Δύο μέρες μετά την 25η Μαρτίου και μία μέρα πρίν την Μ. Εβδομάδα !
Φανταστείτε πώς θα αντιδρούσε–δικαιολογημένα- η Τουρκία :
αν στέλναμε μια μέρα πριν το Ραμαζάνι Τσολιάδες να χορέψουν κλέφτικους χορούς του ΄21 !
(βάζουμε το παράδειγμα με Τσολιάδες, διότι στην ησυχαστική παράδοση της Ορθοδοξίας ευτυχώς δεν έχουμε αντίστοιχες «θεατρικές παραστάσεις» από τους ταπεινά αγωνιζομένους Μοναχούς μας ) .
Έχουμε χάσει τελείως τα ελληνικά και ορθόδοξα αισθητήριά μας ;
Γιατί δεν ανεβάσατε ένα δρώμενο σχετικό με το Θείο Πάθος του Χριστού πριν την Μ.Εβδομάδα;
Δεν υπηρετείτε τον λαό ;
Η Ελλάδα γιορτάζει την αποτίναξη του πιο βάρβαρου ζυγού της, του μουσουλμανικού και οθωμανικού.
Θα καταδεχθούν κάποιοι συμπατριώτες μας να πληρώσουν και εισιτήριο για να τους χειροκροτήσουν ;
Εκτός αν ήμασταν ευτυχισμένοι, που μας έσφαζε ο οθωμανικός ζυγός ...
Κοιτάξτε πως ασεβούν σε άλλη εκδήλωση πάνω την εικόνα του Χριστού:
Αντέδρασαν τα «ευαίσθητα στις θρησκευτικές ελευθερίες» ΜΜΕ και ΜΚΟ γι αυτό ;
ΖΗΤΟΥΜΕ τη μετάθεση των εκδηλώσεων αυτών μετά την ιερή περίοδο των εορτών του Πάσχα.
Για όσους επιθυμούν να εκφράσουν τη διαφωνία τους τα τηλέφωνα είναι :
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών:
τηλ. 21072282714 webmaster@megaron.gr
Μέγαρο Μουσικής Θεσσσαλονίκης :
τηλ. 2310895800 info@tch.gr
Δερβίσηδες στο Μέγαρο Μουσικής το Σάββατο του Λαζάρου
http://thriskeftika.blogspot.com/2010/02/blog-post_8720.html
Με πληροφορίες από express.gr
Δώδεκα χορευτές και οκτώ μουσικοί των Μεβλεβί, του αρχαιότερου δερβίσικου τάγματος, εμφανίζονται στις 27 Μαρτίου, που είναι το Σάββατο του Λαζάρου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής. Την επόμενη μέρα, Κυριακή των Βαϊων, στις 28 Μαρτίου θα εμφανιστούν στο Μέγαρο Μουσικής της Θεσσαλονίκης.
Άξια τέκνα του Χρήστου Λαμπράκη οι υπεύθυνοι του Μεγάρου Μουσικής μας προσφέρουν ένα χορό δερβίσηδων ως εισαγωγή στην πένθιμη για τους Χριστιανούς εβδομάδα των Παθών. Και μη χειρότερα!
Περιστρεφόμενοι δερβίσηδες
Δημοσίευση: 09 Φεβρουαρίου 2010
http://entertainment.in.gr/html/ent/972/ent.78972.asp
Δώδεκα χορευτές και οκτώ μουσικοί των Μεβλεβί, εμφανίζονται το Σάββατο 27 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Κυριακή 28 Μαρτίου, στο Μέγαρο Μουσικής της Θεσσαλονίκης.
Είκοσι μέλη του αρχαιότερου Δερβίσικου τάγματος, των Μεβλεβί, θα βρίσκονται στη χώρα μας, προσφέροντάς μας δύο νύχτες μυσταγωγίας. Σημειώνεται ότι κοινός στόχος των διαφορετικών σούφικων ταγμάτων των Δερβίσηδων (Μεβλεβί, Μπεκτάσι, Ρουφάι, Ναξμπάντι κ.ά.) και υπέρτατη επιθυμία είναι η ένωσή τους με τον Αγαπημένο (Θεό). Οι δερβίσηδες, γνήσια έκφραση του ισλαμικού μυστικισμού, μέσα από μια χορική ιεροτελεστία αιώνων επιδιώκουν να εξαγνίσουν την ανθρώπινη ψυχή. Αφαιρώντας τους μαύρους μανδύες τους μένουν με λευκά ενδύματα για να ξαναγεννηθούν, ξεκινώντας την περιστροφή με το δεξί χέρι στραμμένο προς τον ουρανό -για να «λάβουν τη δόξα του Θεού»- και το αριστερό προς τη γη -για να μεταφέρουν τη θεϊκή δόξα προς τον κόσμο της ύλης. Με το χορό τους μεταδίδουν στο κοινό την εκστατική τους εμπειρία.
Το βασικό όχημα για την πραγμάτωση του στόχου τους είναι το «Σεμά», ο εκστατικός περιστροφικός χορός. Το «Σεμά» βρήκε τον πραγματικό του ρόλο, αυτόν δηλαδή της απόλυτης μέθεξης και της ένωσης του Δερβίση με τον Θεό, με την ίδρυση του τάγματος των Μεβλεβί από τον μεγάλο Πέρση Σούφι, μυστικό και ποιητή Μεβλανά Τζελαλαντίν Ρουμί (1207 μ.Χ.).
Το σεμά, ο εκστατικός περιστροφικός χορός των Δερβίσηδων, ασκεί ακαταμάχητη γοητεία σε όποιον βιώσει τη μυσταγωγική του εμπειρία, ανεξάρτητα από κοσμοθεωρίες και θρησκευτικές πεποιθήσεις. Κοινός στόχος των διαφορετικών σούφικων ταγμάτων των Δερβίσηδων και υπέρτατη επιθυμία, είναι η ένωσή τους με τον Αγαπημένο (Θεό) και το σεμά, ο στροβιλιστικός αυτός χορός, αποτελεί το βασικό όχημα για την πραγμάτωση του στόχου τους. Οι φυσικοί νόμοι του σύμπαντος ακολουθούν την κυκλική πορεία που μιμείται ο δερβίσης, στην οποία συμμετέχει και τη μοιράζεται με τις υπόλοιπες υπάρξεις που τον περιστοιχίζουν. Ο περιστρεφόμενος Δερβίσης στροβιλίζεται γύρω από τον εαυτό του, διαγράφει ομόκεντρους κύκλους και γίνεται ένα με την αρμονία της φύσης, του μεγαλείου που του έταξε ο Δημιουργός του. Εκστατικός, σαν τους μύστες του Ορφέα και τις μαινάδες του Διόνυσου, ο δερβίσης ζαλίζει την ψυχή. Την ξεγελά και την αποδεσμεύει από τη «σκλαβιά» του σώματος. Με τα χέρια ανοιχτά σαν φτερούγες, την παλάμη του δεξιού χεριού στραμμένη προς τον ουρανό και του αριστερού προς τη γη, με το κεφάλι ελαφρά γερμένο προς τον δεξιό ώμο, οι Δερβίσηδες περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους υπό τους ήχους παραδοσιακών θρησκευτικών μουσικών, ενώ ταυτόχρονα κινούνται κυκλικά σε όλη τη σκηνή. Ο χορός τους μοιάζει σαν τον κοσμικό χορό των πλανητών γύρω από τον Ηλιο, που, βεβαίως, για τους μυστικιστές χορευτές δεν είναι άλλος από τον Αγαπημένο.
Το Τάγμα των Μεβλεβί Ντερβίς
Οι Μεβλεβί Ντερβίς ή Σούφι είναι οι πρώτες ασκητικές κοινότητες του Ισλάμ, και οι οποίες εγκατέλειψαν τα εγκόσμια, πρεσβεύοντας ότι το ανθρώπινο πεπρωμένο εξαρτάται από την ανεξιχνίαστη θέληση του Θεού. Σε αυτές τις κοινότητες επικράτησε αρχικά το ασκητικό στοιχείο του μυστικισμού, ενώ με την πάροδο του χρόνου ο ασκητισμός θεωρήθηκε ως προκαταρκτικό στάδιο για την επίτευξη της πνευματικής ζωής. Ο μυστικισμός πήρε τη θέση του ασκητισμού ως στόχος και επιδίωξη.
Οι κοινότητες των Σούφι επηρεάστηκαν άμεσα από τις αρχαιότερες παραδόσεις και φιλοσοφίες της Ανατολής και της λεκάνης της Μεσογείου, όπως ο Νεοπλατωνισμός, ο Γνωστικισμός, ο Βουδισμός και ο Χριστιανισμός. Όλες αυτές οι διδασκαλίες έπαιξαν το ρόλο τους στην τελική διαμόρφωση της σουφικής διδασκαλίας, αφού σύμφωνα με τους Σούφι «όλες οι παραδόσεις οδηγούν στην μια και μόνη αλήθεια».
Κ. Καλογερόπουλος (MA) in Anthropology
Ο χορός των δερβίσηδων
Από τις πρώτες ημέρες της ίδρυσης του τάγματος, ο δάσκαλος Τζελαλουντίν εισήγαγε στο τελετουργικό της προσευχής τη μουσική και τον χορό των δερβίσηδων. Ο χορός αυτός ήταν κυκλικός, ήταν δηλαδή μια περιδίνηση κάθε δερβίση περί τον εαυτό του. Μέσα από αυτή την κυκλική κίνηση και τη δημιουργία διαφόρων σχημάτων, οι μεβλεβήδες δερβίσηδες απεικόνιζαν την κίνηση του ηλιακού συστήματος και των πλανητών. Με τις συνεχείς περιστροφές, οι δερβίσηδες οδηγούνταν σε εξαφάνιση του «εγώ», συντονίζονταν με τους ρυθμούς και την αρμονία των πλανητών και περιέπιπταν σε μια κατάσταση που τους βοηθούσε να ενωθούν με τον Θεό.
Ο Ρουμί, που ήταν και μεγάλος ποιητής, αγαπούσε βαθιά την τέχνη. Η μουσική, ο χορός και η ποίηση καλλιεργήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν στις συναντήσεις των δερβίσηδων.
tideon
Λάθος φωτογραφία βάλατε, ρε παιδιά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι δουλειά έχει το υπουργικό συμβούλιο με τους Δερβίσηδες; Επειδή κάποιοι τους είπαν ότι είναι "ντερβισόπαιδα";