Η εξατομικευμένη Startup διατροφής Zoe - που πήρε την ονομασία της από την ελληνική λέξη "ζωή" - κέρδισε τον γύρο της σειράς Β με 20 εκατομμύρια δολάρια, ανεβάζοντας το σύνολο στα 53 εκατομμύρια δολάρια.
Η Zoe, με έδρα στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, ιδρύθηκε το 2017, αλλά λειτουργούσε σε κατάσταση μυστικότητας "stealth mode" για τρία χρόνια, ενώ διεξήγαγε έρευνα για το microbiome - σε συνεργασία με επιστήμονες από το Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης, Stanford Medicine, Harvard T.H. Chan School of Public Health, και King's College London.
Ένας από τους ιδρυτές της, ο καθηγητής Tim Spector του King's College - ο οποίος είναι επίσης συγγραφέας πολλών δημοφιλών επιστημονικών βιβλίων που επικεντρώνονται στα τρόφιμα - ενδιαφέρθηκε για τον ρόλο των τροφίμων (γενικά) και του microbiome (ειδικότερα) για τη γενική υγεία και δαπάνησε δεκαετίες ερευνώντας αυτούς τους δυο τομείς, για να προσπαθήσει να κατανοήσει το ρόλο της γενετικής (φύση) έναντι της φροντίδας (παράγοντες περιβάλλοντος και τρόπου ζωής) στην ανθρώπινη υγεία.
Η Zoe χρησιμοποίησε δεδομένα από δύο μελέτες "large-scale microbiome studies" μεγάλης κλίμακας για να δημιουργήσει τον πρώτο της αλγόριθμο, που άρχισε να εμπορεύεται τον περασμένο Σεπτέμβριο - ξεκινώντας το πρώτο της προϊόν στην αγορά των ΗΠΑ: Ένα κιτ δοκιμών στο σπίτι (home testing kit) που επιτρέπει στους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα να μάθουν πώς το σώμα τους ανταποκρίνεται σε διαφορετικά τρόφιμα και να πάρει εξατομικευμένες διατροφικές συμβουλές.
Το πρόγραμμα κοστίζει περίπου $ 360 (το οποίο η Zoe παίρνει σε έξι δόσεις) και απαιτεί από τους συμμετέχοντες να (αυτο) διαχειρίζονται έναν αριθμό δοκιμών, ώστε να μπορεί να αναλύσει τη βιολογία τους, να συλλέξει πληροφορίες σχετικά με τη μεταβολισμό και την υγεία του εντέρου εξετάζοντας αλλαγές στα λιπίδια του αίματος, επίπεδα σακχάρου και τα είδη βακτηρίων στο έντερο τους.
Η Zoe χρησιμοποιεί "big data" και μηχανική εκμάθηση "machine learning" για να παρουσιάσει προγνωστικές πληροφορίες σχετικά με το πώς οι άνθρωποι θα ανταποκριθούν σε διαφορετικά τρόφιμα, ώστε να μπορεί να προσφέρει καθοδηγούμενες συμβουλές σε άτομα για το τι και πώς να τρώνε, με στόχο τη βελτίωση της υγείας του εντέρου και τη μείωση των φλεγμονωδών αντιδράσεων που προκαλούνται από τη διατροφή .
Ο συνδυασμός των βιολογικών αποκρίσεων που αναλύει την ξεχωρίζει από άλλες εξατομικευμένες startups διατροφής με προϊόντα που εστιάζουν στη μέτρηση ενός στοιχείου (όπως το σάκχαρο στο αίμα) - είναι ο ισχυρισμός.
Ωστόσο, για να είμαστε σαφείς, το πρώτο προϊόν της Zoe δεν είναι μια ρυθμιζόμενη ιατρική συσκευή - και στις Συχνές ερωτήσεις της αναφέρεται σαφώς ότι δεν προσφέρει ιατρική διάγνωση ή θεραπεία για συγκεκριμένες καταστάσεις. Αντ 'αυτού, λέει μόνο ότι, είναι «ένα εργαλείο που προορίζεται μόνο για γενικούς σκοπούς ευεξίας». Έτσι - προς το παρόν - οι χρήστες πρέπει να έχουν στο ότι οι συμβουλές για τη διατροφή που προσφέρει, είναι πραγματικά χρήσιμες για αυτούς.
Το πεδίο της επιστημονικής έρευνας για το microbiome είναι αναμφίβολα early- ο συνιδρυτής της Zoe δηλώνει πολύ ξεκάθαρα - έτσι υπάρχει ένα ισχυρό στοιχείο εδώ, όπως συμβαίνει συχνά όταν οι νεοσύστατες επιχειρήσεις προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν δεδομένα και AI για να δημιουργήσουν πολύτιμες εξατομικευμένες προβλέψεις, με την οποία οι πρώτοι "early adopters" βοηθούν στην προώθηση της έρευνας της Zoe συμβάλλοντας στα δεδομένα τους.
Δυνητικά μπροστά από την επιδιωκόμενη ατομική αποτελεσματικότητα, δεδομένου ότι, πολλά είναι ακόμη άγνωστα σχετικά με το πώς αυτό που τρώμε επηρεάζει την υγεία μας.
Εκείνοι που επιθυμούν να "take a punt" (και να πληρώσουν), λαμβάνουν μια ατομική αναφορά που περιγράφει λεπτομερώς τις βιολογικές τους απαντήσεις σε συγκεκριμένα τρόφιμα που τα συγκρίνει με χιλιάδες άλλα. Η εκκίνηση τους παρέχει επίσης εξατομικευμένες βαθμολογίες «Zoe» για συγκεκριμένα τρόφιμα, προκειμένου να υποστηρίξει τον προγραμματισμό γευμάτων που θεωρείται πιο υγιεινό για αυτούς.
"Μειώστε τη "dietary inflammation" και βελτιώστε την υγεία του εντέρου με ένα plan 4 εβδομάδων προσαρμοσμένο στη μοναδική βιολογία και τη ζωή σας", αναφέρει ο ιστότοπος της Zoe. "Χτισμένο γύρω από τις βαθμολογίες των τροφίμων σας, η εφαρμογή μας θα σας διδάξει πώς να κάνετε έξυπνες ανταλλαγές (swaps), κάθε εβδομάδα."
Το μάρκετινγκ ισχυρίζεται επίσης ότι κανένα φαγητό δεν είναι "εκτός ορίων" - υπονοώντας ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ των ειδικών βαθμολογιών τροφίμων της Zoe και της δίαιτας (που εστιάζεται στην απώλεια βάρους) που ίσως απαιτεί από τους ανθρώπους να κόψουν μια ομάδα (ή ομάδες τροφίμων) εντελώς.
«Στόχος μας είναι να σας ενδυναμώσουμε με τις πληροφορίες και τα εργαλεία που χρειάζεστε για να λάβετε τις καλύτερες αποφάσεις για το σώμα σας», είναι ο smooth ισχυρισμός της Zoe.
Η βασική προϋπόθεση είναι ότι η βιολογία κάθε ατόμου ανταποκρίνεται διαφορετικά σε διαφορετικά τρόφιμα. Ή, για να το θέσουμε με άλλο τρόπο, ενώ όλοι πιθανότατα γνωρίζουμε τουλάχιστον ένα άτομο που παραμένει λεπτό rake-thin και (φαινομενικά) υγιές ανεξάρτητα από το τι (ή ακόμα και πόσο) τρώει, αν κάνετε την ίδια δίαιτα, πιθανώς περιμένετε πολύ λιγότερο ευχάριστα αποτελέσματα.
«Αυτό που μπορούμε να αρχίσουμε επιστημονικά (putting some evidence behind) είναι κάτι για το οποίο οι άνθρωποι έχουν μιλήσει εδώ και πολύ καιρό», λέει ο συνιδρυτής George Hadjigeorgiou. «Είναι νωρίς [για επιστημονική έρευνα για το microbiome], αλλά έχουμε δείξει τώρα στον κόσμο ότι ακόμη και οι δυο παράγοντες έχουν διαφορές. Όσον αφορά τα μικρόβια του εντέρου, μπορούμε να αλλάξουμε τα μικροβιοτικά του εντέρου μέσω της διατροφής, του τρόπου ζωής και του τρόπου ζωής μας - και επίσης ότι υπάρχουν συσχετίσεις γύρω από συγκεκριμένα βακτήρια και τρόφιμα και έναν τρόπο βελτίωσής τους που οι άνθρωποι μπορούν πραγματικά να κάνουν μέσω του προϊόντος μας. "Οι χρήστες του πρώτου προϊόντος της Zoe πρέπει να είναι πρόθυμοι (και σε θέση) να ασχοληθούν αρκετά με τη δική τους βιολογία - συλλογή δειγμάτων κοπράνων, διεξαγωγή δοκιμών finger prick tests και φορώντας blood glucose monitor για να τροφοδοτούν δεδομένα, ώστε να μπορεί να αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο το σώμα τους ανταποκρίνεται σε διαφορετικά τρόφιμα και προσφέρουν εξατομικευμένες συμβουλές διατροφής.
Ο κ.Χατζηγεωργίου συμφωνεί ότι το πρόγραμμα, όπως είναι τώρα, απευθύνεται σε άτομα με ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που μπορεί να συνδέεται με τη διατροφή / διατροφή (είτε παχυσαρκία, υψηλή χοληστερόλη ή ασθένεια όπως ο διαβήτης τύπου 2, και ούτω καθεξής). Ωστόσο, λέει ότι ο στόχος της Zoe είναι να είναι σε θέση να ανοίξει την πρόσβαση σε εξατομικευμένες διατροφικές συμβουλές ευρύτερα, καθώς συνεχίζει να συλλέγει περισσότερα δεδομένα και πληροφορίες.
η όλη ιδέα είναι ότι αφού αποκτήσουμε ένα πρώτο [σύνολο χρηστών]… έπειτα με περισσότερα δεδομένα και με περισσότερη εμπειρία μπορούμε να απλοποιήσουμε και να αρχίσουμε να το κάνουμε απλούστερο και πιο προσβάσιμο - τόσο από την άποψη της απλότητας όσο και από την τιμή του. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι. Διότι στο τέλος της ημέρας ο καθένας έχει αυτό το δικαίωμα να μπορεί να βελτιστοποιεί και να κατανοεί και να έχει τον έλεγχο - και θέλουμε να το κάνουμε διαθέσιμο σε όλους.
«Ανεξάρτητα από το υπόβαθρο και ανεξάρτητα από την κοινωνικοοικονομική και, στην πραγματικότητα, πολλοί από τους ανθρώπους που έχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα στην υγεία κ.λπ. είναι αυτοί που έχουν ίσως λιγότερα μέσα και ικανότητα να το κάνουν. "
ο Χατζηγεωργίου λέει ότι η ζήτηση του προϊόντος είναι υψηλή.
οι συμμετέχοντες είχαν περισσότερη ενέργεια (90%), ένιωσαν λιγότερη πείνα (80%) και έχασαν κατά μέσο όρο 11 κιλά μετά από τρεις μήνες μετά την σχεδίαση της εξατομικευμένης διατροφής τους.
Η επιπλέον χρηματοδότηση της Σειράς Β θα χρησιμοποιηθεί για την επιτάχυνση της διάθεσης της διαθεσιμότητας του προγράμματος, με προγραμματισμένη launch planned στο Ηνωμένο Βασίλειο για το τρέχον έτος - και άλλες geographies on the cards για το 2022. Οι δαπάνες θα συνεχιστούν επίσης για τη συνεχή πρόσληψη στον τομέα της μηχανικής και της επιστήμης, λέει. .
Η Zoe ήδη grabbed some eyeballs πέρυσι, καθώς η πανδημία κοραναϊού έπληξε τη Δύση, όταν ξεκίνησε μια εφαρμογή αυτοαναφοράς συμπτωμάτων COVID-19. ( COVID-19 symptom self-reporting app)
Χρησιμοποίησε αυτά τα δεδομένα για να βοηθήσει τους επιστήμονες και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να κατανοήσουν πώς ο ιός επηρεάζει τους ανθρώπους.
Η εφαρμογή Zoe COVID-19 είχε περίπου 5 εκατομμύρια χρήστες τον περασμένο χρόνο, αναφέρει ο κ. Χατζηγεωργίου - που επισημαίνει αυτήν την (μη κερδοσκοπική) προσπάθεια ως παράδειγμα του είδους της μετασχηματιστικής παρέμβασης (transformative intervention) που η εταιρεία ελπίζει να οδηγήσει (drive down the line) στον χώρο της διατροφής.
καταφέραμε να έχουμε μεγάλο αντίκτυπο, λέει ο κ.Χατζηγεωργίου"
Επιστρέφοντας στη διατροφή, δεν υπάρχουν μερικοί απλοί «κανόνες» που μπορεί κανείς να εφαρμόσει για να τρώει πιο υγιεινά - δηλαδή χωρίς να χρειάζεται να κλείσει ένα ειδικό σχέδιο διατροφής; Βασικά πράγματα όπως να τρώτε τα χόρτα σας, να αποφεύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και να μειώσετε τη ζάχαρη;
το γεγονός είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι γίνονται όλο και λιγότερο υγιείς. Και το γεγονός είναι ότι η ζωή είναι ακατάστατη και οι άνθρωποι δεν τρώνε ακόμη και σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες, οπότε νομίζω ότι μέρος της πρόκλησης είναι… [να] εκπαιδεύσει και να ενδυναμώσει τους ανθρώπους για την ακατάστατη ζωή τους και τον τρόπο ζωής τους για να κάνουν πραγματικά καλύτερα επιλογές και να τις εφαρμόσουν με τρόπο βιώσιμο και motivating, ώστε να μπορούν να είναι πιο υγιείς.
Βασικά εξουσιοδοτούμε τους πελάτες μας να κατανοήσουν ότι αυτός είναι ο αντίκτυπος που έχει η τροφή στο σώμα τους - σε πραγματικό χρόνο, πώς αλλάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους, πώς αλλάζουν τα βακτήρια τους, πώς αλλάζουν τα επίπεδα του λίπους στο αίμα τους και δίνουμε όλα αυτά τα εργαλεία για να συνδυάσουμε διαφορετικά τρόφιμα, να κάνουμε τα τρόφιμα να λειτουργούν για εσάς.
«Με αυτόν τον πολύ δυναμικό τρόπο βλέπουμε τους ανθρώπους να είναι πολύ ενθουσιασμένοι, βλέπουν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που επηρεάζει επίσης το έντερο και το μεταβολισμό τους και αρχίζουν να αισθάνονται αυτά τα εκπληκτικά αποτελέσματα - όσον αφορά λιγότερη πείνα, περισσότερη ενέργεια, απώλεια βάρους και με την πάροδο του χρόνου επίσης εξελίσσουν την υγεία τους. Γι 'αυτό λένε ότι αλλάζει και η ζωή. "
Δεδομένου ότι πολλά ακόμη πρέπει να γίνουν κατανοητά για τις πολύπλοκες αλληλεπιδράσεις μεταξύ των τροφίμων, της άσκησης και άλλων παραγόντων του τρόπου ζωής και της ανθρώπινης υγείας, η αποστολή είναι πράγματι τεράστια.
με απλό και συναρπαστικό τρόπο -μέσω ενός συστήματος βαθμολογίας στους ανθρώπους - τους βοηθάμε να κατανοήσουν τη μεταβολική τους ανταπόκριση στα τρόφιμα. "
πηγή 4-5-2021
George Hadjigeorgiou is now co-founder of Zoe, a healthtech company, which was established in London in 2017 and has raised so far 30 millions dollars.
The company was founded with the cooperation of Dr. Tim Spector, professor of Genetic Epidemiology at King’s College London, and Jonathan Wolf, former Chief Product Officer at Criteo.
Ο κ,Γεώργιος Χατζηγεωργίου κατάγεται από την Θεσσαλονίκη και από τα 17 του χρόνια αποφάσισε να σπουδάσει στις ΗΠΑ.
https://endeavor.org.gr/g-hadjigeorgiou-the-9-noszoe-and-the-battle-against-covid-19/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.