Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Προκλητικοί οι ΄΄Τούρκοι΄΄ της Δυτικής Θράκης.Ζητούν να αλλάξει το βιβλίο της ιστορίας!!! ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΚΑΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ!

Σύμφωνα με το άρθρο της Καθημερινής που  δημοσιεύτηκε στις 25-4-2012 στο Βιβλίο Ιστορίας της 6ης τάξης υπάρχει η εξής αναφορά: «Οι Τούρκοι μπήκαν στη Σμύρνη. Πυρπόλησαν την Ελληνική και την Αρμενική συνοικία, ενώ ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος παραδόθηκε στο μουσουλμανικό πλήθος και θανατώθηκε.»…«Σφαγές χριστιανών και λεηλασίες ολοκλήρωσαν την καταστροφή. Ήταν το δραματικό τέλος της μακραίωνης Ελληνικής παρουσίας στην περιοχή». 

Ως εκπρόσωποι της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης και των μη κυβερνητικών οργανώσεων θεωρούμε ότι τέτοιου είδους εκφράσεις προσβάλλουν την Ελληνο-Τουρκική φιλία και προωθούν τους νέους σε αισθήματα εχθρότητας και μίσους. Καταδικάζοντας την αναφορά αυτή του βιβλίου, αποστέλλουμε το παρακάτω έγγραφο στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
…………


Προς
Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων


Σχετικό: Το  από 24-4-2012 Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων  και το σχετικό με την υπόθεση, άρθρο που δημοσιεύθηκε στις 25-4-2012 στην εφημερίδα Καθημερινή με υπογραφή του Απόστολου Λακασά.

                                                                                                            17 Ιουλίου 2012

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Ως μέλη της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης παρακολουθούμε από τον τύπο το θέμα της ανανέωσης των Βιβλίων Ιστορίας της έκτης (6ης) Δημοτικού.
Σύμφωνα με το άρθρο που υπογράφεται από τον Απόστολο Λακασά και δημοσιεύτηκε στις 25-4-2012 στην εφημερίδα Καθημερινή, έχει εγκριθεί το νέο βιβλίο ιστορίας και από την καινούρια σχολική περίοδο θα διδάσκεται στα δημοτικά σχολεία. Άλλωστε, με το από 24-4-2012 δελτίο τύπου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώθηκε ότι το σύγχρονο  «Βιβλίο Ιστορίας» που γράφτηκε πριν από 15 χρόνια θα αντικαταστήσει το ήδη διδασκόμενο στην έκτη (6η) τάξη του Δημοτικού βιβλίο Ιστορίας.
Ας αφήσουμε κατά μέρος την έγκριση ενός βιβλίου που γράφτηκε προ δεκαπενταετίας παρά τις ραγδαίες και συνεχείς εξελίξεις στις μεθόδους εκπαίδευσης, το άρθρο της Καθημερινής σχετικά με το περιεχόμενο του εν λόγω βιβλίου προκαλεί από μόνο του ανησυχία. Στο  άρθρο επισημαίνεται ότι η παράγραφος που αναφέρεται στην «Μικρασιατική Καταστροφή» είναι  μια από τις παραγράφους κλειδί του νέου βιβλίου:
«Οι Τούρκοι μπήκαν στη Σμύρνη. Πυρπόλησαν την Ελληνική και την Αρμενική συνοικία, ενώ ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος παραδόθηκε στο μουσουλμανικό πλήθος και θανατώθηκε.»…«Σφαγές χριστιανών και λεηλασίες ολοκλήρωσαν την καταστροφή. Ηταν το δραματικό τέλος της μακραίωνης Ελληνικής παρουσίας στην περιοχή».  
Ως Τούρκοι της Δυτικής Θράκης βρίσκουμε τέτοιου είδους εκφράσεις ενοχοποιητικές και πιστεύουμε πως αυτές οι εκφράσεις θα οδηγήσουν τους νεαρούς εγκέφαλους σε αρνητικά αισθήματα προς τους μη «Έλληνες», σε ανατροφή αυτών με συναισθήματα διάκρισης και πέρα αυτών  θα επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία των παιδιών μας. Η ύπαρξη διαφορετικών διηγημάτων στα βιβλία της έκτης (6ης) τάξης των Τουρκικών Μειονοτικών σχολείων με τα βιβλία των δημόσιων σχολείων στην ίδια γειτονιά, οι διηγήσεις στα βιβλία των σχολείων πλειονότητας που δείχνουν τον γείτονα ως εχθρό, αναμφίβολα θα επηρεάσουν τις σχέσεις και την ανάπτυξη των παιδιών. Η κατάσταση αυτή  μας οδηγεί σε βαθιά ανησυχία.
Ως Τούρκοι της Δυτικής Θράκης, είμαστε υπέρ της κάθαρσης των βιβλίων Ιστορίας από τέτοιου είδους εκφράσεις και προκαταλήψεις διότι, αυτά δεν συμβαδίζουν με την φιλία και την αλληλεγγύη, δημιουργούν συστηματικά μια προκατειλημμένη κοινωνία και ετοιμάζουν το έδαφος της στήριξης των ακραίων απόψεων και κύκλων από την κοινωνία, όπως συμβαίνει  συχνά τον τελευταίο καιρό στη χώρα μας.  
Αξιότιμε  Κύριε,
Με σκοπό να σωθεί από την παγίδα του μίσους, η Ελληνοτουρκική φιλία που ξεκίνησε με τους μεγάλους ηγέτες όπως ο Βενιζέλος και Ατατούρκ, είχε συσταθεί πριν από περίπου 13 χρόνια μια επιτροπή από γραφειοκράτες των δύο υπουργείων παιδείας για την αναθεώρηση των βιβλίων των δύο χωρών. Τα μέλη της επιτροπής, θα ασχολούνταν με την αφαίρεση από τα βιβλία  που διδάσκονται στις δύο χώρες,  των υπερβολικών εκφράσεων και των λέξεων ή εκφράσεων που μπορούν να οδηγήσουν στην εχθρότητα. Η απόφαση αυτή είχε γίνει δεκτή με χαρά από την Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης.
Η μελέτη των βιβλίων της ιστορίας και των βιβλίων άλλων μαθημάτων στις δύο χώρες από μια επιτροπή που θα αποτελείται από εκπαιδευτές των δύο χωρών και η αφαίρεση απ’ αυτά των προκαταληπτικών εκφράσεων είναι σημαντική για την κοινωνική γαλήνη και ειρήνη στη χώρα μας αλλά και για την συνέχιση της φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. 
Εμείς, επιθυμούμε την ανατροφή των νέων σε ένα περιβάλλον ειρήνης και αγάπης γνωρίζοντας πως ο γείτονας είναι φίλος και όχι σε ένα περιβάλλον με εχθρικά συναισθήματα. 
Πιστεύοντας ότι τα απαραίτητα βήματα θα πραγματοποιηθούν το συντομότερο δυνατό, Σας εκφράζουμε τα σέβη μας.   

1 σχόλιο:

  1. ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ31 Ιουλίου 2012 στις 10:38 μ.μ.

    Αθήνα, 31 Ιυλίου 2012
    Κύριοι,
    Τα όσα αναφέρονται στο βιβλίο που διατίθεται προς εκπαίδευση των μαθητών του δημοτικού και προς αξιολόγηση από το σύνολο των πολιτών, ανεξάρτητα από εθνική καταγωγή, ιδεολογία, μορφωτικό επίπεο, ιδεολογικό προσανατολισμό, θρησκεία κλπ., δεν ψεύδεται στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά λέει μέρος της αλήθειας, κι όχι όλη την αλήθεια, εδώ θα πρέπει να συγγραφεί ένα συλλογικό έργο, από όλους τους ενδιαφερόμενους που να παραθέτει όλη την αλήθεια και να διδάσκεται σε όλες τις χώρες αερόσακους στους κραδασμούς της σύγκρουσης "ανατολής" - "δύσης", τις χώρες της χερσονήσου του Αίμου. Ιστορικοί υπάρχουν σε όλες τις χώρες της περιοχής, όπως και ιστορικά αρχεία. Η ειλικρινής εξομολόγηση θα είναι ψυχική κάθαρση και χρήσιμη για το μέλλον μας, ώστε επαρκώς πληροφορημένοι να μην επαναλάβουμε τα ίδια λάθη και κυρίως να μη δουλεόυμε συνέχεια για άλλους, ας δουλέψουμε επί τέλους για τον εαυτό μας.
    Με εκτίμση,
    ιωάννης Στασινός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.