Για τους επόμενους τρεις μήνες, καθώς η πανδημία άρχισε να καταστρέφει την παγκόσμια ναυτιλία, το πλοίο απέτυχε να εκφορτώσει το φορτίο του και τα ζώα άρχισαν να λιμοκτονούν, σύμφωνα με έρευνα της ισπανικής κυβέρνησης.
Σχεδόν το 10% των ταύρων πέθαναν, τα πτώματα τους τα πέταξαν στη θάλασσα ή έμειναν παγιδευμένα ανάμεσα στους ζωντανούς.
Όταν το Elbeik επέστρεψε στην Ισπανία, οι αρχές αποφάσισαν ότι τα υπόλοιπα 1.600 ζώα του ήταν πολύ άρρωστα για να πουλήσουν και έπρεπε να τα θανατώσουν.
Το πλοίο Elbeik έχει γίνει το Exhibit A, στην υπόθεση για να ξεκινήσει η απαγόρευση στο αμφιλεγόμενο διασυνοριακό εμπόριο ζώντων ζώων ύψους 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η πανδημία έχει επιδεινώσει τις συνθήκες για περίπου 2 δισεκατομμύρια αγελάδες, πρόβατα, αίγες, χοίρους και κοτόπουλα που εξάγονται κάθε χρόνο, και οι επιδημιολόγοι συμμετείχαν στις εκκλήσεις για μεταρρύθμιση
Τα ζώα έχουν κολλήσει στη διέλευση (μένουν μέχρι θανάτου μέσα στα μέσα μεταφοράς χωρίς δυνατότητα αποβίβασης) πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο και οι επιθεωρήσεις ασφαλείας έχουν μειωθεί δραματικά. Με νέα ευαισθησία στους κινδύνους που μπορούν να θέσουν τα άρρωστα ζώα στον άνθρωπο, ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών περιορίζει ή σταδιακά εξαλείφει την πρακτική (του διασυνοριακού εμπορίου ζώντων ζώων)
«Όσον αφορά την καλή διαβίωση των ζώων, οι θαλάσσιες μεταφορές είναι μια μεγάλη μαύρη τρύπα», δήλωσε ο Thomas Waitz, ένας βιολογικός αγρότης από την Αυστρία, ο οποίος είναι εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε μια επιτροπή που είναι επιφορτισμένη με την ενημέρωση των κανόνων για τη διασυνοριακή ναυτιλία ζώων.
«Οι μεταφορές με πλοία δεν εμπίπτουν πλήρως σε κανονισμούς ή πρότυπα καλής μεταχείρισης των ζώων. Η δημόσια υγεία κινδυνεύει εάν τα ζώα μεταφέρονται σε συνθήκες όπου μπορούν να ανθίσουν μικρόβια και βακτήρια."
Η ΕΕ, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 75% των παγκόσμιων εξαγωγών ζώντων ζώων, είναι «ανίκανη να εγγυηθεί την καλή διαβίωση των ζώων», σύμφωνα με έκθεση που ανέθεσε η επιτροπή, η οποία αναμένεται να προτείνει ένα νέο, αυστηρότερο σύνολο κανονισμών για τους εξαγωγείς από το τέλος του έτους Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει προχωρήσει περισσότερο, σχεδιάζει να απαγορεύσει εντελώς τη μεταφορά ζώντων ζώων για σφαγή, αν και δεν έχει ορίσει ημερομηνία ακόμη. Η Νέα Ζηλανδία τον Απρίλιο δήλωσε ότι θα σταματήσει το εμπόριο ζώντων ζώων έως το 2023.
Πάνω από 18 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαγωγές
Η Ευρώπη, η Βόρεια Αμερική και η Αυστραλία οδήγησαν το 2019 στις εξαγωγές ζώων
Περίπου 39 εκατομμύρια τόνοι κρέατος εξήχθησαν παγκοσμίως το 2019, τα περισσότερα από τα οποία προέρχονται από ζώα που σφαγιάστηκαν, συσκευάστηκαν και καταψύχθηκαν ή ψύχθηκαν εκ των προτέρων (chilled beforehand) - μια διαδικασία που είναι πιο επικερδής για τους παραγωγούς κρέατος και αποφεύγει τα θέματα υγείας και ασφάλειας της μεταφοράς ζώντων ζώων.
Όμως, καθώς οι καταναλωτές σε χώρες όπως η Κίνα και το Βιετνάμ έχουν γίνει πλουσιότεροι, έχουν προσθέσει περισσότερο κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα στη διατροφή τους, αυξάνοντας τη ζήτηση για τα ζώα αναπαραγωγής και τα γαλακτοκομικά ζώα. Η ισχυρή αγορά για το κρέας halal στους ευσεβείς μουσουλμάνους σημαίνει επίσης ότι η ζήτηση έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Οι τιμές για ζώντα βοοειδή από την Αυστραλία βρίσκονται σε επίπεδα ρεκόρ.
Ακόμα και σε κανονικές στιγμές, τα ζωντανά ζώα θεωρούνται φορτίο και ένα πλοίο γεμάτο πρόβατα αντιμετωπίζεται λίγο πολύ το ίδιο όπως το φορτίο με μάλλινα πουλόβερ, όσον αφορά τις περισσότερες λιμενικές αρχές και τις ρυθμιστικές αρχές της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Δεν εξετάζουμε το φορτίο ή την καλή μεταχείριση των ζώων», δήλωσε ο Maarten Vlag, γραμματέας του θαλάσσιου συνασπισμού του Παρισιού που επιβλέπει λιμάνια από το Ηνωμένο Βασίλειο έως τη Ρωσία.
(maritime coalition that oversees ports from the U.K. to Russia)
«Εξετάζουμε εάν το πλοίο είναι υπερφορτωμένο, διότι αυτό επηρεάζει την αξιοπλοΐα (seaworthiness), αλλά δεν έχει σημασία αν είναι 10.000 εμπορευματοκιβώτια ή 10.000 ζώα.»
Εν τω μεταξύ, χιλιάδες ζώα έχουν χαθεί στη θάλασσα. Αυτή την άνοιξη, εκτός από τα βοοειδή στο Elbeik, χρειάστηκε να θανατωθούν και άλλοι 800 ταύροι σε πλοίο προς Τουρκία.
Πέρυσι, σχεδόν 6.000 βοοειδή και περισσότερα από 40 μέλη του πληρώματος πέθαναν όταν το πλοίο τους έχασε έναν κινητήρα και βυθίστηκε στην ακτή της Ιαπωνίας.
Το 2019, 14.000 πρόβατα πνίγηκαν σε ναυτικό ατύχημα σε ένα λιμάνι της Ρουμανίας, ένας μεταφορέας ζώων έπιασε φωτιά ενώ αγκυροβόλησε στην Ελλάδα και ένα άλλο εξώκειλε κοντά στην Τουρκία.
Η δοκιμασία των βοοειδών στο Elbeik ήταν τόσο τρομερή που το υπουργείο Γεωργίας της Ισπανίας παρέπεμψε την υπόθεση σε εισαγγελείς στο εθνικό δικαστήριο. Ο ιδιοκτήτης του πλοίου, Ibrahim Maritime Ltd., δεν μπόρεσε να επικοινωνήσει μετά από αρκετές τηλεφωνικές προσπάθειες και δεν απάντησε σε μηνύματα κειμένου μέσω αντιπροσώπου στο Λίβανο.
Στην ΕΕ, οι κτηνιατρικοί επιθεωρητές στα λιμάνια ελέγχουν τα σκάφη για να βεβαιωθούν ότι είναι κατάλληλα για μεταφορά ζώων.
Εγκρίνουν επίσης τη φόρτωση ζώων στα πλοία.
Η έκθεση για την επιτροπή μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου διαπίστωσε ότι οι επιθεωρητές λιμένων και οι κτηνιατρικές αρχές δεν μοιράζονται μια πλατφόρμα επικοινωνίας.
Οι κτηνιατρικές αρχές δεν φαίνεται να χρησιμοποιούν τη βάση δεδομένων για ανεπάρκειες σκαφών και "επομένως εγκρίνουν πολύ κατώτερα σκάφη για τη μεταφορά ζώντων ζώων", όπως διαπιστώθηκε.
'οταν τα ζώα αρρωσταίνουν, μπορεί να μην υπάρχει κανείς να τα περιθάλψει. Μόνο η Αυστραλία απαιτεί κτηνιάτρους επί του σκάφους εάν το ταξίδι αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από 10 ημέρες. Η ΕΕ εξετάζει έναν παρόμοιο κανόνα. Οι υποστηρικτές της καλής μεταχείρισης των ζώων λένε ότι πρέπει να υπάρχουν κτηνίατροι σε όλα τα ταξίδια. Ακόμα κι αν το ταξίδι υποτίθεται ότι είναι γρήγορο, συμβαίνουν καθυστερήσεις - και η παγκόσμια πανδημία τις έχει κάνει μόνο χειρότερα.
Εν τω μεταξύ, η Αυστραλία έχει αναστείλει την ανεξάρτητη εποπτεία της ναυτιλίας ζώντων ζώων. Εκτός από την κτηνιατρική απαίτηση, η κυβέρνηση έχει τοποθετήσει παρατηρητές από το 2018 σε μακρινά ταξίδια για να διασφαλίσει ότι τα ζώα έχουν επαρκές νερό, τροφή και αερισμό. Λόγω ανησυχίας για τους κινδύνους Covid και άλλων υλικοτεχνικών θεμάτων, ο υπουργός Γεωργίας Andrew Metcalfe είπε στους νομοθέτες ότι οι παρατηρητές πιθανότατα δεν θα επιστρέψουν για τουλάχιστον ένα ακόμη έτος.
«Αυτό είναι ένα εγγενώς επικίνδυνο εμπόριο χωρίς διαφάνεια», δήλωσε η Shatha Hamade, νομική σύμβουλος της Animals Australia, η οποία έπρεπε επίσης να αναστείλει τις προσωπικές της έρευνες για την καλή μεταχείριση των ζώων φέτος. "Τώρα οι ρυθμιστές επιστρέφουν σε ένα σύστημα όπου ελέγχουν τη βιομηχανία από οθόνες υπολογιστών και γραφειοκρατία."
Ωστόσο, η Αυστραλία είναι η μόνη χώρα που απαιτεί από τους εξαγωγείς ζώων να έχουν στη διάθεσή τους μια ανιχνεύσιμη αλυσίδα εφοδιασμού που παρακολουθεί τα ζώα από τη στιγμή που φτάνουν στα πλοία μέχρι τα υπερπόντια σφαγεία για να διασφαλιστεί ότι χειρίζονται και τελικά θανατώνονται, ανθρωπιστικά.
Αυτό το επίπεδο προτύπου αυξάνει σημαντικά το κόστος για τους Αυστραλούς εξαγωγείς, δήλωσε ο John Klepec, εκτελεστικός πρόεδρος της Wellard Ltd. μεταφορείς ζώων.
"Δεν είναι ίσοι όροι ανταγωνισμού", δήλωσε ο Klepec. «Ανταγωνιζόμαστε με πλοία από αναπτυσσόμενες χώρες που δεν πληρούν τα ίδια πρότυπα. Μπορούν να τοποθετήσουν όσα ζώα μπορούν να χωρέσουν. Πρέπει να φέρουμε το βάρος του επιπλέον κόστους της ρύθμισης. "
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι θαλάσσιες επιθεωρήσεις των μεταφορέων ζώων μειώθηκαν περισσότερο από 30%, σύμφωνα με μια ανάλυση του Bloomberg σχετικά με τα διαθέσιμα στο κοινό δεδομένα.
Πολλές χώρες δεν έχουν επιτρέψει στους επιθεωρητές να επιβιβαστούν σε πλοία λόγω των ανησυχιών του Covid, δήλωσε ο Vlag του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού οργανισμού.
Ωστόσο, οι μεταφορείς κτηνοτροφίας εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ποσοστά κράτησης πολύ υψηλότερα από τα σκάφη που χρησιμοποιούνται για άλλες βιομηχανίες. Στα λιμάνια της Ασίας και της Ευρώπης, περίπου το 9% των πλοίων που μεταφέρουν ζώα το 2020 είχαν ελλείψεις αρκετά σοβαρές για να καθυστερήσουν την αναχώρησή τους - περισσότερο από το διπλάσιο του ποσοστού για τους επόμενους μεγαλύτερους παραβάτες.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι θαλάσσιες επιθεωρήσεις των μεταφορέων ζώων μειώθηκαν περισσότερο από 30%, σύμφωνα με μια ανάλυση του Bloomberg σχετικά με τα διαθέσιμα στο κοινό δεδομένα. Πολλές χώρες δεν έχουν επιτρέψει στους επιθεωρητές να επιβιβαστούν σε πλοία λόγω των ανησυχιών του Covid, δήλωσε ο Vlag του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού οργανισμού. Ωστόσο, οι μεταφορείς κτηνοτροφίας εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ποσοστά κράτησης πολύ υψηλότερα από τα σκάφη που χρησιμοποιούνται για άλλες βιομηχανίες. Στα λιμάνια της Ασίας και της Ευρώπης, περίπου το 9% των πλοίων που μεταφέρουν ζώα το 2020 είχαν ελλείψεις αρκετά σοβαρές για να καθυστερήσουν την αναχώρησή τους - περισσότερο από το διπλάσιο του ποσοστού για τους επόμενους μεγαλύτερους παραβάτες.
Επειδή υπάρχει ελάχιστη δημόσια πληροφόρηση σχετικά με την υγεία των ζώων επί του σκάφους, οι ειδικοί εξετάζουν τις συνθήκες του σκάφους ως partial proxy, δήλωσε ο Sue Foster, κτηνίατρος και εκπρόσωπος των κτηνιάτρων κατά των ζωντανών εξαγωγών. "Εάν οι μηχανικοί του πλοίου δεν λειτουργούν σωστά, μπορεί να επηρεάσει την παράδοση φαγητού και νερού ή εάν το πλοίο αερίζεται σωστά, ώστε τα ζώα να μην στρεσσάρονται από τη ζέστη."
Τα περισσότερα σκάφη ζώων είναι παλιά, μετατρέπονται για να μεταφέρουν ζώα στο τέλος της διαδρομής τους, δήλωσε ο Vlag. Αυτό θέτει επίσης το φορτίο σε κίνδυνο. «Πενήντα ετών πλοία είναι δύσκολο να συντηρηθούν, πόσο μάλλον να βρούμε τα ανταλλακτικά που κανείς δεν κατασκευάζει πια.»
Από τα 78 σκάφη που έχουν εγκριθεί από την ΕΕ για μεταφορά ζώων, 53 έχουν κρατηθεί τρεις ή περισσότερες φορές για σοβαρές παραβιάσεις του Paris MoU του Παρισιού, σύμφωνα με έκθεση που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο από το Ίδρυμα Πρόνοιας Ζώων.
Το Elbeik, για παράδειγμα, είναι 54 ετών και προηγουμένως βρέθηκε να έχει σοβαρές ελλείψεις. Σε μια επιθεώρηση τον Ιανουάριο του 2020, αναφέρθηκε για ραγισμένα δοκάρια, δάπεδα και παράθυρα, καθώς και για άλλες παραβιάσεις ασφάλειας. Έξι μήνες αργότερα, οι επιθεωρητές βρήκαν οκτώ νέες ελλείψεις, συμπεριλαμβανομένων προβλημάτων με τον κινητήρα, του τιμονιού και της στεγανότητας.
Πριν από τη μαζική ευθανασία στο Elbeik, η επίσημη κτηνιατρική έκθεση διαπίστωσε ότι σιδερένιοι σωλήνες στα στυλό του πλοίου ήταν σπασμένοι ή είχαν σκουριασμένες περιοχές με αιχμηρά στοιχεία που μπορεί να έχουν γρατζουνίσει ή να έβλαψαν τα βοοειδή. Οι σωλήνες που παρείχαν πόσιμο νερό στα ζώα είχαν διαρροή.
Η έκθεση κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι τα ζώα επί του σκάφους είχαν υποφέρει. Αναφέρθηκε σε προβλήματα οφθαλμών, δέρματος και κινητικά προβλήματα στους ταύρους, καθώς και απώλεια βάρους που οδηγεί σε ακραίες περιπτώσεις στην καχεξία, μια διαταραχή που προκαλεί εξασθένιση των μυών. «Μερικά από αυτά τα καχεκτικά ζώα ήταν σε κατάσταση ακινητοποίησης, δεν μπορούσαν να ανοίξουν τα μάτια τους ή να ανταποκριθούν σε ερεθίσματα», έγραψε ο κτηνίατρος.
Όπως είναι, περισσότερα από τα μισά σκάφη ζωικού κεφαλαίου που λειτουργούν στην ΕΕ «αποτελούν απειλή για την καλή μεταχείριση των ζώων, την υγεία και την ασφάλεια», σύμφωνα με έκθεση του 2020 για τη μεταφορά ζώντων ζώων. Και παρόλο που υπάρχουν κτηνίατροι που εγκρίνουν πλοία για τη φόρτωση ζώων, ασχολούνται κυρίως με την υγεία των ζώων. Μπορεί να μην έχουν καν πρόσβαση σε αρχεία επιθεώρησης πλοίου.
Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι η μεταφορά ζώντων ζώων είναι «ιδανική για τη διάδοση ασθενειών». Ζώα από διαφορετικές αγέλες περιορίζονται σε αγχωτικά περιβάλλοντα, συχνά με ανεπαρκή αερισμό. Τελικά, αυτό είναι κακό και για τους ανθρώπους. Ενώ οι ρίζες του Covid-19 παραμένουν σκοτεινές, είναι αναμφισβήτητο ότι τα ζώα έχουν ασθένειες που μπορούν να μεταφερθούν σε ανθρώπους και οι επιδημιολόγοι συγκαταλέγονται στους πιο δυνατούς κριτικούς της εξαγωγής ζωντανών ζώων.
Ωστόσο, οι εμπορικοί όμιλοι του κλάδου, συμπεριλαμβανομένου του Αυστραλιανού Συμβουλίου Εξαγωγών Ζώων, δήλωσαν ότι οι ισχύοντες κανονισμοί είναι επαρκείς και η απειλή για τη δημόσια υγεία δεν είναι μεγαλύτερη από τις συνθήκες που υπάρχουν στα αγροκτήματα. Η Αυστραλία εξήγαγε περισσότερα από 2,3 εκατομμύρια ζώα το 2019-20. μετά την ανάληψη του εμπορίου που πρόκειται να απαγορεύσει η Νέα Ζηλανδία, η βιομηχανία του έθνους θα αξίζει περίπου 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Καμία άλλη χώρα δεν έχει το αυστηρό σύστημα διασφάλισης που έχουμε εφαρμόσει για την καλή διαβίωση των ζώων», δήλωσε ο Mark Harvey-Sutton, διευθύνων σύμβουλος του Αυστραλιανού Συμβουλίου Εξαγωγών Ζώων, μια ομάδα συνηγορίας για τους εξαγωγείς. «Η επιθυμία μας είναι ότι οι περισσότερες κυβερνήσεις πληρούν τα αυστραλιανά πρότυπα. Αυτό είναι το καλύτερο πράγμα για τα ζώα που μεταφέρονται. "
Η Αυστραλία απαιτεί επίσης από τους εξαγωγείς να καταγράφουν τα καθημερινά ποσοστά θνησιμότητας και να ενημερώνουν τις γεωργικές αρχές εάν τα ζώα πεθαίνουν με ρυθμό μεγαλύτερο από 0,5% ανά ταξίδι ή τουλάχιστον τρία ζώα. Το 2020, η Αυστραλία εξήγαγε περισσότερα από 1 εκατομμύριο ζώντα βοοειδή δια θαλάσσης και τα πλοία ανέφεραν συνολικό ποσοστό θνησιμότητας 0,11%, ή περίπου 1.224 ζώα, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία.
Τα στατιστικά της θνησιμότητας είναι μόνο τα πιο ακραία στοιχεία για τα δεινά των ζώων, δήλωσε ο Foster of Vets Against Live Exports. «Τα ζώα αγκομαχούν και δυσκολεύονται να αναπνεύσουν για μέρες λόγω του στρες από την υψηλή θερμοκρασία, δεν τρώνε ή είναι καλυμμένα με πληγές. Υποφέρουν και κακοποιούνται αλλά δεν είναι νεκρά », είπε. «Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε πότε ξεκινούν τα πλοία, πού πηγαίνουν και τι βρίσκεται μέσα στο πλοίο. Είναι μια βιομηχανία που καλύπτεται από μυστικότητα και από έλλειψη διαφάνειας.
Ο Waitz, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, συμφωνεί. Πρόσφατα βρισκόταν στην Cartagena της Ισπανίας, όπου παρατήρησε ότι χτυπούσαν και κλωτσούσαν τα βοοειδή καθώς φορτώνονταν σε ένα πλοίο. Σε επισκέψεις σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, ο Waitz απαγορεύτηκε εξ ολοκλήρου από τα πλοία. «Φοβούνται πιθανώς αυτό που μπορεί να δούμε», είπε.
πηγή 8-7-21
https://fortune.com/2021/07/08/animal-welfare-deaths-cows-ship-export-ban/
σχετικός ο σύνδεσμος
27-2-21
https://www.huffpost.com/entry/cows-stranded-at-sea_n_603a7c3ec5b617a7e40e0291
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.