πριν από 121 χρόνια, δύτες ανακάλυψαν ένα ναυάγιο ανοιχτά του νησιού των Αντικυθήρων στην Ελλάδα. Αυτό που ανακάλυψαν άλλαξε την κατανόηση της ανθρώπινης ιστορίας. Από τότε, ο μυστηριώδης μηχανισμός των Αντικυθήρων έχει εξάψει τη φαντασία αρχαιολόγων, μαθηματικών και επιστημόνων. Χρησιμοποιώντας την τελευταία τεχνολογία τρισδιάστατης ακτινογραφίας (3D )και μοντελοποίησης, οι ειδικοί αποκαλύπτουν τα μυστικά για το τι θα μπορούσε να έχει καταφέρει αυτή η μηχανή.
το σχετικό βίντεο 21-11-22
Δρ. Tony Freeth (University College London): The Antikythera Mechanism: A Shocking Discovery from Ancient Greece. (Βίντεο)Χωρίς δύο τυχαίες καταιγίδες, με διαφορά δύο χιλιάδων ετών, ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων δεν θα είχε ποτέ ανακαλυφθεί και η άποψή μας για την αρχαία ελληνική τεχνολογία θα ήταν εντελώς διαφορετική. Με τα εξαιρετικά χάλκινα γρανάζια του, αποτέλεσε αντικείμενο έντονης διαμάχης για περισσότερα από εκατό χρόνια. Αρχικά, η δομή και ο σκοπός του παρέμειναν κρυμμένα σε ένα διαβρωμένο κουβάρι από αποσπασματικά γρανάζια, κλίμακες και επιγραφές - και υπήρξαν πολλές συγχύσεις και λάθη. Η έρευνα την τελευταία δεκαετία έχει σημειώσει τεράστια πρόοδο στην κατανόηση της πραγματικής ταυτότητάς του. Ως μέλος μιας διεθνούς ομάδας, ο Δρ Τόνι Φριθ υπήρξε κεντρικό πρόσωπο σε ένα εξαιρετικό ταξίδι ανακάλυψης: κάθε νέα αποκάλυψη ενίσχυε την αίσθηση του σοκ σχετικά με αυτή την εξαιρετικά εξελιγμένη αρχαία ελληνική αστρονομική υπολογιστική μηχανή. Είναι ένα από τα πραγματικά θαύματα του αρχαίου κόσμου.
Ο υπολογιστής των Αντικυθήρων ήταν το αποκορύφωμα των προηγμένων μαθηματικών, της αστρονομίας, της μεταλλουργίας και της μηχανικής. Απορρόφησε τη φιλοσοφία και την επιστήμη του Αριστοτέλη, τους οδοντωτούς τροχούς του Κτησίβιου, τα μαθηματικά και τη μηχανική του Αρχιμήδη και τις αστρονομικές ιδέες του Ίππαρχου.
Ο υπολογιστής των Αντικυθήρων και η τεχνολογική υποδομή που το κατέστησαν δυνατό ήταν προϊόντα της χρυσής εποχής της αρχαίας ελληνικής επιστήμης και τεχνολογίας κατά την Αλεξανδρινή εποχή, η οποία εκτείνεται από τα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ. έως τον 2ο αιώνα μ.Χ.
Η ελληνική επιστήμη και τεχνολογία στο νησί του θεού Ήλιου Ήλιου
Η ωρολογιακή συσκευή των Αντικυθήρων κατασκευάστηκε πιθανότατα στη Ρόδο της Κορινθίας ή πιο πιθανό σε έναν από τους θυγατρικούς πόλους της Κορίνθου στη βόρεια Ελλάδα, την Κέρκυρα, την Ήπειρο ή τις Συρακούσες της Σικελίας. Η Ρόδος και οι Συρακούσες είναι οι πιο ελκυστικές ευκαιρίες για την εμφάνιση συσκευών παρόμοιων με τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων.
Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, που φυλάσσεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα, αποκαλείται συχνά ο πρώτος αναλογικός υπολογιστής, επίτευγμα της αρχαίας ελληνικής επιστήμης και τεχνολογίας.
Μάλιστα και στα δύο εμφανίστηκε ο ελληνικός υπολογιστής των Αντικυθήρων. Από τη μία, το πλεονέκτημα της Ρόδου είναι ότι, σύμφωνα με τον Ρώσο ιστορικό Μιχαήλ Ροστόβτσεφ, ήταν «το σπίτι του ελληνικού πολιτισμού, της ελληνικής παιδείας και της ελληνικής τέχνης». Δεύτερον, τα δακτυλικά αποτυπώματα δύο Ροδίων αστρονόμων, του Ίππαρχου και του Γεμίνου, είναι ορατά στον υπολογιστή των Αντικυθήρων, που μπορεί να είναι το αρχικό μοντέλο ή αντίγραφο άλλου τυπικού αστρονομικού μοντέλου που χρονολογείται από τον τρίτο αιώνα. Αν ναι, τότε ο Ίππαρχος και ο Δίδυμος αντικατοπτρίζουν επίσης προηγούμενες προόδους στην επιστήμη.
Η ιστορία της Ρόδου ξεκινάει από τις απαρχές του ελληνικού πολιτισμού. Ο Στράβων λέει ότι πριν η Ρόδος ονομαστεί Ρόδος, ήταν γνωστή ως Οφιούσα (νησί των φιδιών) και Στάδια (ισχυρή). Στη συνέχεια έγινε η Τελχίνη, η χώρα των Τελχινών που την αποίκησαν. Αυτοί οι Τελχίνες, σύμφωνα με τον Στράβωνα, ήταν ένας αμφιλεγόμενος λαός.
Οι Τελχίνες περιγράφονταν από μερικούς ως «κακεντρεχείς» και «μάγοι» που ανακάτευαν θείο με νερό από τον ιερό ποταμό Στύγα για να βλάψουν και να σκοτώσουν ζώα και φυτά. Ωστόσο, υπήρχε μια εναλλακτική άποψη για τους Τελχίνες ως εξαιρετικούς τεχνίτες που προσβλήθηκαν από ανταγωνιστές εργάτες. Οι Τελχίνες έφτασαν στη Ρόδο από την Κρήτη. Ήταν οι πρώτοι τεχνίτες που δούλευαν σίδηρο και ορείχαλκο. Μάλιστα, οι Τελχίνες ήταν τόσο αρχαίοι που, σύμφωνα με την παράδοση, έφτιαξαν ένα δρεπάνι για τον τιτάνα Κρόνο, πατέρα του Δία.
Με τον καιρό, οι Τελχίνες μαράθηκαν ή αναμίχθηκαν με μια νέα ομάδα Ελλήνων εισβολέων της Ρόδου γνωστών ως Ηλιάδαι, παιδιά του θεού Ήλιου. Την εποχή των Ηλιάδων γεννήθηκε η Αθηνά στη Ρόδο από το κεφάλι του πατέρα της Δία.
φωτο:
Η ελληνική επιστήμη και τεχνολογία στο νησί του θεού Ήλιου Ήλιου
Η ωρολογιακή συσκευή των Αντικυθήρων κατασκευάστηκε πιθανότατα στη Ρόδο της Κορινθίας ή πιο πιθανό σε έναν από τους θυγατρικούς πόλους της Κορίνθου στη βόρεια Ελλάδα, την Κέρκυρα, την Ήπειρο ή τις Συρακούσες της Σικελίας. Η Ρόδος και οι Συρακούσες είναι οι πιο ελκυστικές ευκαιρίες για την εμφάνιση συσκευών παρόμοιων με τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων.
Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, που φυλάσσεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα, αποκαλείται συχνά ο πρώτος αναλογικός υπολογιστής, επίτευγμα της αρχαίας ελληνικής επιστήμης και τεχνολογίας.
Μάλιστα και στα δύο εμφανίστηκε ο ελληνικός υπολογιστής των Αντικυθήρων. Από τη μία, το πλεονέκτημα της Ρόδου είναι ότι, σύμφωνα με τον Ρώσο ιστορικό Μιχαήλ Ροστόβτσεφ, ήταν «το σπίτι του ελληνικού πολιτισμού, της ελληνικής παιδείας και της ελληνικής τέχνης». Δεύτερον, τα δακτυλικά αποτυπώματα δύο Ροδίων αστρονόμων, του Ίππαρχου και του Γεμίνου, είναι ορατά στον υπολογιστή των Αντικυθήρων, που μπορεί να είναι το αρχικό μοντέλο ή αντίγραφο άλλου τυπικού αστρονομικού μοντέλου που χρονολογείται από τον τρίτο αιώνα. Αν ναι, τότε ο Ίππαρχος και ο Δίδυμος αντικατοπτρίζουν επίσης προηγούμενες προόδους στην επιστήμη.
Η ιστορία της Ρόδου ξεκινάει από τις απαρχές του ελληνικού πολιτισμού. Ο Στράβων λέει ότι πριν η Ρόδος ονομαστεί Ρόδος, ήταν γνωστή ως Οφιούσα (νησί των φιδιών) και Στάδια (ισχυρή). Στη συνέχεια έγινε η Τελχίνη, η χώρα των Τελχινών που την αποίκησαν. Αυτοί οι Τελχίνες, σύμφωνα με τον Στράβωνα, ήταν ένας αμφιλεγόμενος λαός.
Οι Τελχίνες περιγράφονταν από μερικούς ως «κακεντρεχείς» και «μάγοι» που ανακάτευαν θείο με νερό από τον ιερό ποταμό Στύγα για να βλάψουν και να σκοτώσουν ζώα και φυτά. Ωστόσο, υπήρχε μια εναλλακτική άποψη για τους Τελχίνες ως εξαιρετικούς τεχνίτες που προσβλήθηκαν από ανταγωνιστές εργάτες. Οι Τελχίνες έφτασαν στη Ρόδο από την Κρήτη. Ήταν οι πρώτοι τεχνίτες που δούλευαν σίδηρο και ορείχαλκο. Μάλιστα, οι Τελχίνες ήταν τόσο αρχαίοι που, σύμφωνα με την παράδοση, έφτιαξαν ένα δρεπάνι για τον τιτάνα Κρόνο, πατέρα του Δία.
Με τον καιρό, οι Τελχίνες μαράθηκαν ή αναμίχθηκαν με μια νέα ομάδα Ελλήνων εισβολέων της Ρόδου γνωστών ως Ηλιάδαι, παιδιά του θεού Ήλιου. Την εποχή των Ηλιάδων γεννήθηκε η Αθηνά στη Ρόδο από το κεφάλι του πατέρα της Δία.
φωτο:
Αργυρό τετράδραχμο με την εικόνα του θεού Ήλιου, του κύριου θεού της Ρόδου. Γύρω στο 205-190.π.Χ.
Σύμφωνα με τον Πίνδαρο, ο Ήλιος ενθάρρυνε τα παιδιά του να χτίσουν για την Αθηνά: «έναν λαμπερό βωμό και να κάψουν μια ιερή θυσία για να ευχαριστήσουν την καρδιά του Δία και η Αθηνά κρατώντας ένα δόρυ. Η φροντίδα, που γεννιέται μέσα στην προνοητικότητα, κάνει την επιτυχία και τη χαρά να προσεγγίζουν τους ανθρώπους... Ο Δίας μάζεψε ένα φωτεινό σύννεφο και τους έριξε μια βαθιά χρυσή βροχή. Η Αθηνά, η λαμπερή θεά, τους προίκισε με όλες τις τέχνες για να ξεπεράσουν την ανθρωπότητα στη δεξιοτεχνία των χεριών τους. Έδειχναν να αναπνέουν και να κινούνται».
Τελικά, ο γιος του Ηρακλή, Τληπόλεμος, οδήγησε τους οπαδούς του στη Ρόδο, το νησί του Ήλιου. Ο Όμηρος λέει ότι ο Δίας τους ευλόγησε με χρυσό και πλούτη. Έτσι, η Ρόδος είχε μια μυθική και ιστορική παράδοση τεχνολογικών επιτευγμάτων. Στην Αλεξανδρινή εποχή, το νησί του Ήλιου ήταν το κέντρο της επιστήμης και, ιδιαίτερα, της αστρονομικής έρευνας. Στη Ρόδο έζησαν και άκμασαν διάσημοι επιστήμονες και φιλόσοφοι.
Ήταν μάλιστα ένας από τους λόγους που η Ρόδος έγινε ένα από τα αρχαιότερα και σημαντικότερα πολιτιστικά κέντρα της Αρχαίας Ελλάδας. Στις αρχές του III αιώνα π.Χ. Η Ρόδος έδειξε τις τεχνολογικές προόδους και τη δύναμή της με ένα κολοσσιαίο χάλκινο άγαλμα του θεού Ήλιου. Γράφοντας περίπου τρεις αιώνες μετά την κατασκευή του Κολοσσού της Ρόδου, ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος το θεώρησε μεγάλο επίτευγμα.
Επιπλέον, στη Ρόδο έγιναν οι πρώτες μετεωρολογικές παρατηρήσεις που απαιτούνται για τα ελληνικά ημερολόγια ή τα Παραπήγματα. Αυτή η τεχνολογική παράδοση δεν περιορίστηκε στη Ρόδο.
φωτο: Κολοσσός της Ρόδου
Louis de Colliery.
Ο Πλάτων αγαπούσε την πράξη περισσότερο από τη θεωρία. Θαύμαζε τη δεξιοτεχνία του Ιππία και οι τεχνικές του ικανότητες του επέτρεπαν να κάνει σχεδόν ό,τι χρειαζόταν. Έγραψε το δικό του δαχτυλίδι, έφτιαξε μόνος του τα παπούτσια του, έπλεξε μανδύα και χιτώνα, έπλεξε μια ζώνη που φορούσε γύρω από τον χιτώνα του. Ήταν επίσης άνθρωπος των λόγων και των γνώσεων. Ο Πλάτων σεβόταν τους ανθρώπους που εργάζονταν με τα χέρια τους για τη φροντίδα που έδειχναν στη δουλειά τους και για τον τρόπο που χρησιμοποιούσαν τις δεξιότητες και την οργάνωσή τους για να δώσουν στα προϊόντα τους την καλύτερη δυνατή μορφή, εμφάνιση και ποιότητα.
Επιπλέον, ο Πλάτων θαύμαζε τη μαθηματική φύση της ικανότητας. Χωρίς μέτρηση, μέτρηση και ζύγιση, είπε ο Πλάτωνας, οι τέχνες και οι χειροτεχνίες θα ήταν πρακτικά άχρηστες. Στις συναλλαγές μεταξύ τους και στις επιχειρήσεις, οι άνθρωποι θα έπρεπε να καταφύγουν σε εικασίες και εικασίες. Ο Πλάτωνας έτρεφε ιδιαίτερη συμπάθεια για την κατασκευή. Απέδωσε την «ανώτερη δεξιοτεχνία» του στη συχνή χρήση εργαλείων και μέτρων. Η ξυλουργική στη ναυπηγική και την κατασκευή σπιτιών, για παράδειγμα, ήταν ακριβής χάρη στα εργαλεία των τεχνιτών: χάρακα, πυξίδα, κανόνας κτιστών, χάρακα και τετράγωνο ξυλουργού.
Ο Αριστοτέλης θαύμαζε επίσης τους τεχνίτες και τους εφευρέτες για τα χρήσιμα εργαλεία και τη σοφία τους. Μάλιστα, από όλες τις κοινωνικές τάξεις της πόλης, θεωρούσε την τάξη των μηχανικών ως την πιο απαραίτητη. Καμία πόλη δεν θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς μηχανικούς να εξασκούν τις τέχνες και τις τέχνες τους. Από αυτές τις τέχνες και χειροτεχνίες, είπε ο Αριστοτέλης, κάποιες είναι «απολύτως αναγκαίες» και άλλες προσθέτουν στην πολυτέλεια ή εμπλουτίζουν τη ζωή.
Ένας από τους μαθητές ή οπαδούς του Αριστοτέλη έγραψε ένα έργο για τη μηχανική, και αυτό το βιβλίο βρίσκεται στα συλλογικά έργα του Αριστοτέλη. Αυτός ο τεχνικός επικεντρώθηκε στον μοχλό, την τροχαλία, τη σφήνα και τον ανεμό, που δεν ήταν πολύπλοκες μηχανές, αλλά ήταν πρακτικές επινοήσεις για τόσο βασικές εργασίες όπως η ανύψωση νερού από πηγάδια και ιστιοφόρα πλοία. Ωστόσο, ο συγγραφέας αυτού του τεχνικού εγχειριδίου προσπάθησε επίσης να δείξει τις μαθηματικές αρχές πίσω από τις μηχανές του.
Έκρηξη αντικειμενικής γνώσης για τον κόσμο
Οι Έλληνες στοχαστές, ξεκινώντας από τον Θαλή, έθεσαν τις βάσεις για την τελική άνθηση και παγκοσμιοποίηση της αρχαίας ελληνικής επιστήμης και τεχνολογίας στην εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αυτό συνεχίστηκε για περίπου 300 χρόνια: από τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π.Χ. μέχρι το θάνατο της βασίλισσας Κλεοπάτρας της Αιγύπτου το 30 π.Χ.
Ωστόσο, η ελληνική επιστημονική επανάσταση που γέννησε τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων επεκτάθηκε πέρα από την Αλεξανδρινή εποχή κατά άλλα 200 χρόνια, καλύπτοντας τον δεύτερο αιώνα της εποχής μας. Ο 3ος και 2ος αιώνας π.Χ. ήταν το αποκορύφωμα της χρυσής εποχής της ελληνικής επιστήμης. Οι Έλληνες θεσμοθέτησαν τον νέο τρόπο οικοδόμησης και σκέψης για τον κόσμο.
Φωτο: Ένα χρυσό νόμισμα κόπηκε στις Σάρδεις, την πόλη κλειδί της Λυδίας, η οποία την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν επαρχία της Περσίας. Ο Αλέξανδρος χρησιμοποίησε τις Σάρδεις για το νομισματοκοπείο του. Στα νομίσματα απεικονίζεται ο Μέγας Αλέξανδρος στα αριστερά και η φτερωτή Νίκη στα δεξιά, στεφανώνοντας τον Αλέξανδρο.
Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ο Αλέξανδρος έφερε στη ζωή τις καλύτερες ιδέες των Ελλήνων φιλοσόφων. Κατάργησε επίσης πολλές αποκρουστικές παραδόσεις μεταξύ μερικών από τους μη Έλληνες της αυτοκρατορίας του. Ο Αλέξανδρος ένωσε τον κόσμο για πρώτη φορά, αν και απέρριψε τη συμβουλή του Αριστοτέλη να αντιμετωπίζει τους Έλληνες ως αφέντες των βαρβάρων.
φωτο: Ο Πλάτων αγαπούσε την πράξη περισσότερο από τη θεωρία. Θαύμαζε τη δεξιοτεχνία του Ιππία και οι τεχνικές του ικανότητες του επέτρεπαν να κάνει σχεδόν ό,τι χρειαζόταν. Έγραψε το δικό του δαχτυλίδι, έφτιαξε μόνος του τα παπούτσια του, έπλεξε μανδύα και χιτώνα, έπλεξε μια ζώνη που φορούσε γύρω από τον χιτώνα του. Ήταν επίσης άνθρωπος των λόγων και των γνώσεων. Ο Πλάτων σεβόταν τους ανθρώπους που εργάζονταν με τα χέρια τους για τη φροντίδα που έδειχναν στη δουλειά τους και για τον τρόπο που χρησιμοποιούσαν τις δεξιότητες και την οργάνωσή τους για να δώσουν στα προϊόντα τους την καλύτερη δυνατή μορφή, εμφάνιση και ποιότητα.
Επιπλέον, ο Πλάτων θαύμαζε τη μαθηματική φύση της ικανότητας. Χωρίς μέτρηση, μέτρηση και ζύγιση, είπε ο Πλάτωνας, οι τέχνες και οι χειροτεχνίες θα ήταν πρακτικά άχρηστες. Στις συναλλαγές μεταξύ τους και στις επιχειρήσεις, οι άνθρωποι θα έπρεπε να καταφύγουν σε εικασίες και εικασίες. Ο Πλάτωνας έτρεφε ιδιαίτερη συμπάθεια για την κατασκευή. Απέδωσε την «ανώτερη δεξιοτεχνία» του στη συχνή χρήση εργαλείων και μέτρων. Η ξυλουργική στη ναυπηγική και την κατασκευή σπιτιών, για παράδειγμα, ήταν ακριβής χάρη στα εργαλεία των τεχνιτών: χάρακα, πυξίδα, κανόνας κτιστών, χάρακα και τετράγωνο ξυλουργού.
Ο Αριστοτέλης θαύμαζε επίσης τους τεχνίτες και τους εφευρέτες για τα χρήσιμα εργαλεία και τη σοφία τους. Μάλιστα, από όλες τις κοινωνικές τάξεις της πόλης, θεωρούσε την τάξη των μηχανικών ως την πιο απαραίτητη. Καμία πόλη δεν θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς μηχανικούς να εξασκούν τις τέχνες και τις τέχνες τους. Από αυτές τις τέχνες και χειροτεχνίες, είπε ο Αριστοτέλης, κάποιες είναι «απολύτως αναγκαίες» και άλλες προσθέτουν στην πολυτέλεια ή εμπλουτίζουν τη ζωή.
Ένας από τους μαθητές ή οπαδούς του Αριστοτέλη έγραψε ένα έργο για τη μηχανική, και αυτό το βιβλίο βρίσκεται στα συλλογικά έργα του Αριστοτέλη. Αυτός ο τεχνικός επικεντρώθηκε στον μοχλό, την τροχαλία, τη σφήνα και τον ανεμό, που δεν ήταν πολύπλοκες μηχανές, αλλά ήταν πρακτικές επινοήσεις για τόσο βασικές εργασίες όπως η ανύψωση νερού από πηγάδια και ιστιοφόρα πλοία. Ωστόσο, ο συγγραφέας αυτού του τεχνικού εγχειριδίου προσπάθησε επίσης να δείξει τις μαθηματικές αρχές πίσω από τις μηχανές του.
Έκρηξη αντικειμενικής γνώσης για τον κόσμο
Οι Έλληνες στοχαστές, ξεκινώντας από τον Θαλή, έθεσαν τις βάσεις για την τελική άνθηση και παγκοσμιοποίηση της αρχαίας ελληνικής επιστήμης και τεχνολογίας στην εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αυτό συνεχίστηκε για περίπου 300 χρόνια: από τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π.Χ. μέχρι το θάνατο της βασίλισσας Κλεοπάτρας της Αιγύπτου το 30 π.Χ.
Ωστόσο, η ελληνική επιστημονική επανάσταση που γέννησε τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων επεκτάθηκε πέρα από την Αλεξανδρινή εποχή κατά άλλα 200 χρόνια, καλύπτοντας τον δεύτερο αιώνα της εποχής μας. Ο 3ος και 2ος αιώνας π.Χ. ήταν το αποκορύφωμα της χρυσής εποχής της ελληνικής επιστήμης. Οι Έλληνες θεσμοθέτησαν τον νέο τρόπο οικοδόμησης και σκέψης για τον κόσμο.
Φωτο: Ένα χρυσό νόμισμα κόπηκε στις Σάρδεις, την πόλη κλειδί της Λυδίας, η οποία την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν επαρχία της Περσίας. Ο Αλέξανδρος χρησιμοποίησε τις Σάρδεις για το νομισματοκοπείο του. Στα νομίσματα απεικονίζεται ο Μέγας Αλέξανδρος στα αριστερά και η φτερωτή Νίκη στα δεξιά, στεφανώνοντας τον Αλέξανδρο.
Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ο Αλέξανδρος έφερε στη ζωή τις καλύτερες ιδέες των Ελλήνων φιλοσόφων. Κατάργησε επίσης πολλές αποκρουστικές παραδόσεις μεταξύ μερικών από τους μη Έλληνες της αυτοκρατορίας του. Ο Αλέξανδρος ένωσε τον κόσμο για πρώτη φορά, αν και απέρριψε τη συμβουλή του Αριστοτέλη να αντιμετωπίζει τους Έλληνες ως αφέντες των βαρβάρων.
Ο Μέγας Αλέξανδρος και ο Φάρος (φάρος) της Αλεξάνδρειας σε ένα ελληνικό γραμματόσημο του 1977 για τον εορτασμό της 2300ης επετείου από το θάνατο του Αλεξάνδρου το 323 π.Χ.
Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι ο Αλέξανδρος εφάρμοσε την ακόλουθη στρατηγική για τη δημιουργία ενός ενιαίου κόσμου: ήταν βέβαιος ότι ήταν ένας θεόσταλτος κυβερνήτης και μεσολαβητής για ολόκληρο τον κόσμο. Ο Αλέξανδρος έκανε πόλεμο εναντίον εκείνων που δεν μπορούσε να πείσει. Ενώνοντας ανθρώπους από όλο τον κόσμο, τους είπε να θεωρούν τον κατοικημένο κόσμο πατρίδα τους και το στρατόπεδό τους ακρόπολη για προστασία. Ο Αλέξανδρος περίμενε επίσης από τους υπηκόους του να κάνουν συμμαχίες με καλούς ανθρώπους και να αντιμετωπίζουν τους κακούς ανθρώπους ως ξένους. Η διαφορά μεταξύ Ελλήνων και βαρβάρων, τους είπε, δεν ήταν στα όπλα και στην ενδυμασία, αλλά στη δεξιοτεχνία. Η κακία σημάδεψε τον βάρβαρο.
Οι διάδοχοι του Αλεξάνδρου διέδωσαν επίσης τον ελληνικό πολιτισμό στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, ενώνοντας την Ελλάδα για πρώτη φορά. Η «εξαιρετικά ξαφνική επέκταση» του ελληνικού κόσμου έδωσε τη δυνατότητα στους Έλληνες να βγάλουν καλά χρήματα σχεδόν παντού. Αυτό προώθησε τη χρήση του νου «χωρίς παραδοσιακούς περιορισμούς». Τα προηγμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα που χρηματοδοτήθηκαν από τους Έλληνες ηγεμόνες έδωσαν μεγάλη ώθηση στην επιστημονική έρευνα.
Εκείνη την εποχή, η φιλοσοφία ήταν τόσο διαδεδομένη που όταν οι επιστημονικοί κλάδοι ξεκίνησαν το ταξίδι τους προς την εξειδίκευση, έφεραν μαζί τους, σύμφωνα με τα λόγια του Albrecht Diehl, «μια πολύτιμη προίκα μιας καλά ανεπτυγμένης συνείδησης μεθόδων και προβλημάτων, μια συνείδηση που διαμορφώθηκε σε μια εποχή που οι επιστημονικές προσπάθειες που αναλαμβάνονται στο πλαίσιο της φιλοσοφίας. Με άλλα λόγια, το όραμα του Αλέξανδρου για τη διάδοση των ελληνικών ιδεών και πολιτισμού σε Ανατολή και Δύση έγινε αυτό που ο Πήτερ Μπαμ αποκάλεσε «θαυμάσια πραγματικότητα» που θριάμβευσε για αρκετούς αιώνες μετά τον θάνατό του, δημιουργώντας τον πολιτισμό όλου του κόσμου.
Οι Πτολεμαίοι και η Διάδοση της Αρχαίας Ελληνικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στην Αίγυπτο
Οι Έλληνες σημείωσαν εντυπωσιακή πρόοδο στην Αίγυπτο, ιδιαίτερα χάρη σε έναν από τους καλύτερους στρατηγούς του Αλέξανδρου. Ήταν ο Πτολεμαίος, γιος του Λαγού, που έζησε από το 367 έως το 282 π.Χ. Ο Αλέξανδρος τον διόρισε κυβερνήτη της Αιγύπτου. Όταν ο Αλέξανδρος πέθανε το 323 π.Χ., ο Πτολεμαίος εδραίωσε την εξουσία του και το 305 π.Χ. έγινε βασιλιάς της Αιγύπτου, παίρνοντας το όνομα Πτολεμαίος Α' Σώτερ (Σωτήρας).
Βασιλιάς Πτολεμαίος Α' Σώτερ (Σωτήρας), 305-283 προ ΧΡΙΣΤΟΥ ε., ήταν μαθητής του Αριστοτέλη. Αργυρό τετράδραχμο (τέσσερις δραχμές). Οι Πτολεμαίοι και η Διάδοση της Αρχαίας Ελληνικής Επιστήμης
Ο Πτολεμαίος είχε την τύχη να χρησιμοποιήσει τη βοήθεια του Δημητρίου του Φαλήρου, μαθητή του Αριστοτέλη, ο οποίος ήταν και συγγραφέας φιλοσοφικών έργων. Ο Δημήτριος τον έπεισε να επαναλάβει τη σχολή του Αριστοτέλη στην Αλεξάνδρεια, κατασκευάζοντας πρώτα μια βιβλιοθήκη και το Μουσείο, τον ναό των Μουσών. Μαθητής του Αριστοτέλη ήταν και ο Πτολεμαίος. Υποστήριξε τον Δημήτριο στην αριστοτελική του πρόταση.
φωτο: Ο Πτολεμαίος Β' απεικονίζεται με Εβραίους μελετητές που μετέφρασαν τη Βίβλο για τη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, Jean-Baptiste de Champaign.
Γύρω στο 295 π.Χ Ο βασιλιάς Πτολεμαίος ίδρυσε το μουσείο για να καλλιεργήσει τον ελληνικό πολιτισμό, τις επιστήμες και τη λογοτεχνία. Η βιβλιοθήκη άνθισε επίσης πολύ γρήγορα. Έτσι οι μέθοδοι και η επιστήμη του Αριστοτέλη ρίζωσαν βαθιά στην Αλεξάνδρεια, αποτελώντας την πνευματική υποδομή της χρυσής εποχής της ελληνικής επιστήμης.
Ο Πτολεμαίος Α' πέθανε το 283 π.Χ. και τον διαδέχθηκε ο Πτολεμαίος Β' ο Φιλάδελφος (Αδελφική Αγάπη) που βασίλεψε από το 285 έως το 246. Ο Πτολεμαίος Β' συνέχισε την παράδοση του πατέρα του και προίκισε γενναιόδωρα το μουσείο και το επιτελείο του με χρήματα και πολιτική υποστήριξη, ενώ διάσημοι λόγιοι, ποιητές και λόγιοι επιστρατεύτηκαν από όλο τον ελληνικό κόσμο. Έκτισε επίσης τον Φάρο, ή Φάρο της Αλεξάνδρειας.
Ο Φάρος συμβόλιζε τον διαφωτισμό των Ελλήνων βασιλιάδων της Αιγύπτου. Αλλά ακόμη περισσότερη φώτιση ήρθε από τους μελετητές που συμβούλευαν τους Πτολεμαίους. Διεξήγαγαν ανεξάρτητη έρευνα και έγραψαν γραπτά που προάγουν την αρχαία ελληνική επιστήμη και τεχνολογία. Αυτοί οι μελετητές λάμβαναν σημαντικούς μισθούς και δεν πλήρωναν φόρους. έτρωγαν και ζούσαν στο Βρούχειο, που ήταν μέρος του παλατιού.
φωτο: Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας ήταν μέρος του Μουσείου.
Οι Πτολεμαίοι δημιούργησαν επίσης μια βιβλιοθήκη στο Μουσείο: μια κύρια βιβλιοθήκη περίπου 500.000 τόμων στο παλάτι και μια αδελφή βιβλιοθήκη, πιθανώς 42.000 τόμων, στο ναό του Διός Σεράπη ή Σεράπειο. Ένας από τους βιβλιοθηκονόμους, ο Καλλίμαχος, συνέταξε τις «Πινακές», Πίνακες, έναν κατάλογο 120 τόμων με τις συλλογές της βιβλιοθήκης. Το προσωπικό της βιβλιοθήκης έψαξε την Ελλάδα για χειρόγραφα και βιβλία που βρέθηκαν σε πλοία που έπλεαν στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας αντιγράφηκαν για να συμπεριληφθούν στη συλλογή.
Οι Έλληνες βασιλιάδες της αυτοκρατορίας του Αλεξάνδρου, ιδιαίτερα οι Πτολεμαίοι της Αιγύπτου, δημιούργησαν τα θεμέλια μιας ορθολογικής κοινοπολιτείας που χαρακτηρίζεται από επιστημονική έρευνα που χρηματοδοτείται από το κράτος, επιστημονική μελέτη του πρώιμου ελληνικού πολιτισμού και επιμέλεια των Ελλήνων κλασικών. Οι Αλεξανδρινοί λόγιοι πρωτοστάτησαν στην «τεχνική της επίπονης μελέτης και ερμηνείας» που εξαπλώθηκε σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο. Αυτοί οι αρχαίοι Έλληνες μελετητές παραμένουν σήμερα πρότυπο για την κλασική και επιστημονική έρευνα.
πηγή: https://salik.biz/articles/83333-drevnegrecheskaja-nauka-i-tehnika-ot-antikitery-do-farosa.html?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ο Πτολεμαίος είχε την τύχη να χρησιμοποιήσει τη βοήθεια του Δημητρίου του Φαλήρου, μαθητή του Αριστοτέλη, ο οποίος ήταν και συγγραφέας φιλοσοφικών έργων. Ο Δημήτριος τον έπεισε να επαναλάβει τη σχολή του Αριστοτέλη στην Αλεξάνδρεια, κατασκευάζοντας πρώτα μια βιβλιοθήκη και το Μουσείο, τον ναό των Μουσών. Μαθητής του Αριστοτέλη ήταν και ο Πτολεμαίος. Υποστήριξε τον Δημήτριο στην αριστοτελική του πρόταση.
φωτο: Ο Πτολεμαίος Β' απεικονίζεται με Εβραίους μελετητές που μετέφρασαν τη Βίβλο για τη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, Jean-Baptiste de Champaign.
Γύρω στο 295 π.Χ Ο βασιλιάς Πτολεμαίος ίδρυσε το μουσείο για να καλλιεργήσει τον ελληνικό πολιτισμό, τις επιστήμες και τη λογοτεχνία. Η βιβλιοθήκη άνθισε επίσης πολύ γρήγορα. Έτσι οι μέθοδοι και η επιστήμη του Αριστοτέλη ρίζωσαν βαθιά στην Αλεξάνδρεια, αποτελώντας την πνευματική υποδομή της χρυσής εποχής της ελληνικής επιστήμης.
Ο Πτολεμαίος Α' πέθανε το 283 π.Χ. και τον διαδέχθηκε ο Πτολεμαίος Β' ο Φιλάδελφος (Αδελφική Αγάπη) που βασίλεψε από το 285 έως το 246. Ο Πτολεμαίος Β' συνέχισε την παράδοση του πατέρα του και προίκισε γενναιόδωρα το μουσείο και το επιτελείο του με χρήματα και πολιτική υποστήριξη, ενώ διάσημοι λόγιοι, ποιητές και λόγιοι επιστρατεύτηκαν από όλο τον ελληνικό κόσμο. Έκτισε επίσης τον Φάρο, ή Φάρο της Αλεξάνδρειας.
Ο Φάρος συμβόλιζε τον διαφωτισμό των Ελλήνων βασιλιάδων της Αιγύπτου. Αλλά ακόμη περισσότερη φώτιση ήρθε από τους μελετητές που συμβούλευαν τους Πτολεμαίους. Διεξήγαγαν ανεξάρτητη έρευνα και έγραψαν γραπτά που προάγουν την αρχαία ελληνική επιστήμη και τεχνολογία. Αυτοί οι μελετητές λάμβαναν σημαντικούς μισθούς και δεν πλήρωναν φόρους. έτρωγαν και ζούσαν στο Βρούχειο, που ήταν μέρος του παλατιού.
φωτο: Η Μεγάλη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας ήταν μέρος του Μουσείου.
Οι Πτολεμαίοι δημιούργησαν επίσης μια βιβλιοθήκη στο Μουσείο: μια κύρια βιβλιοθήκη περίπου 500.000 τόμων στο παλάτι και μια αδελφή βιβλιοθήκη, πιθανώς 42.000 τόμων, στο ναό του Διός Σεράπη ή Σεράπειο. Ένας από τους βιβλιοθηκονόμους, ο Καλλίμαχος, συνέταξε τις «Πινακές», Πίνακες, έναν κατάλογο 120 τόμων με τις συλλογές της βιβλιοθήκης. Το προσωπικό της βιβλιοθήκης έψαξε την Ελλάδα για χειρόγραφα και βιβλία που βρέθηκαν σε πλοία που έπλεαν στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας αντιγράφηκαν για να συμπεριληφθούν στη συλλογή.
Οι Έλληνες βασιλιάδες της αυτοκρατορίας του Αλεξάνδρου, ιδιαίτερα οι Πτολεμαίοι της Αιγύπτου, δημιούργησαν τα θεμέλια μιας ορθολογικής κοινοπολιτείας που χαρακτηρίζεται από επιστημονική έρευνα που χρηματοδοτείται από το κράτος, επιστημονική μελέτη του πρώιμου ελληνικού πολιτισμού και επιμέλεια των Ελλήνων κλασικών. Οι Αλεξανδρινοί λόγιοι πρωτοστάτησαν στην «τεχνική της επίπονης μελέτης και ερμηνείας» που εξαπλώθηκε σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο. Αυτοί οι αρχαίοι Έλληνες μελετητές παραμένουν σήμερα πρότυπο για την κλασική και επιστημονική έρευνα.
πηγή: https://salik.biz/articles/83333-drevnegrecheskaja-nauka-i-tehnika-ot-antikitery-do-farosa.html?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.