ΜΕ ΓΡΑΠΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Ως συνάδελφοι και συνεργάτες στο ίδιο σχολείο με την Κυρία Χαρά Νικοπούλου, όπου το κυρία εμπεριέχει όλη τη σημασία της λέξης και όχι απλά την έννοια του εκπαιδευτικού, νιώθουμε την ανάγκη να δηλώσουμε απερίφραστα τη συμπαράστασή μας στο εκπαιδευτικό έργο που συντελεί στο μειονοτικό σχολείο του Μεγάλου Δερείου.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες γεγονότων που μας κάνουν να στεκόμαστε στο πλευρό της. Για πολλούς από μας αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και παράλληλα έναν καλό σύμβουλο, τόσο στα πρώτα μας βήματα στην εκπαιδευτική πραγματικότητα όσο και στη συνέχεια. Έτσι λοιπόν εκφράζουμε το θαυμασμό για τη μεγάλη υπομονή και επιμονή που δείχνει, παρά τον πόλεμο που δέχεται. Επανειλημμένα διαπιστώνουμε τις αρνητικές καταστάσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει καθημερινά η κυρία Χαρά Νικοπούλου, παρ’ όλα αυτά όμως δεν παραμελεί ούτε στο ελάχιστο το εκπαιδευτικό της έργο και τα αφήνει όλα αυτά έξω από τις σχολικές τάξεις.
Ως συνάδελφοι και συνεργάτες στο ίδιο σχολείο με την Κυρία Χαρά Νικοπούλου, όπου το κυρία εμπεριέχει όλη τη σημασία της λέξης και όχι απλά την έννοια του εκπαιδευτικού, νιώθουμε την ανάγκη να δηλώσουμε απερίφραστα τη συμπαράστασή μας στο εκπαιδευτικό έργο που συντελεί στο μειονοτικό σχολείο του Μεγάλου Δερείου.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες γεγονότων που μας κάνουν να στεκόμαστε στο πλευρό της. Για πολλούς από μας αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και παράλληλα έναν καλό σύμβουλο, τόσο στα πρώτα μας βήματα στην εκπαιδευτική πραγματικότητα όσο και στη συνέχεια. Έτσι λοιπόν εκφράζουμε το θαυμασμό για τη μεγάλη υπομονή και επιμονή που δείχνει, παρά τον πόλεμο που δέχεται. Επανειλημμένα διαπιστώνουμε τις αρνητικές καταστάσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει καθημερινά η κυρία Χαρά Νικοπούλου, παρ’ όλα αυτά όμως δεν παραμελεί ούτε στο ελάχιστο το εκπαιδευτικό της έργο και τα αφήνει όλα αυτά έξω από τις σχολικές τάξεις.
Κανένας άλλος δεν μπορεί να γνωρίζει καλύτερα από εμάς τι συμβαίνει στο σχολείο μας. Εμείς βιώσαμε τα γεγονότα και γνωρίσαμε μέσα από τη καθημερινή μας επαφή την Κυρία Χαρά Νικοπούλου, τη δική μας Χαρά, πρώτα απ’ όλα σαν άνθρωπο και στη συνέχεια σαν εκπαιδευτικό, γι’ αυτό την εκτιμούμε βαθύτατα και τη στηρίζουμε απόλυτα.
Στο Δάσκαλο
του Κωστή Παλαμά
του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ’ το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μες το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς. Είν’ η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θέμελα βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά. Τι κι’ αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάση που κρατάς σαν Άτλαντας στην πλάτη,
Υπονομή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!
Αφιερωμένο στη Χαρά μας...
Ακολουθούν οι υπογραφές
Κι ότι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ’ το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μες το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς. Είν’ η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θέμελα βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά. Τι κι’ αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάση που κρατάς σαν Άτλαντας στην πλάτη,
Υπονομή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!
Αφιερωμένο στη Χαρά μας...
Ακολουθούν οι υπογραφές
Ιμπατζή Αλεξάνδρα, δασκάλα, Γαντακή Ελένη, δασκάλα, Ειρήνη Λεοντίδου, καθ. Αγγλικών, Κων/νος Αράπης, γυμναστής, Κεραμιδά Δήμητρα, καθηγήτρια πληροφορικής, Μηλιόπουλος Ευστράτιος, γυμναστής, Μαρία Λέλη, αγγλικά
ΔΗΛΩΣΗ
του Πασχάλη Χριστοδούλου*
Δεν γνωρίζω αν υπάρχει καλύτερος τρόπος ή καταλληλότερα πρόσωπα, από αυτά που μιλούν για τη μοναδική Ελληνίδα δασκάλα που υπηρετεί στα μειονοτικά σχολεία (οι υπόλοιποι άραγε εκπαιδευτικοί τι εθνικότητας είναι;) και προσφέρει σημαντικό έργο, ώστε να επικυρώσουν όσα επί χρόνια και με προσφυγές σε διεθνή δικαστήρια επιδιώκουν οι εξωελλαδικοί κύκλοι χειραγώγησης των μειονοτήτων της Θράκης. Να χαρακτηρίζονται συλλήβδην όλοι ως «Τούρκοι». Σ’ αυτό δεν αποσκοπούσε η επίσκεψη του Τούρκου πρέσβη στον Τεκέ της Ρούσας αλλά και οι προσπάθειες των διοργανωτών του Χίλια κάθε καλοκαίρι;
ΔΗΛΩΣΗ
του Πασχάλη Χριστοδούλου*
Δεν γνωρίζω αν υπάρχει καλύτερος τρόπος ή καταλληλότερα πρόσωπα, από αυτά που μιλούν για τη μοναδική Ελληνίδα δασκάλα που υπηρετεί στα μειονοτικά σχολεία (οι υπόλοιποι άραγε εκπαιδευτικοί τι εθνικότητας είναι;) και προσφέρει σημαντικό έργο, ώστε να επικυρώσουν όσα επί χρόνια και με προσφυγές σε διεθνή δικαστήρια επιδιώκουν οι εξωελλαδικοί κύκλοι χειραγώγησης των μειονοτήτων της Θράκης. Να χαρακτηρίζονται συλλήβδην όλοι ως «Τούρκοι». Σ’ αυτό δεν αποσκοπούσε η επίσκεψη του Τούρκου πρέσβη στον Τεκέ της Ρούσας αλλά και οι προσπάθειες των διοργανωτών του Χίλια κάθε καλοκαίρι;
Οι απόπειρες για πλήρη εκκεμαλισμό και τουρκοποίηση των Πομάκων είναι συνεχείς και σχεδιασμένες.
Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για προβοκάτσια. Κι αυτό με την αμέριστη, θέλω να πιστεύω αβασάνιστη, στήριξη κοινοβουλευτικού κόμματος της χώρας μας, εξωθεσμικών και εξωθρακικών κύκλων αλλά και την ανοχή των εντεταλμένων οργάνων της πολιτείας, όπως και των θεσμικά υπεύθυνων πλην όμως ανύπαρκτων εκπροσώπων της περιοχής.
Ξαφνικά όλοι έμαθαν για το Δέρειο, υποκατέστησαν όλα τα όργανα της εκπαίδευσης, ρίχνοντας τον λίθο του αναθέματος στο σύνολο των εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν ή υπηρετούν σε σχολεία της μειονοτικής εκπαίδευσης. Κανείς δεν αναφέρθηκε στο περίφημο και δαπανηρότατο πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων με το οποίο επιχειρήθηκε η γλωσσική λοβοτομή των Πομάκων. Ούτε ενδιαφέρθηκαν για τον αγώνα επαναπομακοποίησης των Πομάκων που εδώ και χρόνια γίνεται στην περιοχή. Φυσικά δεν αποτιμήθηκε καν η στάση προσώπων που δημόσια και επανειλημμένα έχουν δηλώσει ότι «στη Θράκη ευτυχώς που υπάρχουν Πομάκοι και στον αγώνα που κάνουν εμείς είμαστε αλληλέγγυοι, είμαστε Πομάκοι».
*Πρώην Δήμαρχος Σουφλίου, Εκπαιδευτικός στη Μειονοτική Εκπαίδευση
Σουφλί, Οκτώβριος 2008 http://www.xristodoulou.gr/
Σουφλί, Οκτώβριος 2008 http://www.xristodoulou.gr/
Πηγή:Χρόνος
Εύγε στους δασκάλους μας, αλλά ο άλλος, ο δήμαρχος από κάτω, τι στο διάβολο βλακείες λέει; Να τά 'χει καλά και με το Προξενείο; Να μην υποστηρίζουμε πολύ την ηρωική δασκάλα (μόνη απέναντι στο κράτος εν κράτει της Τουρκίας), για να μην... ερεθίζουμε τους πράκτορες της Τουρκίας; Ρε πάτε καλά; Το τουρκικό παρακράτος τρομοκρατεί χωρικούς Πομάκους και παιδιά να απέχουν από τα μαθήματα και να υποταχθούν στην Τουρκία, το Ελληνικό κράτος- καρπαζοεισπράκτορας απέχει, και ενάντια σε όλους λίγοι ελληνόψυχι δάσκαλοι και μερικοί γενναίοι Πομάκοι (όπως ο επίσης εγκαταληφθείς από το Ελληνικό κράτος Σεμπαϊδίν Καραχότζα). Και ο κ. δήμαρχος μάς λέει να μην υποστηρίζουμε και πολύ... δυναμικά την δασκάλα; Ρε πάτε καλά;
ΑπάντησηΔιαγραφήTιιιιιι;
ΑπάντησηΔιαγραφή"η μοναδική Ελληνίδα δασκάλα που υπηρετεί στα μειονοτικά σχολεία (οι υπόλοιποι άραγε εκπαιδευτικοί τι εθνικότητας είναι;). Τι λες μωρέ πρώην δήμαρχε; Εισαι και εκπαιδευτικός.... Δεν ξέρεις τίποτα για την Ξάνθη; Για μάθε πόσοι Ελληναράδες δάσκαλοι και δασκάλες αγωνίζονται καθημερινά με τους εγκάθετους της Τουρκίας εκεί πάνω στα Πομακοχώρια. Για μάθε και ζήτα μετά ένα συγγνώμη για τις βλακείες που λές.