης».
Η Μόσχα αποδοκίμασε τις ενέργειες των αρχών στο Κίεβο, λέγοντας ότι οι προσπάθειες ακύρωσης της ρωσικής κουλτούρας και η «αναγκαστική Ουκρανοποίηση» της χώρας παραβιάζουν τα δικαιώματα περίπου του ενός τέταρτου του πληθυσμού της Ουκρανίας που είναι ρωσόφωνοι.
==============
σχετικό δημοσίευμα 18-6-22
Το ωδείο του Κιέβου αρνείται να παραιτηθεί από το όνομα του Ρώσου συνθέτη
Ο Τσαϊκόφσκι, όπως και ο Σαίξπηρ, ανήκει στον κόσμο, όχι σε ένα έθνος, λέει το ακαδημαϊκό συμβούλιο
Η Εθνική Μουσική Ακαδημία της Ουκρανίας Pyotr Tchaikovsky (UNTAM) αρνήθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα να αφαιρέσει το όνομα του εμβληματικού Ρώσου συνθέτη από τον επίσημο τίτλο της.==============
σχετικό δημοσίευμα 18-6-22
Το ωδείο του Κιέβου αρνείται να παραιτηθεί από το όνομα του Ρώσου συνθέτη
Ο Τσαϊκόφσκι, όπως και ο Σαίξπηρ, ανήκει στον κόσμο, όχι σε ένα έθνος, λέει το ακαδημαϊκό συμβούλιο
Η κατάργηση των συνδέσμων με τη Ρωσία με ονόματα δρόμων και διαφόρων οντοτήτων έχει γίνει τάση στην Ουκρανία από την έναρξη της στρατιωτικής επιχείρησης της Μόσχας στη χώρα. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, αποφασίστηκε να δοθούν νέα ονόματα σε αρκετούς σταθμούς του μετρό του Κιέβου. Για παράδειγμα, η πλατεία Λέων Τολστόι έχει μετονομαστεί προς τιμήν του Βασίλ Στου, ενός τοπικού ποιητή. Υπάρχει επίσης πρόταση για αλλαγή όλων των οδών Πούσκιν σε όλη την Ουκρανία, ώστε να φέρουν το όνομα του Αμερικανού συγγραφέα Στίβεν Κινγκ, ο οποίος έχει καταδικάσει τη ρωσική επίθεση.
Ωστόσο, το ακαδημαϊκό συμβούλιο του ωδείου του Κιέβου, που συνήλθε την Πέμπτη, κατέστησε σαφές ότι η οργάνωση δεν είχε καμία πρόθεση να συμμετάσχει σε αυτή την τάση.
«Οι κυβερνήσεις και οι στρατοί μπορούν να πολεμήσουν, αλλά οι πολιτισμοί δεν μπορούν ποτέ να πολεμήσουν ο ένας τον άλλον. Μπορούν μόνο να ανταγωνιστούν ή να εμπλουτιστούν», δήλωσε ο Yury Rybchinsky, ένας εξέχων Ουκρανός τραγουδοποιός και μέλος του εποπτικού συμβουλίου της UNTAM, κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης.
«Ο Τσαϊκόφσκι, όπως ο Σαίξπηρ, όπως η Ιωάννα της Αρκ, όπως ο Χριστός, δεν ανήκει σε έναν συγκεκριμένο λαό, ανήκει σε ολόκληρο τον κόσμο» , επέμεινε.
Ο Rybchinsky συνέχισε επίσης προτείνοντας ότι το όνομα του Τσαϊκόφσκι θα πρέπει να παραμείνει στον τίτλο του ωδείου, καθώς «δεν ήταν Ρώσος» από την εθνικότητα. Ο πατέρας του κλασικού συνθέτη καταγόταν από οικογένεια Κοζάκων της Ζαπορόζ, ενώ η μητέρα του ήταν Γαλλίδα, υποστήριξε.
Ο Τσαϊκόφσκι «αντιχειρίστηκε την Ουκρανία με απίστευτη αγάπη» και χρησιμοποίησε μοτίβα από την ουκρανική λαϊκή μουσική σε μερικά από τα έργα του, πρόσθεσε ο Ρίμπτσινσκι.
Ο συνθέτης της μουσικής για τα εμβληματικά μπαλέτα «Η Λίμνη των Κύκνων» και «Ο Καρυοθραύστης» επισκέφτηκε πολλές φορές την Ουκρανία, η οποία ήταν μέρος της Ρωσικής Αυτοκρατορίας τον 19ο αιώνα. Ήταν επίσης μεταξύ των ιδρυτών του ωδείου του Κιέβου.
Κατά τη σύνοδό του, το ακαδημαϊκό συμβούλιο της UNTAM ψήφισε ομόφωνα υπέρ της αποστολής επιστολής στον Ουκρανό Πρόεδρο Volodymyr Zelensky για την κατάσταση. Στην ομιλία τους, τα μέλη τόνισαν τον κίνδυνο «χειρισμών» σχετικά με το όνομα του Τσαϊκόφσκι.
=====================
Η Ουκρανία διαλύει το μνημείο του εμβληματικού Σοβιετικού συγγραφέαRT 26 Δεκ, 2022
Ένα άγαλμα του Μαξίμ Γκόρκι στην πόλη Dnepr αφαιρέθηκε εν μέσω της εκστρατείας «de-russification»
φωτο: Μνημείο στον Μαξίμ Γκόρκι στον Δνείπερο, Ουκρανία
Οι ουκρανικές αρχές κατέβασαν ένα μνημείο του Μαξίμ Γκόρκι, ενός επαναστάτη που ίδρυσε τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό και έγινε ένας από τους πιο δημοφιλείς σοβιετικούς συγγραφείς, στην ανατολική πόλη Ντνίπρο Dnepr. Η κίνηση έρχεται εν μέσω της εκστρατείας «απρωσοποίησης» που βρίσκεται σε εξέλιξη σε ολόκληρη τη χώρα.
Ένα άγαλμα του Μαξίμ Γκόρκι στην πόλη Dnepr αφαιρέθηκε εν μέσω της εκστρατείας «de-russification»
φωτο: Μνημείο στον Μαξίμ Γκόρκι στον Δνείπερο, Ουκρανία
Οι ουκρανικές αρχές κατέβασαν ένα μνημείο του Μαξίμ Γκόρκι, ενός επαναστάτη που ίδρυσε τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό και έγινε ένας από τους πιο δημοφιλείς σοβιετικούς συγγραφείς, στην ανατολική πόλη Ντνίπρο Dnepr. Η κίνηση έρχεται εν μέσω της εκστρατείας «απρωσοποίησης» που βρίσκεται σε εξέλιξη σε ολόκληρη τη χώρα.
Ένας γερανός σήκωσε το άγαλμα από το βάθρο του και το φόρτωσε σε ένα ανατρεπόμενο φορτηγό τη Δευτέρα. Οι αρχές της πόλης κατέθεσαν οκτώ μνημεία «που συνδέονται με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ρωσίας και της ΕΣΣΔ» προς απομάκρυνση νωρίτερα αυτό το μήνα. Το άγαλμα του Γκόρκι στο Dnepr υπέστη βανδαλισμό το 2017 και το 2021.
Ο δήμαρχος Μπόρις Φιλάτοφ είπε ότι όλα τα μνημεία που αφαιρούνται θα αποθηκευτούν προσωρινά στις εγκαταστάσεις της υπηρεσίας ελέγχου ζώων της πόλης. Το άγαλμα του Γκόρκι είναι έργο του γεννημένου στη πόλη Ντνίπρο, γλύπτη Νικολάι Κρασοτίν και αποκαλύφθηκε το 1977.
Ο Γκόρκι θεωρείται ο ιδρυτής της σοβιετικής λογοτεχνίας. Πρωτοστάτησε στο είδος του σοσιαλιστικού ρεαλισμού, το στυλ γραφής και η αισθητική του οποίου σχεδιάστηκαν για να εξυπηρετήσουν το σκοπό της οικοδόμησης ενός σοσιαλιστικού κράτους.
Ο δήμαρχος Μπόρις Φιλάτοφ είπε ότι όλα τα μνημεία που αφαιρούνται θα αποθηκευτούν προσωρινά στις εγκαταστάσεις της υπηρεσίας ελέγχου ζώων της πόλης. Το άγαλμα του Γκόρκι είναι έργο του γεννημένου στη πόλη Ντνίπρο, γλύπτη Νικολάι Κρασοτίν και αποκαλύφθηκε το 1977.
Ο Γκόρκι θεωρείται ο ιδρυτής της σοβιετικής λογοτεχνίας. Πρωτοστάτησε στο είδος του σοσιαλιστικού ρεαλισμού, το στυλ γραφής και η αισθητική του οποίου σχεδιάστηκαν για να εξυπηρετήσουν το σκοπό της οικοδόμησης ενός σοσιαλιστικού κράτους.
Ο συγγραφέας συνελήφθη επειδή συμμετείχε στη ρωσική επανάσταση του 1905, αλλά αφέθηκε γρήγορα ελεύθερος, εν μέρει χάρη σε διαμαρτυρίες από το εξωτερικό. Στη συνέχεια έφυγε για να ζήσει στο εξωτερικό για να αποφύγει άλλη μια σύλληψη, αλλά επέλεξε να επιστρέψει μετά την επανάσταση των Μπολσεβίκων του 1917, και έγινε ένας από τους πιο γνωστούς συγγραφείς της Σοβιετικής Ένωσης.
Είναι περισσότερο γνωστός για πολλά θεατρικά έργα, όπως «The Lower Depths» και «Summerfolk», καθώς και μια αυτοβιογραφία με τίτλο «My Childhood».
Ο Γκόρκι πέθανε το 1936 ενώ εργαζόταν στο μυθιστόρημα «Η ζωή του Κλιμ Σαμγκίν», το οποίο διαδραματίζεται στην ύστερη αυτοκρατορική Ρωσία και κατά τη διάρκεια της επανάστασης. Ο Γκόρκι ήταν φίλος με τον Βλαντιμίρ Λένιν και μερικές φορές έχει περιγραφεί ως ο αγαπημένος συγγραφέας του Ιωσήφ Στάλιν.
Το 2015, η Ουκρανία υιοθέτησε έναν νόμο που αποσκοπούσε στην «αποκοινοτικοποίηση» της χώρας, ο οποίος ζητούσε την αφαίρεση των ονομάτων των δρόμων και των μνημείων που συνδέονται με τη σοβιετική εποχή. Ενώ οι αξιωματούχοι υποστήριξαν ότι η διαδικασία θα βοηθούσε το Κίεβο να ξεφύγει από το κομμουνιστικό παρελθόν του, η εκστρατεία στόχευε επίσης ορόσημα με ευρύτερους δεσμούς με τη Ρωσία.
Αφού η Μόσχα ξεκίνησε τη στρατιωτική της επιχείρηση στο γειτονικό κράτος στα τέλη Φεβρουαρίου, οι αξιωματούχοι σε όλη την Ουκρανία άρχισαν όλο και περισσότερο να καταρρίπτουν μνημεία που σχετίζονται με την εποχή που η χώρα ήταν μέρος της Ρωσικής Αυτοκρατορίας. Διέλυσαν όχι μόνο αγάλματα και προτομές μοναρχών και στρατηγών, αλλά και μνημεία συγγραφέων και επιστημόνων, συμπεριλαμβανομένου του ποιητή και συγγραφέα Alexander Pushkin, που έζησε στις αρχές του 19ου αιώνα.
Τον Ιούνιο, το Υπουργείο Πολιτισμού της Ουκρανίας δημιούργησε ένα συμβούλιο επιφορτισμένο με το συντονισμό «των ζητημάτων της απορωσοποίησης, της αποκομμουνοποίησης και της αποαποικιοποίησης». Ο υπουργός Πολιτισμού Aleksandr Tkachenko κάλεσε αυτόν τον μήνα για «μποϊκοτάζ του ρωσικού πολιτισμού» σε όλο τον κόσμο, προτρέποντας τις όπερες να σταματήσουν να παίζουν μουσική που γράφτηκε από τον Pyotr Tchaikovsky και άλλους Ρώσους συνθέτες.
Η Μόσχα έχει επανειλημμένα επικρίνει τις ουκρανικές αρχές για αυτό που θεωρεί «αναγκαστική εξουκρανοποίηση και απορωσοποίηση» με στόχο την καταστολή των δικαιωμάτων περίπου του ενός τέταρτου του πληθυσμού της χώρας.
==========
24 Νοεμβρίου 2022
Ουκρανική πόλη θα διαλύσει το άγαλμα της εμβληματικής Ρωσίδας αυτοκράτειρας
Οι αρχές στην Οδησσό υποστήριξαν την απόφαση να αφαιρεθεί ένα άγαλμα αφιερωμένο στη Μεγάλη Αικατερίνη, την ιδρύτρια της πόλης
φωτο: Το μνημείο της αυτοκράτειρας της Ρωσίας Αικατερίνης Β' φαίνεται κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης Ουκρανών ακτιβιστών που απαιτούν να το αφαιρέσουν, στο κέντρο της Οδησσού της Ουκρανίας.
Η εκτελεστική επιτροπή του δημοτικού συμβουλίου της Οδησσού υποστήριξε μια πρωτοβουλία για την αποξήλωση ενός μνημείου της Ρωσίδας αυτοκράτειρας Αικατερίνης Β', κοινώς γνωστής ως Μεγάλης Αικατερίνης, που ίδρυσε την πόλη.
«Τα μέλη της εκτελεστικής επιτροπής υποστήριξαν το σχέδιο απόφασης για την αποξήλωση και τη μεταφορά του μνημείου στους Ιδρυτές της Οδησσού», έγραψε το Δημοτικό Συμβούλιο της Οδησσού στο επίσημο κανάλι του Telegram την Πέμπτη.
Η πρωτοβουλία θα τεθεί τώρα σε ψηφοφορία από τους βουλευτές της πόλης στις 30 Νοεμβρίου, μετά την οποία το μνημείο μπορεί να μεταφερθεί από την πλατεία Ekaterininskaya σε ένα προτεινόμενο «πάρκο του αυτοκρατορικού και σοβιετικού παρελθόντος».
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο δήμαρχος της Οδησσού Γκενάντι Τρουχάνοφ είπε ότι υποστήριξε προσωπικά το σχέδιο αφού μια δημόσια ψηφοφορία έδειξε ότι η πλειοψηφία των κατοίκων της Οδησσού ήταν υπέρ της αποσυναρμολόγησης του μνημείου, το οποίο θεωρείται πλέον σύμβολο της καταπίεσης της Ρωσίας.
Μόνο περίπου 8.000 από τους σχεδόν ένα εκατομμύριο κατοίκους της πόλης συμμετείχαν στην ψηφοφορία. Περίπου 3.900 ψήφισαν υπέρ της κατεδάφισης, αλλά μόνο 2.900 από αυτούς τους ψηφοφόρους είχαν « επιβεβαιωμένο » καθεστώς, που σημαίνει ότι ζουν στην πόλη.
Το μνημείο της Μεγάλης Αικατερίνης, που ίδρυσε την πόλη της Οδησσού στα τέλη του 18ου αιώνα, έχει υποστεί βανδαλισμούς σε πολλές περιπτώσεις από τότε που η Μόσχα ξεκίνησε τη στρατιωτική της επίθεση εναντίον του Κιέβου στα τέλη Φεβρουαρίου. Βάνδαλοι έχουν ρίξει το μνημείο με κόκκινη μπογιά και άφησαν επιγραφές όπως «Ekaterina = Putin» στο βάθρο.
Η πρωτοβουλία για την απομάκρυνση του μνημείου υποβλήθηκε επίσημα στο Δημοτικό Συμβούλιο από τον Ουκρανό Πρόεδρο Βλαντιμίρ Ζελένσκι τον Ιούλιο, αφού μια ηλεκτρονική αίτηση για την αντικατάσταση του αγάλματος με τον Αμερικανό ηθοποιό πορνό Μπίλι Χέρινγκτον είχε περάσει το όριο που απαιτείται για νομική εξέταση. Η αναφορά περιέγραφε την αυτοκράτειρα ως μια «αμφιλεγόμενη ιστορική προσωπικότητα της οποίας οι πράξεις προκάλεσαν μεγάλη ζημιά στην ουκρανική πολιτεία και τον πολιτισμό».
Οι ουκρανικές αρχές και ακτιβιστές έχουν επανειλημμένα στοχοποιήσει ιστορικά μνημεία από τότε που το Κίεβο ψήφισε νόμο για την «αποκομμουνοποίηση» το 2015. Αν και ο δηλωμένος στόχος ήταν να βοηθήσει την Ουκρανία να ξεφύγει από το κομμουνιστικό παρελθόν της, στην πράξη, έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για να στοχεύσει οποιαδήποτε ορόσημα που μπορεί να συνδεθούν προς τη Ρωσία.
Η Μόσχα έχει επανειλημμένα επικρίνει το Κίεβο για αυτό που θεωρεί «βίαιη Ουκρανοποίηση και απορωσοποίηση» με στόχο την καταστολή των δικαιωμάτων περίπου του ενός τέταρτου του πληθυσμού της χώρας.
24 Νοεμβρίου 2022
Ουκρανική πόλη θα διαλύσει το άγαλμα της εμβληματικής Ρωσίδας αυτοκράτειρας
Οι αρχές στην Οδησσό υποστήριξαν την απόφαση να αφαιρεθεί ένα άγαλμα αφιερωμένο στη Μεγάλη Αικατερίνη, την ιδρύτρια της πόλης
φωτο: Το μνημείο της αυτοκράτειρας της Ρωσίας Αικατερίνης Β' φαίνεται κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης Ουκρανών ακτιβιστών που απαιτούν να το αφαιρέσουν, στο κέντρο της Οδησσού της Ουκρανίας.
Η εκτελεστική επιτροπή του δημοτικού συμβουλίου της Οδησσού υποστήριξε μια πρωτοβουλία για την αποξήλωση ενός μνημείου της Ρωσίδας αυτοκράτειρας Αικατερίνης Β', κοινώς γνωστής ως Μεγάλης Αικατερίνης, που ίδρυσε την πόλη.
«Τα μέλη της εκτελεστικής επιτροπής υποστήριξαν το σχέδιο απόφασης για την αποξήλωση και τη μεταφορά του μνημείου στους Ιδρυτές της Οδησσού», έγραψε το Δημοτικό Συμβούλιο της Οδησσού στο επίσημο κανάλι του Telegram την Πέμπτη.
Η πρωτοβουλία θα τεθεί τώρα σε ψηφοφορία από τους βουλευτές της πόλης στις 30 Νοεμβρίου, μετά την οποία το μνημείο μπορεί να μεταφερθεί από την πλατεία Ekaterininskaya σε ένα προτεινόμενο «πάρκο του αυτοκρατορικού και σοβιετικού παρελθόντος».
Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο δήμαρχος της Οδησσού Γκενάντι Τρουχάνοφ είπε ότι υποστήριξε προσωπικά το σχέδιο αφού μια δημόσια ψηφοφορία έδειξε ότι η πλειοψηφία των κατοίκων της Οδησσού ήταν υπέρ της αποσυναρμολόγησης του μνημείου, το οποίο θεωρείται πλέον σύμβολο της καταπίεσης της Ρωσίας.
Μόνο περίπου 8.000 από τους σχεδόν ένα εκατομμύριο κατοίκους της πόλης συμμετείχαν στην ψηφοφορία. Περίπου 3.900 ψήφισαν υπέρ της κατεδάφισης, αλλά μόνο 2.900 από αυτούς τους ψηφοφόρους είχαν « επιβεβαιωμένο » καθεστώς, που σημαίνει ότι ζουν στην πόλη.
Το μνημείο της Μεγάλης Αικατερίνης, που ίδρυσε την πόλη της Οδησσού στα τέλη του 18ου αιώνα, έχει υποστεί βανδαλισμούς σε πολλές περιπτώσεις από τότε που η Μόσχα ξεκίνησε τη στρατιωτική της επίθεση εναντίον του Κιέβου στα τέλη Φεβρουαρίου. Βάνδαλοι έχουν ρίξει το μνημείο με κόκκινη μπογιά και άφησαν επιγραφές όπως «Ekaterina = Putin» στο βάθρο.
Η πρωτοβουλία για την απομάκρυνση του μνημείου υποβλήθηκε επίσημα στο Δημοτικό Συμβούλιο από τον Ουκρανό Πρόεδρο Βλαντιμίρ Ζελένσκι τον Ιούλιο, αφού μια ηλεκτρονική αίτηση για την αντικατάσταση του αγάλματος με τον Αμερικανό ηθοποιό πορνό Μπίλι Χέρινγκτον είχε περάσει το όριο που απαιτείται για νομική εξέταση. Η αναφορά περιέγραφε την αυτοκράτειρα ως μια «αμφιλεγόμενη ιστορική προσωπικότητα της οποίας οι πράξεις προκάλεσαν μεγάλη ζημιά στην ουκρανική πολιτεία και τον πολιτισμό».
Οι ουκρανικές αρχές και ακτιβιστές έχουν επανειλημμένα στοχοποιήσει ιστορικά μνημεία από τότε που το Κίεβο ψήφισε νόμο για την «αποκομμουνοποίηση» το 2015. Αν και ο δηλωμένος στόχος ήταν να βοηθήσει την Ουκρανία να ξεφύγει από το κομμουνιστικό παρελθόν της, στην πράξη, έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για να στοχεύσει οποιαδήποτε ορόσημα που μπορεί να συνδεθούν προς τη Ρωσία.
Η Μόσχα έχει επανειλημμένα επικρίνει το Κίεβο για αυτό που θεωρεί «βίαιη Ουκρανοποίηση και απορωσοποίηση» με στόχο την καταστολή των δικαιωμάτων περίπου του ενός τέταρτου του πληθυσμού της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.