Θέλεις
να φαίνεσαι αξιόπιστος? Αρωματίσου με ΛΕΒΑΝΤΑ:
Ερευνητές
στο Πανεπιστήμιο Leiden της Ολλανδίας, λένε ότι το άρωμα λεβάντας, μπορεί να κάνει κάποιον
να φαίνεται πιο αξιόπιστος.
Ζήτησαν
από 60 εθελοντές, να λάβουν μέρος σε μια έρευνα, για να προσδιοριστεί η επίδραση
των αρωμάτων, στη δημιουργία αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ δύο ανθρώπων.
Διαπιστώθηκε
ότι, οι άνθρωποι είναι πιο πιθανόν να δανείσουν χρήματα σε κάποιον που μυρίζει
λεβάντα.
Oι 60 εθελοντές
της έρευνας, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, τα άτομα της πρώτης ομάδας αρωματίστηκαν με λεβάντα, τα άτομα
της δεύτερης ομάδας με μέντα και τα άτομα της τρίτης ομάδας δεν χρησιμοποίησαν
κανένα άρωμα.
στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες στην έρευνα, έπαιξαν ένα «παιχνίδι εμπιστοσύνης» για να φανεί πόσο εμπιστεύονταν ο ένας τον άλλον.
Στη διάρκεια του παιχνιδιού, οι εθελοντές εκτέθηκαν διαδοχικά, στη μυρωδιά της λεβάντας, της μέντας ή σε περιβάλλον χωρίς κανένα άρωμα.
Στο παιχνίδι εμπιστοσύνης “trust game”, ένας «κηδεμόνας εθελοντής» έλαβε 5 ευρώ και ήταν ελεύθερος να αποφασίσει πόσα από αυτά τα χρήματα θα έδινε σε έναν " διαχειριστή εθελοντή " σε κάθε γύρο του παιχνιδιού.
ο "διαχειριστής εθελοντής " με τη σειρά του, μπορούσε να επιλέξει εάν
θα επέστρεφε ένα ποσό των χρημάτων του στον «κηδεμόνα» στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες στην έρευνα, έπαιξαν ένα «παιχνίδι εμπιστοσύνης» για να φανεί πόσο εμπιστεύονταν ο ένας τον άλλον.
Στη διάρκεια του παιχνιδιού, οι εθελοντές εκτέθηκαν διαδοχικά, στη μυρωδιά της λεβάντας, της μέντας ή σε περιβάλλον χωρίς κανένα άρωμα.
Στο παιχνίδι εμπιστοσύνης “trust game”, ένας «κηδεμόνας εθελοντής» έλαβε 5 ευρώ και ήταν ελεύθερος να αποφασίσει πόσα από αυτά τα χρήματα θα έδινε σε έναν " διαχειριστή εθελοντή " σε κάθε γύρο του παιχνιδιού.
Ο κηδεμόνας θα έπαιρνε περισσότερα χρήματα, μόνον εάν ο διαχειριστής του κάθε γύρου, του επέστρεφε σε αντάλλαγμα, αρκετά χρήματα.
τα χρήματα που έπαιρνε ο διαχειριστής από τον κηδεμόνα, ήταν δείκτης της μεταξύ τους αμοιβαίας εμπιστοσύνης.
Διαπιστώθηκε ότι οι εθελοντές έδωσαν σημαντικά περισσότερα χρήματα στους συμπαίκτες τους όταν εκτέθηκαν στο άρωμα της λεβάντας, από αυτά που έδωσαν όταν εκτέθηκαν στο άρωμα μέντας ή σε κανένα άρωμα.
Η
μελέτη πραγματοποιήθηκε από την Δρ Roberta Sellaro και τον Δρ Lorenza
Colzato από το Πανεπιστήμιο του Leiden στην Ολλανδία και δημοσιεύθηκε
στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in
Psychology
Ο Δρ Colzato
είπε στην MailOnline είπε ότι το αποτέλεσμα ήταν πιθανό να οφείλεται στην
κατευναστική επίδραση της λεβάντας.
Η
υπόθεση αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι, από ανατομικής άποψης, το οσφρητικό
νεύρο συνδέεται άμεσα με το κέντρο του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα,
συνδέεται με εκείνη την περιοχή του εγκεφάλου – με τον έσω προμετωπιαίο φλοιό- όπου
διαμορφώνεται το «αίσθημα εμπιστοσύνης» μας, στους άλλους.
«Τα
αποτελέσματά μας μπορεί να έχουν μεγάλη σημασία, για ένα ευρύ φάσμα καταστάσεων,
στις οποίες η διαπροσωπική εμπιστοσύνη αποτελεί ουσιώδες στοιχείο», είπε ο Δρ Sellaro.
Οι
ερευνητές λένε ότι η αρωματική λεβάντα συμβάλει στη χαλάρωση και βοηθά στο
σχηματισμό κοινωνικών δεσμών.
Υποστηρίζουν
ότι τα ευρήματά τους θα μπορούσαν να
έχουν σημαντικές επιπτώσεις σε τομείς όπως τα ομαδικά αθλήματα και τις διαπραγματεύσεις
στις ανθρώπινες σχέσεις.
«Η
μυρωδιά της λεβάντας μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη στην ψυχολογία του
αθλητισμού για να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη και να οικοδομηθεί το ομαδικό πνεύμα,
για παράδειγμα στην περίπτωση των ομαδικών παιχνιδιών, όπως το ποδόσφαιρο και το βόλεϊ.»
«Το άρωμα της λεβάντας μπορεί να βοηθήσει έναν
πωλητή, να δημιουργήσει πιο εύκολα μια ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης, όταν διαπραγματεύεται
την πώληση για παράδειγμα ενός αυτοκινήτου, ή σε ένα κατάστημα –π.χ. παντοπωλείο- μπορεί
να ωθήσει τους καταναλωτές να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για την αγορά προϊόντων»
--------
[άλλη έρευνα που ανατέθηκε από την RealPlayer Cloud και διεξάγεται στο University of Portsmouth αποκαλύπτει ότι, οι Βρετανοί πιστεύουν ότι δείχνουμε πιο αξιόπιστοι στα βίντεο παρά στις φωτογραφίες.
[άλλη έρευνα που ανατέθηκε από την RealPlayer Cloud και διεξάγεται στο University of Portsmouth αποκαλύπτει ότι, οι Βρετανοί πιστεύουν ότι δείχνουμε πιο αξιόπιστοι στα βίντεο παρά στις φωτογραφίες.
Scientific research
commissioned by RealPlayer Cloud and conducted with The University of
Portsmouth revealed Brits believe we are more trustworthy, friendly and
attractive in video than photos.
Participants were tasked with judging men and women in video and images based on their appearance, trustworthiness, friendliness, and strength, as well as probed on their own online sharing habits.]
πηγή 14-1-15
Participants were tasked with judging men and women in video and images based on their appearance, trustworthiness, friendliness, and strength, as well as probed on their own online sharing habits.]
πηγή 14-1-15
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2909657/Want-appear-trustworthy-Douse-LAVENDER-Scent-aromatic-herb-promotes-bonding-study-claims.html