Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

ΑΛΧΗΜΕΙΑ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΛΙΘΟΣ, διάσημοι αλχημιστές, Σμαραγδένιος Πίνακας. Η διαδικασία μεταμόρφωσης, μεταστοιχείωσης και η εσωτερική αναπτυξιακή διαδικασία ολότητας και υγείας στην ανθρώπινη ψυχή, ο Γιουνγκ την ονόμασε εξατομίκευση.

Η Αλχημεία δεν έχει ιδιαίτερα καλή φήμη αυτή τη στιγμή. Από τον θρίαμβο των υλιστικών, αμιγώς ορθολογικά προσανατολισμένων φυσικών επιστημών, τοποθετείται στη θολούρα της μαγείας και της δεισιδαιμονίας του σκοτεινού Μεσαίωνα.

Στην πραγματικότητα, όμως, έχουμε να κάνουμε με μια παγκόσμια επιστημονική παράδοση που χρονολογείται εδώ και χιλιάδες χρόνια και της οποίας ο κρυμμένος πλούτος μπορεί να έχει ανυπολόγιστη αξία, ειδικά για εμάς σήμερα.

Τι είναι η αλχημεία

Είναι η φιλοσοφική λίθος πραγματικότητα?

 Αν αυτό που περιγράφει λεπτομερώς ένας ανώνυμος συγγραφέας είναι αλήθεια, δηλαδή ότι η φιλοσοφική λίθος μπορεί πράγματι να παραχθεί ως φυσικό αντικείμενο (και δίνει έναν ακριβή τρόπο για να γίνει αυτό που μπορεί να αναπαραχθεί στο εργαστήριο), αυτό θα σήμαινε ότι η αλχημεία δεν είναι απλώς ο αρχαίος, πρωτόγονος πρόγονος της σημερινής μας χημείας ή ένα είδος ψευδοχημείας.

Ο ένας ή ο άλλος έχει σίγουρα ακούσει ή διαβάσει για τη φιλοσοφική λίθο, ανεξάρτητα από το πλαίσιο, όπου πρόκειται για μια ουσία της οποίας το όνομα μπορεί σίγουρα να γίνει κατανοητό συμβολικά (1) και δεν περιγράφεται πάντα ως στερεή πέτρα. 

[1 Για παράδειγμα, στον Τεκτονισμό ή στον Ροδοσταυρισμό, η πέτρα έχει μια πολύ ιδιαίτερη σημασία. Αλλά επίσης, για παράδειγμα, στο Grail Message του W. v. Eschenbach βρίσκουμε το Δισκοπότηρο ως Lapis ex coelis. λάπις = πέτρα.]

Αυτή η θρυλική ουσία λέγεται ότι έχει σχεδόν υπερφυσικές ικανότητες. Ήταν ένα επαναλαμβανόμενο θέμα στην αρχαιότητα, αλλά και στον 20ό αιώνα, και περιγράφηκε από πολλούς ως πραγματικό και όχι απλώς ως μεταφορά ή σύμβολο.

Για παράδειγμα, το 1929 το ζεύγος Αμερικανών γιατρών Ingalese (2) δημοσίευσε μια σχετικά αξιόπιστη (3) έκθεση σχετικά με την παραγωγή της πέτρας και τη χρήση της στον άνθρωπο. 

[2 Ingalese, Richard and Isabell: "Alchemy"' στο Frater Albertus (επιμ.) "They made the Philosophers Stone", Kessinger Publishing, ISBN 9781162885384, dt. in Frater Albertus: "Practical Alchemy in the Twentieth Centith Century Paraseciety", , Σολτ Λέικ Σίτι, Γιούτα, ΗΠΑ, πρώτη έκδοση 1970, σελ. 79 επ.

3 Οι πληροφορίες μπορούν να ελεγχθούν μόνο στοιχειωδώς σήμερα και σίγουρα δεν αποτελούν απόδειξη, αλλά στο γενικό πλαίσιο είναι μια πολύ σοβαρή ένδειξη.]

Ο J. P. Farrell (4) περιγράφει ακόμη και τις επιστημονικές προσπάθειες μέχρι τις μέρες μας για την παραγωγή της λεγόμενης εξωτικής ύλης που έχει παρόμοιες ιδιότητες με τη φιλοσοφική λίθο.

[4 Farrell, JP: "The Philosophers Stone", Feral House, 2009, ISBN 978-1-932595-40-6]

Η αλχημεία φαίνεται ότι κατάφερε να κάνει ή να εξηγήσει ό,τι η σύγχρονη επιστήμη δεν μπορεί να κάνει - για παράδειγμα, τη μετατροπή των ουσιών. 

Αρκετός λόγος για να εμβαθύνουμε στο θέμα της αλχημείας. 

Τι είναι λοιπόν αυτή η αλχημεία και ποιοι ήταν οι αλχημιστές 

Όλοι απλά μυστικιστές τρελοί που εκμεταλλεύτηκαν την ευρέως διαδεδομένη δεισιδαιμονία για τους δικούς τους σκοπούς ή ήθελαν να γίνουν πλούσιοι και ισχυροί φτιάχνοντας χρυσό

Διάσημοι αλχημιστές

Αυτό θέλει να μας κάνει να πιστέψουμε το σημερινό επιστημονικό κατεστημένο, αλλά όποιος έχει καθαρό μυαλό θα καταλάβει γρήγορα ότι αυτό δεν μπορεί να είναι αλήθεια. 

Ιστορικές προσωπικότητες όπως ο Παράκελσος, αλλά και ο Ισαάκ Νεύτων - ο πρόγονος της σύγχρονης φυσικής - ή ο Αντουάν Λοράν ντε Λαβουαζιέ  (Antoine Laurent de Lavoisier) - ο πρόγονος της σύγχρονης χημείας - ασχολήθηκαν εντατικά με την αλχημεία και αντλούσαν όλο τους το έργο από αυτή την επιστήμη.

Δεν είναι σε καμία περίπτωση τσαρλατάνοι, αλλά αυτός ο κλάδος της δουλειάς τους, συχνά κρύβεται κάτω από το χαλί από τους συμβατικούς επιστήμονες.

Άλλα διάσημα ονόματα συνδέονται με την αλχημεία και τον ερμητισμό (βλ. παρακάτω), όπως ο Αβικέννας, ο Θωμάς Ακινάτης, ο Μαϊμονίδης, ο Αλβέρτος Μάγκνους (Albertus Magnus), ο Τριθέμιος (Trithemius), ο Μιχαήλ Μάιερ (Michael Maier),  ο Ρόμπερτ Μπόιλ (Robert Boyle), ο Μάρτιν Ρούλαντ (Martin Ruland) - προσωπικότητες που εκσυγχρόνισαν την Ευρώπη μέσω του έργου τους και έδωσαν επίσης νέα επιστημονικά ερεθίσματα στον κόσμο.

Τα επιτεύγματα της αλχημείας περιγράφονται ως θρυλικά από αυτούς και πολλούς άλλους που δεν αναφέρονται εδώ. Σήμερα, ωστόσο, η αλχημεία έχει καταντήσει σχεδόν μια λέξη με κακό νόημα, για την εκστατική παραφροσύνη ή ακόμη και για τον βιασμό της φύσης. Αλλά αυτό βασίζεται σε απλή άγνοια του τι είναι στην πραγματικότητα η αλχημεία.

Πρώτα απ' όλα, έχει τη δυνατότητα για ισχυρές θεραπείες.(6) 

[6 «Η αλχημεία είναι η επιστήμη της ζωής και ως τέτοια είναι μια θεραπευτική τέχνη». Από Retschlag, Max: «Η Αλχημεία και το μεγάλο της αριστούργημα η φιλοσοφική πέτρα», Richard Hummel Verlag, Λειψία 1934]

Έχει αποδειχθεί ότι η αλχημεία ήταν και εξακολουθεί να είναι σε θέση να θεραπεύει ασθένειες που η σημερινή ορθόδοξη ιατρική είναι ανίκανη να θεραπεύσει (είτε από πρόθεση είτε από άγνοια).

Ως μοναδικό παράδειγμα αναφέρεται εδώ η αντικαρκινική ιατρική του Παράκελσου, η οποία, ωστόσο, αντιστοιχεί μόνο σε ένα μικρό τμήμα του θεραπευτικού συστήματος ή της κοσμοθεωρίας της αλχημείας 

[σχετική ανάρτηση: Motor of the Universe: The 7 Cosmic Laws

Οι κοσμικοί  νόμοι περιγράφουν πώς λειτουργεί ο ίδιος ο κόσμος, τι προκαλεί γεγονότα και τι επιρροή έχουμε σε αυτά.

Οι κοσμικοί νόμοι (ονομάζονται επίσης ερμητικοί νόμοι) περιγράφουν πώς λειτουργεί ο κόσμος της δυαδικότητας.

1. Αρχή του Νου     2. Αρχή Αιτίας και Αποτελέσματος = Κάρμα  3. Αρχή αντιστοιχιών ή αναλογιών    4. Αρχή του συντονισμού   5. Αρχή της Αρμονίας ή της Ισορροπίας

6. Αρχή του ρυθμού ή της δόνησης    7. Αρχή της πολικότητας και του φύλου

Το « Κυμβάλειο» περιέχει την καθολική σοφία του μεγάλου μυημένου, του κυρίου των δασκάλων: Ερμή Τρισμέγιστου.

Οι διδασκαλίες του, που παραδόθηκαν στον θρυλικό Σμαραγδένιο Πίνακα, αποτελούν τη βάση όλων των πνευματικών σχολών της Δύσης και της Ανατολής.

«Τα χείλη της σοφίας είναι κλειστά εκτός από τα αυτιά της κατανόησης» 

Το «Κυμβάλειο» εξηγεί τους επτά ερμητικούς νόμους με σαφή και κατανοητό τρόπο, δίνοντάς μας τα ισχυρά κλειδιά για την εφαρμογή τους.

https://www.pravda-tv.com/2015/04/motor-des-universums-die-7-kosmischen-gesetze/  ]

Επιπλέον, η εκτεταμένη ακαδημαϊκή έρευνα (7) μας δείχνει μια πολύ διαφορετική εικόνα της αλχημείας. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ιδιαίτερα ότι η Ευρώπη φιλοξενεί πλέον μια μοναδική ακαδημαϊκή ερευνητική πόλη (8) και ότι υπάρχει έδρα ερμητικής φιλοσοφίας. Επιπλέον, υπάρχει μια συλλογή αναντικατάστατων συγγραμμάτων, η Bibliotheka philosophica Hermetika, η οποία καθιστά δυνατή αυτή την έρευνα. (9)

[7 Για παράδειγμα, η έρευνα του καθηγητή Wouter Hanegraaf, Προέδρου της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για τη Μελέτη του Δυτικού Εσωτερισμού. www.esswe.org

8 Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ, Έδρα Ερμητικής Φιλοσοφίας από τον καθηγητή Hanegraaf.www.amsterdamhermetica.nl

9 http://www.ritmanlibrary.nl/]

Ερμητικά κείμενα

Τα λεγόμενα Ερμητικά βασίζονται στα "γραπτά" του Ερμή Τρισμέγιστου, του μυθικού πατέρα της αλχημείας και συγγραφέα της περίφημης Σμαραγδένιας Πινακίδας (πίνακα, πλάκας) (Tabula Smaragdina, Corpus Hermeticum). Δεν τιμάται απαραίτητα ως προσωπικότητα της αλχημείας, αλλά θεωρείται ως παράδοση ορισμένου προσανατολισμού 

[σχετική ανάρτηση: Ερμητισμός - Οι επτά κοσμικοί νόμοι

https://www.pravda-tv.com/2012/02/hermetik-die-sieben-kosmischen-gesetze/  ]

Τα γραπτά του Ερμή επανεμφανίστηκαν στην πολιτιστική μας σφαίρα γύρω στον 12ο αιώνα και μπορούν να εντοπιστούν εν μέρει στην αρχαία Αίγυπτο. Δείχνουν τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και σύμπαντος, μακρόκοσμου και μικρόκοσμου, φιλοσοφίας και επιστήμης όλων των δημιουργημένων πραγμάτων σε σχέση με το άγνωστο Υπέρτατο. (20) 

[20 Rijckenborgh, J. van: "Die Ägyptische Urgnosis", συνολικά 4 μέρη, DRP Verlag 1998]

Ακολουθεί ένα απόσπασμα από τις αρχές του Ερμητισμού, όπως αυτές βρίσκονται στον Σμαραγδένιο Πίνακα 

(σχετική ανάρτηση: Οι Σμαραγδένιοι Πίνακες του Θωθ του Ατλάντιου

https://www.pravda-tv.com/2012/12/die-smaragdtafeln-von-thoth-dem-atlanter-videos/ )

Τα πάντα έχουν πνευματική προέλευση Τα πάντα συνδέονται μέσω ενός πνευματικού επιπέδου.

Αυτό που είναι πάνω είναι ίσο με αυτό που είναι κάτω Το συμπαντικό πνεύμα από το οποίο προέκυψαν τα πάντα είναι, τρόπον τινά, ένας μεσολαβητής μεταξύ του κόσμου μας (με όλες τις επίσης λεπτές πτυχές του) και μιας αρχικής, ακατονόμαστης (όπως το κινεζικό TAO) Θείας Θέλησης 

[(Μυστικές διδασκαλίες: Όταν η Αίγυπτος ήταν ακόμα μια χώρα του φωτός).

Οι άνθρωποι είναι θνητοί θεοί και οι θεοί είναι αθάνατοι άνθρωποι. Ευτυχισμένος είναι αυτός που αντιλαμβάνεται το νόημα αυτών των λέξεων, γιατί έχει το κλειδί για όλα! Το μυστήριο του Όσιρι

https://www.pravda-tv.com/2015/06/geheimlehren-als-aegypten-noch-ein-land-des-lichtes-war/ ]

Όλη η φύση

Η αλχημεία έχει δημιουργήσει πρακτικές και ολοκληρωμένες γνώσεις για την ολιστική φύση και τη θεραπευτική δύναμη των ορυκτών, των φυτών, των μετάλλων, την επεξεργασία και την εφαρμογή τους. Η ερμητική (μυστική διδασκαλία) και η γνώση  ήταν αρχικά ενωμένες σε αυτήν, πράγμα που φαίνεται και από το γεγονός ότι βασίζεται σε ερμητικές βασικές αρχές, αλλά δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς άμεση γνώση  (10 ) και γίνεται μηχανιστική χημεία.

[(10 ) Γνώση  Gnosis από τον παλιό ελληνικό γνωστικισμό. γν σις (gnósis): γνώση. Ως κατάσταση συνείδησης: Γνωρίζοντας τα πάντα. (όλα γνωρίζουν)  Αλλά επίσης, με την έννοια των ιστορικών Γνωστικών, των Καθαρών, των Αλβιγενσιανών κ.λπ. : η πνοή του Θεού, ο Λόγος, η πηγή όλων των πραγμάτων, η παντοδύναμη αγάπη.]

Ως καθολική επιστήμη, η γνώση για τη φύση της ύλης και τη μετατροπή (μετασχηματισμό )της είναι εγγενής σε αυτήν. Εξηγεί την προέλευση όλων όσων υπάρχουν και πώς όλα μετασχηματίζονται (αλλάζουν)  και μπορούν να μετασχηματιστούν.

Ο Joost Ritman, ο ιδρυτής της Bibliotheka Philosophika Hermetika, λέει για την αλχημεία: "Η αλχημεία είναι μια αυθεντική παγκόσμια επιστήμη που περιλάμβανε όλους τους τομείς της γνώσης. Υπέστη μια αξιοσημείωτη μεταμόρφωση κατά τη διάρκεια των πολλών χιλιάδων ετών ύπαρξής της.

Αυτή η μεταμόρφωση δεν είναι μόνο μια αλλαγή στην πορεία του χρόνου, αλλά η ίδια η αλχημεία είναι η επιστήμη της μεταμόρφωσης των πάντων. Ασχολείται πρωτίστως με την ανάπτυξη του ανθρώπου και του κόσμου. Η κατανόηση αυτής της εξέλιξης και η θετική εφαρμογή της για τον κόσμο και την ανθρωπότητα είναι ο υψηλότερος στόχος της αλχημείας."

Στην ακαδημαϊκή ιστορική έρευνα συναντάμε πολλές ιστορικές και γεωγραφικές διαιρέσεις της αλχημείας, όπως η ελληνική αλχημεία, η ανατολική αλχημεία, η αραβική αλχημεία, η εβραϊκή-καμπαλιστική αλχημεία, η μεσαιωνική δυτική αλχημεία, η αλχημεία του 16ου-17ου αλχημεία 18ου αιώνα έως αλχημεία 19ου αιώνα.

Αυτό και μόνο δείχνει ξεκάθαρα ότι η αλχημεία υπέστη πολυάριθμες εξωτερικές μεταμορφώσεις προκειμένου να προσαρμοστεί στην κουλτούρα και τα θεμέλια των εποχών και των πολιτιστικών κύκλων.

Από την άλλη πλευρά, υπήρχαν πάντα αλχημιστές σε μικρή κλίμακα που επικεντρώνονταν αποκλειστικά στην εργαστηριακή εργασία και παραμελούσαν την αρχική πνευματική διάσταση. Επιπλέον, υπήρχαν φυσικά τσαρλατάνοι και απατεώνες που έφεραν την αλχημεία σε δυσφήμιση (ανυποληψία). Μια ευπρόσδεκτη ευκαιρία για τους αντιπάλους και τους εχθρούς της αλχημείας να την απαξιώσουν για λόγους πολιτικής εξουσίας. Ακόμη και στην εποχή του Παράκελσου, η αλχημεία είχε τόσο κακή φήμη στον πληθυσμό, ώστε ο ίδιος πρότεινε μια νέα ονομασία γι' αυτήν 

[σχετική ανάρτηση: (Babylon's Banksters: The Alchemy of Higher Physics, High Finance and Ancient Religion).

Από την εποχή της αρχαίας Βαβυλώνας έως τη σύγχρονη Νέα Υόρκη, μια διεθνής τάξη γκάνγκστερ-τραπεζιτών έχει ακολουθήσει μια συνεπή στρατηγική για να υποδουλώσει την ανθρωπότητα. Το κάνουν αυτό σφετερίζοντας την κρατική κυριαρχία στη δημιουργία και τη δαπάνη χρημάτων, επιβραδύνοντας έτσι τη δημόσια ανάπτυξη εναλλακτικών τεχνολογιών στη φυσική και την ενεργειακή βιομηχανία.

https://www.pravda-tv.com/2015/05/babylons-bankster-die-alchemie-von-hoeherer-physik-hochfinanz-und-uralter-religion/   ]

Αυτό δεν έχει αλλάξει πολύ μέχρι σήμερα, αντιθέτως. Οι σημερινοί παγκόσμιοι παράγοντες έχουν συμφέρον να απαξιώσουν την αλχημεία ή να εμποδίσουν μια πιθανή αναβίωση αυτής της παγκόσμιας επιστήμης, επειδή η αλχημεία είναι ακριβώς η αρχική ελεύθερη, αδιάφθορη, ολιστική επιστήμη που όχι μόνο μεταδίδει γνώση για τις φυσικές διαδικασίες και τις θεϊκές αρχές, αλλά επιτρέπει επίσης μια βαθιά πνευματική εμπειρία που οδηγεί στην "τελειότητα" τόσο στο εργαστήριο όσο και στον ίδιο τον άνθρωπο.

Τελικά, απελευθερώνει τους ανθρώπους από τις υλικές ή σωματικές δυσκολίες καθώς και από την ψυχική τους φυλακή, και επομένως μπορεί να συμβάλει στην πτώση των σημερινών καταστροφικών δομών εξουσίας.

Μεγάλο μέρος της αλχημείας, ιδίως ο σκοπός της να οδηγήσει τον άνθρωπο σε έναν ανώτερο στόχο, για παράδειγμα με την παρασκευή της φιλοσοφικής λίθου, παρέμεινε επομένως κρυφό και μπορούσε να μεταδοθεί μόνο μυστικά, για παράδειγμα στον Τεκτονισμό (12) ή στον Ροδοσταυρισμό (13) 

[12  Εδώ αναφέρεται ότι ο Master of the Chair, Τεκτονικός τίτλος, κατείχε μέχρι πρόσφατα τη γνώση της Φιλοσοφικής Λίθου. Επιπλέον, ο συμβολισμός της πέτρας στον Τεκτονισμό είναι κεντρικό θέμα. 

13 Εδώ με την έννοια της αναμόρφωσης και ανανέωσης του ανθρώπου αλλά και της Ευρώπης εκείνης της εποχής. Ουσιαστικά, όμως, οι Ροδόσταυροι αναφέρονται σε μια μυστική εσωτερική ζωντανή δύναμη και στο καθήκον που έχει ο ίδιος ο άνθρωπος να χρησιμοποιήσει αυτό το αστρικό φως για να μεταμορφωθεί σε μια ζωντανή φιλοσοφική πέτρα. ]

[σχετική ανάρτηση: (Ελευθεροτέκτονες: Forces Occultes - Απόκρυφες Δυνάμεις  και λιγότερο γνωστά σύμβολα του Τεκτονισμού).

Occult Forces: Μια γαλλική ταινία του 1943 που πραγματεύεται τη φύση και τους συμβολισμούς του Τεκτονισμού και την επιρροή του στην πολιτική, την οικονομία και την κοινωνία, στο παγκόσμιο δίκτυο μιας τρελής ελίτ, ως μέρος μιας συνωμοσίας κατά της ανθρωπότητας.

η ταινία αποκαλύπτει πολλές μυστικές μασονικές τελετουργίες καθώς και τις αλληλεπιδράσεις και την τεράστια δύναμη αυτών και άλλων μυστικών εταιρειών στη ζωή μας.
https://www.pravda-tv.com/2014/11/freimaurerei-forces-occultes-okkulte-maechte-video/   ]

Οι ρίζες της αλχημείας βρίσκονται στο σκοτάδι της αυγής των αρχαίων πολιτισμών- μπορεί να εντοπιστεί στην Αίγυπτο των Φαραώ καθώς και στους προ πολλού περασμένους πολιτισμούς της Μεσοποταμίας και της Ακκάδας. Οι ίδιοι οι πρώτοι Αιγύπτιοι την εντόπισαν στην εποχή τους Zep Tepi (14), και μπορούμε να ανατρέξουμε την προέλευσή της τουλάχιστον 10 000 χρόνια πριν από την εποχή μας, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις ημερομηνίες των πρώτων πολιτισμών, αν τη βασίσουμε αποκλειστικά σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα ως εργαστηριακή αλχημεία.

[14 Το Zep Tepi είναι αυτό που οι αρχαίοι Αιγύπτιοι αποκαλούν μια συγκεκριμένη προδυναστική εποχή θεών και μακροζωίας]

Σε παλαιότερες εποχές, οι άνθρωποι δεν φαίνεται να ντύθηκαν απλώς με γούνες και να αναβίωσαν έναν υποτυπώδη πολιτισμό και να λάξευαν γρανιτένιους λίθους με χάλκινα εργαλεία (κάτι που, παρεμπιπτόντως, δεν είναι δυνατό, επειδή ο χαλκός είναι πολύ μαλακός), όπως μας κάνει να πιστεύουμε η καθιερωμένη αρχαιολογία. Προκύπτει, ωστόσο, ότι η αλχημεία έχει πολύ μεγαλύτερη "εμπειρία" από τη σημερινή σχολική επιστήμη και περιλαμβάνει επίσης όλους τους τομείς όπως οι ανθρωπιστικές επιστήμες, η φιλοσοφία, η φυσική, η χημεία ή η βιολογία κ.λπ.

Η ίδια η αλχημεία εντοπίζει τον εαυτό της, και μάλιστα ακούγεται υπερβολικά φανταστικό, πίσω στην αρχή όλης της δημιουργίας. Στις αρχαίες γραφές αναφέρεται (15) ότι υπάρχει μια θεϊκή αλχημεία που λειτουργεί με τις δυνάμεις από το δέντρο της ζωής (16) και όπου δεν υπάρχει καμία ατέλεια.

[15 Για παράδειγμα ψευδοδότης: «Summa perfectionis magisterii»

16 Για παράδειγμα Retschlag, Max: «Η Αλχημεία και το μεγάλο της αριστούργημα, η φιλοσοφική πέτρα»; Richard Hummel Verlag, Λειψία 1934 ]

Μέσω μιας πειραματικής αλχημείας, σε ένα καταστροφικό κοσμικό γεγονός, είχε προκύψει αυτό το πεδίο ζωής, το οποίο δεν ήταν πλέον αρχικά θεϊκό, δηλαδή δεν αντιπροσώπευε πλέον μια χωρική και άχρονη ενότητα, αλλά ήταν δομημένο από το χώρο και το χρόνο, όπου κυριαρχούσε η πολικότητα και η δυαδικότητα.

Αυτό το πεδίο της ζωής είναι μια τάξη έκτακτης ανάγκης από την οποία, ωστόσο, τα πάντα βρίσκουν το δρόμο της επιστροφής στην προέλευσή τους μέσω της βελτίωσης. Η φύση δεν κάνει τίποτε άλλο από το να καθαρίζει και να βελτιώνει τα πάντα αργά και πάλι, αλλά σε γιγαντιαίους αλχημικούς κύκλους.

Έτσι συναντά το πεπρωμένο του κάθε βασίλειο της φύσης. Τα ατελή μέταλλα γίνονται ξανά χρυσός, ο άνθρωπος αναπτύσσεται ξανά προς μια θεϊκή πρωταρχική αρχή (Αδάμ Κάδμον = αρχέτυπο του ανθρώπου).

Από πού προέρχεται ο όρος αλχημεία

Η έννοια και η προέλευση του όρου αλχημεία είναι ασαφής. Ο Έλληνας φιλόσοφος Πλούταρχος (45-125) δίνει την ακόλουθη εκδοχή: Al chemistry από το al-kemia ή al-khem, όπου Al = αραβικό άρθρο, khem, kemia = μαύρη γη, που ήταν το όνομα για την Αίγυπτο εκείνη την εποχή. Αυτό εκφράζει μεταφορικά "τη μυστική επιστήμη των Αιγυπτίων σοφών".

Ο Johann Glauber (1604-1670) υποθέτει στο έργο του "De natura salim" ότι η αλχημεία προέρχεται από το Hal Chimia (= βράσιμο αλατιού). Άλλες πιθανές προελεύσεις: Cheo, ελληνικά για το "χύνω", εδώ ως φόντο του χυτηρίου μετάλλων- Kahms, εβραϊκά για την ιδέα, τη ζεστασιά 

[σχετική ανάρτηση:  Μυστική Πράγα: 'Τίμιος Σταυρός' - Κτίρια Ιπποτών του Ναού - Αλχημεία - Σύνδεση Ιερουσαλήμ  (Mystic Prague: 'Holy Cross' - Buildings of the Knights Templar - Alchemy - Jerusalem Connection ).Η Πράγα δεν είναι μόνο ένας προορισμός για πολλούς τουρίστες, αλλά ήταν ένα μαγικό πόλο έλξης για οραματιστές βασιλιάδες, αλχημιστές, μάγους, επιστήμονες και αστρονόμους που χρησιμοποίησαν την ενέργεια της «Χρυσής Πόλης» ως ένα είδος σκηνής σε σχέση με τη σύγχρονη εποχή.

https://www.pravda-tv.com/2013/03/mystisches-prag-heiliges-kreuz-bauten-der-tempelritter-alchemie-jerusalem-verbindung-videos/  ]

Μεταλλαγή, μετάλλαξη, μετατροπή, μεταστοιχείωση

Ο αλχημιστής εφαρμόζει τώρα αυτές τις αρχές της φύσης και, τρόπον τινά, επιταχύνει αυτή τη διαδικασία και συμβάλλει έτσι στην ανάπτυξη των βασιλείων της φύσης. Για το σκοπό αυτό, το ανθρώπινο ον πρέπει να τελειοποιηθεί μέσω μιας αλχημικής διαδικασίας, η οποία αντιπροσωπεύει μια αλλαγή, μια μεταμόρφωση.

Αν πραγματοποιήσει αυτή τη διαδικασία στο εργαστήριο στα άλλα βασίλεια της φύσης, για παράδειγμα στο βασίλειο των ορυκτών ή των φυτών, λαμβάνει χώρα μια μεταστοιχείωση των στοιχείων, ένα ευαίσθητο θέμα για τη σημερινή επιστήμη, καθώς δεν το αναγνωρίζει, παρά τις επιστημονικές αποδείξεις για το αντίθετο (17) (εκτός από διαδικασίες όπως η διάσπαση βήτα ή η πυρηνική σύντηξη υψηλής ενέργειας).

[17 Kervran, LC: "Bilogical Transmutations", Crosby Lockwood, Λονδίνο, 1972. Hauschka, Rudolf, Θεωρία ουσιών και ιατρική. Vittorio Klostermann, Φρανκφούρτη. 1981 και 1983]

Η πειραματική ή θεϊκή αλχημεία που μόλις αναφέρθηκε παίζει σημαντικό ρόλο- ο Παράκελσος, για παράδειγμα, μίλησε εδώ για ανώτερη και κατώτερη αλχημεία.

Κατάλαβε επίσης αρκετά καλά την κατώτερη αλχημεία ως παραδοσιακή χειροτεχνία, για παράδειγμα την εργαστηριακή εργασία με τα μέταλλα, η οποία μεταφέρθηκε (οδήγησε) στον χρυσό. Αυτές οι "υψηλές" λειτουργίες (δηλαδή η μετατροπή της βάσης σε ευγενή) πετυχαίνουν μόνο όταν τις συνοδεύει η ανώτερη αλχημεία.

Έτσι, τα δύο αυτά δεν μπορούν να διαχωριστούν και η αλχημεία δεν είναι μόνο πνευματικό ζήτημα, όπως δεν είναι και μια καθαρά εργαστηριακή δραστηριότητα. Κατά την αυτοκατανόηση της αλχημείας, η ανώτερη αλχημεία είναι μια πνευματική διαδικασία που καθιστά τον φυσικό, θνητό άνθρωπο αθάνατο πνευματικό-ψυχικό άνθρωπο.

Ένας αληθινός αλχημιστής είναι ένας άνθρωπος που είναι σε θέση να αντιληφθεί την κατευθυντήρια νομοτέλεια της φυσικής τάξης, ώστε να αναγνωρίσει τόσο την πνευματική όσο και τη φυσική εξέλιξη σε όλες τις δημιουργικές ποικιλίες και τα σχεδιαστικά της πρότυπα, έτσι ώστε να μπορεί να είναι αποτελεσματικός ως συν-κινητής (συν-κινητήρας) αυτής της συνολικής δράσης στη θεία συνολική αποκάλυψη (παναποκάλυψη)

Σε μια γενική επισκόπηση, αυτή η αλχημική διαδικασία στον άνθρωπο εξελίσσεται σε επτά στάδια, ακολουθώντας ακριβώς τις ίδιες αρχές που χρησιμοποιεί στο εργαστήριό του. Πρόκειται για την επανασύνδεση της πράξης (του εργαστηρίου) με τη μεταμόρφωση (transfiguration) του ανθρώπου. Εδώ δίνεται η ερμητική αρχή του "όπως πάνω έτσι κάτω", καθώς ο αλχημιστής εφαρμόζει τις διαδικασίες από το εργαστήριό του στον εαυτό του. Αυτά τα επτά στάδια, που παραδειγματικά απαριθμούνται σύμφωνα με ένα διάγραμμα (βλ. εικόνα) του Stefan Michelspacher (1616, "Transmutation Cabala"), παρατίθενται εδώ μόνο υποδειγματικά με 5 στάδια για λόγους χώρου:

Calcinatio (λειτουργία πυρκαγιάς),

Η διαδικασία (λειτουργία) της φωτιάς είναι μια διαδικασία άμεσης καύσης κατά την οποία η ύλη καταναλώνεται σε τέφρα και στη συνέχεια "καθαρίζεται" περαιτέρω σε λευκότητα. Μεταφερόμενο στον ειδήμονα, αυτό σημαίνει ότι το εγώ του "ξεπλένεται" με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να υπηρετήσει την ψυχή μέσω της πνευματικής ενόρασης, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η μετάλλαξη της συνείδησης μέσω της "λεύκανσης". Αυτή είναι ουσιαστικά η πιο στοιχειώδης διαδικασία της αλχημείας, καθώς σύμφωνα με τον Παράκελσο τα περαιτέρω στάδια του έργου δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν διαφορετικά.

[αυτό το στάδιο περιλαμβάνει μια κάθαρση της γήινης φύσης μέσα μας. στην ψυχοθεραπεία αυτό το στάδιο βιώνεται ως είσοδος σε έναν σκοτεινό και χαοτικό ασυνείδητο εσωτερικό κόσμο. μια συνάντηση με τις πιο σκοτεινές πτυχές του εαυτού μας (αυτό που ο Γιουνγκ ονόμασε "η σκιά"

Sublimatio (λειτουργία αέρα, εξάχνωση)

Εδώ το λεπτό διαχωρίζεται από το χονδρό (ονομάζεται επίσης διαχωρισμός). Από το πυρωμένο εγώ αναδύεται η materia mater (μητρική ύλη) της καθαρής παρθένας ψυχής, η οποία είναι το βασικό υλικό για το μεγάλο έργο, είτε στο εργαστήριο είτε ως δόνηση της ψυχής.

το δεύτερο στάδιο ονομάζεται στάδιο της σελήνης. το να συνειδητοποιήσουμε τη φύση της ψυχής μας είναι το πρώτο πραγματικό βήμα για να απαντήσουμε στην ερώτηση "ποιος είμαι?"

στην ψυχοθεραπεία αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί ως κάποιος που αποσύρεται από το mainstream της ζωής. μπορεί να βιώσει ξαφνικές συνειδητοποιήσεις για τον εαυτό του και συχνά αρχίζει να αμφισβητεί την κατεύθυνση της ζωής του.

οι αλχημιστές αναφέρονται σε αυτό ως "εξάχνωση" σαν τους ατμούς που αναδύονται από το χημικό δοχείο, το οποίο υφίσταται θέρμανση, φέροντας την ουσία που αναζητείται και πρόκειται να εξαχθεί.

Solutio (καθαρισμός νερού)

Σε εργαστηριακό επίπεδο, μια στερεή ουσία διαλύεται σε ένα υγρό. Για το μονοπάτι της εσωτερικής ψυχής, αυτό σημαίνει πλήρη αυτοπαράδοση υπέρ μιας ανώτερης αρχής στην καρδιά. Η άνοδος (dissolving) στην ψυχή του κόσμου...

Coagulatio (λειτουργία στη γη) ,(συσσωμάτωση)

Αυτή είναι η διαδικασία της αναδημιουργίας. Η εξάτμιση του διαλύτη προκαλεί ένα νέο τρόπο του αρχικού σχήματος της μορφής (συντονισμός μορφής, μορφικός συντονισμός και δυνάμεις εικόνας). Μέσα από τους επαναλαμβανόμενους κύκλους του coagulatio, εντελώς νέες πληροφορίες από ένα άλλο επίπεδο (μορφικά πεδία, Akasha, πνευματικό πεδίο, λίμνη Diracian, κ.λπ. είναι συνώνυμα γι' αυτό) έχουν εισέλθει στο διάλυμα και στο υπόλειμμα, έτσι δημιουργείται μια ΝΕΑ ύλη. Στην εσωτερική αλχημεία, ένα νέο πλάσμα προκύπτει έτσι από την πνευματική αρχική ιδέα με τη βοήθεια της ανανεωμένης ψυχής. Μέσω αυτού γεννιέται ένα νέο σώμα φωτός με τη βοήθεια νέου άφθαρτου αιθέρα (η δροσιά του ουρανού των αλχημιστών).

Conjunctio (ένωση)

Αυτό σημαίνει τη συνένωση (συγχώνευση) των προηγούμενων διεργασιών προκειμένου να επιτευχθεί μια ανάδυση σε αυτή την τρισδιάστατη φύση, με την οποία εννοείται η ενοποίηση των πολικών αρχών αυτής της φύσης. Μιλώντας συμβολικά, πρόκειται για την ένωση βασιλιά και βασίλισσας ή ψυχής και πνεύματος, τον αλχημικό γάμο του Christian Rosenkreuz. (19)

[19 Rijckenborgh, J. van: "The Alchemical Wedding of Christian Rosenkreuz", 2 μέρη, DRP Verlag, 3rd edition 1998. Αυτό είναι το Alchemical Wedding Anno 1459 με σχολιασμό από τον Rijckenborgh.] 

Είναι σαφές ότι εδώ εμφανίζονται ξανά και ξανά δύο στοιχεία:

1. Η εργασία στο εργαστήριο με όλες τις λειτουργίες του

2. Το πνευματικό υπόβαθρο, η τελειότητα του ανθρώπινου όντος, η οποία ανταποκρίνεται στην εργαστηριακή εργασία.

Οι εργαστηριακές εργασίες δεν είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν με τη σειρά που δίνεται και περιγράφονται εδώ σε διαγραμματική μορφή.

Από την αυτοκατανόηση της αλχημείας σήμερα, μπορεί να φανεί ότι ορισμένες πτυχές της έχουν εξωτερικευτεί και στη συνέχεια υποβαθμιστεί σε μια κατώτερη, χαμηλότερη επιστήμη, όπως τα κτίρια ρημάζουν και φθείρονται χωρίς φροντίδα.

Βίντεο: Μετασχηματισμοί - Η νέα αλχημεία

https://www.youtube.com/watch?v=u4Syh8rfOHU

Η ίδια η αλχημεία εξακολουθεί να είναι παρούσα μέχρι σήμερα και έχει παραμείνει γνωστή κυρίως ως  Σπαγειρική Ιατρική και στον κλάδο της παραγωγής φαρμάκων. Οι ολιστικές,  θεραπευτικές μέθοδοι και οι ολιστικές επιστήμες γίνονται όλο και πιο ελκυστικές από τη σημερινή μας ανάγκη, και έτσι η αλχημεία επανέρχεται σταδιακά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των σύγχρονων ανθρώπων, καθώς έχει πολλά να προσφέρει ακόμη και στη σύγχρονη εποχή μας. Πάνω απ' όλα, η παρασκευή φαρμάκων και ο ολιστικός ερμητισμός και η γνώση βρίσκουν ανανεωμένο ενδιαφέρον.

Ο Γιουνγκ εκτιμούσε την αλχημεία για το πλούσιο συμβολικό περιεχόμενο και τις εικόνες της. Η μετατροπή άχρηστων μετάλλων σε πολύτιμο χρυσό αντανακλούσε ασυνείδητα μια εσωτερική αναπτυξιακή διαδικασία ολότητας και υγείας στην ανθρώπινη ψυχή (την οποία ο Γιουνγκ ονόμασε εξατομίκευση.

Πηγές: PublicDomain/ raum-und-zeit.com

[   Ο συγγραφέας: Peter Mehmet Çatı ασχολείται με την αλχημεία, την ερμητική και τη γνώση από τα 12 του χρόνια. Οι ιδιωτικές του σπουδές περιελάμβαναν την ανάγνωση πολλών έργων από τη Βιβλιοθήκη Ερμετικά, μερικά στο πρωτότυπο, όπως το Ταλμούδ, το Ζοχάρ και καμπαλιστικά κείμενα. Ο Τσάτι μελέτησε επίσης εντατικά τον Γνωστικό Καθαρισμό. Ο Çatı ασχολείται επίσης με την ενεργειακή ιατρική, τα αυτάρκη ενεργειακά συστήματα, συμπεριλαμβανομένων των δωρεάν ενεργειακών εφαρμογών και την οργονομία σύμφωνα με τον Wilhelm Reich. Χάρη στις σπουδές του στη χημεία, έχει επίσης τις ιδανικές προϋποθέσεις για την αναβίωση της αλχημικής εργαστηριακής εργασίας. Ο Çatı ζει με τη γυναίκα του και τα δύο του παιδιά στο Egling της Βαυαρίας.  ]

ΠΗΓΗ

26-2-2016

https://www.pravda-tv.com/2016/02/wandlungen-die-neue-alchemie-was-sie-uns-heute-lehrt-video/

===============

Ανάδειξη του θέματος μας στον Κώδικα Μυστηρίων
29-1-22

https://www.youtube.com/watch?v=-YqH15DS2qE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.