Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022

Ιεραρχία του ουρανού και των Αγγέλων. Σεραφείμ, Χερουβείμ, Θρόνοι, Πρίγκηπες, Αρχάγγελοι


Η ιεραρχία του ουρανού και οι άγγελοι 
Οι άγγελοι είναι ίσως τα πιο διαδεδομένα πνευματικά όντα στις παγκόσμιες θρησκείες. Λαμβάνοντας ανθρώπινη μορφή ή εκδηλώνοντας μια στήλη φωτός, αυτά τα μεγαλοπρεπή μυστήρια μας έχουν γοητεύσει από την αυγή της γραφής (λογοτεχνίας) - και έχουν επηρεάσει δισεκατομμύρια ανθρώπους με ανυπολόγιστους τρόπους.
Οι άγγελοι είναι μια μοναδική κατηγορία υπερφυσικών όντων που περιγράφονται πάντα ως θεϊκοί απεσταλμένοι, ιεροί (άγιοι) αγγελιοφόροι ή πνευματικοί αγγελιοφόροι του Θεού.

Καθοδηγώντας την ανθρωπότητα μέσα από απειλητικές για τη ζωή προκλήσεις, παρέχοντας ευλογίες ή προστασία στους πιστούς και εκτελώντας το θέλημα του Δημιουργού, θεωρούνται μεσάζοντες μεταξύ του Υψίστου και όλης της δημιουργίας.

Οι άγγελοι αναφέρονται σε μια ποικιλία ιερών κειμένων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων του Χριστιανισμού, του Ιουδαϊσμού, του Ισλάμ, του Ζωροαστρισμού, του Μπαχάις (πίστη Ισλάμ), του Σιχισμού (Ινδία), καθώς και σε εσωτερικές φιλοσοφίες όπως η Καμπάλα, ο Νεοπλατωνισμός και η Θεοσοφία.

Ενώ οι άγγελοι συνδέονται γενικά με τον ουρανό και τον πνευματικό κόσμο, το έργο και η παρουσία τους λέγεται ότι εκτείνεται σε όλα τα επίπεδα του σύμπαντος.

Ως η επιτομή της τάξης και της αρμονίας, μπορεί εύλογα να υπονοηθεί ότι οι άγγελοι είναι οργανωμένοι με κάποιο είδος ιεραρχίας για να ταξινομούν και να διευκολύνουν τις λειτουργίες τους στο σύμπαν.

Η ακριβής δομή αυτής της ιερής ιεραρχίας είναι εικασία, καθώς κανείς δεν μπορεί να παράσχει ουσιαστικές αποδείξεις για το θέμα αυτό σε ιερά κείμενα εκτός από τα λιγοστά γραπτά. Ωστόσο, ορισμένα συστήματα ουράνιας τάξης έχουν αποκτήσει εξέχουσα θέση μεταξύ των διαφόρων σχολών σκέψης.

Η πιο επιδραστική ιδέα (όρος με τη μεγαλύτερη επιρροή) για την ιεραρχία των αγγέλων διατυπώθηκε τον 5ο αιώνα από έναν άγνωστο συγγραφέα με το ψευδώνυμο "Διονύσιος", ο οποίος αναφέρεται ως μαθητής του αποστόλου Παύλου στις Πράξεις 17:34

(σχετική ανάρτηση: Ο γιατρός βίωσε τον θάνατο, τους αγγέλους και την άβυσσο της κόλασης - επέστρεψε ξανά, με ένα σημαντικό μήνυμα ).
εικόνα
(Eistibus, Άγγελος της μαντικής από τον Peter Mohrbacher)

Στο βιβλίο του De Coelesti Hierarchia (Περί της ουράνιας ιεραρχίας), ο Ψευδο-Διονύσιος Αρεοπαγίτης 
εξηγεί ότι η στρατιά των αγγέλων αποτελείται από εννέα χορωδίες που ομαδοποιούνται σε τρεις ιεραρχίες:
Η Αποκάλυψη έχει δώσει εννέα ονόματα σε όλα τα ουράνια όντα, τα οποία παρέχουν πληροφορίες γι' αυτά. Ο θείος δάσκαλος που μας μύησε στην ιερή επιστήμη τα ομαδοποιεί σε τρεις τριμερείς τάξεις. 
η πρώτη, λέει, είναι αυτή που βρίσκεται πάντα γύρω από τον Θεό και, όπως λέει η παράδοση, είναι αδιάλειπτα και άμεσα ενωμένη μαζί του, μπροστά από τους άλλους.
Διότι η αποκάλυψη των ιερών γραφών (Αγίας Γραφή), λέει, έχει παραδώσει ότι οι πιο ιεροί θρόνοι, οι βαθμίδες (τάξεις) που είναι προικισμένες με πολλά μάτια και πολλές φτερούγες, που ονομάζονται χερουβείμ και σεραφείμ σύμφωνα με τον εβραϊκό λόγο, τοποθετούνται αμέσως γύρω από τον Θεό σύμφωνα με την εγγύτητά τους, η οποία ξεπερνά τα πάντα. Αυτή την τριαδική τάξη ο μεγάλος μας Δάσκαλος την ονόμασε, όπως ήταν, μία και μοναδική και στην πραγματικότητα πρώτη ιεραρχία. Κανένας άλλος δεν είναι πιο όμοιος με τον Θεό και πιο άμεσα υποταγμένος στις άμεσες εκπορεύσεις της αρχέγονης Θεότητας από αυτή την πρώτη ιεραρχία. Η δεύτερη τριάδα, λέει, είναι αυτή που σχηματίζεται από τις δυνάμεις, τις εξουσίες και τις αρχές. Η τρίτη τριάδα μεταξύ των τελευταίων της ουράνιας ιεραρχίας αποτελείται από τους αγγέλους, τους αρχαγγέλους και τα πριγκηπάτα.

Ανώτατη ιεραρχία

Το ιερό όνομα των Σεραφείμ, σύμφωνα με όσους γνωρίζουν εβραϊκά, σημαίνει είτε «φλεγόμενος» είτε «πυρακτωμένος».
- το όνομα "Χερουβείμ", από την άλλη πλευρά, σημαίνει "πληρότητα γνώσης" ή "έκχυση σοφίας".
Η ιερή (λειτουργική) υπηρεσία στην πρώτη ουράνια Ιεραρχία επιτελείται τώρα ορθά από τα πολύ υψηλότερα (ανώτερα) όντα- διότι αυτή έχει ανώτερη θέση (υψηλότερο βαθμό) από όλες τις άλλες, και οι άμεσα επιτελούμενες αποκαλύψεις του Θεού και οι μυήσεις (στο Θείο) μεταδίδονται πιο πρωτότυπα σε αυτήν, επειδή αυτή (ο Θεός) βρίσκεται πιο κοντά. οι "λάμψεις" («Glower») και οι "εκροές σοφίας" («Outpouring of Wisdom») ονομάζονται τώρα επίσης θρόνοι, ένα όνομα που αποκαλύπτει τη θεϊκή τους φύση.

εικόνα
(Azrael, Άγγελος του Θανάτου του Peter Mohrbacher)

Σεραφείμ

Ο Σεραφείμ (ή "glower") είναι ένας άγγελος της υψηλότερης βαθμίδας. Σύμφωνα με το βιβλίο του Ησαΐα, ένα σεραφείμ έχει 6 φτερά- δύο καλύπτουν τα μάτια του, δύο καλύπτουν τα πόδια του και δύο με τα οποία πετάει.
Στον Ησαΐα 6:1-8, ο θρόνος του Θεού εμφανίστηκε στο ναό του Σολομώντα καθώς τρία σεραφείμ τον περιέβαλλαν.
 Ένας από αυτούς φώναξε: «Άγιος, άγιος, άγιος είναι ο Κύριος των δυνάμεων! Όλη η γη είναι γεμάτη με τη δόξα του!». Αυτό ερμηνεύτηκε ως ο κοσμικός του ρόλος να κατοικεί στον θρόνο του Θεού και έτσι να συνοδεύει τον Δημιουργό όπου κι αν εκδηλώνεται.
εικόνα
( Ένα χερουβείμ όπως περιγράφεται από τον Ιεζεκιήλ, σύμφωνο με την παραδοσιακή χριστιανική εικονογραφία)

χερουβείμ

Στο Βιβλίο του Ιεζεκιήλ ένα χερουβείμ απεικονίζεται με τέσσερα φτερά και τέσσερα πρόσωπα. το πρόσωπο ενός ανθρώπου, ενός λιονταριού, ενός βοδιού και ενός αετού. Είναι οι πιο συχνά αναφερόμενοι άγγελοι στην Εβραϊκή Βίβλο, τα ονόματά τους εμφανίζονται 91 φορές σε όλο το έργο.

Τα Χερουβείμ ήταν επιφορτισμένα να αλληλεπιδρούν άμεσα με τον Δημιουργό, να προστατεύουν το μονοπάτι προς το δέντρο της ζωής και να μεταφέρουν τον θρόνο του Θεού μετακινώντας τηλεπαθητικά τους αγγέλους που είναι γνωστοί ως θρόνοι.

Θρόνος

Οι θρόνοι μπορούν να θεωρηθούν ως αφηρημένα θεϊκά οχήματα που κινούνται από το πνεύμα ενός
ζωντανού όντος, συνήθως ενός χερουβείμ. Οι θρόνοι λειτουργούσαν ως ουράνια άρματα, ώστε ο θρόνος του Θεού να μπορεί να μεταφέρεται μέσα στον φυσικό κόσμο.

Περιγράφονται στο βιβλίο του Ιεζεκιήλ ως ένας τροχός βηρυλλίου μέσα σε έναν τροχό. Η ακριβής οπτικοποίηση αυτής της περιγραφής είναι ασαφής, αλλά πρέπει να σημειωθεί ότι πολλές από τις αναπαραστάσεις στην ανώτερη τάξη μοιάζουν με ένα αστρικό τετράεδρο, ένα Merkaba ή ένα UFO.

Μέση ιεραρχία

Τώρα πρέπει να προχωρήσουμε στη μεσαία τάξη των ουράνιων πνευμάτων.

Όσο μπορούμε, ας κοιτάξουμε με υπερκόσμια (υπερβατικά) μάτια προς αυτές τις εμφανίσεις των κυριαρχιών και προς τα πραγματικά ισχυρά διαγράμματα (εικόνες) των θείων δυνάμεων και αρχών. Και πάλι, κάθε όνομα αυτών των όντων που μας ξεπερνούν κατά πολύ, μας αποκαλύπτει ακριβώς τον θεοανακλαστικό τους χαρακτήρα, ακριβώς τη θεοειδή (θεϊκή) τους φύση.

Κύριοι

Οι κυριαρχίες είναι οι κοσμικοί διαχειριστές ή άρχοντες του αγγελικού βασιλείου. Επιβλέπουν τους ρόλους των υποτελών τους αγγέλων και αναθέτουν καθήκοντα σε όλους τους κατώτερους βαθμούς. Είναι γνωστό ότι δεν εμφανίζονται μπροστά σε ανθρώπους, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια για οπτική ερμηνεία.

Δυνάμεις

Δυνάμεις είναι οι άγγελοι που εκδηλώνουν σημεία και θαύματα. Αυτά είναι τα όντα που είναι υπεύθυνα για τις συγχρονικότητες και τις επαναλαμβανόμενες ακολουθίες (αλληλουχίες) αριθμών, καθώς και για τις θαυματουργές θεραπείες, τους ευοίωνους οιωνούς και τα θεϊκά εμπνευσμένα υπερφυσικά φαινόμενα.

Και πάλι, τα όντα αυτά δεν έχουν πρόσωπο, καθώς τα έργα τους είναι συνήθως ανώνυμα και παίρνουν απροσδόκητες μορφές. Αυτό μπορεί να ερμηνευθεί ότι η εμφάνιση των αγγέλων είναι το θαύμα που δημιουργούν, αλλά μια εναλλακτική εξήγηση θα ήταν ότι η εμφάνισή τους θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή από τον επιδιωκόμενο σκοπό τους.

εικόνα
(Kokabiel, το φλεγόμενο φως)

Εποπτεία, Θεία Δίκη, φύλακες ουράνιων αρχείων

Οι δυνάμεις αυτές είναι επιφορτισμένες με την εποπτεία των ουράνιων σωμάτων, όπως τα αστέρια, οι μαύρες τρύπες, οι πλανήτες και τα φεγγάρια, προκειμένου να καλλιεργούν και να διατηρούν τη φυσική τάξη στο σύμπαν.

Εκτός από την καθοδήγηση του ήλιου, είναι άγγελοι πολεμιστές που πολεμούν και διώχνουν τα κακά πνεύματα που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την ύλη και τη ζωή στο σύμπαν. Αυτοί οι Sky Guards απεικονίζονται με πλήρη πανοπλία, εξοπλισμένοι με άψογα σπαθιά, δόρατα και ασπίδες

Ένας τελευταίος κύκλος τάξης απομένει για την ευσεβή μας έρευνα:

αυτός που κλείνει την ιεραρχία των αγγέλων προς τα κάτω. Καθοδηγείται από τους θεοειδείς πρίγκιπες, τους αρχαγγέλους και τους αγγέλους.

Πρίγκιπες

Οι άρχοντες είναι άγγελοι που καθοδηγούν και προστατεύουν τις συναθροίσεις των ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των εθνών, των χωρών, των ιδρυμάτων και των εκκλησιών. Οι πρίγκιπες διοικούν ένα πλήθος κατώτερων αγγέλων και τους αναθέτουν να πραγματοποιούν θεϊκή παρέμβαση στις κοσμικές υποθέσεις.

Υποτάσσονται στις οδηγίες των ανώτερων αγγέλων και είναι υπεύθυνοι για τη χορήγηση ευλογιών και προστασίας στον υλικό κόσμο. Η συνήθης αναπαράσταση των πριγκίπων είναι αυτή ενός ευγενούς που φοράει στέμμα και κρατάει σκήπτρο.

Αρχάγγελος

Οι Αρχάγγελοι είναι οι ανώτεροι άγγελοι που υπηρετούν ως διοικητές των κατώτερων αγγέλων. Ηγούνται των λεγεώνων των αγγέλων τους στο γήινο επίπεδο υπό την καθοδήγηση των πριγκίπων.

Ο μόνος αρχάγγελος που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη είναι ο αρχάγγελος Μιχαήλ, ο οποίος ονομαζόταν προστάτης του Ισραήλ και της εκκλησίας, μια ελληνική λέξη που σημαίνει πνευματική σύναξη. Ορισμένοι έχουν κατανοήσει την εκκλησία ως εκκλησία, αλλά μια πιο εσωτερική έννοια θα ήταν ότι αναφέρεται σε οποιαδήποτε ομάδα ανθρώπων που συγκεντρώνονται για έναν πνευματικό σκοπό.

Άγγελος

Οι κατώτεροι άγγελοι, γνωστοί ως malakhim (μαλακίμ) ή αγγελιοφόροι, εμπλέκονται περισσότερο στον φυσικό κόσμο. Αυτοί οι άγγελοι χρησιμοποιούνται ως προσωπικοί φύλακες άγγελοι που καθοδηγούν άμεσα τους ανθρώπους μέσα από τους προσωπικούς τους αγώνες.

Οι malakhim πρέπει να κάνουν τη "βρώμικη δουλειά", ας πούμε, με τέσσερις τρόπους.Σε σχέση με τα πνευματικά όντα, αντιπροσωπεύουν το "προσωπικό εδάφους" των αγγελικών χορών, κατά κάποιο τρόπο. Λέγεται ότι ενίοτε εκδηλώνονται με φυσική μορφή για να εκφράσουν ένα πνευματικό μήνυμα ή για να σώσουν τη ζωή ενός ατόμου

(Adventure Soul Journey: What the Spiritual World Teaches Us About Life and Death, Fate and Love).

Συμπέρασμα

Αυτή η ιδέα της ιεραρχίας των αγγέλων αποκαλύπτει μια βαθιά συναρπαστική κοσμολογία. Είναι σημαντικό να σημειωθεί, ωστόσο, ότι ακόμη και ο συγγραφέας παραδέχτηκε τη σχετική άγνοιά του για το θέμα αυτό στο ακόλουθο απόσπασμα από το βιβλίο του De Coelesti Hierarchia:

Υποστηρίζω ότι κανείς άλλος εκτός από τον θείο Δημιουργό, από τον οποίο έχουν χειροτονηθεί, δεν μπορεί να γνωρίζει πλήρως τον αριθμό και τη φύση των υπερφυσικών όντων και τη ρύθμιση των ιερών ιεραρχιών τους.

Τούτου λεχθέντος, είναι καλύτερο να λάβετε αυτές τις πληροφορίες με επιφύλαξη. Μέσω αυτής της ταπεινής δήλωσης ενθαρρύνεται να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα, συμβουλευόμενοι εξίσου τη λογική μας και τη διαισθητική μας σύνδεση με το Θείο, καθώς συνεχίζουμε να διερευνούμε τη λειτουργία των άπειρων μυστηρίων μας.

πηγή 5-6-2022

21-6-2019
===========
σχετικά βίντεο:

Η ιστορία των αγγέλων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.