Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2007

Οι γενναίοι των θαλασσών


Μέλη του πλωτού 060 του Λιμενικού Σώματος, αψηφώντας τον κίνδυνο, έσωσαν από βέβαιο πνιγμό 16 αλλοδαπούς τον Αύγουστο κοντά στη Σύμη

Φύλακες-άγγελοι για 16 αλλοδαπούς, που κινδύνευαν να πνιγούν, στα θαλάσσια σύνορα της χώρας μας, κοντά στη Σύμη, έγιναν τα μέλη του πληρώματος πλωτού του Λιμενικού Σώματος.

Τέσσερις απ αυτούς, με πρώτο τον κυβερνήτη του πλωτού ΛΣ 060, υποπλοίαρχο ΛΣ Θανάση Κοντάκη, έπεσαν χωρίς δισταγμό στη θάλασσα και άπλωσαν «χείρα βοηθείας» στους άγνωστους συνανθρώπους που κινδύνευαν να πνιγούν.

Μάλιστα, ο ένας απ αυτούς, ο λιμενοφύλακας Ι. Μπαλής, κινδύνευσε άμεσα, όταν κάποιος πανικόβλητος ναυαγός γαντζώθηκε πάνω του, παρασύροντάς τον μαζί του στον βυθό. Ευτυχώς, η επέμβαση του αρχικελευστή Νίκου Μανάρα ήταν άμεση και αφού απομάκρυνε τον ναυαγό από τον λιμενοφύλακα δίνοντάς του ένα σωσίβιο βοήθησε τον συνάδελφό του να «γαντζωθεί» στο μικρό «φουσκωτό», όπου συγκεντρώνονταν οι ναυαγοί.


«Ηταν σίγουρα η πιο δύσκολη διάσωση που έχω κάνει στα 19 χρόνια που είμαι στη θάλασσα», μας είπε ο κ. Κοντάκης, καθώς θυμάται τη δύσκολη επιχείρηση, που έγινε τα ξημερώματα της 31ης Αυγούστου 2007.

Πριν από λίγες ημέρες το Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού αποφάσισε ν απονεμηθεί γι αυτή την ηρωική προσπάθεια το Ναυτικό Μετάλλιο Β τάξης στους 4 λιμενικούς, τους κυρίους Κοντάκη, Μανάρα, Μπαλή και τον λιμενοφύλακα Δ. Παπαποστόλου.

Προσφορά

Στην ουσία, όμως, αυτό αποτελεί μια διάκριση όχι μόνο και των 18 μελών του πληρώματος του ΠΛΣ 060, που πήραν μέρος στη συγκεκριμένη επιχείρηση αλλά στην ανθρωπιστική προσφορά όλων των πληρωμάτων των πλωτών του Λιμενικού σε ανθρώπους που κινδυνεύουν στη θάλασσα και προς τους νησιώτες.

«Πολύ συχνά συμβαίνει να βοηθάμε ανθρώπους στη θάλασσα και ειδικά αλλοδαπούς, αλλά η συγκεκριμένη περίπτωση ήταν πολύ δύσκολη, διότι ήταν νύχτα, δεν ξέραμε πόσοι ήταν οι ναυαγοί, κανένας δεν φορούσε σωσίβιο και δεν γνώριζαν κολύμπι», λέει στο «Εθνος» ο κ. Κοντάκης.

Στη γέφυρα του σκάφους είχε βάρδια ο ύπαρχος, υποπλοίαρχος ΛΣ Νίκος Γιαννουλάτος, όταν εντοπίστηκε ένα πολυεστερικό ταχύπλοο σκάφος, που κινούνταν από τα τουρκικά χωρικά ύδατα προς τα ελληνικά, με άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι καλούσαν σε βοήθεια, αφού το σκάφος είχε αρχίσει να βάζει νερά.

Αργότερα, διαπιστώθηκε ότι ήταν 16 άτομα, 10 άνδρες, από τους οποίους οι 9 Αφγανοί και ένας από την Ερυθραία και 6 γυναίκες, οι 5 από το Αφγανιστάν και μία από την Ερυθραία.

Το πλωτό του ΛΣ έφτασε σε απόσταση 15 μέτρων, για να μη δημιουργηθεί πρόβλημα με τα απόνερά του, ενώ είχε προηγηθεί ένα μικρό «φουσκωτό» του Λιμενικού. «Το φουσκωτό ρυμούλκησε το σκάφος προς την πρύμνη. Πέταξαν ένα σχοινάκι να τους δέσουμε και ανακουφισμένοι σηκώθηκαν όλοι όρθιοι. Τους κάναμε σινιάλα να καθίσουν κάτω. Αυτοί καθώς ήταν άμαθοι, πήγαν όλοι από τη μία πλευρά και το σκάφος τους ανατράπηκε», θυμάται ο κ. Κοντάκης.

Βρέθηκαν όλοι στη θάλασσα. Μέσα στη νύχτα ακούγονταν μόνο σπαρακτικές κραυγές. Ο κυβερνήτης που ήταν στην πρύμνη, έπεσε στη θάλασσα και μαζί τους οι άλλοι 3 λιμενικοί. Χωρίς χρονοτριβή, με τα ρούχα.

Βοηθούσαν τους ναυαγούς να «γαντζώνονται» στα σωσίβια, που είχαν προηγουμένως ρίξει στη θάλασσα και τους βοηθούσαν ν ανέβουν στο «φουσκωτό».

Σταδιακά, όλοι οι ναυαγοί ανέβηκαν στο φουσκωτό και αφού οι λιμενικοί βεβαιώθηκαν πως δεν υπήρχαν άλλοι στη θάλασσα, τους οδήγησαν στο μεγάλο πλωτό, όπου τους έδωσαν κουβέρτες και νερό, μέχρι να φτάσουν στη Σύμη, όπου αποβιβάστηκαν.

Η μεγάλη ανταμοιβή του πληρώματος του ΠΛΣ 080 ήταν το ειλικρινές «ευχαριστώ» των άγνωστων ανθρώπων, που ξεσπιτώθηκαν αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο και βρήκαν ένα ζεστό ανθρώπινο χέρι σε μια δύσκολη στιγμή στο μακρινό ταξίδι τους...

ΑΠΟΝΟΜΕΣ

Τα φετινά Ναυτικά Μετάλλια Β Τάξεως

Το Ναυτικό Μετάλλιο Β Τάξεως αποφάσισε το Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού ν απονεμηθεί στους εξής:

1. Υποπλοίαρχο ΛΣ Αθαν. Κοντάκη, αρχικελευστή ΛΣ Ν. Μανάρα, λιμενοφύλακες Ι. Μπαλή και Δ. Παπαποστόλου, οι οποίοι διέσωσαν πέφτοντας στη θάλασσα 16 αλλοδαπούς που κινδύνευαν να πνιγούν.

2. Λιμενοφύλακα Ευάγγελο Γέρου, ο οποίος εκτελούσε μέτρα τάξης στον εμπορικό λιμένα Ρόδου την 18-07-2004 και αποπειράθηκε να ακινητοποιήσει ελκυστήρα (τράκτορα) με επικαθήμενο ψυγείο, το οποίο κατά την εκφόρτωση του Ε/Γ-Ο/Γ ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ 1 άρχισε να συγκρούεται με σταθμευμένα ΙΧ οχήματα και φορτηγά.

3. Κελευστή Κωνσταντίνο Δαρδώνη, ο οποίος διέσωσε από βέβαιο πνιγμό 89χρονη, η οποία την 13-06-2007, ενώ κολυμπούσε στη θαλάσσια περιοχή πλησίον λιμένος Ερέτριας ένιωσε αδιαθεσία και άρχισε να καλεί σε βοήθεια.

4. Στα πληρώματα των 9 λαντζών και του επιβατηγού - οχηματαγωγού «Νήσος Θηρασιά» για τη συνδρομή τους στη διάσωση των επιβατών του «Sea Diamond».

Πρόκειται για τους Γεράσιμο Κανακάρη, Μηνά Δακουτρό, Νίκο Δαμίγο, Ευστάθιο Διαμαντόπουλο, Νίκο Κωβαίο, Γιώργο Δαμίγο, Αβέρκιο Κορωνιό, Ιάκωβο Σορώτο, Αγγελο Ρενιέρη, Ιπποκράτη Κορίτσογλου, Ευτύχιο Διαμαντόπουλο, Αθανάσιο Σιγάλα, Θεόφιλο Παπαγιαννάκη, Χρυσόστομο Μυτιληναίο, Παναγιώτη Ρενιέρη, Νίκο Φουστέρη, Ευάγγελο Βαζαίο, Εμμανουήλ Δακορώνια, Στυλιανό Ρενιέρη, Χαράλαμπο Βαζαίο, Ελευθέριο Καφιέρη, Χρυσόστομο Πρέκα, Εμμανουήλ Δαμίγο, Αρτέμιο Πρέκα, Γεώργιο Καρρά, Εμμανουήλ Δρόσο, Νικόλαο Συρίγο, Κωνσταντίνο Σιγάλα.

Στον λιμενάρχη και στο προσωπικό του Λιμεναρχείου Θήρας για την οργάνωση και τη συμμετοχή τους στην επιχείρηση διάσωσης των επιβατών του «Sea Diamond». Και συγκεκριμένα στους:

Υποπλοίαρχο Εμμανουήλ Βασαλάκη, σημαιοφόρους Αντώνη Δανίκα και Ηλία Κρεμμύδα και λιμενοφύλακες Γιώργο Λάσκαρη, Παναγιώτη Σταυρόπουλο, Πέτρο Καούνη, Νίκο Μαυρίδη, Σπύρο Στάθη και Γεράσιμο Διακάτο.

Στους «βατραχανθρώπους» του Λιμενικού, λιμενοφύλακες Γιάννη Μαρκολέφα και Βαγγέλη Αργυράκη για τη συμμετοχή στην έρευνα για την ανεύρεση των δύο αγνοούμενων επιβατών στο εσωτερικό του ίδιου κρουαζιερόπλοιου.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ ΦΩΤΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΛΥΒΙΟΣ

Πηγή:Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υβριστικά σχόλια θα πηγαίνουν στα αζήτητα.