Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2008

Κύπρος:Συγκρούσεις» καθηγητών για εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας


Σχετικά με την κουλτούρα συμβίωσης με τους Τ/κυπρίους

Σε μια κρίσιμη καμπή του Κυπριακού, εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας στα σχολεία προκαλεί αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς.


ΣΕΜΕΛΙΔΟΥ
Τι θα κάνουμε αν ένα κατεχόμενο σχολείο μάς καλέσει σε κοινή εκδήλωση στις εγκαταστάσεις του;

ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε στις τάξεις των καθηγητών η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας στους διευθυντές της Τεχνικής, Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης, και η οποία στάλθηκε στα σχολεία στις 27 Αυγούστου. Η εγκύκλιος, που φέρει τίτλο «στόχοι της σχολικής χρονιάς 2008-2009», έχει ως πρώτο στόχο:

Την «καλλιέργεια ειρηνικής συμβίωσης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων, με στόχο την απαλλαγή από την κατοχή και την επανένωση της πατρίδας και του λαού μας».

Η συζήτηση της εγκυκλίου στους καθηγητικούς συλλόγους έτυχε διάφορων ερμηνειών, από την πρώτη στιγμή που επέστρεψαν στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί μετά τις διακοπές, και σε μερικές περιπτώσεις υπήρξε όξυνση, λόγω διαφορετικών απόψεων.

Τι προνοεί η εγκύκλιος

Με την εγκύκλιο, το Υπουργείο Παιδείας καλεί τους εκπαιδευτικούς στις πιο κάτω δραστηριότητες:

1. Ενδοσχολικές Δραστηριότητες:

* Ανάληψη εργασιών στα πλαίσια των μαθημάτων που να αναφέρονται σε θέματα όπως κοινή συμβίωση, επιτεύγματα, κοινοί αγώνες, επαγγέλματα, αρχιτεκτονική - κατοικία, διατροφικές συνήθειες, μουσική, χορός, ελεύθερος χρόνος, παιχνίδια, τρόποι διασκέδασης κ.ά., που να αγγίζουν και τις δύο κοινότητες.
* Ανάληψη εργασιών που να έχουν σχέση με το μέλλον, όπως πιθανές δυσκολίες συμβίωσης και πώς θα αντιμετωπιστούν.
* Ανάληψη εξειδικευμένων εργασιών από μαθητές των Λυκείων που διδάσκονται την τουρκική γλώσσα, σχετικά με τη σύγκριση των δύο γλωσσών, την αλληλεπίδρασή τους, κτλ.

* Δημιουργία Ομίλου Δραστηριοτήτων, που θα προωθεί την ειρηνική συνύπαρξη, τον αμοιβαίο σεβασμό και τη συνεργασία Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων.
*Διοργάνωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων ή εκθέσεων δικοινοτικού περιεχομένου, όπου κάθε ομάδα ή κοινότητα μπορεί να προβάλει τη δική της κουλτούρα, καθώς και στοιχεία από την κοινή μας πολιτιστική κληρονομιά (χορός, μουσική, θέατρο, ζωγραφική, τραγούδι).

* Διοργάνωση διαγωνισμών (π.χ. εκθέσεις ιδεών, τέχνης, φωτογραφίας) σχετικά με τις επαφές των δύο κοινοτήτων.

2. Διδακτική Πράξη:

*Διδασκαλία τουρκοκυπριακών λογοτεχνικών και άλλων κειμένων, που προάγουν την καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συνύπαρξης των δύο κοινοτήτων στα πλαίσια των δράσεων των ομίλων, της βιβλιοθήκης, κτλ.
Ένταξη έργων Τουρκοκύπριων λογοτεχνών ως παράλληλα κείμενα.

3. Εξωσχολικές δραστηριότητες με εμπλοκή εκπαιδευτικών και μαθητών:

* Διοργάνωση μαθητικών συνεδρίων με περιεχόμενο που θα προωθεί το πνεύμα της ειρηνικής συνύπαρξης, αμοιβαίου σεβασμού και συνεργασίας Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων (είτε σε σχολεία, είτε σε διάφορα σημεία επαφής, όπως το Λήδρα Πάλας και η Πύλα)
* Διοργάνωση κοινών προγραμμάτων επιμόρφωσης Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων εκπαιδευτικών, και γενικότερα επαφών που να συνεισφέρουν στη δημιουργία κοινών εμπειριών και προσεγγίσεων (είτε σε σχολεία είτε σε διάφορα σημεία επαφής, όπως το Λήδρα Πάλας και η Πύλα).

* Συναντήσεις γνωριμίας εκπαιδευτικών και μαθητών (αθλητικές ημερίδες, συμμετοχή σε κοινά συνέδρια και σεμινάρια στην Κύπρο και το εξωτερικό, συμμετοχή σε σχολικές εκδηλώσεις, κτλ.)
* Συμμετοχή εκπροσώπων των δύο κοινοτήτων σε ευρωπαϊκές δράσεις και προγράμματα.
* Δημοσιεύσεις σε μαθητικά έντυπα.

Συνάντηση με Δημητρίου

Η πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Λένια Σεμελίδου επιβεβαίωσε τις πληροφορίες της «Σ» και αποκάλυψε ότι η Οργάνωση ζήτησε να έχει συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Δημητρίου. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί μεθαύριο Παρασκευή:

Όπως δήλωσε η κ. Σεμελίδου, η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ θα θέσει ενώπιον του Υπουργού ορισμένα ερωτήματα που τέθηκαν από εκπαιδευτικούς, τα οποία δεν διευκρινίζονται, αλλά και απορίες που υποβλήθηκαν ήδη.

Για παράδειγμα: τι κάνει η διεύθυνση του σχολείου αν το κατεχόμενο Γυμνάσιο της Λαπήθου καλέσει ένα σχολείο των ελεύθερων περιοχών να το επισκεφθεί, με σκοπό τη διεξαγωγή συνεδρίου ή για να πραγματοποιήσουν κοινή εκδήλωση; Θ' απαντήσει θετικά; Έπειτα, αν υπάρχουν μαθητές ή καθηγητές που θ' αρνηθούν να μεταβούν στα κατεχόμενα εδάφη μας, αν θα έχουν επιπτώσεις από το Υπουργείο Παιδείας. Άλλο ερώτημα που προβάλλεται είναι αν επιτρέπεται και η αδελφοποίηση σχολείων.

Κίνδυνος επέκτασης στις τάξεις των μαθητών

Η πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ τονίζει ότι πρέπει να δοθούν οι διευκρινίσεις έγκαιρα, σημειώνοντας ότι υπάρχει κίνδυνος να επεκταθεί το πρόβλημα και μεταξύ των μαθητών που επιστρέφουν στα σχολεία στις 10 του μήνα.

Συνεχίζοντας, η κ. Σεμελίδου τόνισε ότι το όλο θέμα έχει πολιτική πτυχή και χρειάζεται προσοχή, για να μην υπάρξουν άλλα προβλήματα. Επίσης, δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να υποβαθμιστεί το πρόβλημα της κατοχής. «Η εισβολή και η κατοχή -πρόσθεσε- είναι στοιχεία δεδομένα και η μνήμη μας δεν πρέπει να διαγραφεί».

Ακολούθως εξέφρασε την ανησυχία της, μήπως με λανθασμένους χειρισμούς δημιουργήσουμε αισθήματα ενοχών στους μαθητές μας, τη στιγμή που είναι τα θύματα της εισβολής και της κατοχής.
Τέλος, δημιουργείται η απορία τι θα γίνει με το «ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ».


Σχόλιο:Απαντούμε εμείς στις σάλτσες της εγκυκλίου που με όμορφα υποκριτικά λόγια προσπαθούν να ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ την ΚΑΤΟΧΗ και το ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ με την ακόλουθη φωτογραφία δημιούργημα του κ. Χριστόφια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.