Ξεκίνησε προχθές Τετάρτη 26 Μαρτίου 2008, μια νέα σειρά στην ΕΤ1 με τίτλο
"Η Ιστορία του νέου Ελληνισμού".
Είναι μία προσπάθεια που στηρίζεται σε έρευνα καθηγητών αλλά μεταπτυχιακών φοιτητών του Πανεπιστημίου Ιονίου (του ιστορικού τμήματος αν δεν κάνω λάθος).
Αποτελείται από 3 50λεπτα επεισόδια, όπως έχει ανακοινωθεί), αλλά προβλήθηκε μόνο το πρώτο (ελέω πρότασης δυσπιστίας του ΠΑΣΟΚ).
Φαντάζομαι θα συνεχίσει κάποια στιγμή, ίσως και από την αρχή.
Θέλω να επιστήσω την προσοχή σας σε κάποια πράγματα που μου έκαναν εντύπωση.
Φαντάζομαι θα συνεχίσει κάποια στιγμή, ίσως και από την αρχή.
Θέλω να επιστήσω την προσοχή σας σε κάποια πράγματα που μου έκαναν εντύπωση.
1.Η απαρχή του Νέου Ελληνισμού τοποθετείται στο έτος 1204, την άλωση της Πόλης από τους Φράγκους (αν είναι οι Ενετοί, διορθώστε με). [Δεν έχω γνώσεις για να το χαρακτηρίσω].
2.Ως Νέος Ελληνισμός χαρακτηρίζεται οποιοσδήποτε άνθρωπος και οποιαδήποτε ενέργεια έχει την παραμικρή σχέση με τη Δύση και όχι με το μεσαιωνικό Βυζάντιο.
3.Η πρώτη αποκάλυψη που γίνεται, και μάλιστα με τη σημείωση ότι δεν είναι σωστό να παραμένουμε εσκεμμένα σε πλάνη, είναι ότι ο Νέος Ελληνισμός (οι νεοέλληνες) δεν έχει καμία σχέση με το Βυζάντιο. Αυτό έγινε νομίζω αυτολεξεί.
Συμπληρώστε τα κενά, αν φανταστείτε ότι το Βυζάντιο ταυτίστηκε (στη διάρκεια της εκπομπής) σχεδόν αποκλειστικά με το σκοταδισμό, την εκκλησία που αρνούνταν την παραμικρή πρόοδο, την τεχνολογική υπανάπτυξη.
Η σύνδεση είναι προφανής.
Μοναδική εξαίρεση, κατά την εκπομπή, κάποιοι "λίγοι, φωτισμένοι" ιερείς και κοσμικοί, που ήρθαν σε επαφή με τη Δύση και τα επιτεύγματά της και οι οποίοι οι περισσότεροι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το Βυζάντιο διότι κυνηγήθηκαν.
4.Υπήρξε πάλι μία προσπάθεια (έμμεση) για άμβλυνση της εντύπωσης που έχουμε για την περίοδο της οθωμανικής καταπίεσης()κατάκτησης μάλλον αναφέρεται στην εκπομπή).
Αναφέρθηκε ότι οι υποτελείς στο σουλτάνο ήταν ελεύθεροι να κρατήσουν τη γλώσσα τους, τη θρησκεία τους. Ακόμα και ότι δεν πολυενδιέφερε τους Οθωμανούς ποια θα ήταν η εκπαίδευση στις περιοχές που έλεγχαν. Ένα μόνο πράγμα ζητούσαν ως αντάλλαγμα: τον κεφαλικό φόρο.
Τώρα, για ποιο λόγο γίνονται τόσο χονδροειδείς παραλήψεις, που ακόμα και ένας πρωτοετής φοιτητής μιας οικονομικής σχολής μπορεί να διαγνώσει είναι απορίας άξιο. Όλοι μπορούν να καταλάβουν ότι εφόσον ο κεφαλικός φόρος συνδέθηκε άμεσα με το θρήσκευμα (όποιος δεν ήταν μουσουλμάνος τον πλήρωνε), ήταν μια άμεση και ούτε καν έμμεση πίεση για εξισλαμισμό των υπόδουλων πληθυσμών.
Φανταστείτε τον εαυτό σας με την οικογένειά σας σε μια αγροτική περιοχή, όπου τα πράγματα στη σοδειά να μην πηγαίνουν και τόσο καλά για 2-3 χρόνια. Προφανώς οι δημιουργοί της εκπομπής θέλουν να μας πείσουν ότι δεν έμπαιναν δεύτερες σκέψεις σε μια τέτοια οικογένεια να αλλαξοπιστήσει, έστω και εικονικά στην αρχή!!!!!
5.Καμία αναφορά (στο πρώτο τουλάχιστον επεισόδιο) που έφτασε μέχρι το 1750 περίπου σε επαναστατικές ενέργειες των υπόδουλων έναντι των Οθωμανών.
6.Ο πατριάρχης έγινε υποτελής στο Σουλτάνο και όλη η ιεραρχία αποτελούσε ανώτερους πλέον αξιωματούχους του νέου καθεστώτος, του οθωμανικού.
Προφανώς και μου διαφεύγουν πράγματα και έχω αρκετά λάθη. Παρακαλείστε όπως με διορθώσετε, αλλά κυρίως όπως κάνετε απαραίτητες ενέργειες για ενημέρωση όλων μας.
Δ.Δ.Μαθηματικός Θεσσαλονίκη
Σχόλιο:Ευχαριστούμε τον φίλο για την ενημέρωση σχετικά με την εκπομπή και το περιεχόμενό της. Θα φροντίσουμε να διαδοθεί.
Φίλε μου, επικεφαλής της εθνομηδενιστικής κλίκας (Λιάκος, Ρεπούση, Φραγκουδάκη, Κιτρομηλίδης κ.λπ.) στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο είναι ο Πέτρος Πιζάνιας (σημείωσε το όνομα), ο οποίος έχει ξεσαλώσει τα τελευταία χρόνια στην «μελέτη» του Νέου Ελληνισμού, προωθώντας μαζί με τον γενιτσαρικό στρατό του την θεωρία της εθνοκατασκευής εκ του μηδενός, ευρωλιγούρης και ένθερμος υποστηρικτής του... Μαυροκορδάτου (!) και των «ευρωπαϊστών» πολιτικών του 1821 (των διωκτών του Κολοκοτρώνη και των οπλαρχηγών) κ.λπ. Γράφει τακτικά στην «Καθημερινή». Καμμία έκπληξη λοιπόν, η έδρα του είναι αιχμή του δόρατος του νεοταξικού εθνομηδενισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφή