Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2022

Τα μάτια κλειστά στο σκάνδαλο Balenciaga. Στρατηγικές διαφήμισης σοκ "shockvertizing" Διαφημίσεις ορατές από εκατομμύρια καταναλωτές, παρόλο που προβάλλονται μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα, πριν καταργηθούν. Οι δημοσιογράφοι το "αφήνουν να γλιστρήσει"...

Τα μάτια κλειστά στο σκάνδαλο Balenciaga
RT   21 Δεκεμβρίου 2022 
Κάποιοι είναι πολύ γρήγοροι να το εξηγήσουν και να απορρίψουν την αμφιλεγόμενη διαφήμιση της μάρκας μόδας που περιλαμβάνει παιδιά και σεξουαλικά αρκουδάκια

[Του Matthieu Buge , ο οποίος εργάστηκε για τη Ρωσία για το περιοδικό l'Histoire, το ρωσικό κινηματογραφικό περιοδικό Séance και ως αρθρογράφος στο Le Courrier de Russie. Είναι ο συγγραφέας του βιβλίου Le Cauchemar russe («Ο Ρώσικος Εφιάλτης»).]

Κατάστημα Balenciaga στη New Bond Street στις 2 Δεκεμβρίου 2022 στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο. 

Το σκάνδαλο που προκλήθηκε από τις τελευταίες διαφημιστικές καμπάνιες της Balenciaga μπορεί να θεωρηθεί περιττό ή κατανοητό, αλλά το πραγματικό σκάνδαλο μπορεί να βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο ορισμένα μέσα ενημέρωσης το κάλυπταν.

Τον Νοέμβριο του 2022, η Balenciaga δημοσίευσε μια διαφημιστική καμπάνια στο Instagram που παρουσίαζε παιδιά να κρατούν αρκουδάκια ντυμένα με εξοπλισμό BDSM και μια άλλη στην οποία μια τσάντα βρίσκεται ανάμεσα σε χαρτιά που περιλαμβάνουν κείμενο από γνώμη του Ανωτάτου Δικαστηρίου στην υπόθεση Ashcroft v. Free Speech Coalition . Η υπόθεση εξέτασε εάν οι νόμοι που απαγορεύουν την προώθηση της παιδικής πορνογραφίας ήταν σύμφωνοι με την Πρώτη Τροποποίηση. Η γαλλική εταιρεία πολυτελείας ζήτησε συγγνώμη, διέγραψε τις αναρτήσεις μαζί με ολόκληρο τον λογαριασμό της στο Instagram και κινήθηκε νομικά κατά του σκηνογράφου, υποστηρίζοντας ότι ήταν αποκλειστικά υπεύθυνος. Ωστόσο, το έχουν ήδη εγκαταλείψει.

Το σκάνδαλο ήταν τόσο έντονο όσο και σύντομο. Οι άνθρωποι άρχισαν να αναλύουν τις εικόνες πιο προσεκτικά, εντόπισαν ακόμη και αυτό που ερμήνευσαν ως σχέδιο του διαβόλου, το όνομα του Βάαλ και έναν μανδύα « σατανικής λατρείας» . Άλλοι επικεντρώθηκαν σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της σχεδιάστριας της Balenciaga, Lotta Volkova, οι οποίες προφανώς περιλαμβάνουν εικόνες που θυμίζουν τις αμφιλεγόμενες διαφημίσεις αρκουδάκι, καθώς και γκρίνια και άλλο αμφισβητήσιμο περιεχόμενο (η Volkova έχει δηλώσει έκτοτε ότι δεν έχει συνεργαστεί με την Balenciaga από το 2017 και καταδικάζει την κακοποίηση παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή). 
Ακόμα και η Kim Kardashian συγκινήθηκε, αν και δεν έφτασε στο σημείο να κόψει τους δεσμούς της με τον Balenciaga. Όπως και με την υπόθεση Epstein-Maxwell, όλα τα στοιχεία είναι διαθέσιμα για το ενδιαφερόμενο κοινό να καταγγείλει δυνατά την κακοποίηση παιδιών από ισχυρούς ανθρώπους.
Κάποιος πρέπει να παρακολουθήσει ή να ξαναδεί το «Eyes Wide Shut», καθώς φαίνεται πιο επίκαιρο από ποτέ. Και όχι μόνο γιατί η Nicole Kidman είναι το νέο πρόσωπο της Balenciaga. Η τελευταία ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ συνήθως περιγράφεται ως ένα απλό « ερωτικό ψυχολογικό δράμα,», αλλά υπάρχουν περισσότερα σε αυτό. Πράγματι, ο ξαφνικός θάνατος του σκηνοθέτη άφησε ανοιχτή την πόρτα σε βαθύτερες ερμηνείες. Η προσοχή του στη λεπτομέρεια ήταν τέτοια που είναι εύκολο να σκεφτεί κανείς ότι σκόπευε να απεικονίσει με κάποιο τρόπο κυκλώματα εμπορίας παιδιών και πορνείας που διοικούνται από ισχυρές ελίτ. Τα αρκουδάκια είναι μια από τις λεπτομέρειες, φυσικά, αλλά υπάρχει μια άλλη, πολύ διακριτική, που υπαινίσσεται τη βιομηχανία της μόδας. Προς το τέλος της ταινίας, στο άρθρο που διαβάζει ο χαρακτήρας του Τομ Κρουζ για τον ξαφνικό θάνατο μιας βασίλισσας της ομορφιάς, μπορούμε να δούμε ότι είχε σχέση με κάποιον σχεδιαστή μόδας με το όνομα « Leon Vitali.Ο Leon Vitali ήταν παλιός φίλος του Kubrick στον πραγματικό κόσμο και δεν είχε καμία σχέση με τη μόδα. Αλλά ήταν ο ηθοποιός που έπαιζε τον τελετάρχη με τα κόκκινα μανδύα κατά τη διάρκεια ενός οργίου που είδε ο χαρακτήρας του Κρουζ νωρίτερα. Κατά ειρωνικό τρόπο, παίρνουμε αυτές τις πληροφορίες στην ταινία από μια εφημερίδα.

Πέρα από το κακόγουστο και τις αμφισβητούμενες προθέσεις του Balenciaga, το πραγματικό σκάνδαλο βρίσκεται στην κάλυψη της υπόθεσης της πολυτελούς μάρκας από ορισμένα μεγάλα μέσα ενημέρωσης. Οι δημοσιογράφοι συνήθιζαν να ερευνούν τον τρόπο λειτουργίας της ελίτ. Οχι πια. Είτε απεικόνιζαν την εκστρατεία ως « θεωρούμενη από ορισμένους ως προσβλητική» είτε ως «άναψε μια καταιγίδα […] που τροφοδοτήθηκε από ισχυρισμούς ότι ο Balenciaga ζήτησε συγγνώμη για την εκμετάλλευση παιδιών», όπως έγραψαν οι New York Times . Το αμερικανικό κατάστημα συνεχίζει να τονίζει τη συγγνώμη της μάρκας και την έκκλησή της να « συνεργαστεί με ομάδες υπεράσπισης που στοχεύουν στην προστασία των παιδιών» και αποκαλώντας τους ανθρώπους που εμπλέκονται σε σκάνδαλα «τρολ» ή υποστηρικτές του «QAnon» . Γαλλική εφημερίδα Le Monde έφτασε στο σημείο να πει ότι ο Balenciaga ζούσε «εφιαλτικά Χριστούγεννα» και οι αγανακτισμένοι άνθρωποι διέδιδαν ψεύτικες ειδήσεις. Κανείς δεν φαινόταν να αναρωτιέται γιατί η Balenciaga είχε ήδη παραιτηθεί από τη νομική αγωγή κατά του σκηνογράφου. Ευτυχώς, το The Conversation ήταν εδώ για να εξηγήσει τι είναι το "shockvertizing" : " Οι στρατηγικές διαφήμισης σοκ επιτρέπουν στις διαφημίσεις να είναι ορατές από εκατομμύρια δυνητικούς καταναλωτές, παρόλο που προβάλλονται μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα πριν καταργηθούν. Όπως καταδεικνύει η τρέχουσα διαμάχη του Balenciaga, ο τρόπος για να καταστήσετε τη διαφήμιση επί πληρωμή να λειτουργήσει πιο σκληρή είναι να συζητηθεί δωρεάν. Το κομμάτι Conversation δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για τα παιδιά που συνηθίζουν να «σοκάρουν»άνθρωποι ή αναγνωρίζουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα προϊόντα της Balenciaga. Business as usual, προχωρήστε, τίποτα να δείτε! Τρεις εβδομάδες μετά το σκάνδαλο, είναι σαν να μην συνέβη τίποτα. Και η γαλλική οικονομική εφημερίδα Les Echos μπορεί εύκολα να δημοσιεύσει ένα άρθρο με τίτλο « Το ηθικό αντικείμενο: Το παλτό του Balenciaga φτιαγμένο από μυκήλιο». Η αμφισβητήσιμη διαφήμιση με τα παιδιά είναι η αρχαία ιστορία: Ο Balenciaga σκέφτεται το κλίμα!

Γιατί αυτές οι ιστορίες παρασύρονται τόσο γρήγορα στο χαλί από τα μέσα ενημέρωσης; Το 1968, ο διάσημος Γάλλος σχεδιαστής Yves Saint Laurent δημοσίευσε ένα κόμικ, «La Vilaine Lulu (Nasty Lulu)», το οποίο αφηγείται τη ζοφερή ιστορία ενός μικρού κοριτσιού που περνάει από δολοφονίες, αυνανισμό, παιδεραστία, τελετουργικές θυσίες και βιασμούς (μπορεί εύκολα ελέγξτε το περιεχόμενό του στο Google). Τότε προκάλεσε την οργή του κοινού. Στις μέρες μας απεικονίζεται ως κριτική της σύγχρονης κοινωνίας από έναν πολύ ευαίσθητο δημιουργό. ΕΝΤΑΞΕΙ. Αυτό μπορεί να είναι. Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν δει ποτέ τελετουργικές θυσίες, δολοφονίες και βιασμούς παιδιών. Φαίνεται ότι οι άνθρωποι που εργάζονται στη βιομηχανία της μόδας μοιράζονται κοινές αναφορές ή φαντασιώσεις. Και οι δημοσιογράφοι δεν βλέπουν κανένα πρόβλημα σε αυτά.

Το πρόβλημα στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο οι φαντασιώσεις των ανθρώπων που διευθύνουν μια εταιρεία που φτιάχνει ρούχα για πλούσιους ανθρώπους. Το πρόβλημα είναι ότι οι δημοσιογράφοι το αφήνουν να γλιστρήσει, πιάνουν στη δουλειά μόνο όταν η Kim Kardashian συγκινείται.
===========
σχετικές μας αναρτήσεις
17 Φεβρουαρίου 2022
ΤΑΙΝΙΑ: "Eyes Wide Shut" Τα 20 λεπτά που λείπουν: Δολοφονήθηκε ο Stanley Kubrick επειδή ήθελε να αποκαλύψει κάτι μέσα από την ταινία του?
---------------
1 Δεκεμβρίου 2022
Η Balenciaga ζητά συγγνώμη για τη διαφήμιση ‘kiddy porn’ και μηνύει τους παραγωγούς διαφημίσεων, πίσω από την αμφιλεγόμενη λήψη "BDSM teddy bear" Το σκάνδαλο διευρύνεται...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.