Δευτέρα 23 Μαρτίου 2009

ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ '21 ΣΗΜΕΡΑ ΒΕΒΗΛΩΝΟΝΤΑΙ - ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΓΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ & ΦΟΙΤΗΤΕΣ


ΤΙ ΛΕΝΕ ΤΑ ΤΡΙΣΕΓΓΟΝΑ ΤΟΥ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ

Πικραμένοι οι απόγονοι των ηρώων του ‘21

Με όνομα βαρύ σαν ιστορία και με…μεγάλη πικρία, αυτές τις ημέρες ο Κολοκοτρώνης, ο Καραϊσκάκης, ο Μπότσαρης «ξαναζούν».

Όχι μόνο λόγω της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 και μέσα από τις παρελάσεις ή τις εκδηλώσεις, αλλά κυρίως μέσα από τους επιγόνους τους, οι οποίοι ζώντας στη σύγχρονη Ελλάδα φέρουν την βαριά κληρονομιά που τους έχουν αφήσει οι πρόγονοί τους,

προσπαθώντας να την διαφυλάξουν από τους ανίδεους που προσβάλουν αυτούς στους οποίους οφείλουν τη σημερινή τους ελευθερία.

Ο Μπότσαρης, ο Καραϊσκάκης, ο Κολοκοτρώνης, ο Κανάρης, ο Μαυρομιχάλης και πολλοί ακόμη είναι αυτοί που έχουν το αίμα των ηρώων του ’21 και ενώθηκαν στον «Πατριωτικό Όμιλο Αγωνιστών του 1821» με σκοπό να διασφαλίσουν έγγραφα, αρχεία και προσωπικά αντικείμενα των ηρώων της Επανάστασης. Όμως στη σημερινή εποχή ακόμα και οι ήρωες πέφτουν θύματα της …εγκληματικότητας!

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Μάρκου Μπότσαρη, τρισέγγονου του στρατηγού της Επανάστασης. Έχει αγωνιστεί για να δημιουργήσει, στην οδό Ιασίου στο Κολωνάκι, ένα μικρό μουσείο με τους θησαυρούς του προγόνου του. Εκεί υπάρχουν οι σπάθες, το καριοφίλι, κοσμήματα, αναπαραστάσεις και γραπτά της εποχής, φορεσιές του οπλαρχηγού, αλλά ακόμα και ένα δόντι, σε ένα κουτί με βελούδινο εσωτερικό. Έτσι, για να μην υπάρχει περίπτωση να χαθεί το DNA.

«Μου πήρε 19 ολόκληρα χρόνια για να το φτιάξω αλλά άξιζε τον κόπο. Τώρα νοιώθω περήφανος που έχω συγκεντρώσει όλα αυτά τα αριστουργήματα της τότε εποχής σε έναν χώρο», λέει ο κ. Μπότσαρης. Βέβαια, δεν γλίτωσε από ασυνείδητους επιτήδειους, οι οποίοι θέλησαν να «απαλλοτριώσουν» ακόμη και την ιστορική μνήμη. Όπως αναφέρει ο απόγονος του αγωνιστή, ουκ ολίγες φορές προσπάθησαν να εισβάλλουν στον χώρο για να αρπάξουν οτιδήποτε αξίας βρουν. Όλα αυτά που θα έκλεβε ένας εγκληματίας του κοινού ποινικού δικαίου είναι η ιστορία ενός ολόκληρου λαού.

«ΑΙΣΧΟΣ»


Και άλλοι απόγονοι ηρώων του ’21 έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται περήφανοι, αλλά και προσβεβλημένοι από την άλλη. Οι Παντελής Μπούμπουλης, ας πούμε, τρίτος εγγονός της Μπουμπουλίνας, δικαίως είναι περήφανος και δεν έχει κανένα παράπονο, αφού το αρχοντικό της Λασκαρίνας Μπουμπυλίνας στις Σπέτσες είναι και αξιοποιημένο και πόλος έλξης όσων πηγαίνουν στο νησί του Σαρωνικού.

Εξάλλου, ο απόγονος του αρχιστράτηγου του Γεώργιου Καραϊσκάκη, Γιάννης Καραϊσκάκης, λέει: « Πρέπει εμείς οι απόγονοι να συνεχίζουμε την κληρονομιά. Να μαθαίνουμε τα παιδιά μας αλλά και τα παιδιά των παιδιών μας, τους λόγους για τους οποίους πολέμησαν οι αγωνιστές του ‘21».


Όμως, τονίζει ότι η Πολιτεία μόνο αδιαφορία επιδεικνύει για τους αγωνιστές της. «Πώς είναι δυνατόν να περνάω από την πλατεία στο Ν. Φάληρο, εκεί όπου βρίσκονται οι τάφοι με τα οστά του Γ. Καραϊσκάκη όσο και 20 άλλων συντρόφων του και τα μνημεία να είναι γεμάτα από άσεμνες φράσεις, γραμμένες με σπρέι από οπαδούς διαφόρων ομάδων».

Σύμφωνος είναι και ο τρισέγγονος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, Ευάγγελος. Λέει ότι οι πολίτες δείχνουν ασέβεια στη μνήμη των ηρώων: « Είναι αδύνατον να γράφουν στους τάφους των αγωνιστών συνθήματα ομάδων. Η πλατεία του Ν. Φαλήρου, όπου και βρίσκονται οι τάφοι 21 ηρώων, είναι ιερή. Δεν είναι για βανδαλισμούς


(σ.σ.Υπάρχει όμως δικαιολογία για όλα αυτά; Φυσικά και υπάρχει. Η έλλειψη παιδείας που προσφέρει η Πολιτεία, η προσπάθεια αφαίρεσης της ιστορικής μνήμης, τα ανεπαρκή βιβλία που πετσοκόβουν, διαστρεβλώνουν τα ιστορικά γεγονότα καθώς και η ολιγωρία (για να μην πούμε κάτι πιο βαρύ) κάποιων εκπαιδευτικών που απαξιώνουν την Ιστορία μας και δεν την μεταφέρουν όπως έχει ή απλά είναι ελαστικοί ως προς την διδασκαλία της. Και ιδού τα αποτελέσματα.)

ΤΟ 18% ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΓΝΟΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΟ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ Ο ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΖΥΓΟΥ

Η ελληνική παιδεία του 21ου αιώνα

Γνωρίζατε ότι ο Μιαούλης ήταν πυροσβέστης πλοίων που έγινε ποιητής, η Μπουμπουλίνα τραγουδίστρια του ’40 και ο Οδυσσέας Ανδρούτσος εξερευνητής; Ακόμη, ότι την 25η Μαρτίου ένας…παλιός Γερμανός είπε στους Έλληνες να διώξουν τους Γερμανούς από το Πολυτεχνείο; Οι παραπάνω απαντήσεις είναι μερικές μόνο από αυτές που παίρνουν εκπαιδευτικοί όταν ζητούν από τους μαθητές τους να γράψουν τι έγινε την 25η Μαρτίου και πραγματικά προκαλούν θλίψη. Όχι βέβαια ότι μόνο οι μαθητές τα έχουν μπερδέψει.

Αν υποβάλει κανείς τις ίδιες ερωτήσεις στα «πρότυπα» της showbiz δεν θα δώσουν και πολύ διαφορετικές απαντήσεις. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της γνωστής από το δελτίο καιρού του Star Πετρούλας Κωστίδου, που όταν τη ρώτησαν τι έγινε την 25η Μαρτίου χαμογελούσε αμήχανα, ενώ όταν την «βοήθησαν» λέγοντας ότι κάποιος σήκωσε κάτι, συνέχισε να χαμογελά…

Ξέρουν μόνο την αργία


Δυστυχώς, δεν είναι τραβηγμένο να πούμε ότι οι περισσότεροι Έλληνες ξέρουν ότι η 25η Μαρτίου είναι μια μέρα αργίας επειδή…κάτι έγινε. Κι αυτά βέβαια είναι μόνο «ενδείξεις» των όσων έχουν αποδείξει οι κατά καιρούς έρευνες.

Το ότι οι Έλληνες είναι ανιστόρητοι όχι μόνο σε ό,τι αφορά την Ελληνική Επανάσταση αλλά όλα τα μεγάλα γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορία της χώρας μας, αποδεικνύει η έρευνα των Ελλήνων εκπαιδευτικών Χρήστου Κάτσικα και Κώστα Θεριανού «Η εκπαίδευση της αμάθειας».

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μαθητές Γυμνασίων και Τεχνικών Εκπαιδευτηρίων όλης της χώρας. Σύμφωνα με αυτή, μεγάλο μέρος των μαθητών μπέρδευε, μέσα σε ένα «νέφος» ιστορικής άγνοιας, τα γεγονότα των εθνικών επετείων. Άλλοι έλεγαν ότι την 25 Μαρτίου ο Μεταξάς είπε το «όχι» (δεν ήξεραν σε ποιον) και οι «Έλληνες νίκησαν τους Τούρκους την 28η Οκτωβρίου 1821.

Τα αποκαρδιωτικά αποτελέσματα έρευνας που έγινε σε γυμνάσια και ΤΕΕ όλης της χώρας

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 18% των μαθητών αγνοεί πλήρως το τι έγινε την 25η Μαρτίου. Ακόμη, το 24% αγνοεί την 28η Οκτωβρίου. Ο ένας στους δύο τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο. Έτσι, λοιπόν, δεν είναι να εκπλήσσεται κανείς με τις απαντήσεις. Η ίδια έρευνα αναφέρει ότι για την 25η Μαρτίου 1821 το 45% των μαθητών δηλώνει από πλήρη άγνοια έως ελάχιστη γνώση και το 29% μπερδεύει την επέτειο με άλλα ιστορικά συμβάντα. Τα αντίστοιχα ποσοστά για την 28η Οκτωβρίου 1940 κυμαίνονται έως και 23% για την άγνοια και έως και 33% για την σύγχυση των γεγονότων.

Τα «μαργαριτάρια»


Την πλήρη απουσία έστω και των «τυπικών» γνώσεων για την εθνική επέτειο αναδεικνύουν και τα γραπτά των μαθητών, είτε σε διαγωνίσματα των σχολείων είτε ακόμα και στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Οι εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο τρίβουν τα μάτια τους, αφού δεν μπορούν να πιστέψουν αυτά που βλέπουν στα γραπτά των μαθητών.

«Η Επανάσταση του ’21 έγινε πριν από 1821 χρόνια», αναφέρει μαθητής στο γραπτό του, ενώ άλλος απαντά ότι «ήταν η βραδιά που ο δικτάτορας Μεταξάς, ένας που έπινε πολύ κονιάκ, είπε “όχι”στους Τούρκους».


Μαθητής Β’ Λυκείου, όταν ρωτήθηκε ποιος ήταν ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, απάντησε πως ήταν ένας εξερευνητής, ενώ φοιτητής του Πολυτεχνείου δεν μπορούσε να απαντήσει πόσες λευκές και γαλάζιες λωρίδες έχει η σημαία μας, τι συμβολίζει και πότε καθιερώθηκε σαν εθνικό μας σύμβολο.

Άλλος μαθητής είπε πως η Μπουμπουλίνα ήταν μια ηρωικά τραγουδίστρια της νίκης του 1940, ενώ συμμαθητής του έγραψε πως η Αλαμάνα είναι το ποτάμι που έχει το γνωστό γεφύρι της Άρτας.

Φοιτήτρια δε που ρωτήθηκε ποιος έγραψε τον εθνικό μας ύμνο απάντησε: «Ο….Γαριδάς; Κάτι σε ψάρι ήταν πάντως», ενώ είναι μάλλον περιττό να πούμε ότι οι εννιά στους δέκα αγνοούν πλήρως ποιος τον μελοποίησε, αλλά και τι ακριβώς ήταν οι κλέφτες και οι αρματολοί του ’21.

Και πως να μην συμβαίνουν όλα αυτά όταν κάποιες Ρεπούσηδες με την έγκριση του ελληνικού κράτους (βλέπε βιβλίο ιστορίας) διδάσκουν στα Ελληνόπουλα αυτό:

(Πληροφορίες από presstime, αρ.φυλ.148, σελ.28-29)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.