Κυριακή 26 Απριλίου 2009
Μουσουλμάνοι γονείς στη Θράκη ζητούν πρόσβαση στην ελληνική τηλεόραση - Ποιοί ξήλωσαν τους αναμεταδότες για να βλέπουν μόνο τουρκικά κανάλια;
ΣΤΑ ΟΡΕΙΝΑ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ
Οι αναμεταδότες που τοποθετήθηκαν στην Κοινότητα Οργάνης εξαφανίστηκαν γιατί κάποιοι ενοχλούνται από την παρουσία των ελληνικών καναλιών
Οι επιστολές που δημοσιεύουμε αυτούσιες αποτυπώνουν την αγωνία των ορεσίβιων κατοίκων να δουν ελληνική τηλεόραση, να μπορούν τα παιδιά τους να διευκολυνθούν στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, να ενημερώνονται για την ελληνική πραγματικότητα, από το να έχουν μόνο πρόσβαση στα δεκάδες τουρκικά δορυφορικά κανάλια. Φυσικά για πρώτη φορά βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ενώ σίγουρα κατέληξαν σε γραφεία επισήμων αρχών.
Προς
Πρόεδρο και κοινοτικό συμβούλιο κοινότητας Κέχρου
Αξιότιμε κ. πρόεδρε και κύριοι κοινοτικοί σύμβουλοι,
Σας ενημερώνω ότι ως δημότης της κοινότητας Οργάνης και κάτοικος του χωριού Άνω Βυρσίνη ανάλαβα πρωτοβουλία για τη συγκέντρωση υπογραφών από τους κατοίκους όλων των οικισμών της κοινότητας προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μισοί σχεδόν κάτοικοι αναφορικά με τη λήψη των επίγειων ελληνικών τηλεοπτικών καναλιών, τόσο πανελλαδικής εμβέλειας όσο και των ελληνικών τοπικών καναλιών Ροδόπης, Έβρου και Ξάνθης. Σας παρουσιάζω, λοιπόν, το κείμενο διαμαρτυρίας που ετοιμάσαμε, μαζί με τα αποτελέσματα της πρωτοβουλίας μου αυτής και ζητούμε να συζητηθεί ως θέμα στο κοινοτικό συμβούλιο της κοινότητας και να επιλυθεί άμεσα το εν λόγω ζήτημα, καθώς θέλω να σας τονίσω ότι οι αναμεταδότες που τοποθετήθηκαν σε τοποθεσία του χωριού Σμιγάδα της κοινότητας Οργάνης τοποθετήθηκαν από την κοινότητα Οργάνης και συγκεκριμένα από την προηγούμενη κοινοτική αρχή, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας, συγκεκριμένα από το πρόγραμμα «ΕΠΤΑ», αλλά λίγους μήνες μετά την τοποθέτησή τους εξαφανίστηκαν οι αναμεταδότες των τοπικών αλλά και των μεγάλων ελληνικών τηλεοπτικών σταθμών, πλην των κρατικών.
Παρακαλώ πολύ όπως μου κοινοποιήσετε την έγγραφη απάντησή σας, ή την σχετική απόφαση του κοινοτικού συμβουλίου, μέσα στις προθεσμίες που προβλέπονται από τους σχετικούς νόμους.
Με εκτίμηση
Χατήπ Μεμέτ Μεχμέτ
Κάτοικος Άνω Βυρσίνης Οργάνης Ν. Ροδόπης
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΗΣ
Έλλειψη σήματος στον ορεινό όγκο διατυπώνεται όσο πιο εύγλωττα γίνεται από τους ίδιους τους κατοίκους. Εμείς δεν έχουμε να προσθέσουμε τίποτα.
Το κείμενο διαμαρτυρίας των κατοίκων της Οργάνης έχει ως εξής:
«Οι κάτοικοι της κοινότητας Οργάνης αισθανόμαστε θυμό και αγανάκτηση που, για μια ακόμη φορά, είμαστε αναγκασμένοι να διεκδικήσουμε πράγματα και δικαιώματα που η συντριπτική πλειοψηφία των υπολοίπων Ελλήνων απολαμβάνουν ήδη ως αυτονόητα και κεκτημένα από καιρό και συγκεκριμένα το δικαίωμά μας στην ενημέρωση και ψυχαγωγία. Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε:
Πρώτον: Να διαμαρτυρηθούμε για την έλλειψη σήματος στο μισό γεωγραφικό χώρο της κοινότητας Οργάνης τόσο των κρατικών όσο και των μεγάλων ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών, αλλά και των τοπικών τηλεοπτικών καναλιών, τα οποία μεταδίδουν ειδήσεις που ενδιαφέρουν τον τόπο μας και κατά συνέπεια εμάς τους ίδιους.
Δεύτερον: Να καταγγείλουμε, έστω και μετά από έξι περίπου χρόνια, το γεγονός ότι κάποιοι ξήλωσαν τα μηχανήματα αναμετάδοσης που τοποθετήθηκαν κοντά στον οικισμό Σμιγάδα της κοινότητας Οργάνης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αναμεταδότες αυτοί τοποθετήθηκαν το 2002 από την κρατική ΕΤ3, με χρηματοδότηση της περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης (και συγκεκριμένα από το πρόγραμμα «ΕΠΤΑ»), η οποία περιφέρεια, αν και ενημερώθηκε για την μη λειτουργία των αναμεταδοτών, μέχρι σήμερα δεν έκανε τίποτα απολύτως προκειμένου να λυθεί άμεσα το θέμα, αλλά αδιαφόρησε παντελώς. Και
Τρίτον: Να ζητήσουμε την άμεση επαναλειτουργία των αναμεταδοτών την τηλεοπτικών καναλιών από τον οικισμό Σμιγάδα, αλλά και την τοποθέτηση και επιπλέον αναμεταδοτών και σε άλλους οικισμούς της κοινότητας, καθώς πρόβλημα αντιμετωπίζουν όλοι οι οικισμοί της κοινότητας, όπως έχουμε ήδη αναφέρει.
Συνημμένα παραθέτουμε κείμενο των εκπαιδευτικών στους οικισμούς της κοινότητας Οργάνης, ορισμένοι εκ των οποίων διαμένουν σ’ αυτούς και έχουν έτσι άμεση αντίληψη του προβλήματος, αλλά και υφίστανται και οι ίδιοι τις συνέπειες. Στο κείμενο αυτό παρουσιάζονται τα θετικά της παρακολούθησης τηλεοπτικών προγραμμάτων, ιδίως για εμάς τους κατοίκους της Οργάνης, οι οποίοι στερούμαστε της άμεσης ή γρήγορης πρόσβασης στα πλησιέστερα αστικά κέντρα, αλλά κυρίως σοβαρών εκπαιδευτικών και άλλων δομών.
Ακολουθούν 100 υπογραφές»
Τα θετικά της τηλεόρασης στην εκπαιδευτική δράση
Οι εκπαιδευτικοί της περιοχής επιχειρηματολογούν υπέρ της δημόσιας τηλεόρασης
Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης πάντα αποτελούσαν ένα από τα κύρια ζητήματα συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων. Με την σύγχρονη μορφή και λειτουργία τους αποτελούν έναν από τους κύριους διαμορφωτές της προσωπικότητας των παιδιών, αφού ασκούν καταλυτικό ρόλο στη διαπαιδαγώγησή τους και συμβάλλουν στην γνωστικό τους ανάπτυξη.
Η τηλεόραση που εμφανίστηκε στις πρώτες δεκαετίες του αιώνα μας αποτελεί ένα τεχνικό μέσο, βασικός σκοπός του οποίου είναι η μετάδοση ήχων και εικόνων σε μεγάλη απόσταση και σε ευρύ κοινό. Στην Ελλάδα η τηλεόραση έκανε την εμφάνισή της στις δεκαετίες του 1960 με 1970 και συνέβαλε στην εξέλιξη του ηλεκτρονικού Τύπου αποφασιστικά.
Η τηλεόραση ένα από τα βασικά μέσα μαζικής επικοινωνίας (Μ.Μ.Ε.) βρίσκεται σήμερα στα σπίτια των περισσοτέρων Ελλήνων, ενώ οι οικογένειες που δεν έχουν αυτή την συσκευή αποτελούν μια μικρή μειοψηφία στην σύγχρονη ελληνική κοινωνία. Δεν αποτελεί αξιοπερίεργο το γεγονός πολλά ελληνικά σπίτια να έχουν περισσότερες των μια συσκευές τηλεόρασης.
Είναι γεγονός, ότι η τηλεόραση διευρύνει τις εμπειρίες του ατόμου και ειδικότερα του παιδιού. Η τηλεόραση έχει επίσης τη δυνατότητα να παρέχει την ίδια γνώση και πληροφόρηση με την ίδια λίγο πολύ αμεσότητα σ’ όλο το τηλεοπτικό κοινό. Ειδικά τα παιδιά ωφελούνται με τη σωστή παρακολούθηση της τηλεόρασης, αφού οι εμπειρίες που αποκομίζουν από τις τηλεοπτικές εκπομπές είναι ιδιαίτερα σημαντικές.
Η παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων διεγείρει τη φαντασία του ατόμου και του παιδιού και όταν δεν οδηγείται στην υπερβολή είναι θετικό στοιχείο για την προσωπικότητά του. Η τηλεόραση μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους μέσα από τη διέγερση της φαντασίας τους.
Σημαντικό χαρακτηριστικό της τηλεόρασης είναι η αμεσότητα της με την καθημερινή ζωντανή πραγματικότητα. Τα άτομα βλέποντας τηλεόραση αποκτούν ευρύτερες γνώσεις και εμπειρίες για ένα κόσμο πολύ πιο πλατύ από εκείνο που γνωρίζουν και ζουν καθημερινά. Τα παιδιά μαθαίνουν για γεγονότα, καταστάσεις, εμπειρίες και φαινόμενα, τα οποία θα ήταν δύσκολο να τα ζήσουν άμεσα.
Θετικές επίσης μπορεί να είναι οι επιδράσεις της στην ψυχαγωγία του κοινού και ειδικότερα στη μόρφωση και στην ενημέρωση. Η τηλεόραση μπορεί να βοηθήσει τον ενήλικα και το παιδί να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να αποκτήσουν γνώσεις, άγνωστες μέχρι τότε για αυτούς, ενώ αποτελεί το βαρόμετρο στην αυξομείωση του πολιτιστικού και μορφωτικού επιπέδου του λαού.
Επίσης, αρκετοί επιστήμονες, χωρίς αυτό να είναι απόλυτα επιστημονικά αποδεκτό υποστηρίζουν ότι η τηλεόραση παρακινεί τους ανθρώπους και ειδικότερα τα παιδιά να διαβάζουν περισσότερο. Ειδικότερα στην περίπτωση μας, κρίνεται απαραίτητη η παρακολούθηση τηλεόρασης από τα παιδιά με στόχο την ανάπτυξη του λεξιλογίου τους αλλά και τα θετικά ερεθίσματα που θα δέχονται οι μαθητές όσον αφορά στην ελληνική γλώσσα. Με κατάλληλη επιλογή προγραμμάτων από τους γονείς (ζήτημα στο οποίο θα έχουν την αμέριστη συνεργασία των εκπαιδευτικών) μπορούμε να κινητοποιήσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών για την ελληνική γλώσσα και να διευκολύνουμε την εκμάθησή της.
Οι εκπαιδευτικοί:
Αθανασία Βέτου, Αρναούτ Μουσταφά Αχμέτ, Γιουσούφ Οσκάν, Αλεξάνδρα Λιώτη, Μουστού Αχμέτ Αλή, Δημήτριος Χαραράς, Αρναούτ Γιουσούφ Αζήζ, Μπεκήρ Ουστά Χασάν, Άννα Κρεμέτη, Ευθυμία Ραπτοπούλου.
Δήμος Μπακιρτζάκης
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.