Τρίτη 24 Ιουνίου 2008

Οι Γερμανοί θέλουν να αγοράσουν και τον ελληνικό εθνικό εναέριο χώρο


Ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν στην εκμετάλλευση του εθνικού εναέριου χώρου στο πεδίο των υπερπτήσεων, δηλαδή πάνω από τα 29.000 πόδια, αλλά και σε ενδεχόμενη μετοχοποίηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εκφράζουν με επίσημο τρόπο οι Γερμανοί.

Με επιστολή την οποία απέστειλε στις 20 Μαΐου το εμπορικό τμήμα της γερμανικής πρεσβείας στην Αθήνα προς το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών ρωτά να μάθει αφενός αν υπάρχει νομικό ή κυριαρχικό θέμα (!) στον εθνικό εναέριο χώρο πάνω από τα 29.000 πόδια, αλλά και αν η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να... διευκολύνει την είσοδο ιδιωτών στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Στην επιστολή οι Γερμανοί διπλωμάτες αφήνουν σαφώς να εννοηθεί ότι γερμανικές εταιρίες που λαμβάνουν μέρος στην εκμετάλλευση των αεροπορικών δραστηριοτήτων θα ενδιαφέρονταν να συμμετάσχουν στην ιδιωτικοποίηση του εθνικού εναέριου χώρου εάν η χώρα μας ανάψει «πράσινο φως».

Αλλωστε -ας μην ξεχνάμε- ότι η γερμανική εταιρία Hochtief έχει κατασκευάσει και διαχειρίζεται το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, ενώ έχει εκφράσει ενδιαφέρον και για το αεροδρόμιο «Μακεδονία», που βρίσκεται στη λίστα των υπό ιδιωτικοποίηση ελληνικών αεροδρομίων.

Την ύπαρξη της επιστολής αποκάλυψε από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Oμοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας (OΣΥΠΑ), Βασίλης Αλεβιζόπουλος, ο οποίος εκτίμησε ότι το γερμανικό σχέδιο είναι απόλυτα συνυφασμένο με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης να ενοποιήσει από το 2012 τους εθνικούς εναέριους χώρους των 27 κρατών - μελών στο πεδίο των υπερπτήσεων.


Στο σχεδιασμό είναι να δημιουργηθούν μόλις τέσσερα κέντρα διαχείρισης αυτού του ενιαίου ευρωπαϊκού εναέριου χώρου -το κέντρο που αφορά την Ελλάδα θα βρίσκεται στην Ιταλία- και ενδεχομένως να παραχωρηθούν σε ιδιώτες τα δικαιώματα των επιμέρους κρατών. Ως γνωστόν, ένα αεροπλάνο που περνάει από τον εναέριο χώρο μιας χώρας που βρίσκεται εντός του δρομολογίου του πληρώνει δικαιώματα διέλευσης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Το σκεπτικό των ιδιωτών είναι ότι μπορούν να εγγυηθούν ένα μίνιμουμ εσόδων στο κράτος και εν συνεχεία να αναλάβουν οι ίδιοι την προέλκυση περισσότερων δρομολογίων μέσω των αεροδιαδρόμων που βρίσκονται πάνω από την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον κ. Αλεβιζόπουλο, το ζήτημα για την Ελλάδα είναι εθνικής σημασίας, υπό την έννοια ότι αν η χώρα μας παραχωρήσει σε ιδιώτες τα δικαιώματα του εναερίου χώρου, δε θα μπορεί σε κάποια στιγμή κρίσης να τον διαχειριστεί κατά το δοκούν.

Από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών, στο οποίο απευθύνθηκε ο «Α» -ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης επιστρέφει σήμερα (19/6/2008 ) το μεσημέρι από τη Νότια Κορέα-, υπάρχει η επισήμανση ότι ισχύουν οι δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη ότι «η ΥΠΑ είναι και θα παραμείνει δημόσια υπηρεσία».


1 σχόλιο:

  1. Ενώ ώρα που ο ελληνικός εναέριος χώρος είναι κρατικός, το κράτος μας τον ελέγχει... μόνο στο Ιόνιο που δεν έφτασαν οι Τούρκοι με τις παραβιάσεις τους.
    Για να μην πούμε για τις παραβιάσεις των Ισραηλινών και των ΝΑΤΟϊκών αεροσκαφών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.