Όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο του ΣτΕ προς την δικηγόρο η
οποία κατέθεσε την προσφυγή ακύρωσης της υπουργικής απόφασης
Βενιζέλου πρώην ΥΕΘΑ και νυν προέδρου του ΠΑΣΟΚ κατά το διδακτικόέτος 2011-2012 εισήχθηκαν στην ΣΑΝ 2 σπουδαστές οι
οποίοι έχουν την Ελληνική ιθαγένεια χωρίς να είναι Έλληνες στο
γένος, ήτοι αλλογενείς, για όσους δεν το αντιλαμβάνονται πλήρως
ΔΕΝ είναι Έλληνες αλλά ελληνοποιημένοι!
Παρ' όλα αυτά το αρμόδιο τμήμα του ΣτΕ απέρριψε την αναστολή η οποία είχε υποβληθεί από τους προσφεύγοντες διότι η διοικητική πράξη είχε ήδη τελεσθεί και εφ' όσον ευδοκιμήσει η προσφυγή θα ακυρωθεί η συνέχεια της φοιτήσεως των αλλογενών στις στρατιωτικές σχολές.
Κατά συνέπεια ερωτάτε ο κος ΥΕΘΑ, Δημήτριος Αβραμόπουλος, ο οποίος υπέγραψε και στη νέα εγκύκλιο την είσοδο στις ΑΣΕΙ δίχως την προϋπόθεση του γένους, ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ;
Αριθμός 114/2012
Η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας
(άρθρο 52 του π.δ/τος 18/1989, όπως ισχύει)
___________________
Συνεδρίασε σε συμβούλιο στις 3 Ιανουαρίου 2012, με την εξής σύνθεση: Π. Πικραμμένος, Πρόεδρος, Μ. Βηλαράς, Μ. Πικραμένος, Σύμβουλοι. Γραμματέας η Μ. Παπασαράντη.
Για να αποφασίσει σχετικά με την από 3 Σεπτεμβρίου 2011 αίτηση:
των: 1) Χρήστου Γ. Χρηστίδη, κατοίκου Κηφισιάς Αττικής (Μελισσών 10), 2) Αναστασίου Κωνσταντίνου Κότσιαλου, κατοίκου Αγ. Παρασκευής Αττικής (Ψαρρών 63), 3) Κωνσταντίνου Χρήστου Ακριώτη, κατοίκου Χολαργού Αττικής (Αναστάσεως 149), 4) Νικολάου Τοτονίδη, κατοίκου Ν. Φιλοθέης Αττικής, 5) Σπυρίδωνος Αθανασίου Σταματόπουλου, κατοίκου Αλίμου Αττικής (Φραγκούλη), 6) Ζώη Κωνσταντίνου Μπέχλη, κατοίκου Περιστερίου Αττικής και 7) Κωνσταντίνου Βασιλείου Λίγκα, κατοίκου Αθηνών (Κάνιγκος 24),
κατά των: 1) Υπουργού Εθνικής Αμύνης, 2) Υπουργού Οικονομικών, 3) Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και 4) Υπουργού Προστασίας του Πολίτη
Με την αίτηση αυτή οι αιτούντες επιδιώκουν να ανασταλεί η εκτέλεση των: α) υπʼ αριθμ. Φ.337.1/157128/1/Σ. 2278/αριθμ. Εγκυκλίου 24/15.4.2011 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Προκήρυξη Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών – τριών Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), β) υπʼ αριθμ. 337.1/160091/Σ.3017/9.6.2011 απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη και των Υφυπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και γ) υπʼ αριθμ. Φ. 337.1/160117/Σ.3126/αριθμ. Εγκυκλίου 30/17.6.2011.
Κατά τη συνεδρίασή της η Επιτροπή άκουσε τον Εισηγητή, Σύμβουλο Μ. Πικραμένο.
Α φ ο ύ μ ε λ έ τ η σ ε τ α σ χ ε τ ι κ ά έ γ γ ρ α φ α
Σ κ έ φ θ η κ ε κ α τ ά τ ο Ν ό μ ο
1. Επειδή, για την άσκηση της κρινόμενης αίτησης έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο ( 3035823, 3035824/2011 ειδικά έντυπα παραβόλου ).
2. Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση ζητείται η αναστολή εκτέλεσης: α) της Φ.337.1/157128/1/Σ. 2278/ αριθμ. Εγκυκλίου 24/15.4.2011 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Προκήρυξη Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών-τριών Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), Ευελπίδων (ΣΣΕ), Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), Ικάρων (ΣΙ), Σωμάτων (ΣΣΑΣ), Νοσηλευτικής ( ΣΑΝ) και των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ), Πολεμικού Ναυτικού (ΣΜΥΝ), Τεχνικών Υπαξιωματικών Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΤΥΑ), Υπαξιωματικών Διοικητικών Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΥΔ)», β) της 337.1/160091/Σ. 3017/9.6.2011 απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη και των Υφυπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τίτλο «Καθορισμός του αριθμού των σπουδαστών-τριών που θα εισαχθούν στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012» (ΕτΚ Βʼ, φ. 1231/14.6.2011), γ) της Φ. 337.1/160117/Σ. 3126/ αριθμ. Εγκυκλίου 30/17.6.2011 με την οποία καθορίστηκε ο αριθμός των υποψηφίων που θα εισαχθούν στις Στρατιωτικές Σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων κατά Σχολή και Τμήμα. Ειδικότερα, ζητείται η αναστολή εκτέλεσης, κατά το μέρος που προβλέπεται με την προκήρυξη η εισαγωγή υποψηφίων που έχουν μεν την ελληνική ιθαγένεια χωρίς όμως να είναι έλληνες το γένος (παρ. 8 περιπτ. α΄).
3. Επειδή, κατά των ανωτέρω πράξεων οι αιτούντες έχουν ασκήσει αίτηση ακυρώσεως, για την εκδίκαση της οποίας έχει ορισθεί δικάσιμος, ενώπιον της Ολομέλειας, η 4.5.2012.
4. Επειδή, στο άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 702/1977 ( ΕτΚ Α΄, φ. 268), όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του από το άρθρο 1 του ν. 2944/2001 ( ΕτΚ Αʼ, φ. 222), ορίζεται ότι: « Στην αρμοδιότητα του τριμελούς διοικητικού εφετείου υπάγεται η εκδίκαση αιτήσεων ακυρώσεως ατομικών πράξεων διοικητικών αρχών που αφορούν: α) το διορισμό και την εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση των λειτουργών και υπαλλήλων (πολιτικών, στρατιωτικών και δικαστικών) του Δημοσίου….β) την εισαγωγή και κατάσταση γενικά μαθητών των παραγωγικών σχολών των υπαλλήλων της περίπτωσης αʼ του παρόντος και τις μεταβολές της κατάστασης των εφέδρων αξιωματικών». Περαιτέρω, στο άρθρο 5 Α του ν. 702/1977, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του τελικώς με το άρθρο 47 παρ. 3 του ν. 3900/2010 (ΕτΚ Αʼ, φ. 213), ορίζεται ότι: « Οι αποφάσεις των διοικητικών εφετείων που εκδίδονται επί των διαφορών των περιπτώσεων αʼ, βʼ, γʼ, δʼ, εʼ, ιαʼ και ιγʼ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου δεν υπόκεινται σε έφεση. Εξαιρούνται και υπόκεινται σε έφεση οι διαφορές που αφορούν: α)….β)…γ) την εισαγωγή και οριστική απομάκρυνση των μαθητών των παραγωγικών σχολών της περίπτωσης βʼ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου, δ)…». Στο άρθρο 34 του ν. 1968/1991 (ΕτΚ Αʼ, φ. 150) ορίζεται ότι: « 1. Στις διοικητικές διαφορές ουσίας ή ακύρωσης, αν το διοικητικό δικαστήριο κρίνει ότι στερείται αρμοδιότητας, επειδή η υπόθεση υπάγεται στην αρμοδιότητα άλλου διοικητικού δικαστηρίου ή του Συμβουλίου της Επικρατείας, παραπέμπει την υπόθεση στο δικαστήριο αυτό. Η απόφαση περί παραπομπής είναι υποχρεωτική για το δικαστήριο στο οποίο παραπέμφθηκε η υπόθεση εφʼ όσον τούτο είναι ισόβαθμο ή κατώτερο ή κατώτερο του παραπέμποντος. Το αυτό ισχύει και για το Συμβούλιο της Επικρατείας, όταν κρίνει ότι το ενώπιον του εισαγόμενο ένδικο μέσο ανήκει στην αρμοδιότητα άλλου διοικητικού δικαστηρίου. Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας είναι υποχρεωτική για το δικαστήριο στο οποίο γίνεται η παραπομπή. Στις ακυρωτικές υποθέσεις, για τις οποίες προβλέπει ειδικώς το άρθρο 1 του ν. 702/1977, το Συμβούλιο της Επικρατείας, εάν κρίνει ότι η υπόθεση είναι αρμοδιότητας του διοικητικού εφετείου μπορεί να παραπέμψει σʼ αυτό ή να κρατήσει την υπόθεση και να τη δικάσει κατʼ ουσίαν. 2…». Εξάλλου, στο άρθρο 5 του ν. 2479/1997 (ΕτΚ Αʼ, φ. 67) ορίζεται: « Αρμόδιο να διατάξει την αναστολή εκτελέσεως διοικητικής πράξεως ή οποιασδήποτε συνέπειας που η πράξη αυτή έχει κατά νόμο είναι, αποκλειστικά και μόνο, το δικαστήριο στη δικαιοδοσία του οποίου ανήκει η ακύρωση της πράξεως αυτής». Όπως δε έχει κριθεί (ΣτΕ Ολομ. 735/2008) κατά την έννοια της διάταξης του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του ν. 1968/1991, το Συμβούλιο της Επικρατείας δύναται, εκτιμώντας τις περιστάσεις, να κρατήσει και να δικάσει κατʼ ουσία την υπόθεση, η οποία υπάγεται στην αρμοδιότητα του διοικητικού εφετείου κατά την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του ν. 702/1977, εφόσον για την υπόθεση αυτή επιτρέπεται η άσκηση έφεσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της απόφασης του διοικητικού εφετείου.
5. Επειδή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που διαβίβασε η Διοίκηση στο Δικαστήριο, ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε, με την πρώτη από τις προσβαλλόμενες πράξεις, έχει ολοκληρωθεί για όλες τις ανωτέρω στρατιωτικές σχολές με την έκδοση των πινάκων επιτυχόντων για κάθε μία από τις σχολές αυτές. Επομένως, μετά την έκδοση των εν λόγω πινάκων έχει ολοκληρωθεί η σύνθετη διοικητική ενέργεια εισαγωγής σπουδαστών σε κάθε μία από τις ανωτέρω στρατιωτικές σχολές και έχει απολέσει την εκτελεστότητά της η πρώτη προσβαλλόμενη πράξη, δηλαδή η προκήρυξη του διαγωνισμού. Με τα δεδομένα αυτά αρμόδιο για την εκδίκαση της αιτήσεως ακυρώσεως και της αιτήσεως αναστολής, κατά το μέρος που θεωρούνται πλέον ως συμπροσβαλλόμενες και μόνες παραδεκτώς προσβαλλόμενες πράξεις, οι πίνακες επιτυχόντων μαθητών σε παραγωγικές σχολές στρατιωτικών υπαλλήλων, είναι, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις, το τριμελές διοικητικό εφετείο. Όμως, οι αποφάσεις του διοικητικού εφετείου για τη συγκεκριμένη κατηγορία διαφορών, υπόκεινται σε έφεση ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις, και συνεπώς, εφόσον το Συμβούλιο της Επικρατείας δύναται, αν και αναρμόδιο, κατʼ ενάσκηση της ευχέρειας που παρέχεται με την παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 1968/1991, να κρατήσει και να δικάσει τη συγκεκριμένη υπόθεση, η εξέταση της κρινόμενης αίτησης από την Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν κωλύε ται από τη διάταξη του άρθρου 5 του ν. 2479/1997 με την οποία ορίζεται ότι αρμόδιο να διατάξει αναστολή εκτέλεσης διοικητικής πράξης είναι αποκλειστικά και μόνο το δικαστήριο στη δικαιοδοσία του οποίου ανήκει η ακύρωση της πράξης αυτής ( Ε.Α. ΣτΕ 590/2010).
6. Επειδή, οι αιτούντες ισχυρίζονται ότι με την εκτέλεση των προσβαλλομένων πράξεων εισέρχονται στις στρατιωτικές σχολές αλλοδαποί υποψήφιοι οι οποίοι ναι μεν έχουν αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια χωρίς όμως να είναι έλληνες το γένος, με συνέπεια να τίθενται «σε άμεσο κίνδυνο τα συμφέροντα των ελλήνων…αφού η προστασία και η άμυνα της πατρίδος ανατίθεται σε αλλογενείς και όχι σε έλληνες το γένος».
7. Επειδή, από τα στοιχεία που διαβίβασαν στο Δικαστήριο οι ανωτέρω στρατιωτικές σχολές, δεν προκύπτει ότι εισήλθαν αλλοδαποί υποψήφιοι που έχουν την ελληνική ιθαγένεια αλλά δεν είναι έλληνες το γένος, εκτός από την Στρατιωτική Σχολή Νοσηλευτικής στην οποία, όπως βεβαιώνεται με το Φ. 300/164075/22.9.2011 έγγραφο του Τμήματος Εθνικής Στρατιωτικής Εκπαίδευσης-Διακλαδικών Σχολών του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, έχουν επιτύχει στις εξετάσεις για το έτος 2011-2012 δύο υποψήφιοι που έχουν την ελληνική ιθαγένεια χωρίς να είναι έλληνες το γένος. Με τα δεδομένα αυτά, η Επιτροπή λαμβάνοντας υπόψη αφενός ότι η προβαλλόμενη βλάβη δεν είναι ανεπανόρθωτη ή δυσχερώς επανορθώσιμη αφού σε περίπτωση που ευδοκιμήσει η αίτηση ακυρώσεως η Διοίκηση θα αναμορφώσει τους πίνακες επιτυχόντων και αφετέρου τη βλάβη που θα υποστούν οι ήδη επιτυχόντες που συμμετείχαν στη διαδικασία των εξετάσεων και ήδη φοιτούν, κρίνει ότι δεν πρέπει να χορηγηθεί η αιτούμενη αναστολή, δεδομένου άλλωστε ότι οι προβαλλόμενοι λόγοι ακυρώσεως δεν παρίστανται προδήλως βάσιμοι. Επομένως η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί.
Δ ι ά τ α ύ τ α
Απορρίπτει την αίτηση. Και
Διατάσσει την κατάπτωση του παραβόλου.
Κρίθηκε και αποφασίσθηκε στην Αθήνα στις 3 Ιανουαρίου 2012 και εκδόθηκε στις 7 Φεβρουαρίου του ιδίου έτους.
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Π. Πικραμμενος Μ. Παπασαράντη
Παρ' όλα αυτά το αρμόδιο τμήμα του ΣτΕ απέρριψε την αναστολή η οποία είχε υποβληθεί από τους προσφεύγοντες διότι η διοικητική πράξη είχε ήδη τελεσθεί και εφ' όσον ευδοκιμήσει η προσφυγή θα ακυρωθεί η συνέχεια της φοιτήσεως των αλλογενών στις στρατιωτικές σχολές.
Κατά συνέπεια ερωτάτε ο κος ΥΕΘΑ, Δημήτριος Αβραμόπουλος, ο οποίος υπέγραψε και στη νέα εγκύκλιο την είσοδο στις ΑΣΕΙ δίχως την προϋπόθεση του γένους, ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ;
Αριθμός 114/2012
Η Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας
(άρθρο 52 του π.δ/τος 18/1989, όπως ισχύει)
___________________
Συνεδρίασε σε συμβούλιο στις 3 Ιανουαρίου 2012, με την εξής σύνθεση: Π. Πικραμμένος, Πρόεδρος, Μ. Βηλαράς, Μ. Πικραμένος, Σύμβουλοι. Γραμματέας η Μ. Παπασαράντη.
Για να αποφασίσει σχετικά με την από 3 Σεπτεμβρίου 2011 αίτηση:
των: 1) Χρήστου Γ. Χρηστίδη, κατοίκου Κηφισιάς Αττικής (Μελισσών 10), 2) Αναστασίου Κωνσταντίνου Κότσιαλου, κατοίκου Αγ. Παρασκευής Αττικής (Ψαρρών 63), 3) Κωνσταντίνου Χρήστου Ακριώτη, κατοίκου Χολαργού Αττικής (Αναστάσεως 149), 4) Νικολάου Τοτονίδη, κατοίκου Ν. Φιλοθέης Αττικής, 5) Σπυρίδωνος Αθανασίου Σταματόπουλου, κατοίκου Αλίμου Αττικής (Φραγκούλη), 6) Ζώη Κωνσταντίνου Μπέχλη, κατοίκου Περιστερίου Αττικής και 7) Κωνσταντίνου Βασιλείου Λίγκα, κατοίκου Αθηνών (Κάνιγκος 24),
κατά των: 1) Υπουργού Εθνικής Αμύνης, 2) Υπουργού Οικονομικών, 3) Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και 4) Υπουργού Προστασίας του Πολίτη
Με την αίτηση αυτή οι αιτούντες επιδιώκουν να ανασταλεί η εκτέλεση των: α) υπʼ αριθμ. Φ.337.1/157128/1/Σ. 2278/αριθμ. Εγκυκλίου 24/15.4.2011 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Προκήρυξη Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών – τριών Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), β) υπʼ αριθμ. 337.1/160091/Σ.3017/9.6.2011 απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη και των Υφυπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και γ) υπʼ αριθμ. Φ. 337.1/160117/Σ.3126/αριθμ. Εγκυκλίου 30/17.6.2011.
Κατά τη συνεδρίασή της η Επιτροπή άκουσε τον Εισηγητή, Σύμβουλο Μ. Πικραμένο.
Α φ ο ύ μ ε λ έ τ η σ ε τ α σ χ ε τ ι κ ά έ γ γ ρ α φ α
Σ κ έ φ θ η κ ε κ α τ ά τ ο Ν ό μ ο
1. Επειδή, για την άσκηση της κρινόμενης αίτησης έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο ( 3035823, 3035824/2011 ειδικά έντυπα παραβόλου ).
2. Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση ζητείται η αναστολή εκτέλεσης: α) της Φ.337.1/157128/1/Σ. 2278/ αριθμ. Εγκυκλίου 24/15.4.2011 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Προκήρυξη Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών-τριών Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΣΕΙ), Ευελπίδων (ΣΣΕ), Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), Ικάρων (ΣΙ), Σωμάτων (ΣΣΑΣ), Νοσηλευτικής ( ΣΑΝ) και των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ), Πολεμικού Ναυτικού (ΣΜΥΝ), Τεχνικών Υπαξιωματικών Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΤΥΑ), Υπαξιωματικών Διοικητικών Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΥΔ)», β) της 337.1/160091/Σ. 3017/9.6.2011 απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη και των Υφυπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τίτλο «Καθορισμός του αριθμού των σπουδαστών-τριών που θα εισαχθούν στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012» (ΕτΚ Βʼ, φ. 1231/14.6.2011), γ) της Φ. 337.1/160117/Σ. 3126/ αριθμ. Εγκυκλίου 30/17.6.2011 με την οποία καθορίστηκε ο αριθμός των υποψηφίων που θα εισαχθούν στις Στρατιωτικές Σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων κατά Σχολή και Τμήμα. Ειδικότερα, ζητείται η αναστολή εκτέλεσης, κατά το μέρος που προβλέπεται με την προκήρυξη η εισαγωγή υποψηφίων που έχουν μεν την ελληνική ιθαγένεια χωρίς όμως να είναι έλληνες το γένος (παρ. 8 περιπτ. α΄).
3. Επειδή, κατά των ανωτέρω πράξεων οι αιτούντες έχουν ασκήσει αίτηση ακυρώσεως, για την εκδίκαση της οποίας έχει ορισθεί δικάσιμος, ενώπιον της Ολομέλειας, η 4.5.2012.
4. Επειδή, στο άρθρο 1 παρ. 1 του ν. 702/1977 ( ΕτΚ Α΄, φ. 268), όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του από το άρθρο 1 του ν. 2944/2001 ( ΕτΚ Αʼ, φ. 222), ορίζεται ότι: « Στην αρμοδιότητα του τριμελούς διοικητικού εφετείου υπάγεται η εκδίκαση αιτήσεων ακυρώσεως ατομικών πράξεων διοικητικών αρχών που αφορούν: α) το διορισμό και την εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση των λειτουργών και υπαλλήλων (πολιτικών, στρατιωτικών και δικαστικών) του Δημοσίου….β) την εισαγωγή και κατάσταση γενικά μαθητών των παραγωγικών σχολών των υπαλλήλων της περίπτωσης αʼ του παρόντος και τις μεταβολές της κατάστασης των εφέδρων αξιωματικών». Περαιτέρω, στο άρθρο 5 Α του ν. 702/1977, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του τελικώς με το άρθρο 47 παρ. 3 του ν. 3900/2010 (ΕτΚ Αʼ, φ. 213), ορίζεται ότι: « Οι αποφάσεις των διοικητικών εφετείων που εκδίδονται επί των διαφορών των περιπτώσεων αʼ, βʼ, γʼ, δʼ, εʼ, ιαʼ και ιγʼ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου δεν υπόκεινται σε έφεση. Εξαιρούνται και υπόκεινται σε έφεση οι διαφορές που αφορούν: α)….β)…γ) την εισαγωγή και οριστική απομάκρυνση των μαθητών των παραγωγικών σχολών της περίπτωσης βʼ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου, δ)…». Στο άρθρο 34 του ν. 1968/1991 (ΕτΚ Αʼ, φ. 150) ορίζεται ότι: « 1. Στις διοικητικές διαφορές ουσίας ή ακύρωσης, αν το διοικητικό δικαστήριο κρίνει ότι στερείται αρμοδιότητας, επειδή η υπόθεση υπάγεται στην αρμοδιότητα άλλου διοικητικού δικαστηρίου ή του Συμβουλίου της Επικρατείας, παραπέμπει την υπόθεση στο δικαστήριο αυτό. Η απόφαση περί παραπομπής είναι υποχρεωτική για το δικαστήριο στο οποίο παραπέμφθηκε η υπόθεση εφʼ όσον τούτο είναι ισόβαθμο ή κατώτερο ή κατώτερο του παραπέμποντος. Το αυτό ισχύει και για το Συμβούλιο της Επικρατείας, όταν κρίνει ότι το ενώπιον του εισαγόμενο ένδικο μέσο ανήκει στην αρμοδιότητα άλλου διοικητικού δικαστηρίου. Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας είναι υποχρεωτική για το δικαστήριο στο οποίο γίνεται η παραπομπή. Στις ακυρωτικές υποθέσεις, για τις οποίες προβλέπει ειδικώς το άρθρο 1 του ν. 702/1977, το Συμβούλιο της Επικρατείας, εάν κρίνει ότι η υπόθεση είναι αρμοδιότητας του διοικητικού εφετείου μπορεί να παραπέμψει σʼ αυτό ή να κρατήσει την υπόθεση και να τη δικάσει κατʼ ουσίαν. 2…». Εξάλλου, στο άρθρο 5 του ν. 2479/1997 (ΕτΚ Αʼ, φ. 67) ορίζεται: « Αρμόδιο να διατάξει την αναστολή εκτελέσεως διοικητικής πράξεως ή οποιασδήποτε συνέπειας που η πράξη αυτή έχει κατά νόμο είναι, αποκλειστικά και μόνο, το δικαστήριο στη δικαιοδοσία του οποίου ανήκει η ακύρωση της πράξεως αυτής». Όπως δε έχει κριθεί (ΣτΕ Ολομ. 735/2008) κατά την έννοια της διάταξης του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του ν. 1968/1991, το Συμβούλιο της Επικρατείας δύναται, εκτιμώντας τις περιστάσεις, να κρατήσει και να δικάσει κατʼ ουσία την υπόθεση, η οποία υπάγεται στην αρμοδιότητα του διοικητικού εφετείου κατά την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του ν. 702/1977, εφόσον για την υπόθεση αυτή επιτρέπεται η άσκηση έφεσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της απόφασης του διοικητικού εφετείου.
5. Επειδή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που διαβίβασε η Διοίκηση στο Δικαστήριο, ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε, με την πρώτη από τις προσβαλλόμενες πράξεις, έχει ολοκληρωθεί για όλες τις ανωτέρω στρατιωτικές σχολές με την έκδοση των πινάκων επιτυχόντων για κάθε μία από τις σχολές αυτές. Επομένως, μετά την έκδοση των εν λόγω πινάκων έχει ολοκληρωθεί η σύνθετη διοικητική ενέργεια εισαγωγής σπουδαστών σε κάθε μία από τις ανωτέρω στρατιωτικές σχολές και έχει απολέσει την εκτελεστότητά της η πρώτη προσβαλλόμενη πράξη, δηλαδή η προκήρυξη του διαγωνισμού. Με τα δεδομένα αυτά αρμόδιο για την εκδίκαση της αιτήσεως ακυρώσεως και της αιτήσεως αναστολής, κατά το μέρος που θεωρούνται πλέον ως συμπροσβαλλόμενες και μόνες παραδεκτώς προσβαλλόμενες πράξεις, οι πίνακες επιτυχόντων μαθητών σε παραγωγικές σχολές στρατιωτικών υπαλλήλων, είναι, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις, το τριμελές διοικητικό εφετείο. Όμως, οι αποφάσεις του διοικητικού εφετείου για τη συγκεκριμένη κατηγορία διαφορών, υπόκεινται σε έφεση ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις, και συνεπώς, εφόσον το Συμβούλιο της Επικρατείας δύναται, αν και αναρμόδιο, κατʼ ενάσκηση της ευχέρειας που παρέχεται με την παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 1968/1991, να κρατήσει και να δικάσει τη συγκεκριμένη υπόθεση, η εξέταση της κρινόμενης αίτησης από την Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν κωλύε ται από τη διάταξη του άρθρου 5 του ν. 2479/1997 με την οποία ορίζεται ότι αρμόδιο να διατάξει αναστολή εκτέλεσης διοικητικής πράξης είναι αποκλειστικά και μόνο το δικαστήριο στη δικαιοδοσία του οποίου ανήκει η ακύρωση της πράξης αυτής ( Ε.Α. ΣτΕ 590/2010).
6. Επειδή, οι αιτούντες ισχυρίζονται ότι με την εκτέλεση των προσβαλλομένων πράξεων εισέρχονται στις στρατιωτικές σχολές αλλοδαποί υποψήφιοι οι οποίοι ναι μεν έχουν αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια χωρίς όμως να είναι έλληνες το γένος, με συνέπεια να τίθενται «σε άμεσο κίνδυνο τα συμφέροντα των ελλήνων…αφού η προστασία και η άμυνα της πατρίδος ανατίθεται σε αλλογενείς και όχι σε έλληνες το γένος».
7. Επειδή, από τα στοιχεία που διαβίβασαν στο Δικαστήριο οι ανωτέρω στρατιωτικές σχολές, δεν προκύπτει ότι εισήλθαν αλλοδαποί υποψήφιοι που έχουν την ελληνική ιθαγένεια αλλά δεν είναι έλληνες το γένος, εκτός από την Στρατιωτική Σχολή Νοσηλευτικής στην οποία, όπως βεβαιώνεται με το Φ. 300/164075/22.9.2011 έγγραφο του Τμήματος Εθνικής Στρατιωτικής Εκπαίδευσης-Διακλαδικών Σχολών του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, έχουν επιτύχει στις εξετάσεις για το έτος 2011-2012 δύο υποψήφιοι που έχουν την ελληνική ιθαγένεια χωρίς να είναι έλληνες το γένος. Με τα δεδομένα αυτά, η Επιτροπή λαμβάνοντας υπόψη αφενός ότι η προβαλλόμενη βλάβη δεν είναι ανεπανόρθωτη ή δυσχερώς επανορθώσιμη αφού σε περίπτωση που ευδοκιμήσει η αίτηση ακυρώσεως η Διοίκηση θα αναμορφώσει τους πίνακες επιτυχόντων και αφετέρου τη βλάβη που θα υποστούν οι ήδη επιτυχόντες που συμμετείχαν στη διαδικασία των εξετάσεων και ήδη φοιτούν, κρίνει ότι δεν πρέπει να χορηγηθεί η αιτούμενη αναστολή, δεδομένου άλλωστε ότι οι προβαλλόμενοι λόγοι ακυρώσεως δεν παρίστανται προδήλως βάσιμοι. Επομένως η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί.
Δ ι ά τ α ύ τ α
Απορρίπτει την αίτηση. Και
Διατάσσει την κατάπτωση του παραβόλου.
Κρίθηκε και αποφασίσθηκε στην Αθήνα στις 3 Ιανουαρίου 2012 και εκδόθηκε στις 7 Φεβρουαρίου του ιδίου έτους.
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Π. Πικραμμενος Μ. Παπασαράντη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.