Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022

Ο αριθμός των παιδιών που λαμβάνουν αντικαταθλιπτικά έχει αυξηθεί. Είναι μια πραγματική κρίση ή μια κρίση που επινοήθηκε από ψυχιάτρους που αναζητούν νέους ασθενείς;

Ο αριθμός των παιδιών που λαμβάνουν αντικαταθλιπτικά έχει αυξηθεί. Είναι μια πραγματική κρίση ή μια κρίση που επινοήθηκε από ψυχιάτρους που αναζητούν νέους ασθενείς;
πηγή RT  6 Σεπ, 2021 
το άρθρο έγραψε ο Frank Furedi που είναι συγγραφέας και κοινωνικός σχολιαστής. Είναι ομότιμος καθηγητής κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κεντ στο Canterbury. Συγγραφέας του How Fear Works: The Culture of Fear in the 21st Century.



Η ιατρικοποίηση της παιδικής ηλικίας είναι ένα από τα πιο καταθλιπτικά χαρακτηριστικά της αγγλοαμερικανικής ανατροφής παιδιών. Χρόνο με το χρόνο, χειροτερεύει.

Το πρόβλημα της ψυχικής υγείας γίνεται γρήγορα συνώνυμο της παιδικής ηλικίας. Δυστυχώς, το ιατρικό ίδρυμα είναι πολύ χαρούμενο που λύνει τα προβλήματα των παιδιών ρίχνοντας τα ναρκωτικά στο λαιμό τους. Αυτή η ανησυχητική τάση επισημάνθηκε από νέα στοιχεία του NHS που δημοσιεύθηκαν στα τέλη του περασμένου μήνα, τα οποία έδειξαν ότι οι συνταγές για αντικαταθλιπτικά που χορηγούνται σε βρετανικά παιδιά ηλικίας 5 έως 16 ετών έχουν αυξηθεί κατά 22% τα τελευταία πέντε χρόνια.

Αναμενόμενα, η συνταγογράφηση αντικαταθλιπτικών φαρμάκων έχει εκτοξευθεί μετά το lockdown. Η τάση για ιατροποίηση της συμπεριφοράς των παιδιών έχει ενταθεί μετά το ξέσπασμα του κορωνοϊού και η καταστολή τους θεωρείται συχνά ως ο πιο αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων τους.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο θέμα της παιδικής ηλικίας και της γονικής μέριμνας για περισσότερα από 25 χρόνια, έχω παρατηρήσει τον πολλαπλασιασμό των ανησυχητικών αναφορών που αναφέρονται στην οδυνηρή κατάσταση της ψυχικής υγείας των νέων. Κάθε χρόνο, η ποικιλία των ψυχολογικών προβλημάτων που ταλαιπωρούν τα παιδιά συνεχίζει να αυξάνεται. Το lockdown εκμεταλλεύτηκε ως ευκαιρία από τη βιομηχανία ψυχικής υγείας να μετατρέψει τα παιδιά σε πιθανούς ασθενείς. Αλλά ισχύει πραγματικά, όπως υποστήριξε το Βασιλικό Κολλέγιο Ψυχιάτρων νωρίτερα φέτος, ότι το κλείσιμο των σχολείων και το lockdown απειλούν να εξαπολύσουν μια κρίση ψυχικής υγείας μεταξύ των μικρών παιδιών, που μπορεί να τα βλάψει για μια ζωή;

Χρόνια πριν από το lockdown, η μία έκθεση συναγερμού μετά την άλλη προειδοποιούσε ότι «το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο από όσο πιστεύαμε και είναι πιθανό να επιδεινωθεί». Ένα χρόνο πριν από την πανδημία, μια έρευνα δασκάλων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ψυχική υγεία των μαθητών βρισκόταν «σε σημείο κρίσης». Το ογδόντα τοις εκατό των δασκάλων ισχυρίστηκε ότι η ψυχική υγεία των μαθητών στην Αγγλία είχε επιδεινωθεί τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Από τη δεκαετία του 1980, η κατασκευή παθολογιών ψυχικής υγείας που σχετίζονται με τα παιδιά είναι μια αναπτυσσόμενη βιομηχανία. Αναφορές μετά από αναφορές υποστηρίζουν ότι η ψυχική ασθένεια στα παιδιά αυξάνεται. Τέτοιες αναφορές επιμένουν ότι τα παιδιά είναι πιο αγχωμένα και καταθλιπτικά από ό,τι στο παρελθόν.

Όσον αφορά τα τμήματα της βιομηχανίας ψυχικής υγείας, δεν μπορείτε ποτέ να ναρκωτικά παιδιά αρκετά νωρίς. Θυμάμαι όταν η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής δημοσίευσε οδηγίες που συνιστούσαν ότι τα παιδιά ηλικίας τεσσάρων ετών θα μπορούσαν να λάβουν θεραπεία με το ψυχοδιεγερτικό φάρμακο Ritalin. Αυτές οι οδηγίες πρότειναν ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που εμφάνισαν συμπτώματα απροσεξίας και υπερκινητικότητας θα πρέπει να αξιολογούνται για φαρμακολογική παρέμβαση. « Η θεραπεία των παιδιών σε νεαρή ηλικία είναι σημαντική, γιατί όταν μπορούμε να τα αναγνωρίσουμε νωρίτερα και να παρέχουμε την κατάλληλη θεραπεία, μπορούμε να αυξήσουμε τις πιθανότητές τους να επιτύχουν στο σχολείο », ήταν πώς αιτιολόγησε αυτήν την πρόταση ο Δρ Mark Worlaich, ένας από τους συγγραφείς των κατευθυντήριων γραμμών. .

Είναι έκπληξη το γεγονός ότι τις τελευταίες δεκαετίες είδαμε αυτό που ορισμένοι επαγγελματίες υγείας περιέγραψαν ως «έκρηξη Ritalin»; Στις Ηνωμένες Πολιτείες, σχεδόν το 10% των παιδιών έχουν διάγνωση Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής . Από αυτούς, περίπου το ένα τρίτο λαμβάνουν κάποιο είδος φαρμάκου.

Γιατί λοιπόν η κοινωνία είναι τόσο έτοιμη να αποδώσει μια διάγνωση ψυχικής υγείας στα παιδιά; Γιατί στον δυτικό κόσμο, τα υπαρξιακά προβλήματα και αγωνίες της παιδικής ηλικίας ερμηνεύονται όλο και περισσότερο μέσα από το πρίσμα της ψυχικής υγείας. Η ψυχική υγεία των παιδιών γίνεται αντιληπτή ως μια κατάσταση που πρέπει να « βελτιωθεί » προκειμένου να αποφευχθούν ψυχιατρικά προβλήματα αργότερα στη ζωή. Κατά συνέπεια, οι συνήθεις εντάσεις και ανησυχίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές γίνονται τακτικά αντιληπτές ως ιατρικά προβλήματα και προβλήματα ψυχικής υγείας.

Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι η ιατρικοποίηση των παιδιών λέει πολύ περισσότερα για τις εφευρετικές δυνάμεις της θεραπευτικής φαντασίας παρά για τις συνθήκες της παιδικής ηλικίας. Αυτό που συνέβη είναι ότι ο συναισθηματικός πόνος και τα άγχη των παιδιών έχουν ερμηνευτεί εκ νέου μέσω της γλώσσας της ψυχολογίας. Όταν τα παιδιά συμπεριφέρονται με τρόπους που απομακρύνονται από τον κανόνα, δεν τα αποκαλούμε πλέον απείθαρχα ή ενοχλητικά, αλλά τους δίνουμε ιατρική ετικέτα.

Η ανυπάκουη συμπεριφορά των παιδιών καθίσταται αποδεκτή από την τάση να αντιμετωπίζεται ως ιατρική κατάσταση. Δείτε την «ανακάλυψη» της εναντιωματικής προκλητικής διαταραχής το 1980 από την Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία! Οι συχνές εκρήξεις, οι εκδηλώσεις θυμού, η λεκτική εχθρότητα προς τους γονείς και η περιφρόνηση της εξουσίας των ενηλίκων από παιδιά ηλικίας έως τριών ετών είναι προφανώς συμπτώματα αυτής της ασθένειας. Ιατρικές ετικέτες όπως η ADD και η εναντιωματική προκλητική διαταραχή επιτρέπουν στον κόσμο των ενηλίκων να αποφύγει να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της αδυναμίας του να ασκήσει πειθαρχία μετατρέποντας την κακή συμπεριφορά σε ιατρική κατάσταση.

Για ορισμένους γονείς, η ανακάλυψη νέων παιδικών διαταραχών παρέχει μια ευπρόσδεκτη εξήγηση για την κακή συμπεριφορά ή την κακή απόδοση των παιδιών τους στο σχολείο: «Δεν είναι άτακτη, είναι άρρωστη». Δεδομένης της δυσχέρειας που αντιμετωπίζουν, πολλοί γονείς συμβιβάζονται πολύ εύκολα για να αποδεχτούν τη διάγνωση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) ως αιτίας κακής συμπεριφοράς και σχολικής επίδοσης. Είναι επίσης προφανές ότι πολλοί δάσκαλοι προωθούν τη διάγνωση της ( διαταραχής ελλειμματικής προσοχής ) ADD ως εναλλακτική λύση στη διαχείριση της κακής συμπεριφοράς στην τάξη, ασκώντας πειθαρχία και εξουσία. Η αποτυχία ολοκλήρωσης της εργασίας, η αδυναμία εστίασης στη συζήτηση στην τάξη και η πλήξη στο σχολείο αποδίδονται τακτικά στην ADD.

Όταν τα παιδιά αισθάνονται δυστυχισμένα, παράξενα ή βιώνουν μια κρίση του εαυτού τους, οι ενήλικες πρέπει να τους μιλήσουν και να ακούσουν τις ανησυχίες τους, αντί να προσπαθήσουν να λύσουν τα προβλήματα με τα αντικαταθλιπτικά. Αυτό που χρειάζονται οι νέοι από τους ενήλικες δεν είναι διάγνωση, αλλά έμπνευση και ηγεσία. Και αυτό είναι πολύ πιο δύσκολο να το πετύχεις από το να τους ναρκώσεις με ναρκωτικά.

Το βιβλίο του Frank Furedi 100 Years Of Identity Crisis: The Culture War Against Socialization δημοσιεύεται από την Routledge Press αργότερα αυτόν τον μήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.