Τετάρτη 16 Απριλίου 2008

"ΝΕΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" προωθεί ΣΚΑΙ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Ένα πολύ καλό άρθρο του macedonia-greece παλιό (23 Φεβρουαρίου 2008) αλλά προφητικό εντόπισε ένας φίλος αναγνώστης και το δημοσιεύουμε.

Πριν από δέκα μήνες ο κ.Παπαχελάς δημοσίευε ένα άρθρο στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ με τον τίτλο " Ο LOSER των Βαλκανίων".

Δέχτηκε σχετικές απαντήσεις από Μακεδόνες εδώ αλλά κι από τον κ.Μέρτζο πρόεδρο της Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών.

Στο άρθρο του κ.Παπαχελά ΕΛΑΜΨΑΝ δύο φράσεις που δείχνουν ή την ΑΓΝΟΙΑ του για το θέμα ή κάποιο ΣΧΕΔΙΟ.

"Με ενοχλεί ότι η χώρα μου εμφανίζεται ως loser να παλεύει ακόμη για μία υπόθεση που είναι χαμένη, που δεν έχει καμία πρακτική επίπτωση στα ζωτικά μας συμφέροντα."

Μας μιλάει στις 27/5/07 για ΧΑΜΕΝΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ... που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΠΤΩΣΗ ΣΤΑ ΖΩΤΙΚΑ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.

Δεν γνωρίζω εάν εννοούσε τα συμφέροντα της οικογένειάς του ή της εταιρίας που εργάζεται αλλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΟΥΣΕ για τα συμφέροντα της ΕΛΛΑΔΑΣ.

Αποφάσισε να γράψει ένα άρθρο για το Σκοπιανό...ΜΗ γνωρίζοντας ή αποκρύπτοντας τους βασικούς λόγους της επιμονής των ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ σ'ένα όνομα με το οποίο ΔΕΝ μπορούν να ταυτιστούν ΟΥΤΕ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ, ούτε ΙΣΤΟΡΙΚΑ.

Αγνοούσε ο κ.Παπαχελάς τους χάρτες και την ιστορία που διδάσκονται τα παιδάκια στα Σκόπια;;;

Αφού τα είχε καταγράψει ο ίδιος παλιότερα.

Ο πρόσφατος λιθοβολισμός της Ελληνικής Πρεσβείας από έφηβους Σκοπιανούς είναι απόρροια ΑΥΤΗΣ της συστηματικής εκπαίδευσης γύρω από τις ΑΛΥΤΡΩΤΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ.

Νεαρός Σκοπιανός απαντά σε σχετική ερώτηση ότι τα σύνορα της πατρίδας του Μακεδονίας φθάνουν μέχρι την Λάρισα και η δημοσιογράφος τον ξαναρωτάει γιατί ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΤ'ΑΥΤΙΑ ΤΗΣ!

Κατόπιν αναφέρεται στα ΜΜΕ που ξεσήκωσαν τον κόσμο να διαδηλώσει για την Μακεδονία και φυσικά εισάγει τον όρο "ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΑ ΕΝΣΤΙΚΤΑ" για να προσδώσει την έννοια του υπερβολικού,μη σοβαρού και γραφικού χαρακτήρα αυτών των συμπεριφορών. Είχε ξεχάσει ότι αυτοί που διαδήλωσαν ΔΕΝ ήταν

Αφήσαμε τα ΜΜΕ, και ιδιαίτερα τη νεόκοπη τότε ιδιωτική τηλεόραση να βάλουν φωτιά στα τέλια των εθνικιστικών μας ενστίκτων και οι πολιτικοί μας έτρεχαν από πίσω τους πλειοδοτώντας σε κορώνες.

κάτοικοι της Εκάλης αλλά της Μακεδονίας ... και ήξεραν ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ από τον ίδιο τι σημαίνει να βρεθεί η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ.

Σήμερα ... ακολουθούν τη γραμμή ΠΑΠΑΧΕΛΑ και τα ΜΜΕ... ΕΘΑΨΑΝ κυριολεκτικά δύο μεγάλες διαδηλώσεις των ομογενών για την Μακεδονία και ΜΟΝΟ όταν δημοσιογράφοι ΞΥΛΟΚΟΠΗΘΗΚΑΝ σε διαδήλωση Σκοπιανών κατάλαβαν ότι το Μακεδονικό...δεν είναι ένα εγωιστικό ντέρμπυ για το όνομα και τη δόξα του Μεγάλου Αλεξάνδρου!

Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ αναγκάζει τον Νίμιτς να ΜΗΝ ΔΙΑΝΟΕΙΤΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΑΛΛΗ από την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ, η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ και η ΒΡΩΜΙΑ των Ελληνων πολιτικών επέτρεψαν στον Νίμιτς να ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ πλήρως για τις ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ κι ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ.

Η εκπομπή ΝΕΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ του κ.Παπαχελά, στις 15 Ιαν 08 , πραγματοποιεί αποστολή στα Σκόπια και κατά ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΕΡΓΟ τρόπο η απεσταλμένη δημοσιογράφος ΕΠΙΜΟΝΑ και τρεις φορές συνεχόμενα ρωτά τον νεαρό υπουργό Εξωτ. των Σκοπίων (32 ετών) γιατί ΔΕΝ δέχονται το όνομα "ΝΕΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" !

Αυτή την επιμονή στο συγκεκριμένο όνομα από το συγκρότημα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ-ΣΚΑΙ θα την δούμε να επαναλαμβάνεται σ'ένα άρθρο-συνέντευξη στις 17/2/08 . Βλέπουμε δηλαδή ότι ο

ΠOΛITIKH
Hμερομηνία δημοσίευσης: 17-02-08

Αριστη λύση το όνομα «Νέα Μακεδονία»

Ο Μπρεντ Σκόουκροφτ σύμβουλος ασφαλείας του πατρός Μπους, στην «Κ»

Συνέντευξη στον Αθανασιο Ελλις

κ.Παπαχελάς έχει λάβει σοβαρά το ρόλο του OPINION MAKER του άκριτου Ελληνικού όχλου ενώ λαμβάνει και από μόνος του πρωτοβουλίες "διαμεσολαβητή" προτείνοντας στους ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ τη κατά την κρίση του...ΑΡΙΣΤΗ ΛΥΣΗ!

Θυμόμαστε ότι και ο κ.Αλαβάνος αδιαφορώντας για την επίσημη ΕΘΝΙΚΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ επισκέφθηκε τα Σκόπια λίγο μετά τις εκλογές καθώς αντιλήφθηκε ότι ο μέσος Έλληνας προβληματίζεται περισσότερο με το Σκοπιανό παρά με τους γάμους των ομοφυλοφίλων που προωθούσε ως βασικό θέμα στην ατζέντα του ΣΥΡΙΖΑ.

Επιπλέον εντός του ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν πολύ συγκεκριμένες ΦΙΛΟΣΚΟΠΙΑΝΕΣ συνιστώσες.

Κι όσο οι Σκοπιανοί ηγέτες δεσμεύονταν ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΧΩΡΗΣΟΥΝ, ακόμα κι από την έδρα του ΟΗΕ, (θυμάστε εκείνο το «το όνομα της χώρας μου είναι Δημοκρατία της Μακεδονίας και θα είναι Δημοκρατία της Μακεδονίας» του Τσερβενκόφσκι) τόσο οι Έλληνες πολιτικοί έβαλαν την ουρά στα σκέλια και ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ διαπραγματεύονται στα κρυφά 5 διαφορετικές ονομασίες που καταλήγουν ως ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.

Και στην βλακώδη ερώτηση μερικών αν υπάρχουν ΜΗ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ... εμείς απαντάμε πάλι με ερώτηση:

ΥΠΑΡΧΕΙ έστω κι ΕΝΑΣ πραγματικά πατριώτης πολιτικός;;;

Ένας που να βάζει την "κουτάλα" και την "καρέκλα" στην άκρη για την...πατρίδα;;;

Ήδη όλοι οι Βορειοελλαδίτες βουλευτές... ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ και αποφεύγουν τις δηλώσεις αλλά ΔΕΝ ΠΑΥΟΥΝ να στηρίζουν τις προσπάθειες της κας Μπακογιάννη να επιλέξει ΤΙ είδους ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ θα είναι τα Σκόπια.

(Τζαμτζής,Διάφοροι τον Νοε '07)

Πριν τη σύνοδο του ΝΑΤΟ ... δεν θα κάνουν άλλο από το να σφυγμομετρούν το επίπεδο του πατριωτισμού των Ελλήνων και όταν αυτό είναι σε χαμηλά , ακίνδυνα επίπεδα... τότε θα μας φέρουν ΠΡΟ ΤΕΤΕΛΕΣΜΕΝΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ.

Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του βουλευτή Ν.Πέλλας, κ.Τζαμτζή: " εξωτερική πολιτική και διεθνείς σχέσεις δεν μπορεί να μπερδευτούν με το συναίσθημα"...που σημαίνει ετοιμαστείτε για μεγάλη ΠΙΚΡΑ!

Κι όταν αυτό το λέει ένας βουλευτής από τη Μακεδονία, από τον νομό της Πέλλας της πατρίδας του Μεγάλου Αλεξάνδρου... σημαίνει ότι ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ, ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ... είναι ΤΟ ΚΟΜΜΑ και η ΚΑΡΙΕΡΑ!

Τελικά τι να περιμένουμε;

Διπλή ονομασία που και στις δύο περιπτώσεις θα περιλαμβάνει το ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.

Με λίγα λόγια...θα πρέπει να πάρουμε τους δρόμους , αυτή τη φορά...ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΜΜΕ, που ως γνωστόν οφείλουν την ύπαρξή τους στην κρατική διαφήμιση και τη επιλεκτική διαγραφή προστίμων και χρεών.

Μέχρι και ο κύριος Ευάγγελος Κωφός συστεγάσθηκε με τον κ.Παπαχελά στο ίδρυμα ΕΛΙΑΜΕΠ που χρηματοδοτεί πολλαπλώς ο Τζόρτζ Σόρος . Το χρήμα ΜΑΛΑΚΩΝΕΙ και τις πέτρες στη σύγχρονη ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΗ Ελλάδα.

Σχετικά με τα παραπάνω...

11/10/07 23:48 Για την αναφορά στην ΠΓΔΜ

Επιστολή διαμαρτυρίας στον ΟΗΕ για το επεισόδιο με τον πρόεδρο της συνέλευσης

Eurokinissi

Η ελληνική αντιπροσωπεία στον ΟΗΕ κατά τη Γενική ΣυνέλευσηΝέα Υόρκη

Επιστολή διαμαρτυρίας προς το Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών απέστειλε ο μόνιμος αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον ΟΗΕ, πρέσβης Ιωάννης Μουρίκης για το ότι ο πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης είχε αναφερθεί στην ΠΓΔΜ με την ονομασία «Δημοκρατία της Μακεδονίας».

Ο Ι.Μουρίκης αναφέρεται στην παραβίαση των ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας 817 και 845 (1993) από τον πρόεδρο της Γενικής Συνέλευσης, τον πρώην υπουργό Εξωτερικών της ΠΓΔΜ, Σερτζάν Κερίμ όταν παρουσίαζε τον πρόεδρο της ΠΓΔΜ κατά τη διάρκεια των εργασιών της 62ης Συνόδου του ΟΗΕ.

Στην επιστολή ο κ. Μουρίκης εκφράζει την εκτίμησή του προς το Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Μπαν Κι Μουν, για τη θέση που είχε λάβει όσον αφορά το σεβασμό στα ψηφίσματα του ΟΗΕ, σύμφωνα με τα οποία το όνομα που χρησιμοποιείται στον ΟΗΕ είναι ΠΓΔΜ.

Επισημαίνει ακόμη το ότι ο Σ.Κερίμ δεν λειτούργησε με σεβασμό και αμεροληψία σύμφωνα με την θέση του και όπως έπραξαν με συνέπεια οι προηγούμενοι πρόεδροι του Σώματος.

Τονίζει ακόμη το ότι το γεγονός αποδεικνύει την αδιαλλαξία της ΠΓΔΜ στις διαπραγματεύσεις που πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών με σκοπό την επίτευξη συμφωνίας για την ονομασία της ΠΓΔΜ.

Επιπλέον στοιχείο που πιστοποιεί την αδιαλλαξία των Σκοπίων, συνεχίζει ο Έλληνας αντιπρόσωπος είναι το ότι ο πρόεδρος της χώρας Μπράνκο Τσεβερνκόφσκι μιλώντας στη Γενική Συνέλευση υποστήριξε ότι «το όνομα της χώρας μου είναι Δημοκρατία της Μακεδονίας και θα είναι Δημοκρατία της Μακεδονίας».

Τέλος, ο Ι.Μουρίκης εκφράζει την ελπίδα ότι από εδώ και πέρα ο πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης θα σέβεται τις αρχές του χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και τα σχετικά ψηφίσματα.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠOΛITIKH

Hμερομηνία δημοσίευσης: 17-02-08

Αριστη λύση το όνομα «Νέα Μακεδονία»

Ο Μπρεντ Σκόουκροφτ σύμβουλος ασφαλείας του πατρός Μπους, στην «Κ»

Συνέντευξη στον Αθανασιο Ελλις

Ο σύμβουλος εθνικής ασφαλείας του προέδρου Μπους του πατρός, Μπρεντ Σκόουκροφτ, από τις πλέον νηφάλιες και έμπειρες προσωπικότητες των κέντρων εξουσίας της Ουάσιγκτον και εκφραστής της ρεαλιστικής σχολής, παροτρύνει την πρώην βοηθό του και νυν υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, Κοντολίζα Ράις, να πιέσει τα Σκόπια να αποδεχθούν ως συμβιβαστική ονομασία το «Νέα Μακεδονία» ή Nova Makedonija.

Η παρέμβασή του αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς γίνεται μετά τις συναντήσεις της κ. Ράις με την Ντόρα Μπακογιάννη και τον υπ. Εξωτερικών της ΠΓΔΜ Αντόνιο Μιλόσοσκι και μόλις πριν από την άφιξη στην Αθήνα του μεσολαβητή των Ην. Εθνών, Μάθιου Νίμιτς.

Προειδοποίηση

Ο κ. Σκόουκροφτ χαρακτηρίζει λάθος των ΗΠΑ τη βιαστική και πιεστική αναγνώριση της ανεξαρτησίας του Κοσόβου, δηλώνοντας ευθέως ότι «δεν έχουμε δει ακόμη το τέλος των προβλημάτων στο Κόσοβο», προειδοποιεί για αλβανικό αλυτρωτισμό και στο εσωτερικό των Σκοπίων, και δεν αποκλείει να απαιτήσουν πλέον και οι Σέρβοι της Βοσνίας να αποσχισθούν.

Εχοντας χειρισθεί τις ελληνοτουρκικές σχέσεις στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, δηλώνει ευθέως ότι «με τον Μητσοτάκη και τον Οζάλ φθάσαμε πολύ κοντά σε λύση του Κυπριακού και ομαλοποίηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων», και εκτιμά ότι κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί σήμερα με τους κ. Καραμανλή και Ερντογάν, σημειώνοντας ότι η βάση της λύσης στην Κύπρο πρέπει στην ουσία να είναι το σχέδιο Ανάν με κάποιες αλλαγές.

— Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη φάση σε ό,τι αφορά το όνομα της FYROM. Η Ελλάδα ανησυχεί για αλυτρωτικές διαθέσεις που αποσταθεροποιούν την περιοχή, και θα θέσει βέτο στην ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ εάν δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή συμφωνία.

— Το αντιλαμβάνομαι γιατί γνωρίζω το θέμα. Θυμάμαι ότι ασχολήθηκα για πρώτη φορά με αυτό το 1992. Κατανοώ τη θέση της Ελλάδας. Υπάρχει ακόμη αλυτρωτισμός στην περιοχή. Με ανησυχεί και σε σχέση με το Κόσοβο από όπου ο αλβανικός αλυτρωτισμός μπορεί να επεκταθεί και στη Μακεδονία.

— Η Ελλάδα θεωρεί πιο δίκαια μια λύση σύνθετης ονομασίας.

— Το ξέρω. Εχω ακούσει ονόματα όπως Νέα Μακεδονία και Ανω (Gorna) Μακεδονία. Αν είχαμε λίγο περισσότερη κοινή λογική θα πιέζαμε τους Μακεδόνες προς αυτή την κατεύθυνση.

— Καμιά ελληνική κυβέρνηση δεν θα υπογράψει και καμία Βουλή δεν θα επικυρώσει διεύρυνση του ΝΑΤΟ εάν δεν υπάρξει συμβιβαστική λύση. Ο κ. Καραμανλής θα συγκρουσθεί με τον πρόεδρο Μπους για το θέμα. Δεν το θέλει, αλλά εάν αναγκασθεί θα το πράξει.

— Κοιτάξτε. Η Μακεδονία δεν είναι έτοιμη να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ. Η Συμμαχία δεν είναι Ε.Ε. που στο κάτω κάτω στόχο έχει να συμβάλει στην ανάπτυξη και την ευημερία μιας χώρας. Δεν είναι αυτός ο σκοπός του ΝΑΤΟ που είναι μια στρατιωτική συμμαχία.Οπως στο Ιράκ

— Ο πρόεδρος Μπους αισθάνεται ότι επειδή τα Σκόπια έστειλαν κάποιες δεκάδες στρατιώτες στο Ιράκ, τη στιγμή που ο περισσότερος κόσμος δεν τον στηρίζει, έχει την ηθική υποχρέωση να στηρίξει τα Σκόπια.

— Μα γιατί νομίζετε ότι τους έστειλαν στο Ιράκ (γελάει ειρωνικά);

— Ποια θα ήταν η συμβουλή σας για τον χειρισμό του θέματος προς την πρώην βοηθό σας και σημερινή υπ. Εξωτερικών Κοντολίζα Ράις;

— Θα της έλεγα ότι έχει τις εξής επιλογές να κάνει: είτε να πιέσει τα Σκόπια να συμβιβαστούν, είτε να εξαναγκάσει μια σημαντική σύμμαχό της να θέσει βέτο στην ένταξή τους, αναδεικνύοντας τον πολιτικό που θα το κάνει σε ήρωα στο εσωτερικό της Ελλάδας. Σε μια τέτοια εξέλιξη το πρόβλημα παραμένει. Διότι εάν αυτή η ελληνική κυβέρνηση θέσει βέτο, καμιά άλλη ελληνική κυβέρνηση στο μέλλον δεν θα τολμήσει να αλλάξει τη θέση αυτή. Κάπως έτσι ενεργήσαμε το ’92 για να καταλήξουμε σε αυτό το γελοίο όνομα, ΠΓΔΜ. Θυμάμαι τότε ο Μητσοτάκης είχε έρθει στην Ουάσιγκτον και μας πίεζε. Το ίδιο πράγμα, από τότε. Πρέπει να πω ότι τότε ήταν πιο ευαίσθητο ζήτημα με την έννοια ότι κατέρρεε η Γιουγκοσλαβία και είχαμε πολλά ζητήματα να αντιμετωπίσουμε.

— Η Ελλάδα αισθάνεται ότι έχει κάνει ένα μεγάλο συμβιβασμό αποδεχόμενη σύνθετη ονομασία, κάτι που το ’92 και για 15 χρόνια δεν ήταν αποδεκτό από την Ελλάδα. Κάποιοι προτείνουν το όνομα Nova Makedonija.

— Τα έχω ακούσει· «Νέα Μακεδονία» ή Nova Makedonija θα ήταν μια άριστη λύση.

— Είναι η μόνη ονομασία που είχαν προτείνει τα Ην. Εθνη διά του μεσολαβητή Σάιρους Βανς και είχε επικυρώσει ψήφισμα του Σ.Α.

Δεν θεωρώ ότι η αποδοχή αυτού του ονόματος είναι τόσο δύσκολη. Και θα ομαλοποιήσει τις διμερείς σας σχέσεις, με τεράστιο όφελος για τα Σκόπια.Φθάσαμε κοντά με Μητσοτάκη - Οζάλ, μπορούν Καραμανλής - Ερντογάν

— Τον Ιανουάριο ο Κ. Καραμανλής έγινε ο πρώτος Ελληνας πρωθυπουργός που επισκέφθηκε την Τουρκία μετά από μισό αιώνα.

— Το 1991, με τον Μητσοτάκη και τον Οζάλ, παραλίγο να βρούμε διέξοδο, μια λύση στο Κυπριακό που θα οδηγούσε σε ομαλοποίηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Αλλά το τουρκικό σύστημα κατέρρευσε. Υπήρξαν και στη συνέχεια ανάλογες προσπάθειες. Τώρα χρειάζεται μια νέα.

— Πώς έβλεπε την Ελλάδα ο πρόεδρος Μπους ο πατέρας.

— Εκτιμούσε πολύ τον Μητσοτάκη. Τον θεωρούσε πολύ καλό φίλο. Δεν αισθανόταν το ίδιο για όλους τους προκατόχους του...

— Μπορούν ο Καραμανλής και ο Ερντογάν να είναι οι ηγέτες που θα πετύχουν αυτό που δεν κατάφεραν τελικά οι κ. Μητσοτάκης και Οζάλ;

— Νομίζω πως ναι. Μπορούν. Θα χρειασθεί να ηγηθούν, και να καθοδηγήσουν τις κοινότητες στην Κύπρο. Ο προηγούμενος γενικός γραμματέας του ΟΗΕ έφθασε κοντά σε λύση. Κάτι σαν αυτό πρέπει να λειτουργήσει. Και θα λειτουργήσει, εάν Ελλάδα και Τουρκία πιέσουν τις δυο κοινότητες στο νησί.

— Ενα νέο σχέδιο, λοιπόν. Γιατί το σχέδιο Ανάν, στο οποίο φαντάζομαι αναφέρεστε, απερρίφθη.

— Ενα νέο σχέδιο, ή μάλλον θα έλεγα το παλαιό, με νέα μπογιά. Σημασία έχει ότι όλοι πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις. Ετσι όπως διαμορφώνεται ο κόσμος σήμερα, η Ελλάδα και η Τουρκία εξελίσσονται σε φυσικούς ηγέτες. Μόνο η ιστορία τους χωρίζει.Λάθος της Αμερικής η στάση στο Κόσοβο

— Ολα δείχνουν ότι η Κυριακή 17 Φεβρουαρίου θα είναι η ημέρα ανεξαρτησίας του Κοσόβου. Μήπως είναι λάθος; Πολλοί προειδοποιούν για συνέπειες.

— Εχει ήδη αποφασισθεί και τώρα είναι αργά. Συμφωνώ μαζί σας. Εχω την αίσθηση ότι προχωράμε πολύ γρήγορα στο θέμα του Κοσόβου. Αλλά θα έπρεπε να είχαμε μειώσει την ταχύτητα πριν από δυο τρία χρόνια, όχι τώρα. Πιέζοντας προς αυτή την κατεύθυνση αυξήσαμε υπερβολικά τις προσδοκίες των Κοσοβάρων και βρισκόμαστε τώρα σε ένα πραγματικό δίλημμα. Δεν έχει υπάρξει η βαθιά συμφιλίωση που θα ήταν απαραίτητη πριν προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα. Τα προβλήματα που ανέκυψαν στο παρελθόν, εξακολουθούν να υφίστανται και σήμερα. Από την πλευρά τους οι Σέρβοι δεν έχουν εξοικειωθεί με την υφιστάμενη κατάσταση. Δεν νομίζω ότι μπορούν να έχουν και πάλι το Κόσοβο ως μέρος της Σερβίας, αλλά η σταδιακή αποδοχή αυτής της πραγματικότητας απέχει πολύ από τη βεβιασμένη ανεξαρτητοποίηση της περιοχής.Και στη Βοσνία υπάρχει πρόβλημα που δεν έχει λυθεί οριστικά. Με την ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου δεν μπορεί κανείς να διασφαλίσει ότι δεν θα απαιτήσουν και δεν θα επιχειρήσουν το ίδιο και οι Σέρβοι της Βοσνίας. Στο σημείο που έχουμε φθάσει, ειλικρινά δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει. Τι να σας πω. Το βέβαιο είναι ότι δεν έχουμε ακόμη δει το τέλος των προβλημάτων στο Κόσοβο.

— Είναι ακατανόητο γιατί η Αμερική επιλέγει να συγκρουσθεί με τη Ρωσία και πιέζει την Ε.Ε. για ένα θέμα που δεν άπτεται των στρατηγικών της συμφερόντων.

— Εχετε δίκιο. Οι ΗΠΑ πιέζουν τους Ευρωπαίους. Οι Ισπανοί είναι οι περισσότερο αγανακτισμένοι. Δημιουργείται ένα ασύνηθες προηγούμενο. Το μήνυμα που προκύπτει είναι ότι κάθε κομμάτι μιας χώρας που δημιουργεί αρκετή φασαρία ενάντια στην κυβέρνηση της χώρας αυτής θα ανακηρύσσει την ανεξαρτησία του. Αυτό δεν είναι καθόλου καλό προηγούμενο. Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν κάποια πολύ ιδιαίτερα δεδομένα στο Κόσοβο. Αλλά από την άλλη, είναι η καρδιά της σερβικής ύπαρξης. Συναισθηματικά παραμένει σερβικό.

— Πόσο σοβαρός είναι ο κίνδυνος να δούμε κάτι παρόμοιο σε άλλα μέρη, από τους Κούρδους στην Τουρκία, μέχρι τους Τουρκοκύπριους στην κατεχόμενη Κύπρο και τους Βάσκους στην Ισπανία;

— Ανοίγει ένα τεράστιο κουτί της Πανδώρας. Σωρεία ζητημάτων και περιοχών. Η Ρωσία επικαλείται ή έξυπνα εκμεταλλεύεται το Κόσοβο, για να δικαιολογεί τη στάση της στην Τσετσενία και αλλού. Θα μπορούσαμε να είχαμε χειρισθεί το θέμα πολύ διαφορετικά. Δεν ήταν υπερβολικό το κόστος για το ΝΑΤΟ. Επρεπε να έχει δοθεί πολύ περισσότερος χρόνος. Αλλά αυτό δεν έγινε, και τελικά οι Κοσοβάροι θα κηρύξουν την ανεξαρτησία τους, εμείς θα τους αναγνωρίσουμε, ενώ η Ε.Ε. θα έχει μια εσωτερική σύγκρουση.

— Πώς αποτιμάτε την κατάσταση στην ευρύτερη Βαλκανική;

— Τα Βαλκάνια χρειάζονται πολύ βοήθεια. Από οικονομικής άποψης η Γιουγκοσλαβία δεν έπρεπε να διαμελισθεί. Ηταν εντελώς παράλογο αυτό που έγινε.— Σε αυτό η δική σας κυβέρνηση ίσως φάνηκε πιο σοφή από άλλες.

— Ισως. Βέβαια, μας είχαν κατηγορήσει τότε ότι προσπαθούσαμε να καταστείλουμε το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Τέλος πάντων. Τα Βαλκάνια θέλουν βοήθεια. Θα έλεγα ότι η περιοχή προσφέρεται για τη δημιουργία μιας ζώνης ελεύθερου εμπορίου. Πρέπει να αναπτυχθούν μηχανισμοί που να την ενώνουν.

— Ο ρόλος της Ελλάδας σε αυτή τη διαδικασία;

— Αφήνοντας έξω από τη συζήτηση την Τουρκία, που είναι επίσης πολύ σημαντική χώρα, θα σας έλεγα ότι η Ελλάδα είναι το μόνο κέντρο σταθερότητας σε όλη την περιοχή. Δεν ανησυχεί για το ποια είναι, και τι θέλει, ενώ όλα τα άλλα κράτη της περιοχής βρίσκονται σε φάση αναζήτησης. Η Ελλάδα είναι η φυσική ηγέτιδα δύναμη στην περιοχή, και γύρω από αυτήν μπορούν όλοι να ωφεληθούν.

— Η Ελλάδα επιχειρεί να ενταχθεί στο σύστημα μεταφοράς ενέργειας προς τις ευρωπαϊκές αγορές. Στο πλαίσιο αυτό υπέγραψε συμφωνίες και με τη Ρωσία.

— Δεν βλέπω κάτι ενοχλητικό σε αυτό. Αντίθετα, δεν είδα με ικανοποίηση το μονοπώλιο που δημιουργείται με την είσοδο της Γκάζπρομ στη Σερβία. Προσωπικά, θα ήθελα να σπάσει η ρωσική θηλιά γύρω από την Ευρώπη με έναν αγωγό που θα ένωνε το Τουρκμενιστάν και το Καζακστάν, μέσω Κασπίας, Τουρκίας και Ελλάδας, με την Ευρώπη. Δεν θα έπληττε τη Ρωσία, απλώς δεν θα της επέτρεπε να έχει τη δυνατότητα στραγγαλισμού της Ευρώπης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.