Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις γίνονται λεία κινέζων επενδυτών
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Γερμανίας, η παραδοσιακή ραχοκοκαλιά της οικονομίας της, περιφρονούσαν για πολλά χρόνια το ενδιαφέρον των κινεζικών εταιρειών. Όταν, όμως, η παγκόσμια οικονομία άρχισε να συρρικνώνεται, οι αντιστάσεις τoυς άρχισαν να κάμπτονται. Μέχρι στιγμής φέτος, εννέα γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γνωστές ως «Mittelstand» -συνήθως οικογενειακές, με λιγότερους από 500 εργαζομένους-, έχουν αποτελέσει αντικείμενο εξαγοράς από Κινέζους αγοραστές, ανεβάζοντας το σύνολο των αντίστοιχων συμφωνιών εξαγοράς από τις αρχές του 2011 στις 21. Παίρνοντας τα σκήπτρα από τις ΗΠΑ, η Κίνα αναδείχθηκε πέρυσι στον μεγαλύτερο ξένο άμεσο επενδυτή της Γερμανίας, βάσει του αριθμού των συμφωνιών που συνήφθησαν. «Πολλές Mittelstand βρέθηκαν αντιμέτωπες με πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης», εξηγεί ο Christian von Stetten, Γερμανός βουλευτής, ο οποίος συμμετέχει στην επιτροπή επίβλεψης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. «Μια κινεζική επένδυση μπορεί να έχει νόημα και να αποτελέσει διέξοδο από την κρίση». Η μεγαλύτερη κινεζική εξαγορά έλαβε χώρα τον Ιανουάριο, όταν η Sany Heavy Industry συμφώνησε να εξαγοράσει την Putzmeister Holding, τη μεγαλύτερη κατασκευάστρια αντλιών σκυροδέματος στη Γερμανία, έναντι 653 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του χρέους της. Το 2009 οι πωλήσεις της Putzmeister έκαναν βουτιά 50%, στα 439 εκατ. ευρώ, οδηγώντας την εταιρεία στην αναδιάρθρωση και την αναζήτηση επενδυτή, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Norbert Scheuch. «Με τη Sany ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά», λέει ο Scheuch. Πρόσφατα Γερμανοί επιχειρηματίες εξέφρασαν τον φόβο πως οι Κινέζοι αγοραστές θα «αποσυναρμολογήσουν τις επιχειρήσεις τους, θα κόψουν ή θα μεταφέρουν θέσεις εργασίας στην Κίνα». Θα υπονομεύσουν, με αυτόν τον τρόπο, έναν κινητήρα της γερμανικής οικονομίας που απασχολεί το 70% από τους συνολικά 42 εκατ. εργαζομένους και προσφέρει τεχνογνωσία σε εξειδικευμένους τομείς, όπως οι κατασκευές, η ηλιακή ενέργεια και ο εξοπλισμός αυτοκινήτων. «Εγείρονται ανησυχίες πως, κατ΄ εικόνα ορισμένων αμερικανικών επιχειρήσεων και επενδυτών κεφαλαίων εκκίνησης, οι Κινέζοι θα απομυζήσουν τις γερμανικές επιχειρήσεις, θα διαλέξουν τα φιλέτα τους και έπειτα θα τις διαλύσουν», λέει ο Marc Tenbieg, επικεφαλής της Deutscher Mittel-Β stands-Bund, που εκπροσωπεί περισσότερες από 14.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Οι Κινέζοι αγοραστές έχουν εστιάσει σε προβληματικές εταιρείες. Τον Ιανουάριο, η LDK Solar, η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλιακών πάνελ, συμφώνησε να εξαγοράσει τη γερμανική Sunways, μια κατασκευάστρια πάνελ που αγωνίζεται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από την Ασία. Σε λιγότερο από τρεις μήνες μετά τη συναλλαγή της Sany, ο κινεζικός όμιλος XCMG, που φτιάχνει κατασκευαστικό εξοπλισμό, συμφώνησε να αγοράσει τη βασική ανταγωνίστρια της Putzmeister στη Γερμανία, τη Schwing. Τον Μάρτιο, ο βιομηχανικός όμιλος Hebei Lingyun υπέγραψε την εξαγορά της Kiekert, της κορυφαίας προμηθεύτριας συστημάτων ασφάλειας για αυτοκίνητα, που βρίσκεται στα χέρια των πιστωτών της. Τα στελέχη των κινεζικών επιχειρήσεων κάμπτουν τις γερμανικές αντιστάσεις με υποσχέσεις για ασφάλεια της εργασίας και προβολή του γερμανικού έθνους. Η Sany σχεδιάζει να μεταφέρει στο Aichtal -την έδρα της Putzmeister νοτιοδυτικά της Γερμανίας- τα παγκόσμια κεντρικά της γραφεία για μηχανήματα σκυροδέματος. Η Sany συμφώνησε, επίσης, να διατηρήσει τη λειτουργία όλων των εργοστασίων στη Γερμανία έως το 2015 και να αποφύγει τις απολύσεις έως το 2020. Θα χρησιμοποιεί το γερμανικό brand σε όλες τις χώρες, πλην της Κίνας, επωφελούμενη από την ταμπέλα «Made in Germany». Στόχος της είναι να ωθήσει τις ετήσιες πωλήσεις της Putzmeister στα 2 δισ. ευρώ έως το 2016, από 570 εκατ. ευρώ το 2011. Οι εγγυήσεις αυτές φαίνεται να έχουν κερδίσει την εύνοια περισσότερων από 3 χιλιάδες εργαζομένων της Putzmeister, η οποία έχει δημιουργήσει όνομα από τις αντλίες σκυροδέματος που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή του ψηλότερου ουρανοξύστη του κόσμου στο Ντουμπάι, αλλά και στο πυρηνικό ατύχημα στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας. «Προτιμούμε τους Κινέζους, γιατί έχουν μακρόπνοη στρατηγική, ενώ οι αγγλοσαξονικές εταιρείες private equity ενδιαφέρονται μόνο για τα σβέλτα γυρίσματα», λέει ο Sieghard Bender, επικεφαλής του σωματείου που είχε οργανώσει τις διαδηλώσεις κατά της εξαγοράς. Η Sany θα κάνει τα πάντα προκειμένου να καταγραφεί ως ιστορία επιτυχής η συμφωνία με την Putzmeister. Το τεστ για την Putzmeister και άλλες περιπτώσεις εξαγοράς θα έρθει όταν οι νέοι ιδιοκτήτες αρχίσουν να αλλάζουν τις διοικήσεις, να κλείνουν εργοστάσια ή να απολύουν εργαζομένους, εκτιμά ο Tenbieg, εκπρόσωπος των Mittelstand. «Προς το παρόν, όλα δείχνουν ρόδινα», λέει. «Τώρα, πρέπει να δούμε αν οι υποσχέσεις θα τηρηθούν».
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Γερμανίας, η παραδοσιακή ραχοκοκαλιά της οικονομίας της, περιφρονούσαν για πολλά χρόνια το ενδιαφέρον των κινεζικών εταιρειών. Όταν, όμως, η παγκόσμια οικονομία άρχισε να συρρικνώνεται, οι αντιστάσεις τoυς άρχισαν να κάμπτονται. Μέχρι στιγμής φέτος, εννέα γερμανικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, γνωστές ως «Mittelstand» -συνήθως οικογενειακές, με λιγότερους από 500 εργαζομένους-, έχουν αποτελέσει αντικείμενο εξαγοράς από Κινέζους αγοραστές, ανεβάζοντας το σύνολο των αντίστοιχων συμφωνιών εξαγοράς από τις αρχές του 2011 στις 21. Παίρνοντας τα σκήπτρα από τις ΗΠΑ, η Κίνα αναδείχθηκε πέρυσι στον μεγαλύτερο ξένο άμεσο επενδυτή της Γερμανίας, βάσει του αριθμού των συμφωνιών που συνήφθησαν. «Πολλές Mittelstand βρέθηκαν αντιμέτωπες με πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης», εξηγεί ο Christian von Stetten, Γερμανός βουλευτής, ο οποίος συμμετέχει στην επιτροπή επίβλεψης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. «Μια κινεζική επένδυση μπορεί να έχει νόημα και να αποτελέσει διέξοδο από την κρίση». Η μεγαλύτερη κινεζική εξαγορά έλαβε χώρα τον Ιανουάριο, όταν η Sany Heavy Industry συμφώνησε να εξαγοράσει την Putzmeister Holding, τη μεγαλύτερη κατασκευάστρια αντλιών σκυροδέματος στη Γερμανία, έναντι 653 εκατ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του χρέους της. Το 2009 οι πωλήσεις της Putzmeister έκαναν βουτιά 50%, στα 439 εκατ. ευρώ, οδηγώντας την εταιρεία στην αναδιάρθρωση και την αναζήτηση επενδυτή, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Norbert Scheuch. «Με τη Sany ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά», λέει ο Scheuch. Πρόσφατα Γερμανοί επιχειρηματίες εξέφρασαν τον φόβο πως οι Κινέζοι αγοραστές θα «αποσυναρμολογήσουν τις επιχειρήσεις τους, θα κόψουν ή θα μεταφέρουν θέσεις εργασίας στην Κίνα». Θα υπονομεύσουν, με αυτόν τον τρόπο, έναν κινητήρα της γερμανικής οικονομίας που απασχολεί το 70% από τους συνολικά 42 εκατ. εργαζομένους και προσφέρει τεχνογνωσία σε εξειδικευμένους τομείς, όπως οι κατασκευές, η ηλιακή ενέργεια και ο εξοπλισμός αυτοκινήτων. «Εγείρονται ανησυχίες πως, κατ΄ εικόνα ορισμένων αμερικανικών επιχειρήσεων και επενδυτών κεφαλαίων εκκίνησης, οι Κινέζοι θα απομυζήσουν τις γερμανικές επιχειρήσεις, θα διαλέξουν τα φιλέτα τους και έπειτα θα τις διαλύσουν», λέει ο Marc Tenbieg, επικεφαλής της Deutscher Mittel-Β stands-Bund, που εκπροσωπεί περισσότερες από 14.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Οι Κινέζοι αγοραστές έχουν εστιάσει σε προβληματικές εταιρείες. Τον Ιανουάριο, η LDK Solar, η δεύτερη μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλιακών πάνελ, συμφώνησε να εξαγοράσει τη γερμανική Sunways, μια κατασκευάστρια πάνελ που αγωνίζεται να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από την Ασία. Σε λιγότερο από τρεις μήνες μετά τη συναλλαγή της Sany, ο κινεζικός όμιλος XCMG, που φτιάχνει κατασκευαστικό εξοπλισμό, συμφώνησε να αγοράσει τη βασική ανταγωνίστρια της Putzmeister στη Γερμανία, τη Schwing. Τον Μάρτιο, ο βιομηχανικός όμιλος Hebei Lingyun υπέγραψε την εξαγορά της Kiekert, της κορυφαίας προμηθεύτριας συστημάτων ασφάλειας για αυτοκίνητα, που βρίσκεται στα χέρια των πιστωτών της. Τα στελέχη των κινεζικών επιχειρήσεων κάμπτουν τις γερμανικές αντιστάσεις με υποσχέσεις για ασφάλεια της εργασίας και προβολή του γερμανικού έθνους. Η Sany σχεδιάζει να μεταφέρει στο Aichtal -την έδρα της Putzmeister νοτιοδυτικά της Γερμανίας- τα παγκόσμια κεντρικά της γραφεία για μηχανήματα σκυροδέματος. Η Sany συμφώνησε, επίσης, να διατηρήσει τη λειτουργία όλων των εργοστασίων στη Γερμανία έως το 2015 και να αποφύγει τις απολύσεις έως το 2020. Θα χρησιμοποιεί το γερμανικό brand σε όλες τις χώρες, πλην της Κίνας, επωφελούμενη από την ταμπέλα «Made in Germany». Στόχος της είναι να ωθήσει τις ετήσιες πωλήσεις της Putzmeister στα 2 δισ. ευρώ έως το 2016, από 570 εκατ. ευρώ το 2011. Οι εγγυήσεις αυτές φαίνεται να έχουν κερδίσει την εύνοια περισσότερων από 3 χιλιάδες εργαζομένων της Putzmeister, η οποία έχει δημιουργήσει όνομα από τις αντλίες σκυροδέματος που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή του ψηλότερου ουρανοξύστη του κόσμου στο Ντουμπάι, αλλά και στο πυρηνικό ατύχημα στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας. «Προτιμούμε τους Κινέζους, γιατί έχουν μακρόπνοη στρατηγική, ενώ οι αγγλοσαξονικές εταιρείες private equity ενδιαφέρονται μόνο για τα σβέλτα γυρίσματα», λέει ο Sieghard Bender, επικεφαλής του σωματείου που είχε οργανώσει τις διαδηλώσεις κατά της εξαγοράς. Η Sany θα κάνει τα πάντα προκειμένου να καταγραφεί ως ιστορία επιτυχής η συμφωνία με την Putzmeister. Το τεστ για την Putzmeister και άλλες περιπτώσεις εξαγοράς θα έρθει όταν οι νέοι ιδιοκτήτες αρχίσουν να αλλάζουν τις διοικήσεις, να κλείνουν εργοστάσια ή να απολύουν εργαζομένους, εκτιμά ο Tenbieg, εκπρόσωπος των Mittelstand. «Προς το παρόν, όλα δείχνουν ρόδινα», λέει. «Τώρα, πρέπει να δούμε αν οι υποσχέσεις θα τηρηθούν».
capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.