Οι επιχειρήσεις χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και οι οικονομικοί σύμβουλοι, θα πρέπει να απαιτούν από τους υποψήφιους πελάτες να υποβάλλονται σε ψυχολογικές εξετάσεις προτού επενδύσουν, υπογράψουν ένα συνταξιοδοτικό πρόγραμμα, ή λάβουν δάνειο, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η έκθεση- έρευνα Beyond Financial Literacy που εκπονήθηκε στο Άμστερνταμ εξ ονόματος της ολλανδικής τράπεζας ING, ως μέρος της πρωτοβουλίας "Think Forward Initiative", εξέτασε τη σημασία της ψυχολογίας, στη λήψη οικονομικών αποφάσεων από τους πολίτες.
Η μελέτη στηρίζεται στη θεωρία ότι η οικονομική συμπεριφορά οφείλεται σε περισσότερους παράγοντες, από αυτούς που αφορούν την οικονομική εκπαίδευση και την κατανόηση του κινδύνου
και της ανταμοιβής.
Η νέα έρευνα βρήκε ότι τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις επενδυτικές αποφάσεις.
αλλά τα ερωτηματολόγια καταλληλότητας που χρησιμοποιούνται συχνά από συμβούλους και παρόχους, προσφέρουν ελάχιστη ή καθόλου πραγματική εικόνα στον τομέα της ψυχολογίας.
Η ψυχολογική σύνθεση ενός ατόμου μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο λαμβάνει οικονομικές αποφάσεις, ξεχωριστά για κάθε οικονομική γνώση, κατανόηση για προϊόντα
ή στάσεις που έχει αναπτύξει.
Οι ψυχολογικές δομές όπως το προσωπικό επίπεδο αισιοδοξίας, η παρορμητικότητα και ψυχολογικές αιτίες που επηρεάζουν το στόχο μας, μπορεί να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα χρήματα, όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές,
αλλά σήμερα, όλα αυτά δεν υπολογίζονται στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται ή πωλούνται τα χρηματοπιστωτικά προϊόντα.
Η μελέτη διεξήχθη μέσω της στατιστικής ανάλυσης των απαντήσεων, από ένα δείγμα 800 ατόμων που αντλήθηκε από μια ομάδα 60.000 πιθανών ερωτηθέντων.
Σύμφωνα με τον Daniel Shephard της ING,έναν από τους συγγραφείς της έκθεσης, μεταξύ των διαφόρων χαρακτηριστικών που μελετήθηκαν, είναι η τάση των ανθρώπων να ενεργούν εκ των προτέρων για την αντιμετώπιση μιας αναμενόμενης δυσκολίας (προληπτικά, ή έτσι ώστε μερικές φορές να προκαλούν οι ίδιοι το αποτέλεσμα)
επίσης ο «προσανατολισμός του στόχου προσέγγισης» συνδέεται στενά με την «καλή» οικονομική συμπεριφορά.
«Αυτό είναι ενδιαφέρον επειδή η σχέση μεταξύ του προσανατολισμού του στόχου και της συνολικής οικονομικής συμπεριφοράς δεν έχει μελετηθεί αρκετά», δήλωσε ο Shepherd.
«Αυτό ανοίγει ενδιαφέρουσες ευκαιρίες για περαιτέρω έρευνα σχετικά με τη σημασία αυτού του χαρακτηριστικού για την κατανόηση και τη βελτίωση της οικονομικής συμπεριφοράς».
Ο Shepherd παρατήρησε ότι, σύμφωνα με τη μελέτη, τα δύο πιο σημαντικά ψυχολογικά χαρακτηριστικά που συνδέονται με τις οικονομικές αποφάσεις, είναι τα επίπεδα αισιοδοξίας και παρορμητικότητας που διαθέτει ένα άτομο.
Με βάση τα συμπεράσματα, οι συντάκτες της έκθεσης καλούν τους παρόχους προϊόντων και εκείνους που παρέχουν συμβουλές ή εκπαίδευση να ενσωματώσουν καλύτερα τους ψυχολογικούς παράγοντες στις πρακτικές τους.
«Τα προγράμματα χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν το γενικό μήνυμα ότι, η ψυχολογία μας επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα χρήματά μας, και θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο προσπαθώντας πραγματικά να ενσωματώσουμε τεχνικές που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αλλαγή αυτών των ψυχολογικών χαρακτηριστικών », δήλωσε ο Nathalie Spencer, Συμπεριφορικός επιστήμονας της ING και συγγραφέας της έκθεσης.
«Συγκεκριμένα, θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε με τους ανθρώπους για να μειώσουμε την παρορμητικότητα τους και να αυξήσουμε την αισιοδοξία τους».
"τα χρηματοπιστωτικά προϊόντα θα μπορούσαν να διαθέτουν μια σύντομη σειρά ερωτήσεων για τους πελάτες τους ώστε να εντοπίζεται η ψυχολογική κατάσταση πού βρίσκονται αυτοί οι άνθρωποι
"Συμβουλές που σχετίζονται με το συγκεκριμένο προφίλ του συγκεκριμένου ατόμου θα μπορούσαν να είναι πολύ χρήσιμες."
«Πρέπει να διεξαχθεί περισσότερη έρευνα για να καθοριστεί εάν η εκπαίδευση ή η ψυχολογική προετοιμασία των ανθρώπων, για την αξιοποίηση αυτών προϊόντων, τη δεδομένη στιγμή, θα έχει επίσης αντίκτυπο στην οικονομική τους ευημερία».
πηγή 31-8-17
http://www.dailymail.co.uk/money/investing/article-4836368/Why-psychology-test.html