Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ: Φορτηγό πλοίο με 4.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάηκε και βυθίστηκε στα ανοιχτά των Αζορών

Φορτηγό πλοίο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάηκε και βυθίστηκε 100 χιλιόμετρα ανοιχτά των Αζορών

Ως πλοίαρχος (καπετάνιος) φορτηγού πλοίου, θα μεταφέρατε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με πλήρως φορτισμένες μπαταρίες?

Σύμφωνα με τις τελευταίες ειδήσεις, μάλλον όχι: ένα 17χρονο φορτηγό πλοίο που μετέφερε ακριβά πολυτελή αυτοκίνητα, αλλά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα της VW (Volkswagen  electric car STROMer), έπιασε φωτιά στον Ατλαντικό. Δεδομένου ότι οι μπαταρίες λιθίου καίγονται χωρίς την προσθήκη οξειδωτικού (ατμοσφαιρικό οξυγόνο), είναι πρακτικά σβηστές - ακριβώς το αντίθετο από τις μηχανές εσωτερικής καύσης.

Έτσι, το "Felicity Ace" έκαιγε στον Ατλαντικό για περίπου δύο εβδομάδες και τώρα βυθίστηκε. Το 22μελές πλήρωμα διασώθηκε. Γίνε. Το πλοίο που ξεκίνησε στο Έμντεν (πόλη και λιμάνι στην Κάτω Σαξονία στα βορειοδυτικά της Γερμανίας) με προορισμό το Ρόουντ Άιλαντ (πολιτεία των ΗΠΑ, στην περιοχή της Νέας Αγγλίας) ρυμουλκήθηκε και χάθηκε λόγω της συνεχούς πυρκαγιάς στο πλοίο με 4.000 γερμανικά αυτοκίνητα στο εσωτερικό του. Σύμφωνα με το ZDF και άλλα ποιοτικά μέσα ενημέρωσης, ο λόγος για το ξέσπασμα της πυρκαγιάς είναι "άγνωστος". Αλλά όχι για τον αναγνώστη:

Τα αυτοκίνητα συνήθως οδηγούνται στο πλοίο ένα προς ένα από τους λιμενεργάτες - αν το φορτίο είναι αυτοκινούμενο, είναι λογικό.

Μειονέκτημα: Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης πρέπει να έχουν βενζίνη στο ρεζερβουάρ και τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να έχουν πλήρως φορτισμένη  μπαταρία.

Τα τελευταία είναι εξαιρετικά επικίνδυνα, καθώς οι μπαταρίες λιθίου ανάβουν αυθόρμητα από καιρό σε καιρό. Αυτό συμβαίνει επίσης μερικές φορές με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης - αλλά μπορούν εύκολα να σβήσουν με σύγχρονα μέσα.

Οι μπαταρίες δεν το κάνουν, και δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα είναι στενά σταθμευμένα στο πλοίο για οικονομικούς λόγους, ένα μόνο φλεγόμενο ID.3 πυρπολεί γρήγορα ολόκληρο το κατάστρωμα. Ή ολόκληρο το πλοίο.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες που εξακολουθούν να μεταφέρουν ηλεκτρονικά αυτοκίνητα με φορτισμένες μπαταρίες θα θεωρούνταν παράτολμες. Τα κατά πάσα πιθανότητα πλέον εξαιρετικά ακριβότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια θα το καταστήσουν μάλλον αδύνατο.

Πιθανόν να χρειαστούν περίτεχνα νέα κτίρια, για παράδειγμα ατομικά (μεμονωμένα) δοχεία με νερό για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τα οποία θα μπορούσαν να πλημμυρίσουν αμέσως με θαλασσινό νερό χρησιμοποιώντας μια αυτόματη αντλία

Ένα φθηνότερο τέχνασμα θα ήταν πιθανώς να τραβήξετε τα Stromers στο πλοίο με ένα ρυμουλκούμενο, ελάχιστα φορτισμένο ή αποφορτισμένο. 
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα που καίγονται: Δύσκολα πλέον να σβήσουν

Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν τυλίγονται στις φλόγες συχνότερα από ό,τι τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αλλά αν ξεσπάσει πυρκαγιά, συνήθως μπορεί να σβήσει μόνο με μεγάλη προσπάθεια.

Οι γερμανικές πυροσβεστικές δυνάμεις ζητούν τώρα βοήθεια και θέλουν να θέσουν τους κατασκευαστές προ των ευθυνών τους.

Στις αρχές Οκτωβρίου, ένα Tesla τυλίχθηκε στις φλόγες στο Φράουενφελντ (Frauenfeld), αφού το ηλεκτρικό όχημα προσέκρουσε σε δέντρο. Ο οδηγός χρειάστηκε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο με τραύματα. Η πυροσβεστική κατάφερε να θέσει τη φωτιά υπό έλεγχο σε σύντομο χρονικό διάστημα
https://www.20min.ch/story/elektroautos-werden-uns-immer-mehr-beschaeftigen-149437910570

Αλλά η αποστολή δεν τελείωσε εκεί. Στην περίπτωση πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, υπάρχει κίνδυνος για ώρες να αναφλεγεί εκ νέου η μπαταρία - λόγω της θέρμανσης που προκαλείται από τις χημικές αντιδράσεις. Ως εκ τούτου, το τρακαρισμένο Tesla έπρεπε να ρυμουλκηθεί με ειδικό κοντέινερ. Αποθήκευσε το αυτοκίνητο καλά κλειδωμένο και το παρακολουθούσε με σύστημα συναγερμού πυρκαγιάς. Η επιχείρηση της πυροσβεστικής διήρκεσε πέντε ώρες.

Δύο ημέρες αργότερα, το Tesla βρισκόταν ακόμη υπό παρακολούθηση.

Η ίδια η διαδικασία κατάσβεσης ήταν επίσης πιο περίπλοκη από ό,τι σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως εξήγησε ο Sandro Heinzmann από την πυροσβεστική υπηρεσία του Frauenfeld. "Υπάρχει κάποιος κίνδυνος, γι' αυτό κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση και προχωράμε απευθείας με δύο γραμμές", δήλωσε στο "20 Minuten". "Κατά τη διαδικασία, μια γραμμή χρησιμεύει μόνο για την ψύξη των μπαταριών υψηλής τάσης"

Πρώτα προσπαθείτε να αφαιρέσετε την ενέργεια από τη φωτιά και μόνο μετά την πλησιάζετε.

Είναι γνωστό στους πυροσβέστες ότι η κατάσβεση ηλεκτρικών οχημάτων είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και περίπλοκη. Αυτό που φοβούνται περισσότερο είναι η "θερμική διαφυγή" των μπαταριών, η οποία μπορεί να προκαλέσει την εκ νέου ανάφλεξη της πυρκαγιάς. Γι' αυτό υπάρχουν μαθήματα σε ελβετικό και καντονικό επίπεδο στα οποία οι πυροσβέστες μαθαίνουν πώς να χειρίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. "Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μας απασχολούν όλο και περισσότερο", δήλωσε ο Heinzmann.

Τα φλεγόμενα ηλεκτρικά οχήματα προκαλούν προβλήματα και στη Γερμανία. Η Γερμανική Ένωση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών έχει βαρεθεί. "Μέχρι στιγμής, οι κατασκευαστές δεν έχουν ανταποκριθεί επαρκώς στην ευθύνη τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τους συναφείς κινδύνους μετά από ένα συμβάν πυρκαγιάς", κατήγγειλε στο "Der Spiegel" ο Peter Bachmeier, πρόεδρος της ειδικής επιτροπής για την προληπτική προστασία από πυρκαγιές και κινδύνους των γερμανικών πυροσβεστικών υπηρεσιών. "Μπορείτε να σβήσετε ένα κανονικό αυτοκίνητο σε δεκαπέντε λεπτά και χρειάζεστε 500 λίτρα νερού.

Με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, από την άλλη πλευρά, η πυροσβεστική είναι συχνά απασχολημένη για δύο έως τρεις ώρες και χρειάζεται 10.000 λίτρα νερού."*Peter Bachmeier, Γερμανική Ένωση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών.

Οι επιβάτες των ηλεκτρικών οχημάτων δεν αντιμετωπίζουν μεγαλύτερους κινδύνους πυρκαγιάς από εκείνους των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα μιας δοκιμής που διεξήχθη πέρυσι από τα Ελβετικά Ομοσπονδιακά Εργαστήρια Δοκιμών και Έρευνας Υλικών (Empa) σε μια σήραγγα δοκιμών στο καντόνι του Σεν Γκάλεν.

https://www.admin.ch/gov/de/start/dokumentation/medienmitteilungen.msg-id-80082.html

Η γερμανική κυβέρνηση επιβεβαίωσε επίσης ότι δεν υπάρχει πιθανότητα υψηλότερου κινδύνου. Όπως αναφέρθηκε,τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα δεν παίρνουν φωτιά πιο συχνά. Σύμφωνα με έκθεση της πρωτοπόρου εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, οι πυρκαγιές είναι ακόμη πιο σπάνιες.

Παρόλα αυτά, τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν συχνά αποκλεισμένα από τους χώρους στάθμευσης και τα υπόγεια γκαράζ λόγω του κινδύνου πυρκαγιάς. Δεν πρέπει να σταθμεύουν εκεί.

Επειδή η περίπλοκη διαδικασία κατάσβεσης δεν είναι συνήθως δυνατή εκεί λόγω των στενών συνθηκών χώρου.

Τα φλεγόμενα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα δεν μπορούν ούτε να βυθιστούν σε τεράστια δοχεία νερού, όπως γίνεται συχνά, ούτε να μεταφερθούν με ειδικά δοχεία. Επειδή οι συσκευές αυτές δεν χωρούν σε γκαράζ στάθμευσης.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μένουν σιωπηλές

Λόγω της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλλεται για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών, η Γερμανική Ένωση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών θέλει να θέσει τους κατασκευαστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προ των ευθυνών τους. Αυτοί θα πρέπει να αποστέλλουν ειδικούς όταν τα αυτοκίνητα καίγονται, όπως συνηθίζεται στη χημική βιομηχανία, και να απομακρύνουν το όχημα αργότερα. Ο Peter Bachmeier της ένωσης απαιτεί επίσης να είναι πρόθυμες οι εταιρείες να καλύψουν το κόστος του ακριβού ειδικού εξοπλισμού για τις εταιρείες ρυμούλκησης.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνονται χαμένες όσον αφορά τις πυρκαγιές στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι παραγωγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιδρούν σιωπηλά σε αυτές τις απαιτήσεις. Η Volkswagen γράφει ότι επί του παρόντος συζητά το θέμα αυτό με τις πυροσβεστικές δυνάμεις.

Η εταιρεία συμμετέχει επίσης στην ανάπτυξη κατάλληλων μεθόδων κατάσβεσης. Η Opel διαβεβαιώνει (υπόσχεται) αρκετές φορές για απάντηση, αλλά αυτή δεν έρχεται ποτέ. Η BMW κάνει επίσης βουτιά. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνονται χαμένες όσον αφορά τις πυρκαγιές στα ηλεκτρικά οχήματα.

ΠΗΓΗ 8-3-22 

https://www.pravda-tv.com/2022/03/frachtschiff-mit-elektroautos-vor-den-azoren-ausgebrannt-und-gesunken/

PublicDomain/ eike-klima-energie.eu   στις 08/03/2022

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.