Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Οι μυστικές αποστολές του μυστηριώδους X-37B στρατιωτικού διαστημικού αεροσκάφους του DARPA, που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη γη. Η χρήση ρομποτικών, μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων σε πολέμους και στην καθημερινή ζωή αποτελεί σοβαρή απειλή για την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια.Το X-37B προκαλεί διεθνή καχυποψία, θα μπορούσε να αποτελέσει πλατφόρμα για διαστημική κατασκοπία ή ακόμα και πλατφόρμα στρατιωτικού διαστήματος.

Το Πεντάγωνο ακολουθεί τον κανόνα "keep it secret, keep it safe."
Το μυστηριώδες X-37B στρατιωτικό διαστημικό αεροσκάφος , βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη γη.
Το πρόγραμμα X-37B τέθηκε υπό την αιγίδα της NASA  το 1999, αλλά σύντομα το 2004, μεταβιβάστηκε στο DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency), το ισχυρό στρατιωτικό ερευνητικό γραφείο στο Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών.

Βασικοί στόχοι του πρότζεκτ X-37B είναι να αναπτύξει επαναχρησιμοποιούμενα μη επανδρωμένα διαστημικά σκάφη , για το μέλλον της Αμερικής στο διάστημα. 
Σύμφωνα με την Πολεμική Αεροπορία θα διεξάγει πειράματα προς όφελος της εθνικής επιστημονικής κοινότητας..
=====
Ένας Ολλανδός skywatcher πέτυχε ένα σπάνιο κατόρθωμα στα τέλη Ιουνίου και στις αρχές Ιουλίου του 2019. Χρησιμοποιώντας ένα τηλεσκόπιο διαμέτρου 10 ιντσών εξοπλισμένο με μια φωτογραφική μηχανή, ο Ralf Vandebergh φωτογράφησε το μυστικό U.S. Air Force's drone X-37B, της Πολεμικής Αεροπορίας στα μέσα της αποστολής του, 210 μίλια πάνω από την επιφάνεια της Γης .
πηγή
https://nationalinterest.org/blog/buzz/space-secrets-why-america-so-quiet-about-its-x-37b-drone-132522

Ο Vandebergh κυνηγούσε για μήνες το ρομποτικό διαστημόπλοιο και τελικά κατάφερε να το εντοπίσει τον Μάιο του 2019, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Leonard David του Space.com.  Ωστόσο, χρειάστηκαν μερικές ακόμη εβδομάδες για να φωτογραφίσει πραγματικά το ρομποτικό λεωφορείο μήκους περίπου 29 ποδιών.
Η Boeing δημιούργησε τουλάχιστον δύο X-37B για την Πολεμική Αεροπορία στα μέσα της δεκαετίας του 2000, σύμφωνα με αναφορές, με κόστος περίπου ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων ανά τεμάχιο.
Παρόλο που μοιάζει με μια μικροσκοπική έκδοση του διαστημικού "NASA’s Space Shuttle", που αποσύρθηκε από την υπηρεσία το 2011, το X-37B είναι ουσιαστικά ένας μικρός, επαναχρησιμοποιούμενος και ικανός για ελιγμούς δορυφόρος με μικρότερη αντοχή ανά αποστολή, σε σύγκριση με δορυφόρους μιας χρήσης (single-use satellites)
Κάθε αποστολή του X-37B φέρεται να κοστίζει περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια.

Η τρέχουσα αποστολή είναι η πέμπτη του X-37B. Η αποστολή OTV-5 του X-37B ξεκίνησε στις 7 Σεπτεμβρίου 2017, αφού ξεκίνησε με τον Falcon 9 rocket από το SpaceX από το Kennedy Space Center (KSC) στη Φλόριντα, Ηνωμένες Πολιτείες.  Δεν είναι γνωστό πότε θα ολοκληρωθεί αυτή η αποστολή
Το X-37B που φωτογράφησε ο Vandebergh επισημαίνεται ότι φέρει έναν λεγόμενο προηγμένο Advanced Structurally Embedded Thermal Spreader, που κατασκευάστηκε από το Ερευνητικό Εργαστήριο Πολεμικής Αεροπορίας (Air Force Research Laboratory).
ειδικοί μίλησαν ακόμα και για τοποθέτηση πυρομαχικών στο αεροσκάφος...
“You can put sensors in there, satellites in there,” Eric Sterner, from the George C. Marshall Institute in Virginia, said of the X-37B. “You could stick munitions in there, provided they exist.”

Η Πολεμική Αεροπορία αρνείται ότι το X-37B έχει φέρει ποτέ όπλα. Η απροκάλυπτη όπλιση ενός διαστημικού σκάφους θα αποτελούσε παραβίαση της συνθήκης για το διάστημα του 1967.

Αλλά θα ήταν απολύτως νόμιμο και αναπάντεχο το X-37B να λειτουργεί ως ένα είδος επαναχρησιμοποιούμενου κατασκοπευτικού δορυφόρου και θα μπορούσε να το κάνει χωρίς να θέσει σε κίνδυνο τις άλλες επιστημονικές του αποστολές.
πηγή
https://nationalinterest.org/blog/buzz/space-secrets-why-america-so-quiet-about-its-x-37b-drone-132522
========================
 Η χρήση των αεροσκαφών σε πολέμους και στην καθημερινή ζωή δημιουργεί αντιπαραθέσεις
Τα ρομποτικά αεροσκάφη (Robos voadores) εξακολουθούν να προκαλούν συζητήσεις πάνω σε αμφιλεγόμενα θέματα
Το X-37B είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ρομποτικά μη επανδρωμένα (ρομποτικά) εναέρια οχήματα και η χρήση του προκαλεί διεθνή καχυποψία
Διαμάχες ακολουθούν τις συζητήσεις σχετικά με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών, ειδικά στρατιωτικών.

Αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη άρχισαν το 2004 τις ρίψεις πυραύλων εναντίον στόχων στο βορειοδυτικό Πακιστάν.
Από τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη σκοτώθηκαν μεταξύ 2.600 και 3.400 άνθρωποι. Εκτιμάται ότι μεταξύ των 475 έως και 891 από τα θύματα, είναι πολίτες χωρίς σχέση με τους στόχους των αποστολών
Η έλλειψη ενός πιλότου επί του σκάφους καθιστά μια μάχη ακόμα μεγαλύτερη απειλή, ακόμη και αν είναι με απομακρυσμένη πιλοτική και έχει πολλά χαρακτηριστικά που αποτρέπουν τα λάθη.

Η έλλειψη πληροφοριών σχετικά με τα σχέδια μη επανδρωμένων οχημάτων, στις περισσότερες περιπτώσεις ταξινομημένα ως μυστικά, αντιπροσωπεύει μια ακόμη αμφιλεγόμενη πτυχή αυτού του αναδυόμενου αεροναυτικού τομέα.
Μεταξύ των πιο αμφιλεγόμενων προγραμμάτων, είναι το X-37B.

Σχεδιασμένο το 1999, το πρόγραμμα OVT  (Orbital Test ­Vehicle) προέβλεπε την ανάπτυξη ενός αυτόνομου διαστημικού οχήματος για την επίδειξη του δυναμικού των επαναχρησιμοποιήσιμων διαστημικών τεχνολογιών.
Το πρόγραμμα τέθηκε υπό την αιγίδα της NASA, αλλά σύντομα μεταβιβάστηκε στο DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency), το ισχυρό στρατιωτικό ερευνητικό γραφείο στο Υπουργείο Άμυνας των Ηνωμένων Πολιτειών.
Επί του παρόντος, οι αποστολές του ταξινομούνται ως μυστικές, το πρόγραμμα βρίσκεται στο τρίτο του όχημα, το OVT-3, το οποίο ξεκίνησε από το Cape Canaveral της Φλώριδας στις 11 Δεκεμβρίου 2012.
Επισήμως, το έργο στοχεύει στην επικύρωση σειράς συστημάτων για μακροπρόθεσμες διαστημικές αποστολές. Η αποστολή είχε συνολική διάρκεια σχεδόν δύο ετών, όταν αναλύθηκαν χιλιάδες δεδομένα με τηλεμετρία.

Αυτό που προκαλεί τη δυσπιστία της επιστημονικής κοινότητας είναι το γεγονός ότι η τεχνολογία επαναχρησιμοποιούμενων οχημάτων είναι ευρέως γνωστή στους Αμερικανούς. Το διάσημο διαστημικό λεωφορείο, το επαναχρησιμοποιούμενο διαστημικό σκάφος που αποσύρθηκε το 2011, άρχισε να μελετάται στη δεκαετία του 1960, παράλληλα με το πρόγραμμα Apollo. Επιπλέον, η ταξινόμηση ως μυστικό κάνει το πρόγραμμα X-37 ακόμα πιο ανακατεμένο, σε θεωρίες συνωμοσίας.

Οι αναλυτές φοβούνται ότι το X-37B θα μπορούσε να αποτελέσει πλατφόρμα για διαστημική κατασκοπία ή ακόμα και πλατφόρμα στρατιωτικού διαστήματος.

Παρόλο που είναι μια μικρογραφία του παλιού διαστημικού λεωφορείου, το X-47B ζυγίζει πέντε τόνους, είναι μήκους 8,8 μέτρων και πλάτους 4,5 μέτρων.

Οι εμπειρογνώμονες διαστημικού πολέμου λένε ότι το διαστημικό σκάφος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να «σκιάσει» τους δορυφόρους από άλλες χώρες ή ακόμα και να τους απομακρύνει από την τροχιά.
Το μικρό (compartimento de cargas) φορτίο επιτρέπει επίσης στο εναέριο όχημα να χρησιμοποιείται για να "ψαρεύει" έναν δορυφόρο του εχθρού και να τον μεταφέρει με ασφάλεια στις αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις, προκειμένου να μελετηθεί.

Οι αρχές αρνήθηκαν ότι το έργο είναι στρατιωτικής χρήσης και ότι δεν αποτελεί διαστημικό όπλο, αν και δεν διευκρινίζουν το σκοπό της αποστολής.

 "Δεν μπορούν να εισαχθούν συγκεκριμένες παράμετροι", ισχυρίζεται ο καπετάνιος Chris Hoyler, (30th Space Wing Commander) Διοικητής Διαστημικής Πτέρυγας. Σύμφωνα με το Πεντάγωνο, το X-37B είναι απλώς μια πλατφόρμα δοκιμών για επαναχρησιμοποιήσιμα διαστημόπλοια δεύτερης γενιάς και στο μέλλον μπορεί να είναι ένα μικρό αυτόνομο επιστημονικό εργαστήριο ικανό να πραγματοποιήσει διάφορα πειράματα μικροβαρύτητας.

Με χαμηλό κόστος και υψηλή χωρητικότητα, τα αεροσκάφη βρίσκονται στο δρόμο να κατακτήσουν την κύρια αστυνόμευση στον κόσμο. Παρόλο που εξαρτώνται από την έγκριση των δικών τους κανονισμών, τόσο στις νομικές διατάξεις όσο και στην εναέρια κυκλοφορία, πολλές αμερικανικές πόλεις πιστεύουν στο δυναμικό των αεροσκαφών σε δραστηριότητες περιπολίας ή παρακολούθησης.

Σύμφωνα με πολλούς κατασκευαστές, τα μικρά αεροσκάφη μπορούν να εκτελούν αεροπορικές επιθεωρήσεις πιο αποτελεσματικά από τα ελικόπτερα, ιδίως λόγω του μικρού τους μεγέθους, το οποίο δεν προσελκύει την προσοχή στις αστυνομικές ενέργειες.

Η πιο αμφιλεγόμενη χρήση των αεροσκαφών περιλαμβάνει υπηρεσίες πληροφοριών. Το μοντέλο Nano Hummingbird του AeroVironment, είναι ένα μικρό ρομπότ που περιστρέφεται και είναι σε θέση να παρακολουθεί συνομιλίες και μικρές περιοχές χωρίς να τραβήξει την προσοχή.
Ένα άλλο μοντέλο που ξεχωρίζει για την ικανότητά του είναι το Black Hornet Nano, από το Prox Dynamics, που χρησιμοποιείται στον βρετανικό στρατό, μεταδίδει βίντεο σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας έτσι την ανίχνευση απειλών σε μια ζώνη πολέμου.
Άλλα μοντέλα, που ονομάζονται Bugbots Nano, μοιάζουν με έντομα και ορισμένα διαθέτουν θερμική (υπέρυθρη) κάμερα.
Στον πολιτικό κόσμο, τα αεροσκάφη επικρίνονται για τη δυνατότητά τους να εισβάλλουν στην ιδιωτική ζωή χωρίς να ανακαλύπτονται. Τα μικρά αεροσκάφη εξοπλισμένα με κάμερες υψηλής ευκρίνειας - που δεν κοστίζουν συνολικά 1.000 δολάρια - αποτελούν πραγματική απειλή για την ιδιωτική ζωή, καθώς μπορούν εύκολα να συγκαλυφθούν σε αστικό ή αγροτικό περιβάλλον και να κινηματογραφήσουν χωρίς περιορισμούς ό, τι θέλει ο χειριστής.

Ορισμένα μοντέλα μεταδίδουν εικόνες σε πραγματικό χρόνο σε smartphones και tablets, καθιστώντας ακόμη πιο απλό να κατασκοπεύεις τις ζωές άλλων. Ορισμένες πόλεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη μελετούν τον περιορισμό της πτήσης των drones σε απομακρυσμένες τοποθεσίες που δεν θέτουν σε κίνδυνο την ιδιωτικότητα.

Εκτός από την προστασία της ιδιωτικής ζωής, πολλοί φοβούνται ότι η διάδοση των μικρών αυτών ρομπότ θα αποτελέσει απειλή για την ασφάλεια στους δρόμους. Ακόμα κι αν ζυγίζει μερικά κιλά, η σύγκρουση μεταξύ ενός drone και ενός ατόμου μπορεί να είναι θανατηφόρα. Η ρύθμιση Drone υπόσχεται να είναι ένα από τα πιο προβληματικά κεφάλαια στην ανάπτυξη αυτών των μικρών και ευέλικτων οχημάτων.
πηγή 7-1-20
https://aeromagazine.uol.com.br/artigo/uso-de-drones-em-guerras-e-no-cotidiano-desperta-polemica_4873.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.